abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:13:44 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201816390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Jammer, allen je rug te zien
Ik weet dat je je daar voor op kan geven
Heb je niet zoiets ik wil nog een keer?
Neuh was wel leuk voor 1x
Beter gewoon aanmelden voor GTST mocht je ooit willen doen.
Dat nemen ze binnen paar uur op.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:42:41 #177
388664 crew  Dotteke
pi_201817887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Neuh was wel leuk voor 1x
Beter gewoon aanmelden voor GTST mocht je ooit willen doen.
Dat nemen ze binnen paar uur op.
Dat is nog te over zien dan maar ik heb de behoefte niet om mij aan te melden :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201819397
Mijn favoriete vis uit mijn aquarium is vandaag overleden (ouderdom) was al even niet meer zo actief ook. Zag ineens een rode vis op de bodem liggen en dacht dat het een vrouwtje kempvis was die was vermoord door een ander dominant vrouwtje.. Maar helaas.

Vervanging hangt al in de bak om op temperatuur te komen die mag de vrouwtjes nu in toom gaan houden.. Plus wat extra vrouwtjes zodat het dominante vrouwtje iets meer tegengas krijgt. Meneer kan dus los zo..

RIP:
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:26:02 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_201820964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mijn favoriete vis uit mijn aquarium is vandaag overleden (ouderdom) was al even niet meer zo actief ook. Zag ineens een rode vis op de bodem liggen en dacht dat het een vrouwtje kempvis was die was vermoord door een ander dominant vrouwtje.. Maar helaas.

Vervanging hangt al in de bak om op temperatuur te komen die mag de vrouwtjes nu in toom gaan houden.. Plus wat extra vrouwtjes zodat het dominante vrouwtje iets meer tegengas krijgt. Meneer kan dus los zo..

RIP:
[ afbeelding ]
Ach, wat sneu. Kan me voorstellen dat het je toch wat doet als je zo'n diertje al zo lang hebt.
pi_201821062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mijn favoriete vis uit mijn aquarium is vandaag overleden (ouderdom) was al even niet meer zo actief ook. Zag ineens een rode vis op de bodem liggen en dacht dat het een vrouwtje kempvis was die was vermoord door een ander dominant vrouwtje.. Maar helaas.

Vervanging hangt al in de bak om op temperatuur te komen die mag de vrouwtjes nu in toom gaan houden.. Plus wat extra vrouwtjes zodat het dominante vrouwtje iets meer tegengas krijgt. Meneer kan dus los zo..

RIP:
[ afbeelding ]
awww hoe oud was die vis dan?
Tevens: aquarium O+ !!
En wat een mooie slierten heeft ie.
They will not control us
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:50:17 #181
388664 crew  Dotteke
pi_201821350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mijn favoriete vis uit mijn aquarium is vandaag overleden (ouderdom) was al even niet meer zo actief ook. Zag ineens een rode vis op de bodem liggen en dacht dat het een vrouwtje kempvis was die was vermoord door een ander dominant vrouwtje.. Maar helaas.

Vervanging hangt al in de bak om op temperatuur te komen die mag de vrouwtjes nu in toom gaan houden.. Plus wat extra vrouwtjes zodat het dominante vrouwtje iets meer tegengas krijgt. Meneer kan dus los zo..

RIP:
[ afbeelding ]
Omdat is wel een mooike zeg
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201821770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ach, wat sneu. Kan me voorstellen dat het je toch wat doet als je zo'n diertje al zo lang hebt.
Nou het was wel even balen, maar heeft net de twee jaar niet gehaald. Schijnbaar is dat voor gekweekte kempvissen een redelijke leeftijd.. Wildvang kan ouder worden.

Maar het is toch raar, de laatste weken verstopte ie zich al wat meer en zag het dus aankomen.. Maar toch bij het eten geven was ie er vaak als eerste bij en at muggen larven uit mijn hand.. En het was de eerste vis van mijn huidige bak

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:32 schreef Maive het volgende:

[..]
awww hoe oud was die vis dan?
Tevens: aquarium O+ !!
En wat een mooie slierten heeft ie.
Bijna 2 dus :) . Die slierten zijn zeker mooi, is ook echt de show vis van menig aquarium alleen ze worden nu ook teveel op zulke lange slierten gekweekt en daar hebben ze last van omdat die slierten best zwaar zijn voor het beestje.. Gelukkig had ik me ingelezen voordat ik met deze vis begon en heb ik er rekening mee gehouden dat ik er niet één nam met een enorme sluier.

De nieuwe is blauw/zwart en al druk bezig met ruzie maken om zijn plek in de bak veilig te stellen.. Gelukkig zijn de andere vissen afgestemd op een kempvis en dus sneller en kunnen dus niet gewond raken bij een eventuele aanval van hem..

Had altijd goudvissen en dat was makkelijk, tropische vissen zijn ook wel makkelijk maar goed inlezen wat bij wat kan is echt wel nodig.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201821901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Bijna 2 dus :) . Die slierten zijn zeker mooi, is ook echt de show vis van menig aquarium alleen ze worden nu ook teveel op zulke lange slierten gekweekt en daar hebben ze last van omdat die slierten best zwaar zijn voor het beestje.. Gelukkig had ik me ingelezen voordat ik met deze vis begon en heb ik er rekening mee gehouden dat ik er niet één nam met een enorme sluier.

De nieuwe is blauw/zwart en al druk bezig met ruzie maken om zijn plek in de bak veilig te stellen.. Gelukkig zijn de andere vissen afgestemd op een kempvis en dus sneller en kunnen dus niet gewond raken bij een eventuele aanval van hem..

Had altijd goudvissen en dat was makkelijk, tropische vissen zijn ook wel makkelijk maar goed inlezen wat bij wat kan is echt wel nodig.
Ahhh ze worden erop gekweekt? Net zoals bij honden en katten wat mooi is maar het beestje heeft er last van? Dat is dan weer zielig :{ Wel fijn dat je daar op gelet hebt dan. Het ziet er wel héél mooi uit.

Heb je een foto van de nieuwe blauw/zwarte? Ik zou het leuk vinden die te zien.
Ik ben gek op aquariums. Aquaria? Wat is het eigenlijk :D
They will not control us
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:57:55 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_201822737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:18 schreef Maive het volgende:

[..]
Ahhh ze worden erop gekweekt? Net zoals bij honden en katten wat mooi is maar het beestje heeft er last van? Dat is dan weer zielig :{ Wel fijn dat je daar op gelet hebt dan. Het ziet er wel héél mooi uit.

Heb je een foto van de nieuwe blauw/zwarte? Ik zou het leuk vinden die te zien.
Ik ben gek op aquariums. Aquaria? Wat is het eigenlijk :D
Mag allebei geloof ik, Maive :)
pi_201822864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Mag allebei geloof ik, Maive :)
ha ja ik had het opgezocht ook nog. Oorspronkelijk is het aquaria maar aquariums is ook goed. Aquariumen is fout, staat er.

Ziet er ook raar uit. Aquariumen :D
They will not control us
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:11:32 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_201825620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:02 schreef Maive het volgende:

[..]
ha ja ik had het opgezocht ook nog. Oorspronkelijk is het aquaria maar aquariums is ook goed. Aquariumen is fout, staat er.

Ziet er ook raar uit. Aquariumen :D
Ja. Haha :)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:48:55 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201825972
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mijn favoriete vis uit mijn aquarium is vandaag overleden (ouderdom) was al even niet meer zo actief ook. Zag ineens een rode vis op de bodem liggen en dacht dat het een vrouwtje kempvis was die was vermoord door een ander dominant vrouwtje.. Maar helaas.

Vervanging hangt al in de bak om op temperatuur te komen die mag de vrouwtjes nu in toom gaan houden.. Plus wat extra vrouwtjes zodat het dominante vrouwtje iets meer tegengas krijgt. Meneer kan dus los zo..

RIP:
[ afbeelding ]
Wat een mooie en zonde gecondoleerd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:51:20 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201825986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou het was wel even balen, maar heeft net de twee jaar niet gehaald. Schijnbaar is dat voor gekweekte kempvissen een redelijke leeftijd.. Wildvang kan ouder worden.

Maar het is toch raar, de laatste weken verstopte ie zich al wat meer en zag het dus aankomen.. Maar toch bij het eten geven was ie er vaak als eerste bij en at muggen larven uit mijn hand.. En het was de eerste vis van mijn huidige bak
[..]
Bijna 2 dus :) . Die slierten zijn zeker mooi, is ook echt de show vis van menig aquarium alleen ze worden nu ook teveel op zulke lange slierten gekweekt en daar hebben ze last van omdat die slierten best zwaar zijn voor het beestje.. Gelukkig had ik me ingelezen voordat ik met deze vis begon en heb ik er rekening mee gehouden dat ik er niet één nam met een enorme sluier.

De nieuwe is blauw/zwart en al druk bezig met ruzie maken om zijn plek in de bak veilig te stellen.. Gelukkig zijn de andere vissen afgestemd op een kempvis en dus sneller en kunnen dus niet gewond raken bij een eventuele aanval van hem..

Had altijd goudvissen en dat was makkelijk, tropische vissen zijn ook wel makkelijk maar goed inlezen wat bij wat kan is echt wel nodig.
Dat ken ik, had ooit een grondel in mijn bakje gedaan.
En eerst geïnformeerd of dat wel kon met die andere vissen van me..
Ik had ook een game of thrones stoel in de bak staan..
Visje nam het iets te letterlijk en had binnen een week de hele bak uitgemoord..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 06:06:51 #189
388664 crew  Dotteke
pi_201826887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat ken ik, had ooit een grondel in mijn bakje gedaan.
En eerst geïnformeerd of dat wel kon met die andere vissen van me..
Ik had ook een game of thrones stoel in de bak staan..
Visje nam het iets te letterlijk en had binnen een week de hele bak uitgemoord..
O jee een moordlustig visje dus
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 06:15:43 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201826911
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:06 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O jee een moordlustig visje dus
Ja en ik vond het nog best grappig ondanks bloedbad.
En goeiemorgen dot.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 06:16:44 #191
388664 crew  Dotteke
pi_201826915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja en ik vond het nog best grappig ondanks bloedbad.
En goeiemorgen dot.
Morguh Theguyver
Hoelang heeft die moordlustig vis het zelf overleefd?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 07:18:25 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201827163
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:16 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Morguh Theguyver
Hoelang heeft die moordlustig vis het zelf overleefd?
5 jaar solo..
Althans battle royale vis..
Alles wat ik er in deed was de pisang.
Zijn naam was Flamma.. vernoemd naar een bekende gladiator met een 21 win streak.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 07:19:35 #193
388664 crew  Dotteke
pi_201827174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
5 jaar solo..
Althans battle royale vis..
Alles wat ik er in deed was de pisang.
Zijn naam was Flamma.. vernoemd naar een bekende gladiator met een 21 win streak.
Hij deed zijn naam eer aan _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201827465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat ken ik, had ooit een grondel in mijn bakje gedaan.
En eerst geïnformeerd of dat wel kon met die andere vissen van me..
Ik had ook een game of thrones stoel in de bak staan..
Visje nam het iets te letterlijk en had binnen een week de hele bak uitgemoord..
Herkenbaar, ik had ooit een tropische vis die ook in koud water zou kunnen en goed bij mijn goudvissen zou kunnen... Beide klopte niet... populatie goudvissen was binnen een nachtje gehalveerd en de tropische vis was na een week dood door ik gok het koude water..

Overigens niet zo fan van goudvissen meer, die moeten eigenlijk in echt grote bakken zitten.. Dat zaten ze ook wel bij mij, maar als ik nu soms een bakje vol met goudvissen zie vind ik het altijd triest..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 08:23:01 #195
388664 crew  Dotteke
pi_201827534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Herkenbaar, ik had ooit een tropische vis die ook in koud water zou kunnen en goed bij mijn goudvissen zou kunnen... Beide klopte niet... populatie goudvissen was binnen een nachtje gehalveerd en de tropische vis was na een week dood door ik gok het koude water..

Overigens niet zo fan van goudvissen meer, die moeten eigenlijk in echt grote bakken zitten.. Dat zaten ze ook wel bij mij, maar als ik nu soms een bakje vol met goudvissen zie vind ik het altijd triest..
EEn kennis van mij had een goudvis, die was echt heel groot. Het beestje zat in een klein bakkie vond ik altijd zo zielig
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:40:39 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201827695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Herkenbaar, ik had ooit een tropische vis die ook in koud water zou kunnen en goed bij mijn goudvissen zou kunnen... Beide klopte niet... populatie goudvissen was binnen een nachtje gehalveerd en de tropische vis was na een week dood door ik gok het koude water..

Overigens niet zo fan van goudvissen meer, die moeten eigenlijk in echt grote bakken zitten.. Dat zaten ze ook wel bij mij, maar als ik nu soms een bakje vol met goudvissen zie vind ik het altijd triest..
Nja ik had 5 verschillende visjes .. vraag me niet meer welke.
En had gekeken of temperatuur allemaal gelijk was en of ze zeg maar overweg konden.
Dat ging op zich prima.
Daarna werd de bak heel snel groen en dus zo'n wisser gehaald met magneet je, maar goed ik denk doe er een grondel bij dan hoef ik dat niet om de paar dagen te doen.

Nou... Feest ik hoefde dat inderdaad niet meer te doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:42:48 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201827712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:32 schreef Maive het volgende:

[..]
awww hoe oud was die vis dan?
Tevens: aquarium O+ !!
En wat een mooie slierten heeft ie.
Normaal kunnen ze best oud worden.
Maar als ze verder door fokken zoals die dan gaan ze niet lang mee.
Een goudvis kan zo 10 jaar halen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201828944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nja ik had 5 verschillende visjes .. vraag me niet meer welke.
En had gekeken of temperatuur allemaal gelijk was en of ze zeg maar overweg konden.
Dat ging op zich prima.
Daarna werd de bak heel snel groen en dus zo'n wisser gehaald met magneet je, maar goed ik denk doe er een grondel bij dan hoef ik dat niet om de paar dagen te doen.

Nou... Feest ik hoefde dat inderdaad niet meer te doen.
Dat ik vind altijd wel een "nadeel" van een aquarium.. Er hoeft maar iets mis te gaan en daar gaat 90% van je vissen.. Ik wilde ooit het filter afspoelen maar trok de filtermedia eruit terwijl de pomp nog draaide.. Alle gore zooi werdt toen de bak in geblazen.. Weg 90% van de vissen..

quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Normaal kunnen ze best oud worden.
Maar als ze verder door fokken zoals die dan gaan ze niet lang mee.
Een goudvis kan zo 10 jaar halen.
Jup alleen vinden een hoop mensen wild vang niet mooi genoeg en fokken is denk ik goedkoper dus...

Het lijkt me wel leuk als de nieuwe jongen samen met een vrouwtje voor jonkies zorgt, alleen dan nog bedenken of die jonkies voer voor de rest van de vissen gaat worden of dat ik ze weg geef op Marktplaats ofzo.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 11:15:14 #199
388664 crew  Dotteke
pi_201829316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:40 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat ik vind altijd wel een "nadeel" van een aquarium.. Er hoeft maar iets mis te gaan en daar gaat 90% van je vissen.. Ik wilde ooit het filter afspoelen maar trok de filtermedia eruit terwijl de pomp nog draaide.. Alle gore zooi werdt toen de bak in geblazen.. Weg 90% van de vissen..
[..]
Jup alleen vinden een hoop mensen wild vang niet mooi genoeg en fokken is denk ik goedkoper dus...

Het lijkt me wel leuk als de nieuwe jongen samen met een vrouwtje voor jonkies zorgt, alleen dan nog bedenken of die jonkies voer voor de rest van de vissen gaat worden of dat ik ze weg geef op Marktplaats ofzo.
Vind een aquarium altijd heel fascinerend om naar te kijken
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201833413
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:15 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Vind een aquarium altijd heel fascinerend om naar te kijken
Ik ook, vandaar dat ik er ook weer één heb.. Ik heb er wel iets teveel in zitten omdat de zoon van kennissen van ons stopte met zijn bak en ik er 3 van hem overnam.. Alleen was dat een vis die in scholen wil zitten dus konden er 7 bij om ze zich thuis te laten voelen.

Ben daardoor één van weinigen die en kardinaal tetra's en neon tetra's heb tegelijk heeft.. Ze lijken verdomd veel op kaar maar je ziet ze toch hun eigen groep vormen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')