Is goed hoorquote:Op zondag 9 januari 2022 13:00 schreef Claude_Viole het volgende:
Die baard bewaar ik even voor een nieuwe creatie....
Ballonnen letterlijk twisten, zoals in vlechten ga ik ook nog eens oefenen.
Morgen is er iemand jarig en dus werd het tijd voor een feesthoed.. 🎉
[ link | afbeelding ]
Ik hoop niet via Intertoys ofzo? Die leveren echt belabberde ballonnen mee. Gelukkig ben ik vanaf begin af aan tevreden met Sempertex als merk. Dat is tenminste een professioneel merk.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:32 schreef Dotteke het volgende:
Kwam ik ook een ballonset tegen dat je zelf iet in elkaar kon maken moest gelijk aan jou denken
Nee, was via een site waar je allelei dingen voor geboorte versieringen kon bestellenquote:Op zondag 9 januari 2022 15:33 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik hoop niet via Intertoys ofzo? Die leveren echt belabberde ballonnen mee. Gelukkig ben ik vanaf begin af aan tevreden met Sempertex als merk. Dat is tenminste een professioneel merk.
Dan zal het wel goed spul zijn als het direct bij ballon-designers vandaan komt. Die kopen vaak in bij Sempertex en Qualatex. Belangrijk is dat je niet te snel een ballon oppompt, dan knallen ze wel erg snel. Maar ook kapotte ballonnen kan je goed gebruikenquote:Op zondag 9 januari 2022 17:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee, was via een site waar je allelei dingen voor geboorte versieringen kon bestellen
ik heb het niet besteld hoor.
Ik kan het niet meer zo een twee drie vinden anders had ik het je laten zienquote:Op zondag 9 januari 2022 21:42 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Dan zal het wel goed spul zijn als het direct bij ballon-designers vandaan komt. Die kopen vaak in bij Sempertex en Qualatex. Belangrijk is dat je niet te snel een ballon oppompt, dan knallen ze wel erg snel. Maar ook kapotte ballonnen kan je goed gebruiken. In mijn foto heb ik het hondje via een 'scrap' via de pootjes vastgebonden aan de bobbeltjes (pinch-twistjes) voorop de hoed.
Ik blaas ze ook niet met mijn longen op hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 05:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer zo een twee drie vinden anders had ik het je laten zien
Ik ga het sowieso niet kopen ballonen opblazen met mijn longen zit er toch niet in
SNap ik, maar ik ga voor een keer niet zoiets aanschaffen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:34 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik blaas ze ook niet met mijn longen op hoor.
Ik gebruik gewoon een pomp.
Ten eerste moet je een vanuit je ribben de ballon opblazen wat veel energie vergt als je veel ballonnen gaat knopen.
Ten tweede zal het wel met hygine te maken hebben in deze tijd.
Wat een kunstwerk zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:11 schreef Claude_Viole het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gisteren ben ik bij een workshopavondje van de Ballonschool geweest en heb ik deze mooie roos gemaakt. Echt next-level...
Ja die roos was echt wel next-level. Ik heb de video hier liggen, dus ik ga hem nog eens maken.quote:
Nee niet gezien. Maar wat leuk. Kan je misschi n nog leuke ideetjes opdoen.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:24 schreef Claude_Viole het volgende:
Heeft iemand deze preview al gezien?
En nee, ik doe niet mee, maar ik ken wel een paar bekende namen van ballonkunstenaars die ik volg, die meedoen aan deze show.
Ik ga echt voor de buis zitten.
Wat leuk Engine. Jij bent ook best wel creatief aangelegd.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:04 schreef engine het volgende:
Leuk topic!
Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Vooral de basis dingen geleerd die je met n ballon kunt maken. Giraffe, zwaard, hondje...
Papegaai en schildpad armbandje waren mijn favorieten. Krijg ook wel weer zin om wat te proberen als ik door dit topic blader
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuk! Hoelang ben je al bezig? En waar heb jij dit geleerd?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:04 schreef engine het volgende:
Leuk topic!
Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Vooral de basis dingen geleerd die je met n ballon kunt maken. Giraffe, zwaard, hondje...
Papegaai en schildpad armbandje waren mijn favorieten. Krijg ook wel weer zin om wat te proberen als ik door dit topic blader
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb het een tijdje regelmatig gedaan toen ik les gaf. Vandaar ook het liefst dingen die redelijk snel te vouwen zijn. Laatste paar jaar weinig meer gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:23 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Leuk! Hoelang ben je al bezig? En waar heb jij dit geleerd?
Wat ik leuk vind om te doen is twee ballonnen te vlechten, door ze om elkaar te wikkelen. De 160'ers (ballonmaat: 1 inch dik, 60 inch inflated) zijn mooi om hiermee te oefenen. Ik heb dit nog maar een paar keer gedaan, maar als je het echte vingergevoel hebt dan kan je dit behoorlijk snel doen.
Of een balletje in een clear ballon duwen. Alleen heb ik geen clear ballonnen meer. Ik moet eens kijken of ik die nog kan kopen.
Echt iets om te kijken @enginequote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:04 schreef Dotteke het volgende:
Heb voorstukje van ballonnen vouwe gezien wat morgen begint op tv. Wat een mooie creaties komen daarvoor bjj. Zelfs jurken
Engelse les gaf ikquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:58 schreef Claude_Viole het volgende:
@:engine Wat voor les gaf je?
Leuk dat je de hobby weer wilt oppakken. Ik zou je oude ballonnen niet allemaal weggooien, 'scraps' kan je altijd gebruiken.
Misschien zijn ze nog best goed, of kan je ze nog gebruiken voor oogjes of iets dergelijks.
Een workshop kan ik zeker aanraden. Check de website van de Ballonschool eens. Als je wat meer mensen vindt zijn de kosten prima te delen.
Ah had ik wel al iets over gezien op tv maar eigenlijk alweer vergeten dat het vanavond is. Ga zo wel kijkenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Echt iets om te kijken @:engine
@:Claude_Viole jij wist al dat dit kwam toch?
Ben ook wel nieuwsgierig dus ga ook kijkenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:12 schreef engine het volgende:
[..]
Ah had ik wel al iets over gezien op tv maar eigenlijk alweer vergeten dat het vanavond is. Ga zo wel kijken
Ja vond ik ook. Keek het vanmiddag, daarom zei ik komt morgen. Was even vergeten dat ik terug keek 🤣quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:49 schreef Ceviche het volgende:
Ik zag een stukje bij Beau, en ik vond het vooral zo leuk om te zien dat die ballonvouwers elkaar helemaal gevonden hebben en elkaars kunst waarderen enzoalsof iedereen in dat wereldje elkaar kent en het gewoon heel gezellig is.
Dat herken ik wel van mijn eigen hobby's, dat socializen en begrip vinden bij anderen waar je eigen kring niets van snapt.
Er was een vrouw aan tafel die zelfs gestopt was met haar kinderopvang om het maken in de ballonvouwwereld, en het is haar nog gelukt ookik vond het een leuk gesprek aan tafel
Ik. Vind het op tv nu prachtig. Die onderwater wereld met neon ballonnen. Prachtigquote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:40 schreef engine het volgende:
Terwijl ik zat te kijken schoot mij ineens te binnen dat ik vorig jaar hier geweest ben:
https://www.gld.nl/nieuws(...)n-doetinchem-te-zien
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het een beetje tegenviel. Ja heel veel ballonnen maar echt mooi was het niet.
Lees net dat die Guido uit Zutphen komt 🤣 was je wel heel dicht bij Warnsveld 20 minquote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:40 schreef engine het volgende:
Terwijl ik zat te kijken schoot mij ineens te binnen dat ik vorig jaar hier geweest ben:
https://www.gld.nl/nieuws(...)n-doetinchem-te-zien
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het een beetje tegenviel. Ja heel veel ballonnen maar echt mooi was het niet.
Ja vond ik ook leuk om te zien. En de technieken die ze gebruiken om het te maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik. Vind het op tv nu prachtig. Die onderwater wereld met neon ballonnen. Prachtig
Ja was zeker mooi. Nooit geweten dat je zoveel met ballonnen kon maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:22 schreef engine het volgende:
[..]
Ja vond ik ook leuk om te zien. En de technieken die ze gebruiken om het te maken.
Ja vond ik ook. Weer eens wat anders ook. Van die man die bijna blind is vind ik het helemaalquote:
Ja dat vond ik ook heel knap.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:36 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik heb ook de aflevering gezien en ik vond het echt hartstikke leuk om te zien.
Die Jeroen die slechtziend is, daar heb ik echt veel respect voor. Geweldig dat hij meedoet. Ook vind ik het bijzonder om te zien Hoe ieder zijn eigen technieken gebruikt.
Leuk weetje over winnares Marjolein van deze eerste aflevering. Van haar collega (niet op tv) heb ik een paar workshops gevolgd.
Ik ben benieuwd naar de tweede aflevering.
Even wat anders om uit te proberen:
https://www.instagram.com/reel/CeRafpWFSxr/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Op Instagram zijn veel Reel-video's te zien met leuke ideen. Zoals deze 'lollie'. Lijkt misschien makkelijk, maar zal wel wat oefening vergen. Net zoals het twisten/wokkelen van twee ballonnen.
Ja ik vind het ook prachtig wat ze maken. Nooit geweten dat dit allemaal kon met ballonnen ja van Joerien is het helemaal geweldig al ben. Ikquote:Op zaterdag 11 juni 2022 01:38 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik heb net gekeken. (Lang leve Videoland om terug te kijken)
Wat zijn er weer zulke mooie prachtige creaties gemaakt. Wat mij betreft heeft iedereen gewonnen. Ook diep respect voor Jeroen die slechtziend is.
Maar jammer dat Wally eruit ligt.
Marjolein had echt de leukste scene. Zij weet overal een cute-heids-factor aan te geven, vind ik..
Ik ben benieuwd naar deel drie. Die staat al op Videoland, maar ik kijk wel volgende week.
En nog een creatie van mij, leuk bloemarmbandje. Maandag eens een leuke kroon of bloemenhoed maken.
[ link | afbeelding ]
Maandag eens een leuke kroon of bloemenhoed maken.
Oh ja, mijn 'ballon-lerares' was ook even in beeld vandaag. In het tussenfilmpje met de dagelijkse bezigheden van Marjolein was ze ook op de Zoom-videocall te zien.
Bloemen, ik persoonlijk vind deze niet mooi. Denk dat het aan de kleuren ligt,quote:Op zondag 12 juni 2022 00:13 schreef Claude_Viole het volgende:
Nog iets moois waar ik van de week even mee ga experimenteren:
https://www.instagram.com/reel/CeEoauQAYJ1/
Sowieso respect dat hij het drie afleveringen uit wist te houden. Maar tijdsdruk terwijl hij slechtziend is, dat heeft gezorgd voor zijn exit. Ik hoop dat hij halverwege de show nog ergens een leuk rolletje of taak krijgt. Ook al ligt hij eruit.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 05:31 schreef Dotteke het volgende:
Was weer een mooie aflevering van Blow Up
Wat een kunstwerken komen er voorbij..
Jammer dat Jeroen er uit is maar dat zat er wel aan te komen.
Ja dat denk ik ook. Maar zoals je zegt welquote:Op zondag 19 juni 2022 23:36 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Sowieso respect dat hij het drie afleveringen uit wist te houden. Maar tijdsdruk terwijl hij slechtziend is, dat heeft gezorgd voor zijn exit. Ik hoop dat hij halverwege de show nog ergens een leuk rolletje of taak krijgt. Ook al ligt hij eruit.
Ik ben wel benieuwd wie de mooie voorbeeldcreaties maakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |