abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 22:16:34 #176
269689 crew  Viv
pi_202672402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik kan heel stellig "nee" roepen, maar je weet het nooit natuurlijk.

Als het gaat zoals ik hoop dat het gaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat ik nog ooit terug zal willen, maar natuurlijk ben ik niet alleen en zijn er meer stemmen :D
@arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo. O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 december 2021 @ 22:19:24 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202672474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Viv het volgende:

[..]
@:arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo. O+
Ik wens u veel plezier :W
pi_202672554
:D
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 17 december 2021 @ 22:38:34 #179
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202673109
Ik zou even contact opnemen met de SVB en een Wlz-onderzoek aanvragen op het moment dat jullie verhuisd zijn. Of je in Nederland woont (juridisch gezien) wordt aan de hand van omstandigheden bepaald, een inschrijving in Nederland is zeker niet leidend. Met een Wlz-verklaring kun je ook je zorgverzekering in Nederland opzeggen. Kunnen jullie je niet aanmelden bij de försäkringskassan?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_202673495
De eerste anderhalf jaar dat wij weg waren was ik nog ingeschreven in NL en man en kinderen niet. Wij hebben ons huis altijd gehouden. Gelukkig maar want anders hadden we de Nederlandse woningmarkt niet meer op kunnen komen.

Man had altijd salaris uit NL dus heel andere situatie. Even buffelen nu maar komt allemaal goed! Heel gaaf!!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 17 december 2021 @ 23:02:24 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202673621
Joh met die lockdown controleert geen hond of je kinderen in Zweden of hier zitten

Komt goed!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202675382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Viv het volgende:

[..]
@:arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo. O+
Dan kom ik met je mee O+
pi_202675426
Hoe vond ZZ haar laatste schooldag? Of is ze zich er niet zo bewust van ?
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 08:47:12 #184
269689 crew  Viv
pi_202677261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 00:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoe vond ZZ haar laatste schooldag? Of is ze zich er niet zo bewust van ?
Ja, wel

Ze hadden 3 feestjes, 's ochtends trakteerde een jongetje dat morgen jarig is, 's middags trakteerde ZZ en meteen daarna hadden ze een High Tea/Lemonade als afsluiting van het jaar. :D

ZZ was verdrietig dat ze haar juf niet meer zou zien, maar nu hebben we afgesproken dat we ergens in de komende 2 weken een keer zullen aanbellen. Juf woont in de buurt, naast de speeltuin. :Y)
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 08:57:18 #185
269689 crew  Viv
pi_202677338

Haar traktatie was kaneelbroodjes in blauwe en gele cupcake-vormpjes, en voor ieder kindje een Zweedse vlag. Toen ze het schoolgebouw uitkwamen, wapperde iedereen daarmee en zongen ze "Dag lieve ZZ" zoals bij Sinterklaas. O+
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:19:07 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202677607
Wat ongelooflijk schattig O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:23:48 #187
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202677682
Zo blij voor jullie *O*
En ook een beetje jaloers, hoor! Ik wil ook heel graag, maar mijn man vindt het maar niets, denkt dat ik een grapje maak & blijft liever in z'n geboortedorp wonen :{
(Un)masking for the greater good.
pi_202684447
Via je sig ben ik eindelijk bij jullie grote avontuur terecht gekomen. Wat super zeg en tevens, wat moedig! _O_ Gewoon gaan voor jullie droom. Neem mijn petje af. Nu blijf ik jullie avonturen volgen en hoop dat alle dromen uitkomen ^O^ :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 13:21:03 #189
416575 crew  Evenstar
pi_202769097
..... en toen was er STRESS.

Zweden scherpt toegangseisen opeens aan, terwijl ze de hele tijd erg makkelijk waren. Een herstel- of vaccinatiebewijs is niet meer genoeg en iedereen met een negatief testresultaat kunnen tonen. Regels gaan gewoon 5 dagen voordat wij vertrekken in ook gewoon. Je verzint het niet.

Testafspraken gemaakt, maar niet fijn dit. Gelukkig gelden sneltesten ook, want kan best zijn dat wij nog positief zouden testen bij een PCR test aangezien wij kortgeleden nog een infectie hebben doorgemaakt.

Daarnaast is het hele goede over wel of niet uitschrijven bij de gemeente echt super irritant. Typisch Nederland om overal regels en verplichtingen voor te hebben waardoor je in bepaalde situaties tussen wal en schip belandt.

Beide uitschrijven levert problemen op met verzekeringen (o.a. autoverzekering). Een ouder en een kind uitschrijven kan gezeik opleveren met leerplicht, zelfde geldt voor niet uitschrijven. Leerplichtambtenaren denken echt niet mee, want dan moeten ze moeite doen.
pi_202769112
Ik was er een maand geleden en het was teringkoud joh

Hoe overleef je het?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 13:22:32 #191
416575 crew  Evenstar
pi_202769124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:21 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik was er een maand geleden en het was teringkoud joh

Hoe overleef je het?
Waar was je :D

Ik kan wel goed tegen de kou.Kan je je op kleden :D
pi_202769210
Domper!
Vooral de regeltjes. -O-
Protčge moi de mes désirs.
pi_202770862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Waar was je :D

Ik kan wel goed tegen de kou.Kan je je op kleden :D
Ik was in Helsinki en Rovianemi. Ik kan niet tegen de kou dus ik dacht inderdaad dat je genetisch bevoorrecht tegen kou moet zijn om er te wonen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_202770872
Alles komt goed.

Wij hebben de eerste jaren kinderen plus één ouder uitgeschreven. Wij hebben daar geen nadelen mee gehad. Alles kon gewoon doorgaan ook voor verzekeringen en kinderbijslag etc.
Wat is het probleem met de auto? Die gaat mee? Dan heb je daar toch x maanden om alles te regelen? Hebben wij ook gedaan (ander land andere regels maar kan vast wel).

Fijne kerst!!
Met een meidenkwartet
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 15:22:07 #195
416575 crew  Evenstar
pi_202770956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:16 schreef Cathmar het volgende:
Alles komt goed.

Wij hebben de eerste jaren kinderen plus één ouder uitgeschreven. Wij hebben daar geen nadelen mee gehad. Alles kon gewoon doorgaan ook voor verzekeringen en kinderbijslag etc.
Wat is het probleem met de auto? Die gaat mee? Dan heb je daar toch x maanden om alles te regelen? Hebben wij ook gedaan (ander land andere regels maar kan vast wel).

Fijne kerst!!
Ah, dat is wel fijn om te weten! Ik had wat verhalen gelezen dat je gezeik kan krijgen als één ouder is uitgeschreven (samen met een kind). Denk echter dat dat vooral het geval is bij mensen die op reis willen en dan na een paar maanden weer terugkomen en kind willen inschrijven.

Verzekering van auto is een probleem als wij beiden zouden uitschrijven. Die staat op mijn naam, dus zodra ik uitschrijf kan de verzekeraar mijn verzekering opzeggen en dan gaat RDW weer zeuren.

Plan is nu inderdaad dat ik ingeschreven blij.f Dochter en Viv gaan uitschrijven en zorgverzekering nemen via OOM. Rest van de verzekeringen (opstal- en autoverzekering) blijft dan op mijn naam via huidige verzekeraar.
pi_202771032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ah, dat is wel fijn om te weten! Ik had wat verhalen gelezen dat je gezeik kan krijgen als één ouder is uitgeschreven (samen met een kind). Denk echter dat dat vooral het geval is bij mensen die op reis willen en dan na een paar maanden weer terugkomen en kind willen inschrijven.

Verzekering van auto is een probleem als wij beiden zouden uitschrijven. Die staat op mijn naam, dus zodra ik uitschrijf kan de verzekeraar mijn verzekering opzeggen en dan gaat RDW weer zeuren.

Plan is nu inderdaad dat ik ingeschreven blij.f Dochter en Viv gaan uitschrijven en zorgverzekering nemen via OOM. Rest van de verzekeringen (opstal- en autoverzekering) blijft dan op mijn naam via huidige verzekeraar.
En in Zweden zal Viv en dochter in het sociale gezondheidszorgsysteem vallen zodra ze haar persoonsnummer heeft, en jij denk ik zelfs ook. Je zal je auto daar ook binnen zoveel tijd daar moeten invoeren, lijkt me? Al hebben wij 2 jaar illegaal met een Duitse auto in Zweden rondgereden...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 15:31:19 #197
416575 crew  Evenstar
pi_202771146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En in Zweden zal Viv en dochter in het sociale gezondheidszorgsysteem vallen zodra ze haar persoonsnummer heeft, en jij denk ik zelfs ook. Je zal je auto daar ook binnen zoveel tijd daar moeten invoeren, lijkt me? Al hebben wij 2 jaar illegaal met een Duitse auto in Zweden rondgereden...
Ja, ik val er straks ook onder :)

Stap één is huis verkopen, dan persoonsnummer aanvragen en dan komt de rest pas. Ik kan de auto niet eens officieel invoeren totdat ik een persoonsnummer heb. Heb nu wel even gevraagd of ik een tijdelijke nummer kan krijgen zodat ik het invoeren al kan starten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 15:41:39 #198
416575 crew  Evenstar
pi_202771332
Ah verzekeraar zegt dat de verzekering nog twee maanden door kan lopen na verhuizing naar het buitenland. Fijn! Dat scheelt al behoorlijk wat gedoe.
pi_202773663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:41 schreef Evenstar het volgende:
Ah verzekeraar zegt dat de verzekering nog twee maanden door kan lopen na verhuizing naar het buitenland. Fijn! Dat scheelt al behoorlijk wat gedoe.
Precies!

En wij hebben verzekeringen van ons huis gewoon door laten lopen. Post ging naar een postadres (mijn moeder) en dat is nooit enig probleem geweest. We hebben het pas net afgelopen zomer bij terugkomst naar NL verkocht.
Met een meidenkwartet
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 18:56:09 #200
416575 crew  Evenstar
pi_202774220
Goed, dat ziet er allemaal wel iets beter uit dan eerder vandaag _O- Pff, soms kan stress zo hard toeslaan, omdat je soms echt zoveel in je hoofd hebt.

Nu nog alleen zorgen dat de overwaarde niet belachelijk hard belast wordt in Zweden ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')