@arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kan heel stellig "nee" roepen, maar je weet het nooit natuurlijk.
Als het gaat zoals ik hoop dat het gaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat ik nog ooit terug zal willen, maar natuurlijk ben ik niet alleen en zijn er meer stemmen
Ik wens u veel plezierquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Viv het volgende:
[..]
@:arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo.
Dan kom ik met je meequote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Viv het volgende:
[..]
@:arvensis als ik de kou ooit helemaal beu ben, wil ik naar Italië verhuizen of zo.
Ja, welquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoe vond ZZ haar laatste schooldag? Of is ze zich er niet zo bewust van ?
Waar was jequote:Op donderdag 23 december 2021 13:21 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik was er een maand geleden en het was teringkoud joh
Hoe overleef je het?
Ik was in Helsinki en Rovianemi. Ik kan niet tegen de kou dus ik dacht inderdaad dat je genetisch bevoorrecht tegen kou moet zijn om er te wonen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waar was je
Ik kan wel goed tegen de kou.Kan je je op kleden
Ah, dat is wel fijn om te weten! Ik had wat verhalen gelezen dat je gezeik kan krijgen als één ouder is uitgeschreven (samen met een kind). Denk echter dat dat vooral het geval is bij mensen die op reis willen en dan na een paar maanden weer terugkomen en kind willen inschrijven.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:16 schreef Cathmar het volgende:
Alles komt goed.
Wij hebben de eerste jaren kinderen plus één ouder uitgeschreven. Wij hebben daar geen nadelen mee gehad. Alles kon gewoon doorgaan ook voor verzekeringen en kinderbijslag etc.
Wat is het probleem met de auto? Die gaat mee? Dan heb je daar toch x maanden om alles te regelen? Hebben wij ook gedaan (ander land andere regels maar kan vast wel).
Fijne kerst!!
En in Zweden zal Viv en dochter in het sociale gezondheidszorgsysteem vallen zodra ze haar persoonsnummer heeft, en jij denk ik zelfs ook. Je zal je auto daar ook binnen zoveel tijd daar moeten invoeren, lijkt me? Al hebben wij 2 jaar illegaal met een Duitse auto in Zweden rondgereden...quote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah, dat is wel fijn om te weten! Ik had wat verhalen gelezen dat je gezeik kan krijgen als één ouder is uitgeschreven (samen met een kind). Denk echter dat dat vooral het geval is bij mensen die op reis willen en dan na een paar maanden weer terugkomen en kind willen inschrijven.
Verzekering van auto is een probleem als wij beiden zouden uitschrijven. Die staat op mijn naam, dus zodra ik uitschrijf kan de verzekeraar mijn verzekering opzeggen en dan gaat RDW weer zeuren.
Plan is nu inderdaad dat ik ingeschreven blij.f Dochter en Viv gaan uitschrijven en zorgverzekering nemen via OOM. Rest van de verzekeringen (opstal- en autoverzekering) blijft dan op mijn naam via huidige verzekeraar.
Ja, ik val er straks ook onderquote:Op donderdag 23 december 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En in Zweden zal Viv en dochter in het sociale gezondheidszorgsysteem vallen zodra ze haar persoonsnummer heeft, en jij denk ik zelfs ook. Je zal je auto daar ook binnen zoveel tijd daar moeten invoeren, lijkt me? Al hebben wij 2 jaar illegaal met een Duitse auto in Zweden rondgereden...
Precies!quote:Op donderdag 23 december 2021 15:41 schreef Evenstar het volgende:
Ah verzekeraar zegt dat de verzekering nog twee maanden door kan lopen na verhuizing naar het buitenland. Fijn! Dat scheelt al behoorlijk wat gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |