abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:53:40 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201719309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:46 schreef Scheepskok het volgende:
Zo is Nederland geworden. Commentaar leveren en je moet gewoon dood. Dat is ons land nu geworden. Je kunt tegenwoordig beter helemaal niks meer zeggen, want als je je mond open doet, word je gewoon afgemaakt.
Simpel. Je moet je bek houden.

De politie heeft in Beuningen een man aangehouden die verdacht wordt een 42-jarige voetganger na een verkeersruzie in Wijchen te hebben doodgereden.
De bestuurder, die er vandoor ging in zijn witte VW Caddy, is door de politie in Beuningen klemgereden. Hij probeerde nog te voet te vluchten maar kon worden gearresteerd.
Volgens De Gelderlander kreeg het slachtoffer, een vader met twee kinderen, een woordenwisseling met de Caddy-bestuurder. Hij liep op dat moment volgens Omroep Gelderland samen met zijn vrouw en hondje door de wijk.
Het slachtoffer had de bestuurder aangesproken op zijn weggedrag.

Buurtbewoners zeggen tegen Omroep Gelderland dat de auto tot twee keer toe over de man heen reed. „Ik heb er geen woorden voor dat dit hier gebeurt”, zegt een buurman. „Ik hoop dat ze de beste man aan de hoogste boom opknopen”, doelend op de bestuurder van het voertuig. De twee tienerkinderen van het stel waren op dat moment thuis, schrijft de omroep.

Ter plaatse klagen veel bewoners over veel te hard rijdende automobilisten. „Mensen rijden hier als gekken”, zegt een bewoonster tegen de krant.
Buurtbewoners kennen hem als een rustige man die vaak in de omgeving wandelde met zijn Jack Russel. „Deze man heeft iets goed gedaan voor de gemeenschap: iemand aanspreken op zijn gedrag”, zegt een van hen tegen De Gelderlander.


Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)den-na-verkeersruzie
NWS / Je zegt er wat van en dan word je gewoon doodgereden. Simpel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:54:30 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201719314
Nieuw deel omdat er nieuws is: Gerald Roethof, de advocaat van de doodrijdende pakketbezorger, gaat in hoger beroep:

quote:
Pakketbezorger Tarik O. uit Woerden vecht de straf aan die hij onlangs kreeg voor het opzettelijk doodrijden van Wijchenaar Sebastiaan (42). De rechtbank in Utrecht legde de 19-jarige 7 jaar cel én tbs met dwangverpleging op, omdat hij zijn auto ‘als wapen’ gebruikte. De zaak trok landelijke belangstelling, omdat die niet alleen op Wijchen, maar op de gehele samenleving een grote impact had.

Advocaat Gerald Roethof stelt in een reactie in De Telegraaf onder meer dat de verdediging in het hoger beroep de vraag wil opwerpen of de zaak van O. toch niet via het jeugdstrafrecht moet worden behandeld. Ook zou nog eens moeten worden bekeken of tbs met dwangverpleging wel terecht is. Roethof laat weten dat hij later in de week pas beschikbaar is voor verdere uitleg.

De vader van Sebastiaan, Rik Theloosen, vertelde eerder nog dat het voor de familie in ieder geval erg belangrijk was dat O. tbs zou krijgen. ,,Maar de hoogste boom was niet hoog genoeg voor ons”, voegde hij toe. ,,Wij weten heel goed dat wij onze zoon hier niet mee terugkrijgen. En mijn kleinkinderen hun vader niet. Ze zijn nog erg jong en dat vind ik ook heel erg.”
https://www.gelderlander.(...)it-wijchen~a028e9d1/

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 11-10-2021 19:07:15 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201719497
Nekschot was geen optie weer?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:52:16 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691056
Is hier al iets van bekend? Een datum voor hoger beroep oid.

Ik moest van de week ineens aan deze zaak denken.
pi_204691097
Is dit nog steeds bezig?????
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:02:00 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:58 schreef -Sigaartje het volgende:
Is dit nog steeds bezig?????
Tarik was destijds niet blij met zijn uitspraak en ging dus voor hoger beroep. Volgens mij heb ik die fase in het hele proces gemist. Maar toen ik dit topic vond werd mij dus duidelijk dat er nog een hoger beroep gaat komen dus.

quote:
Pakketbezorger Tarik O. uit Woerden vecht de straf aan die hij onlangs kreeg voor het opzettelijk doodrijden van Wijchenaar Sebastiaan (42). De rechtbank in Utrecht legde de 19-jarige 7 jaar cel én tbs met dwangverpleging op, omdat hij zijn auto 'als wapen' gebruikte.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:03:36 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691149
Ik vind ineens een nieuwer bericht


quote:
'Mogelijk jeugdstrafrecht en dus lagere straf' voor pakketbezorger Tarik O., die Wijchenaar doodreed

ARNHEM/ WIJCHEN - Mogelijk komt de 20-jarige Tarik O. in aanmerking voor jeugdstrafrecht én daarmee voor een lagere straf. Dat heeft het gerechtshof in Arnhem in een tussenarrest besloten.


https://www.gelderlander.(...)r-doodreed~a00938f9/
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:04:15 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204691157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Tarik was destijds niet blij met zijn uitspraak en ging dus voor hoger beroep. Volgens mij heb ik die fase in het hele proces gemist. Maar toen ik dit topic vond werd mij dus duidelijk dat er nog een hoger beroep gaat komen dus.
Klopt. De inhoudelijke behandeling daarvan stond gepland voor 25 januari, maar de advocaat van de verdachte (Roethof) heeft net zo lang gewacht met het aanleveren van stukken bij de rechtbank dat er geen andere mogelijkheid was dan uitstel. En gezien de drukte bij de rechtbank is het inmiddels nog steeds niet zo ver.

Kern van het beroep is dat ze willen dat die arme zielige 20-jarige volgens het jeugdstrafrecht wordt bestraft. Ook als ze daarvoor de hel voor de nabestaanden nog eindeloos moeten rekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:06:12 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691177
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
Klopt. De inhoudelijke behandeling daarvan stond gepland voor 25 januari, maar de advocaat van de verdachte (Roethof) heeft net zo lang gewacht met het aanleveren van stukken bij de rechtbank dat er geen andere mogelijkheid was dan uitstel. En gezien de drukte bij de rechtbank is het inmiddels nog steeds niet zo ver.

Kern van het beroep is dat ze willen dat die arme zielige 20-jarige volgens het jeugdstrafrecht wordt bestraft. Ook als ze daarvoor de hel voor de nabestaanden nog eindeloos moeten rekken.
Gruwelijk! Maar er is dus al iets afgehamerd lijkt het.

quote:
Dat heeft het gerechtshof in Arnhem in een tussenarrest besloten.

https://www.gelderlander.(...)r-doodreed~a00938f9/
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:07:12 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204691183
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204691198
Is dat überhaupt mogelijk, volwassen genoeg zijn om met een auto te rijden, maar als jongere worden behandeld als je iemand opzettelijk daarmee vermoord?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:08:56 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691205
quote:
Jeetje ja. Vreemd dat dit topic dan niet verder bijgewerkt en actief geworden is.

En apart dat het ineens bij mij opkwam gisteren.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:09:21 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204691208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Is dat überhaupt mogelijk, volwassen genoeg zijn om met een auto te rijden, maar als jongere worden behandeld als je iemand opzettelijk daarmee vermoord?
Formeel wel. Tot 23 kan de rechter besluiten dat het jeugdrecht van toepassing is. Maar het lijkt mij in dit geval echt op geen enkele manier verdedigbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204691267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Is dat überhaupt mogelijk, volwassen genoeg zijn om met een auto te rijden, maar als jongere worden behandeld als je iemand opzettelijk daarmee vermoord?
Auto rijden is niet meer alleen voor 18 jaar en ouder.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:14:18 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204691268
quote:
Roethof: "geen TBS maar een voorwaardelijke PIJ (jeugd-TBS, red.).


Deskundigen verklaarden dat O. sterk verminderd toerekeningsvatbaar is, waardoor de kans op herhaling groot is.

O. heeft een lang strafblad. Hij wijst op eerdere agressie begaan door de verdachte in aanloop naar die fatale avond in november van 2020. "Over heel 2020 zijn er meldingen." Ook de moeder van Tarik belde de politie over haar zoon. "Verdachte is zelfs in detentie - met deze zaak boven zijn hoofd - weer overgegaan tot bedreiging en agressie, nadat dingen niet gingen zoals hij wilde."
Allemachtig!

[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 10-05-2022 18:22:39 ]
pi_204691341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Is dat überhaupt mogelijk, volwassen genoeg zijn om met een auto te rijden, maar als jongere worden behandeld als je iemand opzettelijk daarmee vermoord?
Idd, dit dus
pi_204691371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Allemachtig!
Opruimen zulk volk. Mis je niks aan als maatschappij. En het ergste is, er rijden nog meer van zullke debielen rond
pi_204701581
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand die zoiets gruwelijks doet geen geweten heeft en zijn best doet er onderuit te komen. Walgelijke mensen.
pi_204701680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:03 schreef Tengano het volgende:
Ik vind ineens een nieuwer bericht
[..]

Ik mag toch hopen dat de rechtbank hierin niet mee gaat. Als je legaal auto kan rijden ben je simpelweg volwassen. Ik hoop dat hij in hoger beroep de maximale celstraf krijgt inclusief tbs.
pi_204701705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Allemachtig!
“ Deskundigen verklaarden dat O. sterk verminderd toerekeningsvatbaar is, waardoor de kans op herhaling groot is.” Dan lijkt levenslang opgesloten in een gesloten inrichting mij een gepaste oplossing. We willen immers niet dat er nog een keer iemand bewust doodgereden wordt door dit stukje uitschot.
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:05:20 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204701863
quote:
Roethof: "geen TBS maar een voorwaardelijke PIJ (jeugd-TBS, red.).

Deskundigen verklaarden dat O. sterk verminderd toerekeningsvatbaar is, waardoor de kans op herhaling groot is.

O. heeft een lang strafblad. Hij wijst op eerdere agressie begaan door de verdachte in aanloop naar die fatale avond in november van 2020. "Over heel 2020 zijn er meldingen." Ook de moeder van Tarik belde de politie over haar zoon. "Verdachte is zelfs in detentie - met deze zaak boven zijn hoofd - weer overgegaan tot bedreiging en agressie, nadat dingen niet gingen zoals hij wilde."
Godverdomme.....je zal zo'n mongool tegenkomen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:56:19 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204702253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Godverdomme.....je zal zo'n mongool tegenkomen....
Er lopen meer gekken buiten rond dan dat er binnen zitten. Alleen beseffen heel veel mensen dit niet.

Wat dat betreft, (vind ik persoonlijk,) kan het nooit kwaad om je gedrag in bepaalde situaties enigzins af te stemmen. Escalatie met dit soort creatures wil je namelijk liever voorkomen. En ik zeg nadrukkelijk creatures omdat de menselijkheid bij dit soort volledig ontbreekt; geen empathie, geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je eigen acties, de consequenties van je handelingen niet kunnen overzien en impulsief handelen.

Zaken waarvan jij denkt die zou ik dus nooit doen, kunnen dit soort mensen in een blink of an eye doen zonder enig schuldgevoel. Dat laatste wordt bij dit soort weggeredeneerd als "Ja maar, het was hun eigen schuld, ze vroegen er zelf om." En een ander belangrijk kenmerk van dit soort is het grenzeloos vermogen tot manipulatie. Dat gaat bij hen aanzienlijk eenvoudiger omdat ze geen last van schuldgevoel hebben als ze mensen recht in hun ogen beflikkeren. Ze richten zich uitsluitend op datgene wat goed voor hen zodat zij goed weg kunnen komen uit de chaos die ze zelf gecreeerd hebben.

For the next line be sure to switch on your lie detector.
quote:
"Ik vind het heel erg wat er is gebeurd, heel ernstig", zei O. "Ik ben constant met mijn gedachten bij de familie van het slachtoffer." Lees dit nog een paar keer en laat het even inwerken.

De twee jonge kinderen van het slachtoffer waren aanwezig in de rechtszaal.


[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 11-05-2022 10:22:35 ]
  dinsdag 7 juni 2022 @ 16:41:05 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204986169
quote:
Weer zeven jaar en tbs geëist tegen bezorger die man doodreed

ARNHEM - Tegen de pakketbezorger die in 2020 een 42-jarige man doodreed in Wijchen nadat die hem had aangesproken op zijn rijgedrag, is dinsdag in hoger beroep opnieuw zeven jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist. De advocaat vroeg het Gerechtshof in Arnhem de toen 18-jarige man volgens het jeugdstrafrecht te veroordelen, omdat hij verstandelijk nog niet volwassen zou zijn.

Een psycholoog rapporteerde dat Tarik O. in zijn ontwikkeling het niveau van een volwassene nog niet had bereikt. Daarom meent zijn advocaat dat zijn cliënt volgens het jeugdstrafrecht vervolgd moet worden. In dat geval kan de verdachte maximaal twee jaar cel en een PIJ-maatregel (jeugd-tbs) krijgen. O. werd vorig jaar door de rechtbank van Utrecht als volwassen dader tot zeven jaar cel en tbs met dwangverpleging veroordeeld.

Vier deskundigen bogen zich over de geestesgesteldheid van O., en concluderen allemaal dat hij psychopathische trekken heeft, snel boos wordt en conflicten daarmee groter maakt. Daarvoor is hij al eerder behandeld, maar zonder succes. „Iemand met zo’n stoornis zou hij helemaal geen auto mogen besturen. Dat is dan een moordwapen”, zei een van de deskundigen. Twee deskundigen vinden dat O. als volwassene moet worden berecht, een derde vind hem geestelijk nog niet volwassen. De vierde deskundige onthield zich van een oordeel daarover.

De verdachte zei dat hij in beroep was gegaan omdat hij wel geholpen wil worden, maar de tbs-maatregel te ,,dwingend" vindt. De vrouw van de doodgereden man noemde dat respectloos. ,,Je hebt een volwassen misdrijf gepleegd, accepteer dan ook een volwassen straf."

https://www.telegraaf.nl/(...)ger-die-man-doodreed
pi_204986303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 16:41 schreef Tengano het volgende:

[Vier deskundigen bogen zich over de geestesgesteldheid van O., en concluderen allemaal dat hij psychopathische trekken heeft, snel boos wordt en conflicten daarmee groter maakt. Daarvoor is hij al eerder behandeld, maar zonder succes. „Iemand met zo’n stoornis zou hij helemaal geen auto mogen besturen.]

4!, 4 deskundigen moeten dit stuk stront onderzoeken?
:')
Dat weten wij allemaal toch wel dat dit volk, oh je wat zegt die nare user nou, in heel veel gevallen immer en altijd gewelddadig zijn als ze worden tegengesproken?


En idd, hoe krijgen zulke figuren toch een rijbewijs?
pi_204986742
Jeugdstrafrecht :')

Opsluiten en sleutel wegflikkeren. Liever een nekschot, maar ja...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')