abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:12:51 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201713010
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 23-10-2021 22:51:13 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:13:19 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201713015
Met als laatste post:

Wat fijn dat het lijkt te helpen! En heel slim dat je een lk inschakelt, die hebben hier echt meer verstand van dan het gemiddelde cb. Ik denk ook dat overproductie snel op de loer ligt...

Mijn bijna 7-maander heeft z'n eerste tand (met bijbehorende horrornachten, gore luiers en gehuil) en tand twee is ook onderweg. En we zijn gisteren voor het eerst met de fietskar achter de fiets op pad geweest. Hij viel onderweg heerlijk in slaap, we hebben zelfs nog een biertje gedaan bij een fietscafé. De peuter heeft het ook echt fijn gehad, was echt een heerlijke dag.

Wat eten jullie kindjes? Die van mij heeft nu zoete aardappel, broccoli, wortel, bloemkool, aardappel, pasta, rijst en pompoen gehad voor warm eten en banaan, appel, peer, abrikoos en mango als fruit. Ik ben een beetje op zoek naar rapley-proof fruit. Peer en appel zijn vaak te hard, daar sabbelt ie op en stikt ie vervolgens bijna in, banaan knijpt hij dan weer helemaal tot prut...

Als er nog iemand in de OP wil, geef dan vooral even een seintje!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:18:02 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_201713057
Rapleyproof kan bijna alles wel hoor, als je t maar klein snijdt. Ik geef banaan tegenwoordig wel uit het vuistje, maar aardbeien, druiven en mandarijnen snijd ik klein en dan kan hij het zelf oppakken en in zijn mond steken.
Het is jammer dat het nu herfst is en zacht fruit niet meer zo makkelijk te krijgen, maar je kunt appel bijvoorbeeld prima even zachter maken in een pannetje of magnetron :)
disclaimer
pi_201713141
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
Rapleyproof kan bijna alles wel hoor, als je t maar klein snijdt. Ik geef banaan tegenwoordig wel uit het vuistje, maar aardbeien, druiven en mandarijnen snijd ik klein en dan kan hij het zelf oppakken en in zijn mond steken.
Het is jammer dat het nu herfst is en zacht fruit niet meer zo makkelijk te krijgen, maar je kunt appel bijvoorbeeld prima even zachter maken in een pannetje of magnetron :)
Toevallig vroeg ik vanmorgen nog aan de fruitman van de supermarkt tot hoe lang je nog Hollandse aardbeien kunt kopen. Ze hebben ze nog steeds flink voorradig, elke dag. Hij zei dat je ze tegenwoordig heel het jaar door kunt kopen :? Ze zullen op den duur dan wel minder lekker zijn denk ik..

A eet ze nog steeds met veel smaak op, dus ik blijf ze nog wel een tijdje kopen denk ik :)
pi_201713328
Hier na twee weken non-stop krijsen eindelijk wat verbetering. Verandering van voeding lijkt er voor te zorgen dat we een compleet andere baby hebben thuis.

Eindelijk weer meer dan 3 uurtjes geslapen *O*
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201713764
@Tink89 wij doen geen rapley, hij werd heel gefeustreerd van klooien met stukjes en stikte vee vaker dan Melba die wel meer stukjes at. Ik geef nu dus pureetjes en prakjes, maar hij heeft gehad (in diverse combinaties bij de maaltijd)

Bietjes
Aardappel
Zoete aardappel
Wortel
Erwtjes
Sperzieboon
Bloemkool
Courgette, champignon en tomaat
fijngeprakte macaroni
rijst
Fijngehakte kipfilet
Roerei
Een frietje van ikea :')

Fruit:
Kiwi + banaan puree
Geprakte banaan
Pluot+ appel puree
Peer puree
Mango puree
Mango + banaan puree
Geraspte meloen

Brood etc:
Fijne granenpap
Boterham (in stukjes) met pindakaas/ hummus/geprakte avocado/ boter
Reepjes toast
Broodkorsten
Kwak
pi_201714679
We mogen naar huis *O*
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:50:31 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_201714700
quote:
17s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:49 schreef douche-eendje het volgende:
We mogen naar huis *O*
Fijn! Lekker in je eigen bed O+
Oh man wat een ellende die ziekenhuisbedden ;(
disclaimer
  FOK!fossiel maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:21 #9
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201714841
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Fijn! Lekker in je eigen bed O+
Oh man wat een ellende die ziekenhuisbedden ;(
Ja he! Die 2 nachten na een keizersnede... vooral de eerste 24 uur toen ik nog niet op mijn zij kon liggen heb ik dat bed echt vervloekt.

D-e: Fijn dat jullie weer naar huis mogen, hoop dat je een fijne kraamhulp hebt en dat jullie nu lekker thuis kunnen bijkomen van het avontuur!
Chick on a mission
pi_201715377
@Keroppi wow na een nacht alweer op je zij liggen, respect!

@douche-eendje wat fijn dat jullie naar huis mogen
Kwak
pi_201715409
Na een nachtje op de plank aka ziekenhuisbed is wel mijn rugpijn ineens verdwenen _O-

@Keroppi, ik heb dezelfde kraam als bij de oudste. Ze is zo fijn O+
pi_201715631
Fijn, d-e! Lekker genieten van haar aanwezigheid en van je gezinnetje. Fijn om te lezen dat je je nu zoveel beter voelt dan bij/na je vorige bevalling.

Hier hebben we een hoop updates sinds gisteren, vandaag precies acht weken oud. Ze zet zichzelf af met haar voetjes als ze ligt en beweegt/wurmt daarom het hele aankleedkussen over. Daarnaast kan ze haar hoofdje nu nog langer omhoog houden bij tummy time, ze stopt andere dingen dan haar handje in haar mond en ze heeft net voor het eerst 'aandachtig' een knisperboekje van Nijntje gelezen met mijn man (ik ben half ziek door m'n verkoudheid en ik klink als een roker van 70 jaar oud). De koe was het leukst, met de groene achtergrond en zwart-wit natuurlijk. Ook bekeek ze gisteren meermaals haar eigen handjes en volgde ze ze ook tijdens het zwaaien met haar armpjes. Dat, gecombineerd met het ontdekken van je echte stem, is zo leuk. :D
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:49:56 #13
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201716507
@Tink89 Wij doen niet echt Rapley. Meer een mix en match van geprakt voedsel en wat vast voedsel aanbieden.

Wat ik van het weekend gedaan heb is een peer in kleine blokjes snijden (of Rapley reepjes werkt denk ik ook dan?). Mixen met wat gember en kaneel en een klein beetje water in ovenschaaltje de oven in. Werd de peer heerlijk zacht! :D Was wel een uitdaging voor Baby J om ze zelf op te pakken (Hij is nu 8 maanden, dus hard bezig met zijn pincher grip!). Soms doet hij dan de luie manier, zijn mond op de tafel drukken en opzuigen.....! _O- :')

Recept was voor 4 peren (maar ik had het gehalveerd voor 2 peren). Dus dan 4 peren, 2 tsp cinnamon, 1/2 tsp ginger, en 1/4 cup water op 180 graden, in ovenschaal bedekt met folie voor 20-40 minuten. Tijd is afhankelijk hoe rijp de peren waren, mijne waren rijp, dus 20 minuten was genoeg! En tussendoor even checken of ze al zacht zijn. De peer werd zo zacht dat het met minste geringste kracht tegen je gehemelte uit een valt!

Je kan hetzelfde doen met appel (of appel stomen/koken in een pannetje in een klein laagje water, worden ze ook zacht van en is makkelijker te kauwen voor baby!)

Framboos en bramen misschien, kan je in stukjes snijden en aanbieden? Maar dat is afhankelijk of je baby al met pincher grip bezig is
  FOK!fossiel maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:35 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201716932
quote:
17s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:44 schreef douche-eendje het volgende:

@:Keroppi, ik heb dezelfde kraam als bij de oudste. Ze is zo fijn O+
Hadden wij ook, en ik was dit keer nog blijer met haar. De eerste keer vind ik haar niet zo ‘poetserig’ (wat ook niet hoeft, ze is er natuurlijk primair voor de baby en mij) maar dit keer heeft ze ons echt zo fijn geholpen met het huishouden op orde te krijgen.

En dan hadden we het vanwege het geplande karakter al best opgeruimd achtergelaten, maar wij kwamen natuurlijk met 2 koffertjes vol was etc uit het ziekenhuis en onze oudste was ook uit logeren geweest. Tel bij die berg was op dat ik meerdere nachten max 3 uur sliep, een rondrennende peuter en dat ik niet in staat was om iets anders te doen dan de baby voeden... Ik dacht de eerste dagen dat het huis nooit meer opgeruimd zou zijn.

Maar dankzij haar hulp trok na een paar dagen toch de rook op :)

(En het is ook superleuk dat we nu zowel foto’s hebben waarbij ze de jongste weegt/verschoont/vasthoudt net als toen bij de oudste).
Chick on a mission
pi_201718565
Ik ben zó moe. Mijn linkeroog trekt al de hele dag een beetje.

Okee, meer dan een beetje. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:10:41 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201719476
Ik zit ook te tollen op de bank. Baby + nachtelijk hoestende kleuter = veel te weinig slaap.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201719568
Mijn baby heeft zich gelukkig redelijk gedeisd gehouden, want men, wat ben ik beroerd. Echt tien keer liever bevallen dan je zo futloos, slap en gemankeerd voelen. Gelukkig is er inmiddels neusspray gearriveerd. Mijn man had het vorige week, dus het was wachten op dit moment. Hopelijk krijgt F. er geen of weinig last van.
Zo samen onder de douche en daarna lekker de laatste voeding en naar bed. Dat slaaptekort werkt ook niet mee voor het herstel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 11-10-2021 20:42:53 ]
pi_201720131
Hier ook weer ruknachten :blauwoog: Hoop niet dat ze haar broer achterna gaat. Die slaapt echt pas door sinds kort. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_201722476
:* Voor de slechte nachten.

Ik had vanaf 37 weken tot aan einde kraamweek de verkoudheid des doods inclusief shagstem. Zo vermoeiend.
pi_201724972
Onze dame had gisterenavond wat problemen met haar temperatuur, dus overleg gehad met de verloskundige. Zijn daarmee even in de weer geweest, maar ze had dus zelf blijkbaar besloten dat 35 ml niet meer genoeg is en is in 1x naar 50 geschoten :o. Nadat de rust was wedergekeerd kwam ze om 23:15/01:45/5:15 uit zichzelf dus ik heb al redelijk wat geslapen weer!

Vandaag komt hopelijk de lactatiekundige voor plan van aanpak om haar terug aan de borst te krijgen. M'n productie is kolvend echt mega momenteel, maar als ik de boeken erop na sla is dat wel iets wat gewenst is. Productie veert ook mooi mee, als zij besluit meer te drinken lijkt mijn lijf mee te doen door meer te maken.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:42:40 #21
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201725558
Dat klinkt goed d-e! Sowieso vind ik je erg ontspannen overkomen!

Ik sluit mij aan bij alle moe-ders. Ik ben eigenlijk sinds begin dit jaar al aan het kwakkelen, steeds verkouden en zo. Bloed laten prikken maar alles was in orde. Nu neem ik elke dag een handje vitaminepillen en ik heb sinds gisteren het idee dat ik iets fitter ben. Iets. c_/
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:44:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_201725569
Mijn "baby" slaapt prima door en ik ben ook hondsmoe. Ik denk dat het ook gewoon aan moktober ligt :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:47:46 #23
382129 crew  Donna
pi_201725584
Ja, moe-der hier. Moet ook echt weer een beetje op m'n vitamines letten, want kan zo mee doen in The Walking Dead voor mijn gevoel. Mijn baby heeft echt niet hetzelfde slaap-recept gebruikt als haar zus. Jammer weer.

Maar moktober klinkt ook plausibel.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:19:31 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201725844
Moe, moe, moe.... check! Baby heeft buikpijn (al een paar dagen), denk dat het komt doordat hij ineens veel beter is gaan eten en dus een serieuze hoeveelheid groente en fruit en brood wegwerkt. Resultaat is wat vastere ontlasting en paniek/huilen/kermen. Hij kwam vannacht elke 1,5 tot mijn man om 6 uur besloot dat ik echt nog even een uur moest slapen en hem mee naar beneden nam. De held!

Txs voor alle eettips. Ik ga iig eens op zoek naar bietjes, meloen, kiwi en aardbeien. Heb het gisteren ook op het kdv nog even gevraagd, die geven ook al kiwi en aardbei, dus dan zou geen probleem moeten opleveren.
pi_201726383
c_/ koffie voor iefereen! Ik hang zelf al een paar maanden aan het koffieinfuus. Maar vannacht sliep ie van 19.30-22.00 in eigen ledikant. Toen weer tot 01.00 in ledikant (vriend vertelde nog dat hij ergens tussendoor wakker werd en zich afvroeg of Otis nog leefde :')), toen heb ik hem meegenomen naar de cosleeper. Daarna was het wel elke 2 uur drinken. Maar het voelt wel echt als een hele goede nacht. Heb serieus goed geslapen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')