quote:
Op donderdag 6 april 2023 21:38 schreef vlindertje89 het volgende:Ik woon in Ondiep. Al een jaar zijn ze aan het werk aan de weg tussen station Zuilen en de marnixbrug, en daardoor rijdt ook al maanden bus 7 een alternatieve route. Eerst zou vanaf januari de bus weer normale route rijden, daarna vanaf half april, nu staat er al medio mei. De marnixbrug moet ook weer aan gewerkt worden, dus aan die kant blijft voorlopig gedoe met werkzaamheden (en daarmee ook bus problemen). Nou is die alternatieve bushalte ook prima te lopen voor mij, en is er ook een andere bushalte redelijk dichtbij. Maaar.. nu gaan ze vanaf april de komende 3 jaar aan de andere kant de weg opengooien voor riool werkzaamheden. Benieuwd hoe de bussen dan gaan rijden. En wel lekker gaan betalen voor parkeren

Het zou sowieso helpen al de bus over grote delen van de route zijn eigen baan krijgt. Nu bussen vaak samen met het andere verkeer vast. (Maar ik weet dat ze dat proberen waar mogelijk en dat er elders ook niet overal plaats voor is)
https://www.utrecht.nl/wo(...)dsboulevard/#c426649Voor die ovale "rotonde"moet je ook goed uitkijken wanneer je van de Marnixlaan af wil afslaan. Vind je eindelijk een gaatje tussen de rij auto's, moet je gelijk het fietspad over.