Daar zullen ze bij Merc heus wel rekening mee houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Maar zou me kunnen voorstellen dat je uit voorzorg dan beter alles kan vervangen om 1x de pijn te pakken dan nog een risico loopt om later in het seizoen nog een keer 5 of 3 plekken gridstraf te krijgen. Dan wordt je toch meer afhankelijk van foutjes van Verstappen om die GP nog winnend af te kunnen sluiten
Naja, ze zullen er wel hun redenen voor hebben neem ik aan
Nope...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Voor de andere onderdelen is die straf wel lager (3 of 5 plaatsen).
Dus elk onderdeel wat gebonden is aan maximum aantallen geeft 10 plekken straf. Pas nadat je daarna NOG een keer dat onderdeel vervangt krijg je 5 plekken straf. Meer dan 15 plekken is achteraan starten.quote:Should a driver use more than the numbers set in a) above of any one of the elements during a Championship, a race grid place penalty will be imposed upon him at the first Event during which each additional element is used. Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative:
The first time an additional element is used: Ten (10) grid place penalty.
The next time an additional element of the same type is used: Five (5) grid place penalty.
If a driver incurs a penalty exceeding fifteen (15) grid places he will be required to start the race from the back of the starting grid.
Aah, oké, dan vind ik het echt een vreemde beslissing. Als hij geen pole pakt maar een 4e plek ofzo zullen ze misschien alsnog meer vervangen. Of ze hebben over de rest echt geen twijfels.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope...
Uit de reglementen:
[..]
Dus elk onderdeel wat gebonden is aan maximum aantallen geeft 10 plekken straf. Pas nadat je daarna NOG een keer dat onderdeel vervangt krijg je 5 plekken straf. Meer dan 15 plekken is achteraan starten.
Edit:
En dit zijn de elementen:
each driver may use no more than 3 engines (ICE), 3 motor generator units-heat (MGU-H), 3 turbochargers (TC), 2 energy stores (ES), 2 control electronics (CE), 3 motor generator units-kinetic (MGU-K) and eight (8) of each of the four (4) elements constituting a set of Engine exhaust systems during a Championship. For the purpose of this article a set of Engine exhaust systems is deemed to comprise the following four (4) elements: primaries LHS, primaries RHS, secondary LHS and secondary RHS.
quote:
Naar voren wel, maar winst normaal gesproken niet (tenzij je echt veel sneller bent), dan verlies je dus 2x punten tov Max, normaal gesprokenquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:56 schreef Cuendillar het volgende:
Er wordt gesuggereerd dat het misschien beter is om vanaf plek 10 naar voren te rijden. Dat zou twee keer goed moeten lukken.
Ik verwacht dat Lulu ondanks motorwissel gewoon voor Max finisht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Naar voren wel, maar winst normaal gesproken niet (tenzij je echt veel sneller bent), dan verlies je dus 2x punten tov Max, normaal gesproken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |