abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201658601
Stel dat je Hugo de Jonge zijn gedachten kon lezen, of diep in zijn hart kon kijken, en in alle eerlijkheid kon zien wat hij zelf nu écht ten diepste gelooft ten aanzien van het vaccin.

Dus niet wat hij publiekelijk zegt, of wat hem wordt opgedragen, of waar hij zich maatschappelijk gezien toe verplicht voelt, of wat beter is 'for the greater good', of wat hem politiek het beste uitkomt. Maar wat werkelijk zijn eigen innerlijke overtuiging is.

Of om het anders te zeggen: als het niet verplicht was en er geen maatschappelijke druk of dwang op zat en het volledig privé bleef of hij zichzelf en zijn kinderen zou vaccineren of niet, zou hij het dan doen?

POLL
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Spellchecker woensdag 6 oktober 2021 @ 14:07:54 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 oktober 2021 @ 14:09:50 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201658647
Ik denk dat hij verstandig genoeg is, dus ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201658715
Ik geloof dat De Jonge intelligent genoeg is, ja.

Een interessantere vraag zou zijn of De Jonge achter het huidige beleid staat. We zagen bij Keijzer wat een uitgesproken afwijkende mening met je carrière kan doen, waarmee een precedent is geschapen voor andere politici die twijfelden over persoonlijke openheid.
pi_201658717
Natuurlijk, Hugo is een ijdeltuit en vaak best wel een lul, maar hij is geen achterlijke wetenschapsontkenner die zELLuF oNDeRzOek DOet op de feesboek.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:23:24 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201658817
Volgens mij is De Jonge verstandig man en gelooft hij heus wel in het vaccin.
Net als zo'n 70% van de bevolking.
Tot nooit .......
pi_201658960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:23 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens mij is De Jonge verstandig man en gelooft hij heus wel in het vaccin.
Net als zo'n 70% van de bevolking.
Geloven is voor den domme.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201658989
waarom die fixatie wat mensen 'geloven'?
al geloof je tot je een ons weegt dat de zwaartekracht niet bestaat of de aarde plat is, dat verandert niks aan de werkelijkheid.

Bestuurders moeten niet 'geloven'.... geloven moet je in de kerk doen, maar in bestuurswerkzaamheden hebben enkel feitelijkheden een plek.

Om die reden zal deze minister ook uiteindelijk gewoon zich baseren op experts, de wetenschap en bepaalde bestuursmodellendie enigszin een inschatting geven van wat gebeuret als de overheid helemaal niet ingrijpt en wat er misschien kan gebeuren als zij dat wel doen en welke maaatregelen welke resultaten misschien zouden kunnen brengen...

deze modellen zelf zijn lang niet perfect en hebben vaak best een grote foutmarge, maar een factor als de werkzaamheid van een vaccinis verder geen groot geheim;
uit alle data blijkt dat voor de grootste doelgroep de vacins ongeveer 90% besmettingen voorkomen (mits dus de persoon volledig ingeent en de laatste vacinatie minimaal 10 tot 14 dagen terugligt) .
bij alsnog besmette gevaccineerden maakt het het ziekteverloop ook veel lichter.

Wel is het zo dat als bv het aantal dagelijks gemeten besmettingen in een gemeente rond de 96 per 100.000 ligt, wat recentelijk enkele gemeentes in de biblebelt hebben, waar nu het coronavirus flink rodndgaat, je ook als gevaccineerde daar een grotere kans hebt je te besmetten daar dan in een gemeente waar de besmettingsrate op 10 per 100.000 ligt of lager...

Dus ja, het vacin blijkt uit de beschikbare data gewoon erg goed te werken en enorm te helpen een vierde golf in de herfst nu te controleren en laag te houden...
Zonder vaccins of een lage vacinatiegraad zouden we er eerder erg slecht voorstaan en zou er vermoedelijk een Lockdown moeten zijn om verdere verspreiding te dempen.

maar ook vaccins zijn geen 'wondermiddel' dat zomaar *poef* de verspreiding geheel kan doen stoppen..
ook gevaccineerden behouden een duidelijk kleinere, maar nog wel aanwezige kans zich te besmetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2021 14:50:01 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:45:20 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201659022
Denk het wel ja, ik zie echt geen tekenen om te denken dat hij bedenkingen heeft over vaccineren.
pi_201659112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:42 schreef RM-rf het volgende:
waarom die fixatie wat mensen 'geloven'?
al geloof je tot je een ons weegt dat de zwaartekracht niet bestaat of de aarde plat is, dat verandert niks aan de werkelijkheid.
Ging mij om de vraag in hoeverre Hugo oprecht is in zijn gepush van het vaccin. Of hij dat echt doet in de oprechte overtuiging dat dat goed is voor de mensen (ongeacht of dat ook werkelijk het geval is of niet) of dat hij er eigenlijk een andere agenda op nahoudt.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201659164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:54 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ging mij om de vraag in hoeverre Hugo oprecht is in zijn gepush van het vaccin. Of hij dat echt doet in de oprechte overtuiging dat dat goed is voor de mensen (ongeacht of dat ook werkelijk het geval is of niet) of dat hij er eigenlijk een andere agenda op nahoudt.
Hij zal zeker weten dat niemand wat te winnen heeft als het virus zich volop verder verspreid en meer mensen ziek blijven worden....

of wat dacht jij? dat de regering reuze blij is dat ze het laatste anderhalve jaar dit beleid moesten uitvoeren, dat ze dat voor hun lol doen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201659230
Ik denk zelf dat die hele vaccinatie bij 90% van de hele bevolking totaal geen punt is. En dat degenen die er een punt van maken niet bepaald de slimsten zijn.
Dat hier in dit forum zoveel ophef over het vaccin wordt gemaakt geeft al een beetje aan wat het niveau van de veel leden hier is. Wat zich al uit in termen als “hoerenweer” en geleuter over bijvoorbeeld vuurwerkverbod. Alleen al de manier van protesteren (jodensterren en galgen) laat al zien wat voor laag IQ deze mensen hebben.

Dat maakt een discussie over De Jonge overbodig.
pi_201659237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:09 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk dat hij verstandig genoeg is, dus ja.
Dat dus wel ongeveer.
pi_201659488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:59 schreef RM-rf het volgende:
Hij zal zeker weten dat niemand wat te winnen heeft als het virus zich volop verder verspreid en meer mensen ziek blijven worden....

of wat dacht jij? dat de regering reuze blij is dat ze het laatste anderhalve jaar dit beleid moesten uitvoeren, dat ze dat voor hun lol doen?
Ik denk dat dit beleid een middel is tot een heel ander doel. Iets met 'Build Back Better' en burgers zoveel mogelijk afhankelijk maken van de overheid, bank, WEF, of ECB.

Want corona was ook een 'kans' zoals o.a. Rutte ook letterlijk gezegd heeft. Een kans om eens flink door te pakken en onder het mom van het virus, en onze veiligheid en gezondheid, allerlei totalitaire maatregelen door onze strot te duwen.

En ik denk (vrees) dat het welzijn of de vrijheid van Nederlandse burgers bepaald niet bovenaan hun prioriteitenlijstje staat.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:31:47 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201659506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Geloven is voor den domme.
Klopt... veel gelovigen vaccineren zich inderdaad niet.
Tot nooit .......
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:33:04 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201659520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:30 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ik denk dat dit beleid een middel is tot een heel ander doel. Iets met 'Build Back Better' en burgers zoveel mogelijk afhankelijk maken van de overheid, bank, WEF, of ECB.

Want corona was ook een 'kans' zoals o.a. Rutte ook letterlijk gezegd heeft. Een kans om eens flink door te pakken en onder het mom van het virus, en onze veiligheid en gezondheid, allerlei totalitaire maatregelen door onze strot te duwen.

En ik denk (vrees) dat het welzijn of de vrijheid van Nederlandse burgers bepaald niet bovenaan hun prioriteitenlijstje staat.
BNW is een deurtje verderop, meneer Engel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201659773
Uiteraard niet, hij weet wel beter.

Je ziet het ook aan zijn houding, gezichtsuitdrukking, lichaamstaal. Die man is het tegenovergestelde van authentiek en oprecht. Hij probeert geforceerd een verhaal te verkopen of iets op te dringen waar hij duidelijk zelf niet echt in gelooft.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_201669840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:30 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ik denk dat dit beleid een middel is tot een heel ander doel. Iets met 'Build Back Better' en burgers zoveel mogelijk afhankelijk maken van de overheid, bank, WEF, of ECB.

Want corona was ook een 'kans' zoals o.a. Rutte ook letterlijk gezegd heeft. Een kans om eens flink door te pakken en onder het mom van het virus, en onze veiligheid en gezondheid, allerlei totalitaire maatregelen door onze strot te duwen.

En ik denk (vrees) dat het welzijn of de vrijheid van Nederlandse burgers bepaald niet bovenaan hun prioriteitenlijstje staat.
Move to BNW? Want je begint nu gewoon complot/wappie te praten.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:58:57 #19
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_201769083
Dat het goed voor zijn banksaldo is.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_201769341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:14 schreef Farenji het volgende:
Natuurlijk, Hugo is een ijdeltuit en vaak best wel een lul, maar hij is geen achterlijke wetenschapsontkenner die zELLuF oNDeRzOek DOet op de feesboek.
Hij krijgt z’n onderzoekjes van de farmaceutische industrie. Hij is het equivalent van de dokter die sigaretten aanprijst.
pi_201771731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:25 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Move to BNW? Want je begint nu gewoon complot/wappie te praten.
Wat een complot zeg het staat gewoon op het YouTube kanaal van world economic forum
pi_201775905
Hugo de Jonge heeft geen tweecijferig iq, dus ik ga er van uit dat hij daadwerkelijk vindt dat vaccineren een goed idee is.
pi_201778666
Ik denk het wel, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet interessant. Je laten vaccineren doe je omdat je er zelf achter staat. Niet omdat overlord Hugo dat zegt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201782553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:04 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Wat een complot zeg het staat gewoon op het YouTube kanaal van world economic forum
Dat klopt. Maar je kunt het zowel zien als een idealistisch plan om van de wereld een betere plek te maken (wat ik geloof) of BNW onzin zoals een totalitaire staat creëren etc etc.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201786261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:30 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ik denk dat dit beleid een middel is tot een heel ander doel. Iets met 'Build Back Better' en burgers zoveel mogelijk afhankelijk maken van de overheid, bank, WEF, of ECB.

Want corona was ook een 'kans' zoals o.a. Rutte ook letterlijk gezegd heeft. Een kans om eens flink door te pakken en onder het mom van het virus, en onze veiligheid en gezondheid, allerlei totalitaire maatregelen door onze strot te duwen.

En ik denk (vrees) dat het welzijn of de vrijheid van Nederlandse burgers bepaald niet bovenaan hun prioriteitenlijstje staat.
Thoughtcrime!
pi_201797965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:23 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens mij is De Jonge verstandig man en gelooft hij heus wel in het vaccin.
Net als zo'n 70% van de bevolking.
Volgens Hoogleraar Mattias Desmett is eerder 30% vd bevolking falikant tegen en 30% voor. En 40% is niet helemaal dom en weet wel wat er speelt. Maar doen toch ietwat praktisch en volgen het onderdrukkende overheidsbeleid. Maar zij kunnen kantelen. En dit zien we nu ook in landen zoals de VS.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:53:41 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_201798074
Natuurlijk is het vaccin goed voor je, wat is dit nou weer voor domme vraag. 40 mensen hebben nee gestemd? Man man man wat maken de mods er weer een zooitje van.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:14:42 #28
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201798349
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:21 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar je kunt het zowel zien als een idealistisch plan om van de wereld een betere plek te maken (wat ik geloof) of BNW onzin zoals een totalitaire staat creëren etc etc.
En wat nou als het beide is ?

Dus een idealistisch plan wat gedoemd is uit te monden in een ongezonde totalitaire staat ?

Probleem bij dit soort idealistische plaatjes is nl dat het mens zijn logischerwijs ondergeschikt wordt aan het systeem. Dat lijkt in eerste instantie misschien best wel okay immers het gaat erom je maatschappij zo efficient mogelijk in te richten voor the greater good, Een mens is echter geen economisch puzzelstuk maar heeft basis behoeften als emoties en enige mate van zelfbeschikkingsrecht welke lijnrecht ingaan tegen de economische waarden van zo'n systeem.

We zijn mens en geen gevoelloze, emotieloze robots
pi_201806570
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:53 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk is het vaccin goed voor je, wat is dit nou weer voor domme vraag. 40 mensen hebben nee gestemd? Man man man wat maken de mods er weer een zooitje van.
Dat was de vraag van de poll helemaal niet.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 14:35:10 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201806755
Ik vraag me af of mensen die nee stemmen gewoon trollen zijn, of echt zo zwakzinnig zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201807362
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af of mensen die nee stemmen gewoon trollen zijn, of echt zo zwakzinnig zijn.
Hij zegt toch zelf dat ie kinderen wilt prikken om de zorg te ontlasten. Hij is een koning van desinformatie die een GGD Hindoestaan met obesitas gebruikt om kinderen / tieners een tijdelijk vaccin te geven.
pi_201807563
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:29 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Hij zegt toch zelf dat ie kinderen wilt prikken om de zorg te ontlasten. Hij is een koning van desinformatie die een GGD Hindoestaan met obesitas gebruikt om kinderen / tieners een tijdelijk vaccin te geven.
Kinderen hebben vrij weinig te vrezen van Covid. Dus die lopen sowieso geen risico om in het ziekenhuis te komen. Vanuit dat perspectief is het vreemd om dit aan te halen als reden voor het vaccineren van kinderen.
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:53 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk is het vaccin goed voor je, wat is dit nou weer voor domme vraag. 40 mensen hebben nee gestemd? Man man man wat maken de mods er weer een zooitje van.
Wat hebben de mods er precies mee te maken dat 40 mensen 'nee' stemmen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201827132
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af of mensen die nee stemmen gewoon trollen zijn, of echt zo zwakzinnig zijn.
Ik vraag me af of mensen die ja stemmen gewoon overheids shills zijn, of echt zo naïef zijn.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_201828046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:12 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]
Ik vraag me af of mensen die ja stemmen gewoon overheids shills zijn, of echt zo naïef zijn.
Ik vind het vooral erg dat mensen gelijk gaan schelden of aan domme 'name-calling' doen, enkel omdat er mensen zijn die een andere mening hebben.

Niet iedereen hoeft je mening te delen, respecteer dat zelf gewoon.

Er zijn nu bv 85% van de bevolking, die zich om uiteenlopende redenen hebben laten inenten.
En er zijn ook bijna 10% die daar kennelijk duidelijk op tegen zijn...
Rond de 5% lijkt een beetje tussenin te kamperen.

Dat is gewoon zo, en dat is de situatie waarin onze maatschappij gewoon doorgaat..
Misschien zou een hoge vaccinatiegraad de gevolgen van besmettingen wat minder maken, zelfs het groeien van de huidige herfstseizoengolf nog iets beter kunnen dempen.

Maar het is ook een maatschappelijke keuze dat er in nederland weinig ruimte is voor een wettelijke vaccinatieplicht.

Maar laten we nu gewoon dat accepteren wat nu is, zonder al die haat en domme naampjes tegen elkaar of bedreigingen aan de bestuutders die bestuurskeuzes moeten maken (ook als je vind dat ze soms de foute keuzes nemen, wat ik op bepaalde momenten ook vond)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201828191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik vind het vooral erg dat mensen gelijk gaan schelden of aan domme 'name-calling' doen, enkel omdat er mensen zijn die een andere mening hebben.

Niet iedereen hoeft je mening te delen, respecteer dat zelf gewoon.

Er zijn nu bv 85% van de bevolking, die zich om uiteenlopende redenen hebben laten inenten.
En er zijn ook bijna 10% die daar kennelijk duidelijk op tegen zijn...
Rond de 5% lijkt een beetje tussenin te kamperen.

Dat is gewoon zo, en dat is de situatie waarin onze maatschappij gewoon doorgaat..
Misschien zou een hoge vaccinatiegraad de gevolgen van besmettingen wat minder maken, zelfs het groeien van de huidige herfstseizoengolf nog iets beter kunnen dempen.

Maar het is ook een maatschappelijke keuze dat er in nederland weinig ruimte is voor een wettelijke vaccinatieplicht.

Maar laten we nu gewoon dat accepteren wat nu is, zonder al die haat en domme naampjes tegen elkaar of bedreigingen aan de bestuutders die bestuurskeuzes moeten maken (ook als je vind dat ze soms de foute keuzes nemen, wat ik op bepaalde momenten ook vond)
Helemaal mee eens. _O_
ROBODEMONS..................|:(
pi_201829588
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:14 schreef Jappie het volgende:

[..]
En wat nou als het beide is ?

Dus een idealistisch plan wat gedoemd is uit te monden in een ongezonde totalitaire staat ?


Probleem bij dit soort idealistische plaatjes is nl dat het mens zijn logischerwijs ondergeschikt wordt aan het systeem. Dat lijkt in eerste instantie misschien best wel okay immers het gaat erom je maatschappij zo efficient mogelijk in te richten voor the greater good, Een mens is echter geen economisch puzzelstuk maar heeft basis behoeften als emoties en enige mate van zelfbeschikkingsrecht welke lijnrecht ingaan tegen de economische waarden van zo'n systeem.

We zijn mens en geen gevoelloze, emotieloze robots
Deze gedachte vind ik zó eng dat ik hem liever verdring :{
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')