abonnement Unibet Coolblue
pi_201662611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bedankt voor je bemoedigende woorden :P
[..]
Het is geen simpele screening in de zin dat je niet met één methode alle hartafwijkingen eruit kunt halen.
@Mammietje
Ik heb die organisatie nog even opgezocht die er achter zit en het is niet de NHS. Het is een liefdadigheidsorganisatie die dit op de kaart wilt zetten en aanbieden voor wie het wilt.
https://www.c-r-y.org.uk/
Plus het twitter account van de dokter die eraan meewerkt.
https://twitter.com/drstevenjcox
Dus zoals je ziet is het gewoon onzin wat Za weer is aan het verkondigen is hetzelfde als eerdere over een mortuarium in Londen. Dus we wachten maar weer op zijn volgende heksenjacht. (wel jammer dat die het woord charity niet kan vertalen).
pi_201662815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Traditie, een mooi goed O+
Jaaa, ben dr ook zo dol op.
Neem stierenvechten. O+ Lekker langzaam dood laten bloeden en dan rondjes laten rennen met plus 10 speren in dat lijf. Juichen!
Vrouwenbesnijdenis vind ik ook zo’n mooie traditie. Echte ambacht met een botte scheermes. Prachtig!
Go hard or go home
pi_201663041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Bij het beleid waarvoor nu is gekozen hoort de prognose die ik in post #235 heb geplaatst (rode lijn), waarbij we momenteel aan de bovenkant van de onzekerheidsmarge zitten. De piek aan opnames zou je dan rond eind november verwachten en daarna zou het moeten gaan dalen. Het gaat met de maatregelen die nog in place zijn om het voorkomen van een te hoge piek. Wanneer de allerlaatste patiënt van die 2200-3000 op de IC wordt opgenomen is minder van belang.
De instroomcijfers van afgelopen twee dagen zijn ongewoon hoog. Dat is het gevolg van het aantal besmettingen de 3-7 dagen ervoor, maar die daalden toen nog steeds. Het is een opmerkelijke trendbreuk die instroom.
pi_201663086
quote:
81s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:42 schreef nostra het volgende:
Gouverneur van Idaho gaat even een paar dagen er tussenuit, de luitenant-gouverneur ruikt haar kans.

[ twitter ]

[ twitter ]
Veel universiteiten in de VS verplichten al tientallen jaren dat studenten gevaccineerd zijn, anders mogen ze de campus niet op.
pi_201663115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:26 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd wanneer het aantal gevaccineerden weer gaan stijgen op de IC.
Derde prik maar lekker uit stellen.
Dat komt vanzelf, als het totaal aantal mensen op de IC heel laag is en het virus toeneemt. Hoeft niet gelijk iets te zeggen over afnemende effectiviteit. Al is dat wel te verwachten op basis van Israelische data.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:20:01 #281
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201663200
Als ik trouwens sommige meningen op social media zie denk ik dat deze pandemie nog voor heel wat panische mensen gaat zorgen.

Bizar hoeveel mensen een verslaving opeens hebben aan testen en mondkapjes. Helemaal aangezien dit virus niet gaat verdwijnen. Dus hoe kun je er dan ooit mee ophouden?? Je moet dit dan gewoon blijven volhouden voor de rest van je leven.

En de agressie tegenover mensen met een kritische noot (en/of ongevaccineerden) is ook vrij apart. Op sommige forums kan dat zelfs een ban opleveren denk ik _O-

Kan alleen maar zeggen dat Rod Serling een genie is (zoek maar eens op, The Monsters Are Due on Maple Street; de non- social media versie van de huidige situatie).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201663221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]
@:Mammietje
Ik heb die organisatie nog even opgezocht die er achter zit en het is niet de NHS. Het is een liefdadigheidsorganisatie die dit op de kaart wilt zetten en aanbieden voor wie het wilt.
https://www.c-r-y.org.uk/
Plus het twitter account van de dokter die eraan meewerkt.
https://twitter.com/drstevenjcox
Dus zoals je ziet is het gewoon onzin wat Za weer is aan het verkondigen is hetzelfde als eerdere over een mortuarium in Londen. Dus we wachten maar weer op zijn volgende heksenjacht. (wel jammer dat die het woord charity niet kan vertalen).
Klopt. CRY is gewoon een non-profitinstelling die zich tot doel heeft gesteld/de ambitie heeft om elke "jongere" tussen de 14 en 35 preventief te screenen op eventuele hartafwijkingen. Dat wordt ook in het filmpje gezegd. Wat dat betreft heeft @Tarado gelijk. Er wordt nergens gezegd dat ze alle jongeren gáán screenen; wel dat het hun wens/ambitie is.
En het is al helemáál geen overheidsbeleid.

Het heeft ook verder niets met corona of de vaccins te maken. Al zullen er vast wel weer wijsneuzen zijn die dit snel zien of lezen en niet verder kijken dan hun neus kort is.
Je begint met een slechte kennis van de Engelse taal en een gebrek aan context. Meng met je eigen (waan)ideeën. Beetje roeren. Sausje er overheen. Even op Twitter of feesboek plaatsen, itempje op Gloria, en weer wat fake news geboren. Zo werkt dat.

Wel blij zijn met de likes en tweets uiteraard. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 20:28:16 #283
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201663313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:26 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd wanneer het aantal gevaccineerden weer gaan stijgen op de IC.
Derde prik maar lekker uit stellen.
Dat gaat nog wel even duren. Vaccin schijnt toch zeker een half jaar efficient te werken en de bulk is pas drie-vier maanden geleden volledig gevaccineerd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 20:31:23 #284
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201663355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat gaat nog wel even duren. Vaccin schijnt toch zeker een half jaar efficient te werken en de bulk is pas drie-vier maanden geleden volledig gevaccineerd.
Was er niet eerder deze week in het nieuws dat Pfizer en Moderna ook na 6 maanden nog goede bescherming tegen ziekenhuisopname hadden, maar dat na 6 maanden vooral de kans om besmettelijk te zijn bij besmetting groter wordt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 20:33:37 #285
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201663396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Was er niet eerder deze week in het nieuws dat Pfizer en Moderna ook na 6 maanden nog goede bescherming tegen ziekenhuisopname hadden, maar dat na 6 maanden vooral de kans om besmettelijk te zijn bij besmetting groter wordt?
Ja, ook dat nog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 20:38:21 #286
408813 crew  trein2000
pi_201663468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Veel universiteiten in de VS verplichten al tientallen jaren dat studenten gevaccineerd zijn, anders mogen ze de campus niet op.
Vast. Maar dit is natuurlijk geen manier van doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201663474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Was er niet eerder deze week in het nieuws dat Pfizer en Moderna ook na 6 maanden nog goede bescherming tegen ziekenhuisopname hadden, maar dat na 6 maanden vooral de kans om besmettelijk te zijn bij besmetting groter wordt?
Ja, daarom moet je ook gaan focussen puur en alleen op de ziekenhuisinstroom en stoppen met testen, anders blijf je echt oneindig bezig. Maar zal vast niet gebeuren want "ooeeeeeh nieuwe mutaties." Straks gewoon een heel testcircus overal en nergens met alle onzin van dien terwijl de ziekenhuisinstroom respectabel is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:42:52 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201663549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:37 schreef speknek het volgende:
... ...
Je wordt ernstig ziek als je een zwak immuunsysteem hebt (of een overijverig immuunsysteem, maar dat is een klein percentage), en het vaccin werkt minder goed als je een zwak immuunsysteem hebt. Daarom moeten de mensen met een goed immuunsysteem het vaccin ook nemen, zodat de mensen met een zwak immuunsysteem niet in aanraking komen met het virus. Dit vaccin is niet anders dan andere vaccins, zoals die voor de mazelen.
ik ga er vanuit dat je dingen wil simpliceren maar wat je zegt is echt onjuist.
1) het vaccin voor mazelen naast compleet ander virus, is en werkt fundamenteel anders dan dat voor SARS-Cov-2
2) Juist mensen met een traag werkend immuunsysteem, noem het zwak of overactief met wat anders te bestrijden, hebben risico op gevolgen. Het kleine percentage zijn vooral de mensen die niet reageren op het vaccin.
3) Het vaccin voorkomt geen transmissie en is in die zin, niet beschermend voor mensen die kwetsbaar zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201663554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, daarom moet je ook gaan focussen puur en alleen op de ziekenhuisinstroom en stoppen met testen, anders blijf je echt oneindig bezig. Maar zal vast niet gebeuren want "ooeeeeeh nieuwe mutaties." Straks gewoon een heel testcircus overal en nergens met alle onzin van dien terwijl de ziekenhuisinstroom respectabel is.
Hopelijk komt het medicijn van Merck ook snel op de markt, daarmee zou het aantal opnames gehalveerd kunnen worden door een paar dagen lang 2x per dag een pil te nemen als iemand besmet is.
pi_201663604
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Als ik trouwens sommige meningen op social media zie denk ik dat deze pandemie nog voor heel wat panische mensen gaat zorgen.
Ik zou vooral de roepers op social media (waaronder ook Fok!) niet projecteren naar de gemiddelde mens. Ik ken ze in ieder geval niet of nauwelijks in mijn persoonlijke - of werkomgeving, die leven gewoon weer hun leven. Maakt het overigens niet minder amusant om de FEIGL DING OMG!!!!!!! ALARM!!!!!!!'s van deze wereld af en toe tot je te nemen met een goede whisky.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:47:08 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201663636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:47 schreef _serial_ het volgende:
Feitelijk kan je dus als OMT van alles roepen, ook als onzeker is wat het effect is, de overheid verschuilt zich daarachter, en de rechter gaat daar vervolgens altijd in mee.
U heeft het goed begrepen. Het is de muur van vermeende wetenschap die niet in staat is de wetenschap ter relativeren. De rechter kan niet anders en dat principe is door meer actiegroepen ontdekt. De wetenschap wordt zo politiek ingezet om het beleid te bepalen. daarbij komt dat een overheid met handen en voeten zich heeft verbonden met het voorzorgprincipe dat de eigen wil van mensen (daarin) uitschakelt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:51:12 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201663698
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
U heeft het goed begrepen. Het is de muur van vermeende wetenschap die niet in staat is de wetenschap ter relativeren. De rechter kan niet anders en dat principe is door meer actiegroepen ontdekt. De wetenschap wordt zo politiek ingezet om het beleid te bepalen. daarbij komt dat een overheid met handen en voeten zich heeft verbonden met het voorzorgprincipe dat de eigen wil van mensen (daarin) uitschakelt.
Mijn hemel, de horror! Wat is het volgende? Dat er beslissingen genomen worden op grond van feiten? :o
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 20:51:13 #293
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201663700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hopelijk komt het medicijn van Merck ook snel op de markt, daarmee zou het aantal opnames gehalveerd kunnen worden door een paar dagen lang 2x per dag een pil te nemen als iemand besmet is.
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat dat zeer goed onderzocht gaat worden.Is de werkzame stof van dit medicijn niet al eerder mee getest en is er toen niet uitgekomen dat het voor geboorteproblemen kan zorgen enzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:53:48 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201663736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:29 schreef Oriente het volgende:
Hoor deze:

Ik heb een kantoorbaan. Laten we zeggen dat we, mezelf meegerekend, met 15 op kantoor zitten. Nu wil het geval dat er vorige week een collega ziek naar huis is gegaan en vandaag is doorgekomen dat deze collega positief getest is. Iedereen moest vanmiddag 1 op 1 bij de manager komen en die stelde wat vragen als 'heb je last van klachten gerelateerd aan corona' etc.

Afijn, ik denk, daarmee zal de kous wel af zijn dan. Al gingen er vanmiddag onder werktijd al wel een paar collega's naar de teststraat. Krijg ik net voor ik naar huis ga een bericht dat ik me MOET laten testen en dat ze hier goede redenen voor hebben. En dat ik de uitslag door moet geven.
Noot: iedereen komt morgen gewoon naar kantoor, m.u.v. die ene zieke collega natuurlijk.

Noot 2: de vaccinatiegraad bij ons op kantoor ligt heel erg hoog. 2 van de 15 zijn gevaccineerd (ik en nog een collega), de rest dus allemaal niet.

Mja, ik heb met grote tegenzin dan maar een afspraak gemaakt voor morgenochtend, want het moet dus ik ontkom er toch niet aan. Leuke situatie!
Hoef je allemaal niet aan te voldoen, de werkgever kan van alles willen. Hoewel niet meedoen natuurlijk dan kan zorgen voor een nare sfeer, die er vanwege deze aanpak sws al zal zijn.
Beter is op kantoor, het onderwerp niet te bespreken en dat mensen zich al helemaal niet (on)collegiaal uit de tent laten lokken om een uitspraak te doen over hun vaccin/teststatus.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:58:48 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201663812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn hemel, de horror! Wat is het volgende? Dat er beslissingen genomen worden op grond van feiten? :o
Feit is dat iets/iemand ergens dood aan kan gaan, het is (nog) geen voldongen feit wanneer dat moment voor iemand is en of alle inschattingen dan ook (oorzakelijk) van toepassing zijn.

Het is niet moeilijk om op grond van wetenschap een situatie te schetsen die uiterst aannemelijk is. Dat mensen dat feiten noemen om daarmee hun argument (hier voor beleid) kracht bij te zetten, is vooral wanneer die goed uitkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:00:48 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201663844
quote:
18s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
Feit is dat iets/iemand ergens dood aan kan gaan, het is (nog) geen voldongen feit wanneer dat moment voor iemand is en of alle inschattingen dan ook (oorzakelijk) van toepassing zijn.

Het is niet moeilijk om op grond van wetenschap een situatie te schetsen die uiters aannemelijk is. Dat mensen dat feiten noemen is vooral wanneer die iemand goed uitkomen.
De wetenschap zal nooit claimen dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat iemand doodgaat. Ze kunnen wel een gegronde inschatting geven op grond van bepaalde omstandigheden door middel van statistieken. Niks mis mee dat daar beleid op gebaseerd wordt in plaats van op mensen die roepen van "ja dat het zou kunnen wil zeggen dat het ook niet zou kunnen toch?"
pi_201663854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat dat zeer goed onderzocht gaat worden.Is de werkzame stof van dit medicijn niet al eerder mee getest en is er toen niet uitgekomen dat het voor geboorteproblemen kan zorgen enzo?
Geen idee, dat ben ik nog niet tegengekomen. Molnupiravir, ontwikkeld als antiviral tegen influenza. Maar als geboorteproblemen het enige probleem zouden zijn, dan zou je het nog in kunnen zetten bij ouderen met onderliggende problemen. Al denk ik niet dat als er geboorteproblemen zouden zijn, dat het enige probleem is.
Ik kan ook niet zo 1,2,3 verwijzingen naar geboorteproblemen vinden. De trial is in ieder geval vroegtijdig gestopt door een onafhankelijke commissie omdat de data zo overduidelijk wezen op goede resultaten. De FDA zal het verder beoordelen. En daarna in de EU de EMA en vervolgens alle landen zelf ook nog eens.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 21:04:11 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201663892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Geen idee, dat ben ik nog niet tegengekomen. Molnupiravir, ontwikkeld als antiviral tegen influenza. Maar als geboorteproblemen het enige probleem zouden zijn, dan zou je het nog in kunnen zetten bij ouderen met onderliggende problemen. Al denk ik niet dat als er geboorteproblemen zouden zijn, dat het enige probleem is.
Ik kan ook niet zo 1,2,3 verwijzingen naar geboorteproblemen vinden. De trial is in ieder geval vroegtijdig gestopt door een onafhankelijke commissie omdat de data zo overduidelijk wezen op goede resultaten. De FDA zal het verder beoordelen. En daarna in de EU de EMA en vervolgens alle landen zelf ook nog eens.
Ff verder gezocht, artikel van Bloomberg tegengekomen: https://www.bloomberg.com(...)-fight-against-covid

quote:
With antivirals such as this, “basically you’re going to put a piece of sand in the gears and hope it stops the impact of the virus,” says Gomez, the former Niaid scientist. But, he adds, stopping the virus by creating errors in the genetic code or through other means can come with unintended consequences. “You don’t know where the sand might end up in the other parts of the body.” A company called Pharmasset Inc. (a hepatitis C drugmaker Gilead bought in 2011) investigated molnupiravir’s main ingredient around the turn of the century, but it abandoned development over concerns that it was mutagenic, meaning it could lead to birth defects.
Het argument dat je in de dagen rondom die trial geen seks mocht hebben komt daar natuurlijk aardig mee overeen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:06:07 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201663914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De wetenschap zal nooit claimen dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat iemand doodgaat. Ze kunnen wel een gegronde inschatting geven op grond van bepaalde omstandigheden door middel van statistieken. Niks mis mee dat daar beleid op gebaseerd wordt in plaats van op mensen die roepen van "ja dat het zou kunnen wil zeggen dat het ook niet zou kunnen toch?"
Punt is dat de overheid daar wel het beleid op inzet en maakt, zonder daarin dan een andere keuze te (kunnen) maken want : wetenschap doet haar dwingen maatregelen te nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201663942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ff verder gezocht, artikel van Bloomberg tegengekomen: https://www.bloomberg.com(...)-fight-against-covid
[..]
Het argument dat je in de dagen rondom die trial geen seks mocht hebben komt daar natuurlijk aardig mee overeen.
Maar dat suggereert ook dat het tijdelijk is. Er zijn wel meer medicijnen waarbij je rekening met andere dingen moet houden. Genoeg antibiotica waarbij je met alcohol moet stoppen anders heb je goede kans op leverschade bijv.
En voor mannen en post-natale vrouwen maakt het mogelijk(?) niet uit.

Maar als het de hospitalisatie bij risicogroepen (waaronder het getest is) met 50% verkleind, en mogelijk bij andere groepen ook, of meer, dan zou dat geweldig zijn (en in de groep met gewone behandeling waren er ook 8 doden, in de groep met het medicijn 0). Als je als risicogroep positief test, dan 5 dagen lang 2x per dag een pilletje thuis en je hebt 2x zo weinig kans om in het ziekenhuis te komen. Behoor je niet tot de risicogroep en je test positief dan even in de gaten houden, krijg je symptomen, neem je de pillen. Dat zou een flinke verlichting voor de zorg zijn. Zelfs als een huisarts geconsulteerd moet worden om de afweging te maken of het een goede keuze is om de medicijnen te nemen en uit te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')