Wat is het voordeel van bezels dan? Het is puur esthetisch verder, vind een ultrawide veel strakker/cleaner op je bureau...quote:Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
quote:Op woensdag 6 oktober 2021 06:23 schreef fespo het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een triple setting?
3x27 inch.
Jij reageert sarcastisch (denk ik) op fespo?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 08:48 schreef Sfancta het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een octuple setting?
8x27 inch.
Goed punt, heb net gezocht naar een 49" met een hogere resolutie en dan kom je uit op 5120x1440. Zit ook wel een hoger prijskaartje aan met een kleine 1200,-quote:Op woensdag 6 oktober 2021 06:41 schreef mstx het volgende:
Die 49" heeft maar de helft van de resolutie van je huidige scherm, dus qua virtuele desktop ruimte ga je er dan zwaar op achteruit, tenzij je nu 200% scaling gebruikt.
Meh, dan speelt denk ik mijn autisme op dat ik niet 2 beeldschermen heb die even groot zijnquote:Op woensdag 6 oktober 2021 07:22 schreef versterker het volgende:
Wat dacht je van een nieuwe 32/34 inch 4k naast je 27 inch?
Ik heb zelf een 32" 4k scherm en daarnaast een full HD 27" en gebruik de 27" om alle schermpjes van bijvoorbeeld Photoshop op neer te zetten, samen met een audiospeler.
Die 49" zien er leuk uit, maar de hoogte van maar 1080px is een grote irritatie.
Ik heb een 32", 2560x1440. Daarmee kan ik twee browserschermen of word documenten e.d. naast elkaar zetten zodat het allemaal prima past en goed leesbaar is, met of zonder leesbril. Ik ben er erg tevreden mee.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 11:28 schreef Thrilled het volgende:
[..]
[..]
Jij reageert sarcastisch (denk ik) op fespo?Maar 3 of 8 schermen vind ik iets te veel van het goede...
[..]
Goed punt, heb net gezocht naar een 49" met een hogere resolutie en dan kom je uit op 5120x1440. Zit ook wel een hoger prijskaartje aan met een kleine 1200,-
[..]
Meh, dan speelt denk ik mijn autisme op dat ik niet 2 beeldschermen heb die even groot zijn
Waarom niet 32 stuks van 27 inch? Die stel je op in de vorm van een iglo met de schermkanten aan de buitenkant. Dan schroef je alle muren en het dak vol met van de bergklim grepen. En dan klim je lekker heen en weer om de verschillende schermen te kunnen zien. Zo kun je voor iedere app een dedicated scherm gebruiken. En doe je ook nog wat aan beweging.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 08:48 schreef Sfancta het volgende:
makkelijker indelen bv.
waarom ga je eigenlijk niet voor een octuple setting?
8x27 inch.
Don't feed the trollquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 13:25 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom niet 32 stuks van 27 inch? Die stel je op in de vorm van een iglo met de schermkanten aan de buitenkant. Dan schroef je alle muren en het dak vol met van de bergklim grepen. En dan klim je lekker heen en weer om de verschillende schermen te kunnen zien. Zo kun je voor iedere app een dedicated scherm gebruiken. En doe je ook nog wat aan beweging.
Wij hebben ultra wide curve schermen op kantoor, werkt heerlijk met linux en workspaces iig.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 06:17 schreef fespo het volgende:
een bezel heeft toch genoeg voordelen?
ik ken niemand met ultra wide schermen je ziet overal 2 of 3 scherm opstellingen.
De heel brede monitoren hebben ook niet meer pixels in de breedte dan je 4K scherm dus waarom wil je een ultrabreed scherm? Neem gewoon een groter scherm, heb je ook meer oppervlak in de hoogte.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 06:08 schreef Thrilled het volgende:
Ervaringsdeskundigen gezocht
Ik werk momenteel op een 4k 27" monitor en merk dat ik steeds vaker wat ruimte te kort kom. Ik doe vrij veel aan foto- en videobewerking + renderen, waardoor ik graag meerdere dingen tegelijk wil kunnen zien. De 27" schiet daarin steeds vaker tekort, dus op zoek naar meer 'screen real estate'
Nu zie ik eigenlijk 3 keuzes:
• Nog een 27" 4k scherm erbij kopen (300+ euro)
Daardoor kiezen voor een bezel in het midden, maar wel 2x zoveel bureaublad.
• Ultrawide 34" (opstapmodel, 400+ euro)
Geen bezel in het midden, echter 'maar' 20 cm ruimte winst in de breedte.
• Ultrawide 49" (next best? 800+ euro)
Evenveel werkruimte als 2 x 27" maar wel gelijk een andere prijscategorie.
Ik ben dus bang dat een 34" wat tegenvalt en te weinig extra ruimte levert, maar vind de sprong naar 49" gelijk zo groot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand hier die dezelfde afweging heeft moeten maken en zijn ervaringen of adviezen wil delen?
Terecht punt, dat is wat het ook lastig maakt. De hoofdreden dat ik het liefst 1 breed scherm wil is (1) esthetisch, het ziet er gewoon strakker en dikker uit om 1 breed scherm te hebben en (2) het kunnen gamen zonder dat je 'gedraaid' moet zitten/kijken naar 1 van de 2 losse schermen. Met een breed scherm is het gewoon gecentreerd en zonder bezel goed zichtbaar.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De heel brede monitoren hebben ook niet meer pixels in de breedte dan je 4K scherm dus waarom wil je een ultrabreed scherm? Neem gewoon een groter scherm, heb je ook meer oppervlak in de hoogte.
Als je aan videobewerking doet is het sowieso verstandiger er een 4K TV naast je monitor te zetten omdat je dan goed kan zien hoe je video er op een TV en het kleurspectrum van een TV uitziet.
Keuzesquote:Op maandag 11 oktober 2021 06:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Terecht punt, dat is wat het ook lastig maakt. De hoofdreden dat ik het liefst 1 breed scherm wil is (1) esthetisch, het ziet er gewoon strakker en dikker uit om 1 breed scherm te hebben en (2) het kunnen gamen zonder dat je 'gedraaid' moet zitten/kijken naar 1 van de 2 losse schermen. Met een breed scherm is het gewoon gecentreerd en zonder bezel goed zichtbaar.
De meest logische oplossing, als je bovenstaande 2 punten niet mee zou nemen, is het nemen van 2 losse schermen, omdat dat de goedkoopste en snelste manier is om naar tweemaal 4k te gaan. Ik vraag mij alleen af of tweemaal 4k noodzakelijk is... next best thing lijkt mij dan deze 49" voor ¤1200,- (), met 5120x1440px, hogere resoluties lijken niet te bestaan binnen de andere ultrawides...
[ afbeelding ]
Keuzestress en luxeprobleem van heb ik jou daarquote:Op maandag 11 oktober 2021 07:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Keuzes
Ik heb een 5K en een 4 K naast elkaar staan.
Tip: Powertoys van Microsoft laat je zones instellen waar je vensters in zet.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:22 schreef jogy het volgende:
Ik heb een ultrawide van lg en het is best leuk, in Windows 10 moet je het wel zelf schuiven om het naast elkaar te krijgen maar in Windows 11 niet.
Ik heb er onlangs wel een 4k voor ernaast gekocht omdat ik de ultrawide voor gamen gebruik en een tweede scherm handig vind om ondertussen te netflixen of te googlen oid. Maar het werkt best fijn. Voor het pure overzicht denk ik overigens wel dat 2 schermen net iets georganiseerder is.
Nice, en staan ze op een eigen standaard, of heb je een beugel gekocht?quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:22 schreef jogy het volgende:
Ik heb een ultrawide van lg en het is best leuk, in Windows 10 moet je het wel zelf schuiven om het naast elkaar te krijgen maar in Windows 11 niet.
Ik heb er onlangs wel een 4k voor ernaast gekocht omdat ik de ultrawide voor gamen gebruik en een tweede scherm handig vind om ondertussen te netflixen of te googlen oid. Maar het werkt best fijn. Voor het pure overzicht denk ik overigens wel dat 2 schermen net iets georganiseerder is.
Handig! Ik ga voorlopig met mijn desktop toch niet over op 11 dus kan ik dat iig gebruiken, thanks!quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:39 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tip: Powertoys van Microsoft laat je zones instellen waar je vensters in zet.
Op een standaard, maar ik heb zo'n IKEA Fredde bureau en daar staan de monitors op een extra plankje dus kan ik nog steeds aardig wat oppervlak gebruiken. Maar het lijkt me om het even hoe je het doet, de enige echte reden is dat ik geen zin heb om die zooi te bevestigen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:02 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nice, en staan ze op een eigen standaard, of heb je een beugel gekocht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |