abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:00:45 #251
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201643848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Warempel.

Dus dan is de keuze:
Een experimenteel vaccin tegen een virus waarbij je 50% kans hebt om dood te gaan. Of een virus waarbij je 100 keer meer kans hebt op een snotneus.

Complex hoor.
Zie je wel dat het argument van de mogelijk betere bescherming na ziekteverloop een beetje een zinloze is? Dat is waar het vooral om ging.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:23:56 #252
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Zie je wel dat het argument van de mogelijk betere bescherming na ziekteverloop een beetje een zinloze is? Dat is waar het vooral om ging.
Aan de hand van de ebola vergelijking zeker niet.

Als half Nederland nu in een bodybag lag dan was ik ook sneller geneigd om het vaccin te nemen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:28:33 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201644080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Aan de hand van de ebola vergelijking zeker niet.

Als half Nederland nu in een bodybag lag dan was ik ook sneller geneigd om het vaccin te nemen.
Het is de vergelijking tussen de risico's van een onbeschermde covid besmetting (of eigenlijk het verschil in risico tussen beschermd en onbeschermd) vs de bijwerkingen van de vaccinatie. Als de immuniteit na een onbeschermde besmetting beter is dan doet dat niet zo veel voor die vergelijking.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:33:37 #254
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644148
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Het is de vergelijking tussen de risico's van een onbeschermde covid besmetting (of eigenlijk het verschil in risico tussen beschermd en onbeschermd) vs de bijwerkingen van de vaccinatie. Als de immuniteit na een onbeschermde besmetting beter is dan doet dat niet zo veel voor die vergelijking.
Jij begrijpt niet dat de overweging anders wordt als je 50% kans hebt om dood te gaan tegenover 0.09% voor mijn leeftijd?

Dan kunnen we lang blijven lullen. Maar dan houd het wel op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201644180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er is geen vaccin en geen behandeling tegen Ebola.
Die is er wel
quote:
Ebola heeft een IFR (infection fatality rate) van ongeveer 50% (dus 50% dat je doodgaat) cojona van 0.23%.
Onbehandeld is de IFR van Ebola 98%

Bij covid is dat inderdaad lager.

Maar:

dat leverde meer dan 40.000 ziekenhuisopnamen op en 20.000 doden.
En toen had hooguit 20% natuurlijke immuniteit opgebouwd.


Al met al toch een hoge prijs voor natuurlijke immuniteit.


quote:
Al met al een erg slechte vergelijking.
Nee, hij komt jou gewoon niet goed uit.

Natuurlijke immuniteit betekent dat je de ziekte op moet lopen om bescherming tegen de ziekte op te bouwen.
Dat oplopen komt met een prijs.
20.000 doden om rond de 3 miljoen immuun te krijgen in 2020...

Vergelijk dat met vaccineren: 85% van de bevolking is gevaccineerd, tegen een heel laag aantal doden door het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201644186
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:37:54 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die is er wel
[..]
Onbehandeld is de IFR van Ebola 98%

Bij covid is dat inderdaad lager.

Maar:

dat leverde meer dan 40.000 ziekenhuisopnamen op en 20.000 doden.
En toen had hooguit 20% natuurlijke immuniteit opgebouwd.


Al met al toch een hoge prijs voor natuurlijke immuniteit.
[..]
Nee, hij komt jou gewoon niet goed uit.

Natuurlijke immuniteit betekent dat je de ziekte op moet lopen om bescherming tegen de ziekte op te bouwen.
Dat oplopen komt met een prijs.
20.000 doden om rond de 3 miljoen immuun te krijgen in 2020...

Vergelijk dat met vaccineren: 85% van de bevolking is gevaccineerd, tegen een heel laag aantal doden door het vaccin.
Dus bij ebola zou dat volgens jouw IFR 2,9 miljoen doden zijn. Tegenover 20.000 bij covid. Zie je nu waar de vergelijking spaak loopt of nog steeds niet?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:39:36 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201644239
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij begrijpt niet dat de overweging anders wordt als je 50% kans hebt om dood te gaan tegenover 0.09% voor mijn leeftijd?

Dan kunnen we lang blijven lullen. Maar dan houd het wel op.
Dat is het punt niet...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201644296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij begrijpt niet dat de overweging anders wordt als je 50% kans hebt om dood te gaan tegenover 0.09% voor mijn leeftijd?

Dan kunnen we lang blijven lullen. Maar dan houd het wel op.
Je kunt er uiteraard voor kiezen om meer risico te lopen op een ernstiger verloop van Covid dan het risico van een vaccin, omdat je het risico van Covid voor jezelf verwaarloosbaar klein vindt.
Dat is verder niet de kwestie..
De kwestie is dat om natuurlijke immuniteit te krijgen tegen Covid, je dus Covid moet oplopen.

Heb je al covid gehad?
Zo neen, zou je jezelf vrijwillig laten besmetten met sars-cov-2 om die immuniteit op te bouwen?

Ik heb dat aan verschillende voorvechters van natuurlijke immuniteit gevraagd, en tot nu toe zeggen ze allemaal nee.
En dat is raar, als Covid ongevaarlijk is. Dan zou je toch kunnen gaan voor een bijdrage aan de groepsimmuniteit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:44:16 #260
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644313
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat is het punt niet...
Oke. Welk punt m.b.t. het opbouwen van natuurlijke immuniteit mis ik hier waarbij een vergelijking met Ebola geoorloofd is?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:09 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201644349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oke. Welk punt m.b.t. het opbouwen van natuurlijke immuniteit mis ik hier waarbij een vergelijking met Ebola geoorloofd is?
Dat de beschermde vs onbeschermde immuniteit niet heel relevant is voor de overweging om wel of niet te vaccineren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:59 #262
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt er uiteraard voor kiezen om meer risico te lopen op een ernstiger verloop van Covid dan het risico van een vaccin, omdat je het risico van Covid voor jezelf verwaarloosbaar klein vindt.
Dat is verder niet de kwestie..
De kwestie is dat om natuurlijke immuniteit te krijgen tegen Covid, je dus Covid moet oplopen.

Heb je al covid gehad?
Zo neen, zou je jezelf vrijwillig laten besmetten met sars-cov-2 om die immuniteit op te bouwen?

Ik heb dat aan verschillende voorvechters van natuurlijke immuniteit gevraagd, en tot nu toe zeggen ze allemaal nee.
En dat is raar, als Covid ongevaarlijk is. Dan zou je toch kunnen gaan voor een bijdrage aan de groepsimmuniteit.
Geen idee of ik covid heb gehad. Heb ook al 15 jaren geen griep gehad. Maar toch zou ik niet snel bekken met mijn zieke buurvrouw ten behoeve van de "groepsimmuniteit".
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201644397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus bij ebola zou dat volgens jouw IFR 2,9 miljoen doden zijn. Tegenover 20.000 bij covid. Zie je nu waar de vergelijking spaak loopt of nog steeds niet?
Klopt, de prijs van natuurlijke immuniteit is dan 2,9 miljoen doden, of 1,5 miljoen, als we toch de middelen hebben om iedereen te behandelen.
Maar de overgebleven 100.000-1,5 miljoen hebben dan wel een betere immuniteit dan wanneer we iedereen hadden gevaccineerd.
En da's toch waar je voor wilt gaan?

Bij Sars-cov-2 zijn er dus 20.000 doden gevallen.
Ik vind dat nog een best hoog aantal.
De overige 2,88 miljoen hebben dan weliswaar betere immuniteit, maar als we iedereen gevaccineerd hadden, dan had toch een aanzienlijk aantal van die 20.000 kunnen leven.

Welke individuele overweging je zelf maakt is verder aan jou.
Tuurlijk begrijp ik dat je bij Ebola een 50% overlevingskans toch wat aan de lage kant vindt om een vaccin te weigeren, en dat in jouw geval bij covid het niet zo'n vaart zal lopen.
Maar in het grote perspectief is vaccineren een betere oplossing dan de ziekte oplopen om immuniteit op te bouwen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:51:39 #264
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat de beschermde vs onbeschermde immuniteit niet heel relevant is voor de overweging om wel of niet te vaccineren.
Dit is een mening.

Er wordt ook gesuggereerd dat je immuunsysteem programmeren op een spike eiwit heel erg kan backfiren.

Dus doe dan maar het gewone virusje.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201644427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen idee of ik covid heb gehad. Heb ook al 15 jaren geen griep gehad. Maar toch zou ik niet snel bekken met mijn zieke buurvrouw ten behoeve van de "groepsimmuniteit".
Oh, bij Delta is gezellig koffiedrinken wellicht al voldoende.

Maar vanwaar dan toch die huivering?
Sars-cov-2 gaat niet weg, dat is een blijvertje zegt iedereen. En anders dan griep is Covid er het hele jaar door en sars-cov-2 vele malen besmettelijker. Dus je komt hem ooit een keer tegen..
Nu is dat nog een milde variant, de volgende mutatie is misschien wel gemener voor jouw leeftijdscategorie.
Dan komt die natuurlijke immuniteit juist van pas.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201644440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dit is een mening.

Er wordt ook gesuggereerd dat je immuunsysteem programmeren op een spike eiwit heel erg kan backfiren.

Dus doe dan maar het gewone virusje.
Hoe kan dat terugslaan volgens die suggerering?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:55:32 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, de prijs van natuurlijke immuniteit is dan 2,9 miljoen doden, of 1,5 miljoen, als we toch de middelen hebben om iedereen te behandelen.
Maar de overgebleven 100.000-1,5 miljoen hebben dan wel een betere immuniteit dan wanneer we iedereen hadden gevaccineerd.
En da's toch waar je voor wilt gaan?

Bij Sars-cov-2 zijn er dus 20.000 doden gevallen.
Ik vind dat nog een best hoog aantal.
De overige 2,88 miljoen hebben dan weliswaar betere immuniteit, maar als we iedereen gevaccineerd hadden, dan had toch een aanzienlijk aantal van die 20.000 kunnen leven.

Welke individuele overweging je zelf maakt is verder aan jou.
Tuurlijk begrijp ik dat je bij Ebola een 50% overlevingskans toch wat aan de lage kant vindt om een vaccin te weigeren, en dat in jouw geval bij covid het niet zo'n vaart zal lopen.
Maar in het grote perspectief is vaccineren een betere oplossing dan de ziekte oplopen om immuniteit op te bouwen.
Ik moet nog zien hoeveel van die 20.000 mensen van gemiddeld 83.1 jaar met onderliggend lijden nu nog hadden geleefd met vaccin. Maar dat terzijde.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:02:16 #268
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201644523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, bij Delta is gezellig koffiedrinken wellicht al voldoende.

Maar vanwaar dan toch die huivering?
Sars-cov-2 gaat niet weg, dat is een blijvertje zegt iedereen. En anders dan griep is Covid er het hele jaar door en sars-cov-2 vele malen besmettelijker. Dus je komt hem ooit een keer tegen..
Nu is dat nog een milde variant, de volgende mutatie is misschien wel gemener voor jouw leeftijdscategorie.
Dan komt die natuurlijke immuniteit juist van pas.
Ben niet 24 uur per dag bezig met mijn afweer en immuunsysteem. Ik kan ook een hersenvliesontsteking krijgen, of een geknapte ader/aneurysma. Joh ik zie het wel, krijg het volgens Hugo toch 100%. Of het nu Sars-cov is, influenza, rhino, herpes, aarsmaden het maakt mij niet zoveel uit.

Ben meer van het praktijkgericht besluiten in plaats van risicogericht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe kan dat terugslaan volgens die suggerering?
Mutatie in het spike eiwit en zit je met je deels geprogrammeerde afweer dat alleen aanslaat bij deze variant spike eiwit.

En het verhaal van binding antibodies.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201644628
Deaths Among Teenagers Up 56% Since Vaccine Roll-Out Began

https://dailysceptic.org/(...)ccine-rollout-began/

  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:14:39 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201644645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dit is een mening.

Sure, wel een mening die ik kan onderbouwen. Je ziet het namelijk al aan jouw reactie :) Vervang covid voor ebola en opeens wordt je overweging anders. Dan is die overweging dus onafhankelijk van de beschermde vs onbeschermde immuniteit.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201644852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ben niet 24 uur per dag bezig met mijn afweer en immuunsysteem. Ik kan ook een hersenvliesontsteking krijgen, of een geknapte ader/aneurysma. Joh ik zie het wel, krijg het volgens Hugo toch 100%. Of het nu Sars-cov is, influenza, rhino, herpes, aarsmaden het maakt mij niet zoveel uit.

Ben meer van het praktijkgericht besluiten in plaats van risicogericht.
[..]
Mutatie in het spike eiwit en zit je met je deels geprogrammeerde afweer dat alleen aanslaat bij deze variant spike eiwit.

En het verhaal van binding antibodies.
Maar dat spike eiwit is cruciaal voor binding met lichaamscellen.
Teveel mutatie, en het virus verliest die mogelijkheid.
We hebben nu Delta, die heeft de overhand omdat hij het meest besmettelijk is.
Een nieuwe mutatie moet nog besmettelijker zijn om de overhand te krijgen, en dan ook nog eens voldoende gemuteerd om het vaccin te ontlopen.
Die kans is niet zo groot en wordt alleen maar kleiner naar mate er meer gevaccineerd worden.
Helaas wil jij daar niet aan bijdragen door superieure natuurlijke immuniteit op te bouwen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201644872
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:13 schreef PSVCL het volgende:
Deaths Among Teenagers Up 56% Since Vaccine Roll-Out Began

https://dailysceptic.org/(...)ccine-rollout-began/

[ afbeelding ]
Is de helft van de tieners gevaccineerd dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201644911
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik moet nog zien hoeveel van die 20.000 mensen van gemiddeld 83.1 jaar met onderliggend lijden nu nog hadden geleefd met vaccin. Maar dat terzijde.
Laten dat er 10.000 zijn.
Nog steeds veel hoger dan bij immuniteit door vaccinatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:38:25 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201644935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus bij ebola zou dat volgens jouw IFR 2,9 miljoen doden zijn. Tegenover 20.000 bij covid. Zie je nu waar de vergelijking spaak loopt of nog steeds niet?
Als Ebola net zo besmettelijk was als covid, ja.
De manier van besmetten verschilt nogal.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:44:01 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201644995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:13 schreef PSVCL het volgende:
Deaths Among Teenagers Up 56% Since Vaccine Roll-Out Began

https://dailysceptic.org/(...)ccine-rollout-began/

[ afbeelding ]
Conclusie: lockdowns redden levens. Als je binnen zit kan je immers buiten geen domme dingen doen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')