Ja, het is goed voor de balans om af en toe ook even het vrouwelijke deel van de ziel te laten spreken.quote:Op zondag 14 november 2021 13:44 schreef Nielsch het volgende:
Blanke mannetjes die zich zwart schminken doen dat toch vooral om een stukje mannelijkheid te compenseren.
Oei, dit klinkt dan weer als een stukje overcompensatie.quote:Op zondag 14 november 2021 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Juist, al die zeikende roetmopjes kunnen lekker de tering krijgen met hun gezeik. Hoe lang is er nou al kritiek op Zwarte Piet? Toch al een jaar of 50. Negertjes moeten eens gaan leren dat we gewoon op ze neer blijven kijken.
"Volgens hen..."quote:Op zondag 14 november 2021 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
30 jaar geleden , in 1981
[ afbeelding ]
Hee, Ida Vos. Die werd destijds bij ons in de klas ook voorgelezen.quote:Op zondag 14 november 2021 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat? Nee toch? Waren er 40 jaar geleden ook al zwakzinnigen?quote:Op zondag 14 november 2021 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Precies. Je bent het er dus mee eens dat beide kanten het voor de kinderen willen verzieken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, als het aan bepaalde Zwarte Piet-puristen ligt mogen kinderen ook niet genieten van het Sinterklaasjournaal in zijn huidige vorm.
Het is een vorm van hobbyactivisme, speknek. Hetzelfde gaat op voor de pro-zwarte pieten. Volwassen mensen die zichzelf maar al te graag horen. En de kinderen? achja, de kinderen.....quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat het "een beweging" is, anders dan dat de maatschappij beweegt door zelfreflectie. Ik vond zwarte Piet al racisme voordat KOZP bestond, en heb niet het gevoel dat ze voor mij spreken. Zitten er ook debielen bij de activisten? Absoluut.
Hij was een fantastische journalist.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kerel heeft ze nog nooit volledig op een rijtje gehad hoor.
Het staat je vrij om geen Sinterklaas meer te vieren.quote:Op zondag 14 november 2021 15:46 schreef Gia het volgende:
Ik ben inmiddels voorstander van het opdoeken van het hele sinterklaasgedoe. Jammer voor de speelgoedwinkels, maar zonder zwarte pieten is er geen klap meer aan.
Laten we overstappen op de Kerstman, met donkergroen geschminkte kerstelven die overal rondspringen en capriolen uithalen. Te combineren met Dickensfestijnen, kerstmarkten en ijsbanen.
Maar dan zonder Kerstman. (Wat volgens mij ook het punt was.)quote:Op zondag 14 november 2021 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het staat je vrij om geen Sinterklaas meer te vieren.
En er zijn al overal Dickensfestijnen, kerstmarkten en ijsbanen, dus ik heb geen idee waar je nou heen wil.
Nee, dat komt in de plaats van Sint Maarten. Ook een beetje jammer, maar het wordt in elk geval niet opgelegd door organisaties-met-voorbeeldfunctie die te veel naar boze actievoerders luisteren. Kinderen vinden zo'n feest gewoon spannend.quote:Op zondag 14 november 2021 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zwarte piet is dan zogenaamd iets wat moet veranderen. Als je dan ziet wat er voor in de plaats komt.... 'Halloween'? Is dat iets wat je jouw kinderen wilt voorschotelen.
Dan bof je maar. Van de taferelen in Rotterdam word ik niet vrolijk :quote:Op zondag 14 november 2021 16:41 schreef leolinedance het volgende:
Jaaaaa gewoon zwarte pieten hier in het dorp![]()
![]()
Alleen maar blanken. Wat een diversiteit weer.quote:Op zondag 14 november 2021 18:18 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dan bof je maar. Van de taferelen in Rotterdam word ik niet vrolijk :
[ afbeelding ]
De pieten zullen wel niet zwart zijn, maar volgens mij is dit een erewacht.quote:Op zondag 14 november 2021 18:18 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit heeft niks meer met Sinterklaas te maken. Dit is meer een heilige die door een stel narren wor- oh wacht.quote:Op zondag 14 november 2021 18:18 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit heeft niks meer met het sinterklaasfeest te maken,quote:Op zondag 14 november 2021 18:18 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En blanke vrouwtjes, waarom doen die dat?quote:Op zondag 14 november 2021 13:44 schreef Nielsch het volgende:
Blanke mannetjes die zich zwart schminken doen dat toch vooral om een stukje mannelijkheid te compenseren.
Sinterklaas op een paard en helpers die cadeautjes en snoep uitdelen heeft niets meer met Sinterklaas te maken?quote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit heeft niks meer met het sinterklaasfeest te maken,
Grijze Piet moet DEAUD aldus BLMquote:Op zondag 14 november 2021 22:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Inzake grijze piet en roetveegpieten, waarom niet de combinatie? Een grijze onderlaag (of desnoods een blanke) en daar roetvegen op? Dan zijn ze onherkenbaar en hebben ze roetvegen dus lijken ze niet op zwarte pieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |