Dat ook ja, denk dan altijd dat ze tegen het verkeer in de rotonde linksom willen nemen, erg verwarrend.quote:
Vooral vreemd dat het überhaupt is geïntroduceerd. De enige reden dat men links knipperen nodig heeft is omdat automobilisten niet op de juiste manier rechts knipperen. Waarom zou dan nog meer knipperen wel werken?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:42 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dat ook ja, denk dan altijd dat ze tegen het verkeer in de rotonde linksom willen nemen, erg verwarrend.
Stoer zeg.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik linksknipper er op los en I don't care wat je er van vindt
Krijgt hij nu een sticker van je?quote:
Helpt vaak niet genoeg, ook nog even je oom op de achterbank een mes laten trekkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 13:35 schreef Phoenyx-God het volgende:
Gewoon overmatig vaak toeteren en vloeken
En toch heb ik bij mezelf het idee dat ik kapot geëxamineerd ben, de rest kon zo blind doorlopen of zo?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:58 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Zeer terechte klacht TS. Sowieso 98% van de mensen in het verkeer had überhaupt nooit een rijbewijs mogen krijgen. Geen snelheid, geen souplesse, geen daadkracht in het verkeer.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 21:18 schreef KREEFTx het volgende:
[..]In dat geval altijd gaan voor maximale doorstromingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij het goed doet en de wachtende auto ziet het niet dan is het prima. Maar de meesten doen het knipperlicht veel te laat uit. Als je driekwart rond wil dan doe je bij de helft al het knipperlicht uit, zodat de wachtende auto bij driekwart jouw knipperlicht niet kan zien. En dan knipper je naar rechts. En daarmee ook meteen uitgelegd waarom in de meeste situaties het volkomen onnodig is om naar links te knipperen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik linksknipper er op los en I don't care wat je er van vindt
Een rotonde binnen een rotonde.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 13:55 schreef Cerveza33 het volgende:
Niet op de magic roundabout rijden
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 21:18 schreef KREEFTx het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
En zo doe ik het dus ook. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn voor de andere weggebruikersquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 10:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als jij het goed doet en de wachtende auto ziet het niet dan is het prima. Maar de meesten doen het knipperlicht veel te laat uit. Als je driekwart rond wil dan doe je bij de helft al het knipperlicht uit, zodat de wachtende auto bij driekwart jouw knipperlicht niet kan zien. En dan knipper je naar rechts. En daarmee ook meteen uitgelegd waarom in de meeste situaties het volkomen onnodig is om naar links te knipperen.
Meestal een Audi of BMW in de 'net niet heel duur' klasse. Soms vind ik het jammer dat ik niet een Toyota Landcruiser van 30 jaar oud heb, om eens lekker tegen die niet knipperaars aan te rijdenquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 12:35 schreef Duzzy het volgende:
De meeste mensen weten überhaupt niet waar hun knipperlicht zit, dus ik heb liever dat ze dit doen dan dat ze hem niet gebruiken. Diegene die hem niet gebruiken zijn ook vaak degene die agressief rijden en toeteren ter compensatie van hun te kleine penis.
Helaas zie ik het eigenlijk nooit goed gebeuren. Fijn dat er mensen zijn die het wel kunnen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 12:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
En zo doe ik het dus ook. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn voor de andere weggebruikers
quote:
Wat is hier raar aan? Zo heb ik het wel geleerd tijdens rijlessen. Als je de rotonde driekwart moet nemen, dan hoor je je linkerknipperlicht aan te zetten en zodra je op de rotonde zit, zet je die weer uit om verwarring te voorkomen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 13:57 schreef Rekkie het volgende:
Of mensen die voor de rontdonder hun knipperlicht naar links doen!
Zo heb ik het gewoon geleerd hoor?quote:
Als je op de juiste manier knippert naar rechts dan is er al geen verwarring. Probleem is dat mensen dat te laat doen, maar als je het probleem van rechts knippert op probeert te lossen met naar links knipperen vind ik vreemd. Als ze al niet naar rechts kunnen knipperen waarom denkt men dan dat naar links knipperen wel lukt?quote:Op zondag 3 oktober 2021 13:56 schreef kree het volgende:
[..]
Zo heb ik het gewoon geleerd hoor?
Uiteraard wel naar rechts als je er vanaf gaat.
Motivatie om dat te doen volgens mijn instructeur was dat je het verkeer al voor je de rotonde op gaat laat weten waar je heen wil.
Omdat de meeste mensen op het verkeerde moment dan naar rechts gaan knipperen. Als je op een goede manier naar rechts knippert is naar links knipperen overbodig. Want als iemand niet naar rechts knippert rijden ze nog een stukje door.quote:Op zondag 3 oktober 2021 13:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier raar aan? Zo heb ik het wel geleerd tijdens rijlessen. Als je de rotonde driekwart moet nemen, dan hoor je je linkerknipperlicht aan te zetten en zodra je op de rotonde zit, zet je die weer uit om verwarring te voorkomen.
Voor mijn idee heeft het ook niet veel nut. Maar zo heb ik het geleerd.quote:Op zondag 3 oktober 2021 14:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als je op de juiste manier knippert naar rechts dan is er al geen verwarring. Probleem is dat mensen dat te laat doen, maar als je het probleem van rechts knippert op probeert te lossen met naar links knipperen vind ik vreemd. Als ze al niet naar rechts kunnen knipperen waarom denkt men dan dat naar links knipperen wel lukt?
Mijn ervaring op de weg is dat degene die naar links knipperen in bijna alle gevallen veel te laat stoppen met naar links knipperen. Dus dan sta je alsnog te wachten op iemand die toch afslaat.
Er zijn maar heel weinig situaties waarbij naar links knipperen een meerwaarde is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |