1. SM90 vs. Plan T/V
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/SM90/ns2100ht.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/Mat64/500/501.jpg
2. Mat '54 vs. ICM
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/Mat54/InterCity/ajp5010.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/ICM/4011-49/icm52.jpg
3. Plan U vs. DM90
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE3/114hno.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DM90/3410-3425b.jpg
4. Plan X vs. DH-2
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DE2-rebuilt/179.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/diesel/dmu/DH1-2/98072814a.jpg
5. SGM vs. DDAR
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/SGM/2800/2800_ns_001.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/DD-AR/7400/NS98072827A1.jpg
6. IRM vs. 1700+IC
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/DD-IRM/8400/8441Ellecom.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/1700/1701-1749/1700loc28.jpg
7. Lint 41 vs. Talent 643
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/private/Syntus/Lint2.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/diesel/dmu/643/643_enschede.jpg
8. ICE vs. Thalys
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/emu/ICE/406001Almelo.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/fr/electric/emu/TGV/Thalys/PBA/Amsterdam/Thalys.jpg
Er kan gestemd worden!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 30-01-2003 23:05]
quote:Je kent de oude dubbeldekker toch wel
Op donderdag 30 januari 2003 22:20 schreef Meierij het volgende:
Ik ken er helemaal geen...
Kan je niet ff een link posten waar al die treinen opstaan of zo ? Zou kunnen helpen.
quote:Oew... maar heeft nou niemand even van ze allemaal foto's? Ik ken ze allemaal wel, maar niet de namen...
Op donderdag 30 januari 2003 22:49 schreef Maja het volgende:[..]
Je kent de oude dubbeldekker toch wel
Yey! Leuk tournament.
quote:Kijk eens in de vernieuwde openingspost jij.
Op donderdag 30 januari 2003 23:14 schreef terabyte het volgende:
Ben bezig met complete foto-overzicht.
Dit topic ondertussen niet sluiten!
Anders doe ik het allemaal voor niets.
1. Sik vs. Hippel
2 rangeerlocomotieven
Sik. hele oude dingen (uit jaren 30).
2. Motorpost vs. Blauwe Engel
Motorpost. Locomotief voor PTT post-treinen. Wordt niet meer gebruikt
Blauwe Engel (DM2). Oude dieseltrein, passagiers.
3. Sprinter vs. Plan T/V
Bekende stoptreinmaterieel:
Sprinter (SGM). Afgeragde stoptrein. Veel te zien in Randstad/Zoetermeerlijn/Rotterdam
4. Koploper vs. Railhopper
5. Wadloper vs. Buffel
Wadloper. Rammelbak uit Friesland. Wordt binnenkort vervangen.
Buffel (DM90). Aardig Dieseltje.
6. Plan U vs. Regiorunner
(Nieuwe) Interregio trein. Bedoeld om Plan T/V te vervangen.
7. Dubbeldekker (oud) vs. Benelux
8. Plan W vs. Dubbeldekker (nieuw)
Dubbeldekker (nieuw): zie regiorunner.
(Tenzij topic opener iets anders bedoelt.)
quote:GVD! Ben ik een uur voor niks bezig geweest!
Op donderdag 30 januari 2003 23:15 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Kijk eens in de vernieuwde openingspost jij.
quote:Railhoppers rijden alleen op Zwolle - Emmen.
Op donderdag 30 januari 2003 23:31 schreef terabyte het volgende:[..]
GVD! Ben ik een uur voor niks bezig geweest!
quote:Okay.
Op donderdag 30 januari 2003 23:38 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Railhoppers rijden alleen op Zwolle - Emmen.
En met achterhoek zat ik redelijk dicht in de buurt.
Voor mij is alles ten noorden van Nijmegen en oosten van Zwolle Achterhoek. .
quote:Er is dit weekend een meeting van het hoogbouw forum in Enschede en ik als meetinghoer ben er niet bij.
Op donderdag 30 januari 2003 23:43 schreef terabyte het volgende:[..]
Okay.
Maar ze zijn wel zeldzaam.En met achterhoek zat ik redelijk dicht in de buurt.
Voor mij is alles ten noorden van Nijmegen en oosten van Zwolle Achterhoek..
En nu on-topic.
En nog bedankt voor de verhaaltjes en foto's, veel klopt nog.
quote:Er rijdt er nog 1tje rond: de 766:
Op vrijdag 31 januari 2003 00:05 schreef ImPrEzA het volgende:
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's
Niet in dienst uiteraard, laatste is in 1996 afgevoerd uit dienst.
quote:Dat je die Mat 54 ("Hondekop") nooit hebt gezien kan kloppen, hij is al een paar jaar buiten gebruik.
Op vrijdag 31 januari 2003 00:05 schreef ImPrEzA het volgende:
He die MAT 54 Intercity had ik nognooit gezien! Cool in de kleuren van de bekende "koploper" intercity's
Verder is de Hondekop de eerste (en de laatste ) trein die ik ooit in m'n leven heb mogen besturen
* terabyte denkt dat er niet veel Fokkers zijn die ooit een trein hebben bestuurd
* Ronde 1
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM
3. Plan U vs. DM90
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR
6. IRM vs. 1700+IC
7. Lint 41 vs. Talent 643
8. ICE vs. Thalys
Eensch met sweek dus.
2. Mat '54 vs. ICM (het oude materieel geeft geen aanblik van snelheid danweg grotere afstanden)
3. Plan U vs. DM90 (weer zo'n metro-achtig ding)
4. Plan X vs. DH-2 (een metro tegenover een tram, dan kies ik maar voor de metro)
5. SGM vs. DDAR (een sprinter tegenover een dubbeldekker, wat is dat voor een vergelijking? In ieder geval vind ik de eerste dubbeldekkers er maar lomp uitzien)
6. IRM vs. 1700+IC (weer een kromme vergelijking, maar nu wint de nieuwe dubbeldekker het wel, is stijlvoller)
7. Lint 41 vs. Talent 643 (twee metroactige dingen, maar die Talent ziet er dan nog snel uit)
8. ICE vs. Thalys (allebei snel, maar de ICE ziet er sneller uit)
IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)
De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.
Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......
quote:Geweldig! contrast!
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil
14-07-1973 en 23-06-1998
2. Mat '54 vs. ICM
Vind de doorloopkop toch wel bijzonder.
3. Plan U vs. DM90
Geen een van 2'en maar de DM 90 is nieuwer.
4. Plan X vs. DH-2
Oerlelijk die DH-2.
5. SGM vs. DDAR
Zit beter dan de Sprinter(afgeragd ding).
6. IRM vs. 1700+IC
Moeilijk, maar vind de laatste toch net dat beetje meer hebben.
7. Lint 41 vs. Talent 643
Als je 2 duitse versies hebt, lijken ze aardig op elkaar, maar de talent zit toch prettiger.
8. ICE vs. Thalys
Nog nooit in de Thalys gezeten, maar vanaf de buitenkant naar binnen gezien, vind ik de ICE veel mooier. (en deze zit ook nog eens ruim en comfortabel.)
Andere aardige is de IRM.
Verder ga ik nooit met de trein.
jeej eindelijk weer een treinentopic
quote:Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....
Op donderdag 30 januari 2003 23:30 schreef terabyte het volgende:
(...)
(...)
quote:Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat de ASE er niet meer is...
Op zaterdag 1 februari 2003 17:06 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....
quote:Ik kan me weinig er bij voorstellen bij zo'n rangeer locomotief.
Op zaterdag 1 februari 2003 17:06 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Grappig; het oude rangeerlocje van de ASE...Daar heb ik nog regelmatig op meegereden....
Die gigantische neus bijvoorbeeld: Zit er dan zo'n knoepert van een motor in of is het voor de sier?
Hoeveel pk heeft zo'n kar?
quote:geen idee.. ben niet zo'n expert, maar:
Op zaterdag 1 februari 2003 17:40 schreef Alkaline het volgende:[..]
Ik kan me weinig er bij voorstellen bij zo'n rangeer locomotief.
Die gigantische neus bijvoorbeeld: Zit er dan zo'n knoepert van een motor in of is het voor de sier?
quote:294 kW = bijna 400 PK
Hoeveel pk heeft zo'n kar?
maar keep in mind dat het oude dingen zijn...
quote:aha... ik dacht altijd dat de Hondekop ook gewoon de Plan V etc. was, dus die nu nog veel rondrijden... vandaar dat ik ook altijd verbaasd was dat die reden omdat ik zweerde een keer te hebben gelezen dat er nog maar 1 van was in een museum. Maar die lijken dus in grote lijnen wel op de Hondekop maar zijn het 'officieel' niet
Op vrijdag 31 januari 2003 00:14 schreef terabyte het volgende:[..]
Dat je die Mat 54 ("Hondekop") nooit hebt gezien kan kloppen, hij is al een paar jaar buiten gebruik.
Er is wel een museumtrein in originele kleuren (groen met beetje rood (of geel, kweennie meer precies)):
de 766Verder is de Hondekop de eerste (en de laatste
) trein die ik ooit in m'n leven heb mogen besturen
* terabyte denkt dat er niet veel Fokkers zijn die ooit een trein hebben bestuurd
quote:die heb ik int klein
Op vrijdag 31 januari 2003 19:05 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)
De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.
Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......
quote:Dit is mijn lievingsloc
Op vrijdag 31 januari 2003 19:05 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]IC trein Koln Hbf - Den Haag CS (tegenwoordig geschrapt)
De 1200 loc op het voormalig station Rotterdam Blaak, met mooi uitzicht op de hefbrug.
Was altijd erg gaaf als er zo'n trein langskwam, heel het station trilde altijd. Onder dit station stond de wekelijkse markt waar je de treinen om de minuut overheen hoorde denderen. Waar is de tijd gebleven......
1. SM90 vs. Plan T/V
2. Mat '54 vs. ICM <-- close call
3. Plan U vs. DM90 <-- omdat het zulk lekker snel materieel is (140 voor dieselmaterieel is uitzonderlijk)
4. Plan X vs. DH-2
5. SGM vs. DDAR <-- puur op uiterlijk. Ik vind Sprintertjes nog steeds er wel koel uit zien.
6. IRM vs. 1700+IC <-- qua uiterlijk vind ik IRM beter, qua conform is ICR geweldig. En het schommelt minder.
7. Lint 41 vs. Talent 643 <-- Linten zijn kut. Talenten zijn koel.
8. ICE vs. Thalys <-- Duitse degelijkheid. Franse kutzooi.
quote:InterCity Plus hebben ze afgeschaft dacht ik zo.
Op maandag 3 februari 2003 23:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Waar blijft de Intercity Plus? Das pas relaxte trein
Over een paar jaar komt wel InterCity MAX. Die gaat 200 km/h en rijdt alleen tussen de grootste steden van NL.
Dit is een subtiele schop. Later zal blijken of dit een doodschop is
quote:is dat jouw baan
Op donderdag 30 januari 2003 22:49 schreef Maja het volgende:[..]
Je kent de oude dubbeldekker toch wel
nice
[Dit bericht is gewijzigd door Dionysus1975 op 08-07-2003 21:17]
quote:Ex-collega: de 600 is een treinserie, dat ding heet een "Benelux".
Op maandag 14 juli 2003 17:36 schreef Karzeuler het volgende:
ik kies voor deze! De 600 rulezzzzz
quote:och ja, ken 'm alleen als 600
Op maandag 14 juli 2003 23:32 schreef Lucske het volgende:[..]
Ex-collega: de 600 is een treinserie, dat ding heet een "Benelux".
by the way, welke unit zat jij eigenlijk? en welk jaar, ben wel benieuwt.
met dit treintje werdt de opa van flodder 1 toch doodgereden , dat waren nog eens tijden
waar was dat eigenlijk die overgang ?
quote:Ehv, augustus 2002 - januari 2003....
Op dinsdag 15 juli 2003 00:06 schreef Karzeuler het volgende:
by the way, welke unit zat jij eigenlijk? en welk jaar, ben wel benieuwt.
quote:eeeeehj, unit EHV!!!! wie zijt ge dan?
Op dinsdag 15 juli 2003 22:06 schreef Lucske het volgende:[..]
Ehv, augustus 2002 - januari 2003....
ik was die rare malloot met die bril op
bekend om mijn liefde voor goudgele rakkers in een groen blikske
quote:Is die rode in het bovenste plaatje een TEE of zie ik dat weer helemaal verkeerd, dat was echt een heel mooi ding, die heb ik een paar keer op Amsterdam Cs zien staan.
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]Zelfde plaats maar dan 25 jaar verschil
14-07-1973 en 23-06-1998
quote:Volgens mij het Miljoenenlijntje tussen Schin op Geul en Simpelveld.
Op dinsdag 15 juli 2003 15:08 schreef Nealz het volgende:
[afbeelding]met dit treintje werdt de opa van flodder 1 toch doodgereden
, dat waren nog eens tijden
waar was dat eigenlijk die overgang
?
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:25 schreef Karzeuler het volgende:[..]
eeeeehj, unit EHV!!!! wie zijt ge dan?
ik kwam doar ook voakik was die rare malloot met die bril op
bekend om mijn liefde voor goudgele rakkers in een groen blikske
quote:ok, je was een weekendkracht dus. Nee, ik werkte meestal doordeweeks en zelden in het weekend. Mischien soms op een zaterdag, maar dan was het meestal op Brussel, waar ik sowieso meestal op zat.
Op donderdag 17 juli 2003 11:19 schreef Lucske het volgende:[..]
? Hoe? Ik werkte alleen op zaterdagen en zondagen b.t.w.
Trouwens, morgen ga ik lullen over een mogelijke terugkeer op de trein. Zal wel leuk zijn, want ik kan moeilijk werk vinden waar ik het naar me zin heb. Er is wel zat werk, maar dat is allemaal saai en duf.
[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 17-07-2003 18:15]
quote:Niet direct weekendkracht, ik kon intekenen wanneer ik wilde maar ik kon alleen maar in het weekend m.u.v. de vakanties. Wel leuk dat je Brussel deed. Welke unit was dat? Ik dacht dat die van de Meer afkwamen?
Op donderdag 17 juli 2003 18:09 schreef Karzeuler het volgende:[..]
ok, je was een weekendkracht dus. Nee, ik werkte meestal doordeweeks en zelden in het weekend. Mischien soms op een zaterdag, maar dan was het meestal op Brussel, waar ik sowieso meestal op zat.
Dus dan kennen we elkaar denk ik niet.
quote:Succes!
Trouwens, morgen ga ik lullen over een mogelijke terugkeer op de trein. Zal wel leuk zijn, want ik kan moeilijk werk vinden waar ik het naar me zin heb. Er is wel zat werk, maar dat is allemaal saai en duf.
quote:dankjewel
succes
quote:Oh zo. Zo'n knakker vertelde op de theorie-dag (
Op donderdag 17 juli 2003 19:01 schreef Karzeuler het volgende:
brussel werdt door unit ASD gedaan en ook door unit RTD en natuurlijk ook vanuit Brussel (BXL).
BXL was Wagon Lits personeel, maar die hadden dan Albron pakjes aan.
quote:Helaas niet.
Heb jij alweer ander werk?
quote:Zal wel over de thalys zijn geweest. In de zomer deden we de Thalys naar Marseile
Op donderdag 17 juli 2003 20:41 schreef Lucske het volgende:
Oh zo. Zo'n knakker vertelde op de theorie-dag () wat anders.
Is het dan moeilijk werk vinden in Eindhoven? Opzich in de Randstad ook wel. Maar ik heb gemerkt dat als ik een net pak aan trek, er dan opeens wel heel veel werk is. Ik ben momenteel in afwachting van enkele sollicitaties. En morgen dan dat gesprek met Servex over de 600 serie. Mischien doe ik het.
Maar in ieder geval succes met het vinden van werk.
quote:Dank je.
Op donderdag 17 juli 2003 23:34 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Zal wel over de thalys zijn geweest. In de zomer deden we de Thalys naar Marseile
Is het dan moeilijk werk vinden in Eindhoven? Opzich in de Randstad ook wel. Maar ik heb gemerkt dat als ik een net pak aan trek, er dan opeens wel heel veel werk is. Ik ben momenteel in afwachting van enkele sollicitaties. En morgen dan dat gesprek met Servex over de 600 serie. Mischien doe ik het.
Maar in ieder geval succes met het vinden van werk.
Maar ik zoek alleen weekendwerk, zit nu in mijn eindexamenjaar en liefst iets zuidelijker dan Ehv.
quote:Horeca mischien? In een cafe of restaurant?
Op vrijdag 18 juli 2003 00:56 schreef Lucske het volgende:[..]
Dank je.
Maar ik zoek alleen weekendwerk, zit nu in mijn eindexamenjaar en liefst iets zuidelijker dan Ehv.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |