abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 september 2021 @ 11:10:52 #26
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201562410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Doet me een beetje denken aan dat verhaal van Ellen deGeneres die riep dat ze zich opgesloten en eenzaam voelde in haar huis. Degene die het filmde liet toen een shot van afstand zien en liet zien dat ze een paar hectare bos om haar huis heen heeft en 10+ mensen in dienst heeft die voor haar werken en ze dus eigenlijk nooit alleen is.

In de periode dat mensen ook 'opgesloten' zaten in een hok van 30m2 was dat ... ironisch
Zo moesten we ook medelijden hebben met Sywert van Lienden. Ellen deGeneres en Sywert zijn zo zielig met hun miljoenen ;(

quote:
Van Lienden bood in Buitenhof weliswaar zijn excuses aan voor het “gebrek aan transparantie en openheid”, maar zwolg ook in zelfmedelijden. “Ik ben compleet kapotgemaakt en vernederd”, klaagde hij. “Ik ben heel teleurgesteld in heel veel mensen.”
https://joop.bnnvara.nl/n(...)gt-in-zelfmedelijden

Wij zijn niet teleurgesteld in jou Sywert :')
pi_201562439
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zo te zien zijn er meer restaurants die hun mening niet verbergen, ze zijn wel fan van QR codes
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 11:13:54 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201562453
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Idem ja. Maar ze zullen het gewoon blijven brengen op dezelfde manier waardoor ook wij twee alsnog overstag zullen gaan. Je vaccinatie paspoort is niet meer up to date als je een eventuele derde of vierde prik weigert, als je leuke dingen wil blijven doen (of in andere woorden..een beetje wil leven) zonder jezelf rot te testen...gewoon een derde en vierde prik halen. Kleine moeite toch? En dan doen we dat in 2023 gewoon rustig nog een keer. Zal me niks verbazen in ieder geval.

Maybe, maybe not. Ik ben geen viroloog dus ik kan het verloop uiteraard niet voorspellen.

Maar vanuit mijn boerenverstand vind ik het ergens ook gewoon niet aannemelijk.
Stel ze willen de gehele bevolking volgend jaar opnieuw vaccineren. Zoals het er nu voorstaat is dat met hetzelfde vaccin als we nu gehad hebben (sinds ik nergens gelezen heb dat het vaccin aangepast wordt n.a.v. een nieuwe variant).
Als je even rekent dat het griepseizoen langzaam op gang gaat komen, en het virus dus hoe dan ook meer gaat circuleren, kan je er vanuit gaan dat een heel groot deel van de gevaccineerden de komende maanden in aanraking gaat komen met het virus.

Een klein deel zal alsnog hevig ziek worden/in ziekenhuis belanden, een groot deel zal misschien wat milde klachten ervaren en een klein deel zal asymptomatisch zijn en niks merken.

Zolang er in de pak 'm beet komende 6 maanden geen supermegapowerrangers variant komt die de vaccins totaal omzeilt zal je dus geen honderden mensen per dag aan instroom in de ziekenhuizen krijgen zoals maart 2020 én, zal de zorg - hoewel het in het griepseizoen zeker en vast drukker zal worden - niet overspoeld raken met covid patienten.

Als het dan straks voorjaar 2022 is en de zon weer lekker gaat schijnen en de cijfers nog steeds goed te managen zijn. wat is dan in God's name de incentive om de hele fucking bevolking te gaan herprikken?? :?

Ik acht bovenstaand scenario kansrijker dan een of ander doemscenario waarbij deze winter "opeens" mensen met honderden tegelijk dagelijks de ziekenhuizen instromen. Maar nogmaals, dit is puur mijn boerenverstand, dus time will tell.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:17:46 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201562505
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zo te zien zijn er meer restaurants die hun mening niet verbergen, ze zijn wel fan van QR codes
Dat maakt je zaak echt aantrekkelijk voor bezoekers, ja :')
pi_201562539
twitter


Hopelijk gaat men spoedig inzien dat dit het gewoon is qua vaccineren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 september 2021 @ 11:20:19 #31
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201562540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:
Prima dat ze er rekening mee houden dat we nog een prikronde moeten doen. Voor het eerst dat je merkt dat ze daadwerkelijk vooruit kijken deze pandemie. Laten we hopen dat het niet nodig is.
Een paar maanden terug werd je hiervoor nog naar BNW verwezen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 29 september 2021 @ 11:20:27 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201562542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. De huidige situatie heeft wel laten zien dat mensen (over het algemeen) vrij makkelijk richting een vaccinatie te nudgen zijn door er iets als dit tegenover te stellen. Ik hoop dat ze dit middel wat ze nu tot hun beschikking hebben niet gaan gebruiken, dat zou de vaccinatiebereidheid voor andere vaccinaties veel schade toebrengen.
dat is toch reuze mee gevallen, zonder drang/dwang of incentive zaten we al op >80%
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 11:22:59 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201562574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is toch reuze mee gevallen, zonder drang/dwang of incentive zaten we al op >80%
Des te moeilijker is het te begrijpen waarom ze dit middel op dit moment ingezet hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201562579

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:23:59 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201562593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Des te moeilijker is het te begrijpen waarom ze dit middel op dit moment ingezet hebben.
daar ben ik het ook niet mee eens maar gezien de toename in prikafspraken blijkt het toch te werken
  woensdag 29 september 2021 @ 11:24:53 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201562603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Des te moeilijker is het te begrijpen waarom ze dit middel op dit moment ingezet hebben.
Ik vraag me af welke vaccinatiegraad ze in gedachten hadden. Zoals het er nu uitziet is straks ongeveer 75% van de hele bevolking gevaccineerd. Niet van 12+ of 18+, maar iedereen. Dat lijkt me toch best aanzienlijk en ik weet ook niet of veel meer echt realistisch is.
pi_201562646
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:24 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me af welke vaccinatiegraad ze in gedachten hadden. Zoals het er nu uitziet is straks ongeveer 75% van de hele bevolking gevaccineerd. Niet van 12+ of 18+, maar iedereen. Dat lijkt me toch best aanzienlijk en ik weet ook niet of veel meer echt realistisch is.
Dat lijkt me niet. Ik denk ook dat het voldoende groepsimmuniteit biedt om de zorg voldoende te ontlasten en de economie open te houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 september 2021 @ 11:28:57 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201562665
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Maybe, maybe not. Ik ben geen viroloog dus ik kan het verloop uiteraard niet voorspellen.

Maar vanuit mijn boerenverstand vind ik het ergens ook gewoon niet aannemelijk.
Stel ze willen de gehele bevolking volgend jaar opnieuw vaccineren. Zoals het er nu voorstaat is dat met hetzelfde vaccin als we nu gehad hebben (sinds ik nergens gelezen heb dat het vaccin aangepast wordt n.a.v. een nieuwe variant).
Als je even rekent dat het griepseizoen langzaam op gang gaat komen, en het virus dus hoe dan ook meer gaat circuleren, kan je er vanuit gaan dat een heel groot deel van de gevaccineerden de komende maanden in aanraking gaat komen met het virus.

Een klein deel zal alsnog hevig ziek worden/in ziekenhuis belanden, een groot deel zal misschien wat milde klachten ervaren en een klein deel zal asymptomatisch zijn en niks merken.

Zolang er in de pak 'm beet komende 6 maanden geen supermegapowerrangers variant komt die de vaccins totaal omzeilt zal je dus geen honderden mensen per dag aan instroom in de ziekenhuizen krijgen zoals maart 2020 én, zal de zorg - hoewel het in het griepseizoen zeker en vast drukker zal worden - niet overspoeld raken met covid patienten.

Als het dan straks voorjaar 2022 is en de zon weer lekker gaat schijnen en de cijfers nog steeds goed te managen zijn. wat is dan in God's name de incentive om de hele fucking bevolking te gaan herprikken?? :?

Ik acht bovenstaand scenario kansrijker dan een of ander doemscenario waarbij deze winter "opeens" mensen met honderden tegelijk dagelijks de ziekenhuizen instromen. Maar nogmaals, dit is puur mijn boerenverstand, dus time will tell.
Ik gok (aannames) dat het gebracht gaat worden als: ‘Ja, we zijn de winter redelijk doorgekomen en de lente staat voor de deur, máár dat is enkel gebeurd vanwege de vaccins’. Rond dat moment zal je steeds meer verhalen horen van virologen ed dat de werking van de vaccins onzeker is op de lange termijn en dat we het zekere voor het onzekere moeten nemen (Zonder de situatie gewoon af te wachten zodat we er nooit achter zullen komen of het inderdaad zo slecht was gegaan zonder boosters) zodat er zo min mogelijk risico’s zijn voor het najaar van 2022. En als de eerste landen er mee beginnen volgt de rest ook vanzelf.

Ik ben ook graag hoopvol zoals jij, maar ik ga er niet vanuit; teveel cynische voorspellingen zijn gewoon realiteit geworden. Boosters en dat rekken van het QR systeem zie ik ook gewoon gebeuren. Niet vanwege BNW praktijken, maar omdat de drang er is om telkens het zekere voor het onzekere te nemen. En alles gaat geleidelijk waardoor elke stap goed te praten is met ‘kleine moeite toch?’.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201562674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
The fuck zeg.. laten we aub stoppen met dit geldverslindende testen zonder klachten.

Edit: dit is uiteraard argument om op zeer korte termijn het testen niet meer gratis te gaan doen.
Vraag is, is het niet deels zo laag, ómdat er getest wordt?

Ik ben wel eens benieuwd naar een wat genuanceerder verhaal hierover van experts. Wat is precies nut en noodzaak van TvT. Op basis van welke beweegredenen is dit geadviseerd en op basis van welke data wordt dit in stand gehouden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201562736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:
Testen voor toegang cijfers:

13-09-2021 - 19-09-2021 64812 testen 104 positief 0.2%
20-09-2021 - 26-09-2021 186589 testen 200 positief 0.1%
Dit zorgt er dan wel weer voor dat het percentage positieve testen omlaag gaat. Worden we over een paar weken ook weer groen op de kaart van Europa?
pi_201562749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vraag is, is het niet deels zo laag, ómdat er getest wordt?

Het heeft natuurlijk wel effect dat je dus die 0,1-0,2 % er uit pikt en die in 90% van de gevallen dan hun geplande activiteit staken. Maar procentueel gezien is het kosten / baten verhaal denk ik niet lang houdbaar zo. Derhalve zal TVT per november denk ik voor eigen kosten zijn of met eigen bijdrage bijvoorbeeld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201562776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Dit zorgt er dan wel weer voor dat het percentage positieve testen omlaag gaat. Worden we over een paar weken ook weer groen op de kaart van Europa?
Die grote hoeveelheid testen worden niet meegenomen in de stats:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201562816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het heeft natuurlijk wel effect dat je dus die 0,1-0,2 % er uit pikt en die in 90% van de gevallen dan hun geplande activiteit staken. Maar procentueel gezien is het kosten / baten verhaal denk ik niet lang houdbaar zo. Derhalve zal TVT per november denk ik voor eigen kosten zijn of met eigen bijdrage bijvoorbeeld.
Lastig om hier een simpel kosten/baten verhaal van te maken omdat TvT één van de fundamenten vormt van de nieuwe strategie van de overheid, namelijk mensen ertoe zetten zich te vaccineren maar tegelijkertijd ze niet meteen een alternatief ontnemen.
I'll give you something to do
  woensdag 29 september 2021 @ 11:39:15 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201562825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die grote hoeveelheid testen worden niet meegenomen in de stats:

[ afbeelding ]
Wat wel wordt meegenomen voor de ECDC-kaart zijn de reistesten. Deze zijn tot 1 oktober gratis, dus daarna zal het wel flink afnemen, waarmee ook het percentage positief van Nederland aardig zal stijgen op de Europese kaart.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 11:40:57 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201562841
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
daar ben ik het ook niet mee eens maar gezien de toename in prikafspraken blijkt het toch te werken
Maar die toename was maar heel beperkt en van korte duur. Een paar dagen na die stijging in prikafspraken is het weer teruggelopen. Op dit moment zitten we op zo'n 100 tot 150k per week ofzo.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201562845
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat wel wordt meegenomen voor de ECDC-kaart zijn de reistesten. Deze zijn tot 1 oktober gratis, dus daarna zal het wel flink afnemen, waarmee ook het percentage positief van Nederland aardig zal stijgen op de Europese kaart.
Waarom zou daardoor het percentage positief ineens gaan stijgen? Immers niet testen is ook niet reizen, dus mensen gaan alleen zo'n reistest doen als ze al een reis van plan zijn.

Met TvT kun je nog zeggen, als je positief bent ga je niet stappen en is er weinig verloren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201562858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:59 schreef Momo het volgende:

[..]
En het kost wel miljoenen zo voor die paar testen.... nouja sommige mensen worden er heel rijk van.
Het kost miljoenen, en met een test positivity rate van ongeveer 80% laat je dus 50 van de 250 die positief hadden moeten testen door. Zijn de miljoenen die 'winst' waard?
pi_201562862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar die toename was maar heel beperkt en van korte duur. Een paar dagen na die stijging in prikafspraken is het weer teruggelopen. Op dit moment zitten we op zo'n 100 tot 150k per week ofzo.
Het effect kan ook later pas komen (in de komende maand) omdat met de weersomslag mensen meer geneigd/gedwongen worden binnen activiteiten te gaan ondernemen en dan pas met de neus op de feiten gedrukt worden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 september 2021 @ 11:42:58 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201562863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Waarom zou daardoor het percentage positief ineens gaan stijgen? Immers niet testen is ook niet reizen, dus mensen gaan alleen zo'n reistest doen als ze al een reis van plan zijn.
Omdat er nu nog heel veel testen worden afgenomen door mensen die vrijwel zeker niet besmet zijn en zo'n test alleen doen omdat ze een internationale QR-code nodig hebben. Dat aantal mensen neemt drastisch af naarmate het vakantieseizoen afloopt, waardoor de testen die overblijven een hoger percentage positief zullen hebben.
pi_201562870
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat er nu nog heel veel testen worden afgenomen door mensen die vrijwel zeker niet besmet zijn en zo'n test alleen doen omdat ze een internationale QR-code nodig hebben. Dat aantal mensen neemt drastisch af naarmate het vakantieseizoen afloopt, waardoor de testen die overblijven een hoger percentage positief zullen hebben.
Niet te vergeten, nu negatief testen is 6 maanden lang een bewijs op zak, toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')