abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2021 @ 09:53:15 #1
492284 Bodykit
I make music :)
pi_201561436
Hallo,

Ik ga (wil) in de herfstvakantie 5 dagen/4 nachten naar Antwerpen. Ik heb een leuk hotel gevonden via booking.com en heb geboekt. Nu vraagt booking.com (of liever gezegd, het hotel) om mijn creditcard-gegevens. Deze gebruiken ze om de boeking te bevestigen. Prima.

Ik heb alles ingevuld en alles is naar behoren gegaan, totdat ik na ong. 45 minuten een melding krijg van booking.com. Mijn creditcard (een prepaid-kaart van Skrill, met genoeg saldo) is geweigerd. Ik ben gaan kijken op het dashboard van Skrill.com en daarop zie ik, inderdaad, een afgewezen betaling van ¤0,10. Ik vond dit raar, dus probeerde het nog een keer. Opnieuw de gegevens ingevuld en wederom... een afgewezen betaling.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Waar kan dit door komen? Ik heb genoeg saldo op mijn Skrill-kaart (genoeg om de hele reis te kunnen betalen, dus ¤0,10 is zeker geen probleem, lijkt mij), ik heb Skrill.com gebeld/gemaild en ook zij zien niets verkeerd, ik heb het hotel in Antwerpen gebeld en ook daar is er niets aan de hand met mijn account. Hoe kan het dat dan alsnog de transactie wordt afgewezen?

Ik hoor graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bodykit op 29-09-2021 09:53:52 (typfout) ]
pi_201561465
wat zei booking.com toen je ze belde, want blijkbaar heb je iedereen gebeld, behalve de partij waar je moet zijn
  woensdag 29 september 2021 @ 09:56:55 #3
492284 Bodykit
pi_201561504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef Dries4Ever het volgende:
wat zei booking.com toen je ze belde, want blijkbaar heb je iedereen gebeld, behalve de partij waar je moet zijn
Booking.com vermeldt op de website dat alle informatie rondom de transacties gaat via het hotel. Zij hebben er blijkbaar niets mee te maken. Ik heb dit ook genoemd bij het hotel (Citybox Antwerpen) en door hen wordt het bevestigd.
pi_201561617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Bodykit het volgende:

[..]
Booking.com vermeldt op de website dat alle informatie rondom de transacties gaat via het hotel. Zij hebben er blijkbaar niets mee te maken. Ik heb dit ook genoemd bij het hotel (Citybox Antwerpen) en door hen wordt het bevestigd.
Ik herken dit verhaal, ik heb dit afgelopen weken 4 keer gehad bij hetzelfde hotel, maar dan met een VISA kaart. Heb voldoende ruimte, dus dat kan het niet zijn. Overige hotels lukt het wel om te betalen. Ik heb het hotel uiteindelijk geannuleerd en heb iets anders geboekt, werd er gek van. Heb het idee dat de fout bij het hotel ligt, bij jou dus ook. Waarom zou iedereen kunnen incasseren en zij niet? Vreemd verhaal.
pi_201561679
Misschien accepteerd het betalingssysteem van het hotel jouw kaart niet.

Zei zegt skrill trouwens over waarom de betaling afgewezen is?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:10:46 #6
492284 Bodykit
pi_201561733
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:03 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Ik herken dit verhaal, ik heb dit afgelopen weken 4 keer gehad bij hetzelfde hotel, maar dan met een VISA kaart. Heb voldoende ruimte, dus dat kan het niet zijn. Overige hotels lukt het wel om te betalen. Ik heb het hotel uiteindelijk geannuleerd en heb iets anders geboekt, werd er gek van. Heb het idee dat de fout bij het hotel ligt, bij jou dus ook. Waarom zou iedereen kunnen incasseren en zij niet? Vreemd verhaal.
Hmmm... Dat maakt de zaak wel iets duidelijker voor me. Het is erg apart dat andere hotels geen moeite hebben met transacties. Hoe werd je geholpen door Citybox toendertijd? Werd er een oplossing aangeboden? Bij mij kwamen ze met het idee om de kamer te boeken via de website van Citybox zelf... Ik weet niet of ik dit wel moet doen. Misschien is een ander hotel boeken een betere oplossing?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:11:22 #7
492284 Bodykit
pi_201561738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef Yurithemaster het volgende:
Misschien accepteerd het betalingssysteem van het hotel jouw kaart niet.
Dat zou kunnen. Het is wel raar, dat er dan niets erkent wordt door Skrill/MasterCard of het hotel...
pi_201561782
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Bodykit het volgende:

[..]
Hmmm... Dat maakt de zaak wel iets duidelijker voor me. Het is erg apart dat andere hotels geen moeite hebben met transacties. Hoe werd je geholpen door Citybox toendertijd? Werd er een oplossing aangeboden? Bij mij kwamen ze met het idee om de kamer te boeken via de website van Citybox zelf... Ik weet niet of ik dit wel moet doen. Misschien is een ander hotel boeken een betere oplossing?
Ohh, even duidelijker, dat was niet het hotel waar jij over spreekt, maar een hotel in een ander land. Wel exact hetzelfde probleem. Ik zou als ik jou was annuleren (als dat nog gratis kan) en een ander hotel boeken. Zal je zien dat het daar probleemloos gaat.
pi_201561793
quote:

[..]
Als je bij hun direct boekt om korting vragen. Zij moeten anders toch commisie betalen aan booking.com
pi_201564886
Is het misschien een debit card ? M.a.w., je stort er geld op en gaat dan uitgeven ?

Volgens mij accepteren - bijvoorbeeld - autoverhuurbedrijven ook geen debit cards, enkel credit cards ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 29 september 2021 @ 18:39:34 #11
492284 Bodykit
pi_201567983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het misschien een debit card ? M.a.w., je stort er geld op en gaat dan uitgeven ?

Volgens mij accepteren - bijvoorbeeld - autoverhuurbedrijven ook geen debit cards, enkel credit cards ....
Als het goed is, is het geen debit-card. Hierbij een stukje uit de officiële Skrill.com-pagina;

2.1 You can use the Skrill Card at any location that displays the Mastercard Acceptance Mark, including shops, restaurants, online, or on the telephone, however a virtual Skrill Card can only be used where a physical card is not required, for example, transactions made online or on the telephone. You can also use your Skrill Card overseas. Before using the Skrill Card you need to make sure that it is activated and that there are enough funds available (see section 3). You will not be able to use your Skrill Card after its expiry date.

2.2 Your Skrill Card is not a credit card or debit card.

2.3 Your Skrill Card is issued by Skrill as an affiliate member of Paysafe Financial Services Limited in selected countries pursuant to a license from Mastercard International. The Card remains the property of Skrill.
pi_201570715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:39 schreef Bodykit het volgende:
2.2 Your Skrill Card is not a credit card.
Is dit niet het punt?
pi_201570747
quote:

[..]
Ik zou sowieso boeken via het hotel zelf. Meestal voordeliger en je bent geen fout bedrijf aan het financieren. Waarom wil je zo graag via booking boeken?
pi_201576855
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:17 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]
Als je bij hun direct boekt om korting vragen. Zij moeten anders toch commisie betalen aan booking.com
Toch is direct boeken bij een hotel nooit goedkoper.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

Tegenwoordig worden de debitcards wel geaccepteerd, zo lang ze maar opstaande letters hebben.
Autoverhuurbedrijven accepteren ze ook, Hertz bv. En tegenwoordig ook meerdere.
pi_201576884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik zou sowieso boeken via het hotel zelf. Meestal voordeliger en je bent geen fout bedrijf aan het financieren. Waarom wil je zo graag via booking boeken?
Booking is vaak goedkoper (door kortingen met bv Genius) of minstens gelijk en geeft een makkelijker overzicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:39 schreef Bodykit het volgende:

[..]
Als het goed is, is het geen debit-card. Hierbij een stukje uit de officiële Skrill.com-pagina;

Als het geen credit/debitcard is dan zullen bedrijven het simpelweg niet accepteren idd.
Zelfde als een Maestro card. Het zal geen geponste getallen hebben en dus niet geldig zijn.
pi_201577390
Neem een echte creditcard en geen verkapte debitcard
pi_201578283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:
Zeker wel! Zelfs de genius-aanbiedingen van Booking zijn vaak duurder dan de tarieven op de site van het hotel.

Vroeger was het zo dat in de contracten met Booking stond dat het hotel geen lagere prijzen mocht rekenen dan de prijzen op de site van Booking, maar zulke wurgcontracten zijn in steeds meer landen verboden. Je ziet nu dus vaak dat hotels lagere prijzen rekenen dan via Booking en/of dat het product niet gelijk is: bijv. dat het ontbijt al is inbegrepen, dat je gratis een late check-out kunt krijgen of dat de annuleringsvoorwaarden gunstiger zijn.

Het kan ook goed zijn dat een hotel, maar een deel van de kamers via Booking aanbiedt. Zodoende kan het voorkomen dat de goedkoopste kamers via Booking al vol zitten, maar dat ze via het hotel nog wel beschikbaar zijn.

Sowieso dus altijd ook even kijken op de eigen site van het hotel!

Booking is wel goed om te zien welke hotels er zijn in een bepaalde plaats en te bepalen in welke je eventueel zou willen verblijven.
pi_201578322
Dat is raar, had vorig week nog via booking.com met mijn cc betaald...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 14:55:01 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201579198
quote:
15s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Dat is raar, had vorig week nog via booking.com met mijn cc betaald...
Een echte CC, of zo'n skrill-geval.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201579870
quote:
3s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Een echte CC, of zo'n skrill-geval.
Een debit-cc, echter betaalde ik pas lokaal dus het was meer een reservering.
Telt dat ook?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201581815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het hotel bellen/mailen, zeg welke prijs booking.com heeft en vragen of ze het goedkoper kunnen doen. Afhankelijk van het contract betaalt een hotel maximaal 18.5% commisie aan booking.com.

Dus een beetje slim hotel gaat er graag onder die prijs zitten om van die commisie af te komen.
pi_201591542
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zeker wel! Zelfs de genius-aanbiedingen van Booking zijn vaak duurder dan de tarieven op de site van het hotel.

Sowieso dus altijd ook even kijken op de eigen site van het hotel!

Doe ik vaak ook wel, maar de kosten zijn eigenlijk altijd gelijkwaardig. En soms ook gwn koper bij Booking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')