Booking.com vermeldt op de website dat alle informatie rondom de transacties gaat via het hotel. Zij hebben er blijkbaar niets mee te maken. Ik heb dit ook genoemd bij het hotel (Citybox Antwerpen) en door hen wordt het bevestigd.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef Dries4Ever het volgende:
wat zei booking.com toen je ze belde, want blijkbaar heb je iedereen gebeld, behalve de partij waar je moet zijn
Ik herken dit verhaal, ik heb dit afgelopen weken 4 keer gehad bij hetzelfde hotel, maar dan met een VISA kaart. Heb voldoende ruimte, dus dat kan het niet zijn. Overige hotels lukt het wel om te betalen. Ik heb het hotel uiteindelijk geannuleerd en heb iets anders geboekt, werd er gek van. Heb het idee dat de fout bij het hotel ligt, bij jou dus ook. Waarom zou iedereen kunnen incasseren en zij niet? Vreemd verhaal.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Bodykit het volgende:
[..]
Booking.com vermeldt op de website dat alle informatie rondom de transacties gaat via het hotel. Zij hebben er blijkbaar niets mee te maken. Ik heb dit ook genoemd bij het hotel (Citybox Antwerpen) en door hen wordt het bevestigd.
Hmmm... Dat maakt de zaak wel iets duidelijker voor me. Het is erg apart dat andere hotels geen moeite hebben met transacties. Hoe werd je geholpen door Citybox toendertijd? Werd er een oplossing aangeboden? Bij mij kwamen ze met het idee om de kamer te boeken via de website van Citybox zelf... Ik weet niet of ik dit wel moet doen. Misschien is een ander hotel boeken een betere oplossing?quote:Op woensdag 29 september 2021 10:03 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik herken dit verhaal, ik heb dit afgelopen weken 4 keer gehad bij hetzelfde hotel, maar dan met een VISA kaart. Heb voldoende ruimte, dus dat kan het niet zijn. Overige hotels lukt het wel om te betalen. Ik heb het hotel uiteindelijk geannuleerd en heb iets anders geboekt, werd er gek van. Heb het idee dat de fout bij het hotel ligt, bij jou dus ook. Waarom zou iedereen kunnen incasseren en zij niet? Vreemd verhaal.
Dat zou kunnen. Het is wel raar, dat er dan niets erkent wordt door Skrill/MasterCard of het hotel...quote:Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef Yurithemaster het volgende:
Misschien accepteerd het betalingssysteem van het hotel jouw kaart niet.
Ohh, even duidelijker, dat was niet het hotel waar jij over spreekt, maar een hotel in een ander land. Wel exact hetzelfde probleem. Ik zou als ik jou was annuleren (als dat nog gratis kan) en een ander hotel boeken. Zal je zien dat het daar probleemloos gaat.quote:Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Bodykit het volgende:
[..]
Hmmm... Dat maakt de zaak wel iets duidelijker voor me. Het is erg apart dat andere hotels geen moeite hebben met transacties. Hoe werd je geholpen door Citybox toendertijd? Werd er een oplossing aangeboden? Bij mij kwamen ze met het idee om de kamer te boeken via de website van Citybox zelf... Ik weet niet of ik dit wel moet doen. Misschien is een ander hotel boeken een betere oplossing?
Als je bij hun direct boekt om korting vragen. Zij moeten anders toch commisie betalen aan booking.comquote:Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Bodykit het volgende:
[..]
Hmmm... Dat maakt de zaak wel iets duidelijker voor me. Het is erg apart dat andere hotels geen moeite hebben met transacties. Hoe werd je geholpen door Citybox toendertijd? Werd er een oplossing aangeboden? Bij mij kwamen ze met het idee om de kamer te boeken via de website van Citybox zelf... Ik weet niet of ik dit wel moet doen. Misschien is een ander hotel boeken een betere oplossing?
Als het goed is, is het geen debit-card. Hierbij een stukje uit de officiële Skrill.com-pagina;quote:Op woensdag 29 september 2021 14:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het misschien een debit card ? M.a.w., je stort er geld op en gaat dan uitgeven ?
Volgens mij accepteren - bijvoorbeeld - autoverhuurbedrijven ook geen debit cards, enkel credit cards ....
Is dit niet het punt?quote:Op woensdag 29 september 2021 18:39 schreef Bodykit het volgende:
2.2 Your Skrill Card is not a credit card.
Ik zou sowieso boeken via het hotel zelf. Meestal voordeliger en je bent geen fout bedrijf aan het financieren. Waarom wil je zo graag via booking boeken?quote:Op woensdag 29 september 2021 10:10 schreef Bodykit het volgende:
[..]
Toch is direct boeken bij een hotel nooit goedkoper.quote:Op woensdag 29 september 2021 10:17 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Als je bij hun direct boekt om korting vragen. Zij moeten anders toch commisie betalen aan booking.com
Tegenwoordig worden de debitcards wel geaccepteerd, zo lang ze maar opstaande letters hebben.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het misschien een debit card ? M.a.w., je stort er geld op en gaat dan uitgeven ?
Volgens mij accepteren - bijvoorbeeld - autoverhuurbedrijven ook geen debit cards, enkel credit cards ....
Booking is vaak goedkoper (door kortingen met bv Genius) of minstens gelijk en geeft een makkelijker overzicht.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou sowieso boeken via het hotel zelf. Meestal voordeliger en je bent geen fout bedrijf aan het financieren. Waarom wil je zo graag via booking boeken?
Als het geen credit/debitcard is dan zullen bedrijven het simpelweg niet accepteren idd.quote:Op woensdag 29 september 2021 18:39 schreef Bodykit het volgende:
[..]
Als het goed is, is het geen debit-card. Hierbij een stukje uit de officiële Skrill.com-pagina;
Zeker wel! Zelfs de genius-aanbiedingen van Booking zijn vaak duurder dan de tarieven op de site van het hotel.quote:Op donderdag 30 september 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:
Toch is direct boeken bij een hotel nooit goedkoper.
Een echte CC, of zo'n skrill-geval.quote:Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Dat is raar, had vorig week nog via booking.com met mijn cc betaald...
Een debit-cc, echter betaalde ik pas lokaal dus het was meer een reservering.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een echte CC, of zo'n skrill-geval.
Het hotel bellen/mailen, zeg welke prijs booking.com heeft en vragen of ze het goedkoper kunnen doen. Afhankelijk van het contract betaalt een hotel maximaal 18.5% commisie aan booking.com.quote:Op donderdag 30 september 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toch is direct boeken bij een hotel nooit goedkoper.
Doe ik vaak ook wel, maar de kosten zijn eigenlijk altijd gelijkwaardig. En soms ook gwn koper bij Booking.quote:Op donderdag 30 september 2021 13:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zeker wel! Zelfs de genius-aanbiedingen van Booking zijn vaak duurder dan de tarieven op de site van het hotel.
Sowieso dus altijd ook even kijken op de eigen site van het hotel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |