abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 september 2021 @ 17:15:30 #251
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201542206
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is al heel lang zo en op heel veel plaatsen.
Zeker niet alleen covid-specifiek ook, nee.
pi_201542221
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker niet alleen covid-specifiek ook, nee.
Inderdaad. Het is in deze periode wel nog duidelijker geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 september 2021 @ 17:18:33 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201542249
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Met de juiste polsbandjes is dat überhaupt al niet mogelijk. En de 3 paardekoppen die dat proberen, hoeveel effect gaan die hebben op de besmettingsaantallen?
voor mij is het hele systeem overbodig maar om nou weer een systeem binnen een systeem te creëren vind ik ook weer onzin plus dat je dan kan zien wie er wel of niet getest/gevaccineerd is, ook buiten op het terras
  User die overal opduikt 2022 maandag 27 september 2021 @ 17:22:13 #254
186611 Haags
pi_201542287
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
voor mij is het hele systeem overbodig maar om nou weer een systeem binnen een systeem te creëren vind ik ook weer onzin plus dat je dan kan zien wie er wel of niet getest/gevaccineerd is, ook buiten op het terras
Dat sluit dan mooi aan bij de dixi´s. Krijg je een nog langere walk of shame.
Zonder wrijving geen glans
pi_201542292
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De zero-covid sekte is overigens woest... :') Tekenend voor de staat van het debat. Je bent of wappie of voor maatregelen. Voor het genuanceerde tegengeluid is geen plaats.
Die is net zo gek als die engel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 september 2021 @ 17:23:23 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201542298
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Met de juiste polsbandjes is dat überhaupt al niet mogelijk. En de 3 paardekoppen die dat proberen, hoeveel effect gaan die hebben op de besmettingsaantallen?
Zouden ze op datum staan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201542305
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:22 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat sluit dan mooi aan bij de dixi´s. Krijg je een nog langere walk of shame.
Ik ga ook in die rij staan hoor als gevaccineerde.
Ben me alleen niet van plan te committeren aan deze onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 september 2021 @ 17:26:01 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201542327
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ga ook in die rij staan hoor als gevaccineerde.
Ben me alleen niet van plan te committeren aan deze onzin.
je pist gewoon liever buiten
  maandag 27 september 2021 @ 17:29:17 #259
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201542349
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ga ook in die rij staan hoor als gevaccineerde.
Ben me alleen niet van plan te committeren aan deze onzin.
Alleen al het idee deze vorm van gescheiden horeca indirect mogelijk te maken, is voor mij voldoende om ook van het terras weg te blijven. (en het regent vandaag)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201542406
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
je pist gewoon liever buiten
Gewoon op het terras joh.

Je zet dit neer als stoel en laat het gewoon lopen als je moet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201542410
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ga ook in die rij staan hoor als gevaccineerde.
Ben me alleen niet van plan te committeren aan deze onzin.
Ik pis gewoon in een hoekje van het terras.
  maandag 27 september 2021 @ 17:44:20 #262
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201542467
Ik merkte in het OV dat nog niet veel mensen op de hoogte waren dat ze geen mondkapje hoefde te dragen op stations. Misschien beter communiceren?
pi_201542614
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omtzigt heeft daar blijkbaar kamervragen over gesteld, wie weet:
[ twitter ]
Goede vragen
Ben benieuwd hoe ze hier hun reet weer mee gaan afvegen
  maandag 27 september 2021 @ 18:37:35 #265
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201542955
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De zero-covid sekte is overigens woest... :') Tekenend voor de staat van het debat. Je bent of wappie of voor maatregelen. Voor het genuanceerde tegengeluid is geen plaats.
Denk echt dat het niet meer helemaal goed gaat komen met de maatschappij.

Las toevallig een opmerking onder een clip ergens waar iemand zei dat een mondkapje dragen nog belangrijk is dan je te laten vaccineren :')

Soms vraag ik me af of het vaccin of het virus mensen dom aan het maken is.

Heb zelf altijd best wat vertrouwen in de mensheid gehad, en al die 'rare' Twilight Zone afleveringen als grappig gezien, maar dat gaat niet meer op.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 27 september 2021 @ 18:39:02 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201542977
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als ik een stap terug doe en me baseer op hoe je immuunsysteem reageert op andere virussen in grote lijnen:
- Je raakt geïnfecteerd met een virus, bacterie of wat ook
- Je lichaam herkent dat er iets van buiten actief is, waarna je cellen alarm slaan
- Je immuunsysteem gaat hier mee aan de slag. De eerste fase zijn de macrophage cellen (die kunnen ook cytokine-stormen veroorzaken, hetgene wat in veel gevallen voor heftige ziekte zorgt bij Covid-19)
- Hierna komen de neutrophils 'in actie'. Dit is een soort witte bloedcel en is een belangrijk deel van je aangeboren immuunsysteem
- Je immuunsysteem verhoogt je lichaamstemperatuur. Waar mogelijk plaatselijk (een warme plek op je arm, hand of vinger oid), soms door middel van koorts.
- Hierna komen de dendritic cells (dit zijn cellen die antistoffen veroorzaken)
- De dendritic cell 'zoekt' naar T-cellen om te kijken of je lichaam al aangeleerde immuniteit heeft zodat het weet hoe het hierop moet reageren.
- Indien een T-cel gevonden is wordt die geactiveerd en worden er nieuwe T-cellen en B-cellen gemaakt. Deze cellen zorgen uiteindelijk voor het 'opruimen' van het virus.

Even versimpeld en uit mn hoofd waar het in gewone scenario's op neer komt. In het geval van het vaccin tegen corona werkt het eigenlijk hetzelfde, met als kanttekening dat dit vaccin een 'blauwdruk' bevat om anti-stoffen te creeëren. Voor zover ik weet worden er gewoon anti-stoffen, maar wordt er ook T-cel immuniteit gevonden. Ik kan me onderzoeken herinneren waaruit voorkomt dat T-cellen gevonden zijn in het ruggenmerg, wat overeen komt met langdurige immuniteit.
TLDR; Samengevat:
- sluit mijn weergave aan op jouw algemene immuniteits uitleg. Waar ik afwijk is dat SARS-Cov-2 zich als kenmerk in grote mate weet te onttrekken aan de gebruikelijke immuundetectie. Het virus, of beter de besmette cel, wordt pas in een later stadium (indirect) als schadelijk herkent.

Voor uitwerking, lees verder.

Ik snap je prima opsomming. Waar ik soebat is wanneer het/jouw verhaal als stap begint.
SARS-Cov-2 wordt nl zelf pas gedetecteerd omdat besmette cellen een gebrek aan goede respons geven en om daarna als pathogeen geclassificeerd te worden en jouw/het algemene immuniteitsverhaal van start gaat.

Begin hiervoor even aan te nemen/accepteren dat het SARS-Cov-2, geen gewoon virus, zich hier juist onttrekt aan die normale signalering door die immuniteitsdetectie als opvolging te misleiden.
Normaliter informeert de cel (middels peptides die altijd ontstaan op de celwand) dat er wat oneigenlijks gebeurd en iets moet worden bestreden.
Tijdens de SAR-Cov-2 replicatie wordt die waarschuwende peptide (MHC1/2 en daarmee IFN) respons onderdrukt.
Naast dat daarmee sws het een T-cel respons lastiger wordt gemaakt, merken naastliggende cellen ook geen afwijking en blijven 'toegankelijk' om door uitgestoten virusdeeltjes besmet te worden.
NB1: Onderdeel van onze adaptieve afweer is dat lichaamscellen een autonoom beschermingsmechanisme bezitten dat ze doet afsluiten voor binnendringen van infecties wanneer een naastliggende cel niet in orde (b)lijkt.
NB2: dat mensen ernstige gevolgen ondervinden is omdat het SARS-Cov-2 virus massaal de ACE2-receptors bezet (en afbreekt) die weer de totale zuurstofbalans van organen elders verstoren.


Een bijzondere verdedigingslinie van ons immuunsysteem is dat die ook de afwezigheid van normale celsignalen (gebrek aan peptides) kan bemerken en dan een te stille "cel" classificeert als schadelijke indringer (=pathogeen). Waarna jouw infectie-identificatie en opvolgende proces start.
NB3:Op adaptieve wijze is er dan afweer - hoewel minder precies - voor onbekende (dwz ondetecteerbare) infecties die (heimelijk) een lichaamscel binnendringen. De afweer ruimt die 'besmette' cel met daarin het virus, dan simpelweg op.

Een cel die geen "normale" reactie geeft, wordt dan gedetecteerd als "schadelijk" en zo - inclusief de daarin opgenomen virus/replicatie - uit dienst genomen middels het jouw beschreven opruimproces, inclusief T-cel detecties etc.etc. De "dendritic" cellen worden daarbij geactiveerd*, spiegelen zich aan het pathogeen (dwz eiwitten* incl die van Corona aka SARS-Cov-2 op de celwand) . Gaan daarmee op zoek naar passende T-cellen die vervolgens in antilichamen* veroorzaken om te gaan passen op de verschillende antigenen dwz viruseiwitten. Bij (recent) gevaccineerden zullen vooral de antilichamen tegen het SpikeEiwit hierbij de hoofdrol opeisen, hetgeen mogelijk een disbalans in totale afweer kan veroorzaken.
NB4: *dit proces per eiwit is parallel en vindt gelijktijdig plaats op -en voor alle vertoonde niet lichaamseigen antigenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 27-09-2021 18:46:53 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201542991
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk echt dat het niet meer helemaal goed gaat komen met de maatschappij.

Las toevallig een opmerking onder een clip ergens waar iemand zei dat een mondkapje dragen nog belangrijk is dan je te laten vaccineren :')

Soms vraag ik me af of het vaccin of het virus mensen dom aan het maken is.

Heb zelf altijd best wat vertrouwen in de mensheid gehad, en al die 'rare' Twilight Zone afleveringen als grappig gezien, maar dat gaat niet meer op.
Exact dit
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 september 2021 @ 18:50:24 #268
408813 crew  trein2000
pi_201543145
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk echt dat het niet meer helemaal goed gaat komen met de maatschappij.

Las toevallig een opmerking onder een clip ergens waar iemand zei dat een mondkapje dragen nog belangrijk is dan je te laten vaccineren :')

Soms vraag ik me af of het vaccin of het virus mensen dom aan het maken is.

Heb zelf altijd best wat vertrouwen in de mensheid gehad, en al die 'rare' Twilight Zone afleveringen als grappig gezien, maar dat gaat niet meer op.
Om nou het vertrouwen in de mensheid op te zeggen gaat me wat te ver. Maar er is mij ook een hoop tegengevallen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201543165
@voss je hebt helemaal gelijk je niet te laten vaccineren.

Zeker na het lezen van dit nieuws

Antistoffen maanden na coronabesmetting nog te meten in neusvocht

Mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus, hebben maanden later nog antistoffen in hun neusvocht. Die ontdekking hebben onderzoekers van het Radboudumc in Nijmegen gedaan. Ze concluderen dat door het onderzoeken van neusvocht de afweer tegen het virus goed in de gaten te houden valt. Een bloedtest is daar dus niet per se voor nodig.

De wetenschappers onderzochten 50 zorgmedewerkers en 80 van hun huisgenoten die vorig jaar tijdens de eerste coronagolf besmet raakten. Geen van de deelnemers was ernstig ziek, ziekenhuisopnames kwamen onder deze groep niet voor.

Uit metingen bleek dat de deelnemers in de eerste maand na de besmetting steeds meer antistoffen in hun neusvocht hadden. Daarna nam de hoeveelheid langzaam af, maar na negen maanden hadden alle deelnemers aan de studie nog antistoffen in hun neusvocht. Dat inzicht kan van pas komen, denkt immunoloog Dimitri Diavatopoulos. "Omdat neusvocht heel eenvoudig af te nemen is kunnen we ook antistoffen meten bij bijvoorbeeld jonge kinderen. Dat is voor veel mensen fijner dan bloed afnemen."

De onderzoekers vermoeden dat antistoffen in het neusslijmvlies ook een belangrijke barrière vormen voor andere luchtweginfecties. Ze hebben hun onderzoeksresultaten gepubliceerd in vakblad Nature Communications.

Bron: rtlnieuws vandaag
  maandag 27 september 2021 @ 18:52:21 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201543184
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het uitgaansgebied zelf is niet omheind natuurlijk, de polsbandjes zijn alleen maar een shortcut om te zeggen 'ik ben al gecontroleerd' zodat je makkelijk in en uit kan lopen. Je kan dan nog altijd aan de deur controleren, maar het aantal mensen wat je bij elke kroeg moet controleren wordt er dan gewoon minder op.
Polsbandjes worden zo tekens dat je een veilig mens bent dat beschikt over een certificaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201543231
twitter


Covid bestaatniet en de dokters zullen je doden… dus wordt deze man door antvaxers bevrijdt uit het ziekenhuis. Ze hebben zelf trots een filmpje van de actie op youtube gezet.

Twee dagen later kwam de man terug in het ziekenhuis.
pi_201543247
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:



Soms vraag ik me af of het vaccin of het virus mensen dom aan het maken is.

Geen van beide. De communicatie vanuit lieden als Hugo de Jonge maakt mensen dom.
pi_201543267
https://www.nporadio1.nl/(...)pas-is-goed-bevallen


87% van de stemmers is de coronapas niet goed bevallen. Toch nog slim volk in NL :)

Bijna 4K stemmen
  maandag 27 september 2021 @ 19:01:12 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201543315
Bruls in de bocht: de agenten die de boa's te hulp schoten om lunchcafé Moeke aan de Lentse Plas tot sluiten te dwingen, hebben gedreigd het personeel op te pakken.

https://www.gelderlander.(...)loten-zijn~ad3b1ecc/

quote:
De leidinggevende van Moeke: ,,Ik vertelde de agent: volgens onze advocaat hoeven wij niet dicht. Hij zei: als u open blijft, pleegt u een misdrijf. Ik vroeg: wat als ik niet sluit? Hij zei: dan nemen wij iemand mee. Ik: en dan? Hij: dan nemen we de volgende mee. We pakken net zolang mensen op totdat jullie helemaal gesloten zijn. Er stonden ook andere personeelsleden omheen. Iedereen schrok. Wij hebben toen besloten: dit laten we niet gebeuren, we moeten onze medewerkers beschermen. We wilden niet degenen zijn die ’s avonds ouders moesten opbellen met de mededeling dat hun kind was opgepakt.”

Advocaat Meester, die op dat moment meeluisterde via de telefoon van één van de medewerkers, bevestigt de gang van zaken. ,,Dit was puur machtsvertoon.”
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201543408
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls in de bocht: de agenten die de boa's te hulp schoten om lunchcafé Moeke aan de Lentse Plas tot sluiten te dwingen, hebben gedreigd het personeel op te pakken.

https://www.gelderlander.(...)loten-zijn~ad3b1ecc/
[..]

Wat een maatschappij zijn we terecht in gekomen. Politici/omt leden die zich gedragen als halve dictators. Waar halen ze het lef vandaan?
Bah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')