abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201512645
Helaas heb ik het afgelopen jaar een sle het gewoonte opgebouwd.

Als ik in het weekend alcohol drink, dan doe ik af en toe ook een lijntje coke.

De alcohol is al niet goed, maar dat accepteer ik nog. De coke is echt troep.

Ik doe het vaker dan ik zou willen, dus ik moet gewoon toegeven dat het misschien een verslaving begint te worden.

Als ik nuchter ben heb ik echter totaal geen behoefte, alleen na alcohol.

Hoe kan ik stoppen hiermee? Ik zie het niet zitten om ook met alcohol helemaal te kappen, maar die coke moet echt eruit?

Moet ik misschien met iemand gaan praten voordat de verslaving echt wordt?
pi_201512674
jelinek
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:04:16 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201512676
Hoe kom je aan die coke? Kan je die aanvoerlijn niet blokkeren?
pi_201512685
De verslaving is al echt. Als je jezelf niet kan inhouden als je drinkt dan kan je onderbewust ervoor kiezen om te drinken -> te gebruiken. Net zoals bij veel verslavingen je houdt jezelf voor de gek. Praat erover met iemand voordat de schade groter wordt, je toekomstige ik zou je dankbaar zijn
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201512704
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Hoe kom je aan die coke? Kan je die aanvoerlijn niet blokkeren?
Als TS een vaste dealer heeft vind de aanvoerlijn vind hem wel op de momenten dat TS het zwaar heeft, gratis zakjes coke door de bus etc.
pi_201512705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Hoe kom je aan die coke? Kan je die aanvoerlijn niet blokkeren?
Via mijn dealer
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:07:29 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201512729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:06 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Als TS een vaste dealer heeft vind de aanvoerlijn vind hem wel op de momenten dat TS het zwaar heeft, gratis zakjes coke door de bus etc.
Ah, ja dat kan natuurlijk ook. Als dat allemaal zo gaat als jij schetst is het niet makkelijk te stoppen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:06 schreef DJEblender het volgende:

[..]
Via mijn dealer
Ik ken je dealer niet, maar als je niet meer wilt gebruiken dan moet je het niet meer bestellen (logisch).

Probeer eens te stoppen met alcohol (1 maand, 2 maanden). Als het allemaal moeilijk gaat de komende tijd, zoek dan hulp.
pi_201512805
Zoals ik zei, ik heb alleen de zin als ik al flink wat drankjes op heb.

Nu ik nuchter ben totaal niet. En na 3 drankjes ook niet.

Alcohol neemt je remmingen weg natuurlijk. Ik zal een manier moeten vinden om er af te blijven.

Want ik wil het echt niet.

Misschien inderdaad 1 maandje stoppen met drinken om de gewoonte om het niet te doen op te bouwen?
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:13:44 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201512854
Je hebt hierover al een paar keer een topic geopend.

Waarom deze herhaling van zetten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201512906
Ik zou hier wel professionele hulp bij zoeken, dat je het hier probeert is al de goede richting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:20:18 #11
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201512942
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:11 schreef DJEblender het volgende:

Misschien inderdaad 1 maandje stoppen met drinken om de gewoonte om het niet te doen op te bouwen?
Ik ken jouw lichaam niet. De gewoonte om het niet te doen bij coke lijkt mij langer dan 1 maand. Praat je wel over 2 jaar.

Ga ook minder drinken. Lieneken wees op je posthistory, een jaar geleden wilde je gezonder gaan leven. Lukt dat?
pi_201512960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:06 schreef DJEblender het volgende:

[..]
Via mijn dealer
Al die telnummers verwijderen uit je foon. En je vrienden op de hoogte stellen dat je hiermee wil kappen en dat ze je niet moeten helpen met coke.
Definitely not CIA
pi_201512990
Wis alle telefoonnummers uit je lijst van je cokedealers, en maak het jezelf zo veel je kan, als het ff kan totaal onmogelijk om coke te kunnen halen op die momenten. Denk na over hoe dat te doen.
Dan kan die gewoonte vanzelf wel weer uit je systeem slijten.
Eens kijken
pi_201513042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:11 schreef DJEblender het volgende:
Zoals ik zei, ik heb alleen de zin als ik al flink wat drankjes op heb.
Dat is een algemeen voorkomend iets hoor onder cokegebruikers. Bijna iedereen die ik ken grijpt er pas naar als alcohol de grenzen doet vervagen. Zelfs ook vaak vroeger gehad.
Zorg dat je het jezelf onmogelijk maakt om eraan te kunnen komen.
Eens kijken
pi_201513333
Die verslaving is al echt lijkt me. Zoek professionele hulp als je er niet van af kan blijven
pi_201513437
Toch kappen met je eerste valkuil: drinken! En alles uit je gsm weghalen, alle nummers.
Nu kan het stoppen mss nog zonder al te grote gevolgen, laat het niet zo ver komen dat het helemaal fout gaat.

Je staat voor een kruispunt: wat kies je?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201513905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:11 schreef DJEblender het volgende:
Zoals ik zei, ik heb alleen de zin als ik al flink wat drankjes op heb.

Nu ik nuchter ben totaal niet. En na 3 drankjes ook niet.

Alcohol neemt je remmingen weg natuurlijk. Ik zal een manier moeten vinden om er af te blijven.

Want ik wil het echt niet.

Misschien inderdaad 1 maandje stoppen met drinken om de gewoonte om het niet te doen op te bouwen?
Ken 't heel goed. Ook wel zo'n periode gehad. Het is vooral een gewoonte ding. Als jij even een aantal weken tot een paar maand gewoon niet gebruikt gaat die craving echt wel weg. En dat kun je echt wel. Gewoon een beetje tijd geven.

Toen ik coke gebruikte voor het eerst was het ook icm alcohol en daarna zat die combinatie sterk ingebakken. Dacht van nee jongens dit kan niet, dus doorbreek de gewoonte. Verslavingsurge is weggegaan en op dit moment kan het het gewoon zonder alcohol gebruiken en lekker sporadisch. Totale controle heb ik nu. De gewoontecomponent moet er uit. En dat is best makkelijk hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:41:07 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201514035
Begin eens met het verwijderen van het het nummer van je dealer.
pi_201515537
Alcohol werkt altijd als catalysator. Als je echt wil stoppen zul je ook moeten stoppen met zuipen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201515671
niet zoveel zuipen dan.

en ze zeggen wel; alcohol en coke zijn twee drugs, maar bij de combinatie maak je zelf een derde aan. het combineren is dus extra verleidelijk, om dat te krijgen.
coke is sowieso sneaky, de verslaving zet geruisloos in. het is zo makkelijk, niet te heftig, en geen heftige katers. maar wel een gevoel dat je weer wil. dat gevoel zal steeds sterker worden.

wat je moet doen is gewoon stoppen. of zoek wat hulp om beter inzicht te krijgen in je eigen gedrag.
of gooi het nummer van je dealer weg.
pi_201515968
Jezelf melden bij je huisarts die je Kan doorverwijzen naar de verslavingszorg, die zijn de enige die het juiste advies kunnen geven een een behandelplan voor je kunnen opstellen, FOK!kers kunnen dat niet.

Dat je bij de verslavingszorg terecht komt wil niet meteen zeggen dat je maanden opgenomen moet worden, dus wees daar niet bang voor. In overleg is er een hele boel mogelijk, waaronder ambulante begeleiding.

Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt, en die heb je vast gehad!
pi_201516012
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
Begin eens met het verwijderen van het het nummer van je dealer.
Snuif elf. :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201519511
Neem een nieuw nummer zodat er ook geen contact kan worden opgenomen met jou. Tijdelijk stoppen met drinken wil ook heel goed helpen. :Y
pi_201520157
Zoek daarbij ook een alternatief voor alcohol. Om nou de hele avond aan de thee te zitten is ook zoiets.

Verder inderdaad handig om je drinkmaten in te lichten. Gewoon informeren om te zorgen dat ze je helpen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 23:21:12 #25
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_201520245
Ik heb 1 keer cocaïne en 1 keer speed genomen en dat vond ik zo enorm lekker dat ik het daarna nooit meer heb gedaan.
Beati pauperes spiritu
pi_201522647
Ik zou stoppen met beide. Dus met alcohol en coke. Dan heb je 2 vliegen in een klap. Dus ik zou mij dus focussen op stoppen met alcohol en niet voor 1 maand, maar helemaal.
pi_201534294
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt hierover al een paar keer een topic geopend.

Waarom deze herhaling van zetten?
Omdat verslaafden moeite hebben met stoppen? Dat is het kenmerk van verslaving :+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 26 september 2021 @ 22:04:25 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201534470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:36 schreef PS. het volgende:

Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt, en die heb je vast gehad!
Ik ben het niet met jou eens. TS z'n probleem begint bij de alcohol maar daarvan ziet hij blijkbaar niet dat dit de oorzaak is.

Bovendien typisch verslaafdengedrag dat TS voor de zoveelste keer een dergelijk topic opent.

Allemaal begrijpelijk en logisch, maar TS zelf ziet nog niet dat er sprake is van een kruisverslaving. TS kan er zelf niks aan doen, maar ik vraag me af of hij er echt al mee wil stoppen.
Resistance is futile.
  zondag 26 september 2021 @ 22:22:40 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201534743
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
Omdat verslaafden moeite hebben met stoppen? Dat is het kenmerk van verslaving :+
Dan moet zijn vraag niet zijn: ‘welke stap moet ik zetten?’ maar ‘waarom heb ik die stap nog steeds niet gezet?’
The love you take is equal to the love you make.
pi_201542531
Even wat anders: mijn dak lekt, want er zit een enorm gat in mijn dak, maar ik voel er niks voor om dat dak te dichten. Hebben jullie nog tips hoe ik met die lekkage kan omgaan?
-
pi_201559735
Stop een tijdje met zuipen of houd het bij weinig drankjes.

Sowieso goed om te doen want bingen (ookal wordt het normaal gevonden) is sowieso slecht en moet je eigenlijk niet doen. Af en toe kan maar je kan dit vast wel eens 2 maanden sterk beperken.

Ik heb net heel veel gezopen weer de laatste tijd en ik ga het ook weer rustig aan doen met drank.
pi_201560325
Zou TS nog gaan reageren?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 29 september 2021 @ 08:03:41 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201560347
Overstappen op speed.

Kost een tiende van coke en je wordt er harder door gestraft na afloop. Leer je het vanzelf af als je heel de nacht plafonddienst hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 29 september 2021 @ 08:08:00 #34
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201560373
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:51 schreef Haushofer het volgende:
Even wat anders: mijn dak lekt, want er zit een enorm gat in mijn dak, maar ik voel er niks voor om dat dak te dichten. Hebben jullie nog tips hoe ik met die lekkage kan omgaan?
Gewoon een plant onder het lek zetten.
  woensdag 29 september 2021 @ 08:08:53 #35
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201560381
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:03 schreef fathank het volgende:
Overstappen op speed.

Kost een tiende van coke en je wordt er harder door gestraft na afloop. Leer je het vanzelf af als je heel de nacht plafonddienst hebt.
Als dat niet werkt kun je na de speed nog overgaan op meth.
pi_201560390
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:02 schreef DJEblender het volgende:
Helaas heb ik het afgelopen jaar een sle het gewoonte opgebouwd.

Als ik in het weekend alcohol drink, dan doe ik af en toe ook een lijntje coke.

De alcohol is al niet goed, maar dat accepteer ik nog. De coke is echt troep.

Ik doe het vaker dan ik zou willen, dus ik moet gewoon toegeven dat het misschien een verslaving begint te worden.

Als ik nuchter ben heb ik echter totaal geen behoefte, alleen na alcohol.

Hoe kan ik stoppen hiermee? Ik zie het niet zitten om ook met alcohol helemaal te kappen, maar die coke moet echt eruit?

Moet ik misschien met iemand gaan praten voordat de verslaving echt wordt?
Zolang je niet bereidt ben ook anders met alcohol om te gaan, ben je niet bereidt ook daadwerkelijk er iets aan te willen doen.

Dit wordt een kansloze missie zo.
pi_201560903
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou TS nog gaan reageren?
TS voelde zich slecht na een wilde avond en is nu aan het uitkijken naar z'n volgende zuip (lees: snuif) avond.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 12:37:25 #38
414785 sirdanilot
pi_201563587
Coke is troep ga gewoon blowen kil
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:48:08 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201590763
Alcohol is jouw trigger om over te gaan op coke-gebruik, komt nog bij dat de wilskracht van een gemiddeld persoon natuurlijk ook achteruit holt na een paar glazen. Stop dus maar een lange periode met drinken. Zo ben ik ook compleet gestopt met de sigaretten nadat ik 15 jaar gelegenheidsroker was (en iedere gelegenheid met drank was automatisch ook een moment om te roken). Blijkbaar was ik te slap om mezelf tegen te houden na wat drankjes, ben daarna een half jaar compleet gestopt met alcohol en daarna was de drang om te paffen bij een biertje bijna weg en dus veel makkelijker te weerstaan. Al is coke misschien nog verslavender, geen ervaring mee. Maar stop gewoon even met drinken en kijk hoe het gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twiitch op 01-10-2021 11:54:17 ]
pi_201591636
TS ziet in dat het niet goed is wat hij doet en dat hij behoorlijk in de problemen kan raken als hij ermee doorgaat. Maar tegelijkertijd verzet hij zich om het probleem te erkennen.

Niet zo vreemd, want verslavend gedrag geeft iemand op korte termijn een goed gevoel. Als die factor weggaat dan gaat het positieve gevoel waar iemand elke keer op terugvalt ook weg. De meeste mensen weten best dat het resultaat op lange termijn hen gelukkiger zal maken, echter voordat het zover is, betekent het afzien. En daar zien de meeste mensen met een verslaving gigantisch tegenop en ze vrezen al dat het niet gaat lukken.

Dus TS, wat is eigenlijk de reden dat je bent gaan drinken en aan de coke zit? Speelt er in jouw huidige leven een situatie waardoor jij je niet gelukkig voelt? Of zijn er dingen uit jouw verleden waar je nog steeds mee worstelt en probeer je dat te vergeten, omdat je denkt dat je er niet mee geholpen kan worden?

En doe je aan sport? Ga je regelmatig naar de sportschool of doe je een bepaalde teamsport of iets anders? Want het is namelijk wel zo dat je door sporten je ook beter gaat voelen. Jouw hormoonhuishouding herstelt zich, waardoor je meer grip krijgt op jouw functioneren en waardoor je je minder depressief gaat voelen. De hersenen maken meer endorfinen aan en de signaal-overdracht tussen de zenuwcellen verbetert, waardoor je je ook beter gaat voelen. En daarmee wordt de verleiding om naar drank en drugs te grijpen ook minder.

Denk er maar s over na
  Spellchecker vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:16:17 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201591654
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Al die telnummers verwijderen uit je foon. En je vrienden op de hoogte stellen dat je hiermee wil kappen en dat ze je niet moeten helpen met coke.
En ook niet met alcohol.

Dat ze zich als vrienden gedragen!
pi_201591696
Zou dan maar met beiden stoppen en je melden bij afkick kliniek. Zij kunnen je medicatie geven dat je hondsberoerd gaat worden van de drank, dan blijf je daar tenminste vanaf en als bijkomend voordeel blijf je ook van de coke af. Kennis van mij is er ook zo af gekomen en nu gaat het stuk beter
pi_201600823
Nummer van coke dealer verwijderen uit je telefoon, minderen of stoppen met alcohol
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 01:28:09 #44
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_201601023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:11 schreef DJEblender het volgende:
Zoals ik zei, ik heb alleen de zin als ik al flink wat drankjes op heb.

Nu ik nuchter ben totaal niet. En na 3 drankjes ook niet.

Alcohol neemt je remmingen weg natuurlijk. Ik zal een manier moeten vinden om er af te blijven.

Want ik wil het echt niet.

Misschien inderdaad 1 maandje stoppen met drinken om de gewoonte om het niet te doen op te bouwen?
Dan zou ik idd de alcoholinname proberen te limiteren.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:17:33 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201608898
Accepteren dat je een cokehead bent. Acceptatie is de eerste stap.
pi_201609289
Waarom moet het altijd óf helemaal niet óf juist volledig wel? Maak er een gewoonte van om sporadisch cocaïne te gebruiken, je bent een volwassen kerel. You can have your cake and eat it too. Althans, dat is bij mij het geval. Ik geef eerlijk toe dat ik het wel een paar keer per jaar doe, maar voor de rest totaal geen behoefte aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:35:27 #47
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_201725994
Ik vind het al goed dat je hier toegeeft dat je een probleem hebt.
Dat is de eerste stap.

Als het je steeds gebeurd als je alcohol drinkt, zou ik de alcohol eens gaan skippen.

Blijft het toch gebeuren, kun je nog altijd professionele hulp inschakelen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:49:16 #48
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201727686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:21 schreef Academicus het volgende:
Ik heb 1 keer cocaïne en 1 keer speed genomen en dat vond ik zo enorm lekker dat ik het daarna nooit meer heb gedaan.
Ooit in mijn 20er jaren heb ik ook van alles geprobeerd. Coke was niks. Alcohol was nog minder. Speed wel leuk maar niet te vaak, paar keer gedaan. Paddo's vond ik het leukst, ongeveer 5 maal gedaan, in gezelschap tijdens een verkleedfeestje met 15 man en allemaal tegelijk allemaal blijven 'slapen', erg leuk.
Jointje roken het lekkers (puur, zonder tabak), nu heb ik zelf paar plantjes elk jaar en verder niks meer. Oja, en koekjes van het knipafval, ook leuk.

Slechte gewoontes moet je afleren om controle te houden. Hoe sterk ben je?
To BG or not to BG!
pi_201727844
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom moet het altijd óf helemaal niet óf juist volledig wel? Maak er een gewoonte van om sporadisch cocaïne te gebruiken, je bent een volwassen kerel. You can have your cake and eat it too. Althans, dat is bij mij het geval. Ik geef eerlijk toe dat ik het wel een paar keer per jaar doe, maar voor de rest totaal geen behoefte aan.
Juist dat sporadisch houden schijnt nogal lastig te zijn.
Wil niet zeggen dat het niet kan trouwens. Maar is nogal lastig voor sommigen.
Do what you love, love what you do!
pi_201727872
Is TS een BNer?
Vakman pur sang
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')