abonnement Unibet Coolblue
pi_208373603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:44 schreef Specularium het volgende:
1300 mensen die hier niet thuis horen.
Dit zijn dan nog alleen de mensen die op de hoogte zijn van de petitie en m durven tekenen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208374260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 16:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit zijn dan nog alleen de mensen die op de hoogte zijn van de petitie en m durven tekenen.
Nou het blijkt nu wel dat die 1300 mensen er faliekant naast zaten ofnie
pi_208375211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou het blijkt nu wel dat die 1300 mensen er faliekant naast zaten ofnie
Die mensen zaten er niet faliekant naast.

Het kijken naar propaganda filmpjes van terreur organisaties zoals islamitische staat, instructie filmpjes over hoe je iemand met een mes vermoord en hoe je bommen moet bouwen en daarnaast het ook nog eens hebt over het vermoorden van politici waarbij je aangeeft dat je dat heel graag zou willen doen heel, is heel normaal.

Tenminste, natuurlijk, als je moslim bent.

Zou je dit doen als Nederlander met je niet moslimse vriendjes waarbij je rechts extremistische drek aan het kijken bent (hoeft nog niet eens een propaganda filmpje van een extreem rechtse terreur organisatie te zijn -als die er zijn, maar dat moet wel, want "extreem rechts is het grote gevaar"), dan kun je dezelfde smoesjes ophangen (ik keek niet met echte interesse, het waren maar domme grapjes) maar dan ben je kansloos en dan is het voor iedereen weer wel heel erg duidelijk wat jouw intenties waren.

Het is ook compleet ondenkbaar dat men dan een petitie zou opzetten, laat staan dat ie meer dan duizend keer ondertekend zou worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 14 maart 2023 @ 19:12:57 #154
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208375357
^ In de Marokkaanse gemeenschap zitten behoorlijk wat leden die wel aangemerkt kunnen worden als 'salafistisch'.

Het is heel moeilijk om nu precies het onderscheid te zien tussen diegene die kwaadwillend zijn, en diegene die radicaal zijn, maar anderen niets kwaad doen.

Deze tapgesprekken laten duidelijk zien dat deze jongens wel bezig waren om anderen op zijn minst pijn te doen, de AIVD had beter enkele weken kunnen wachten, zodat ze meer bewijs hadden.

Ons rechtssysteem is veel te zwak voor dit soort zaken, in Egypte of Irak kregen deze lui allang een lange straf.

Daar hebben ze ondertussen ook wel wat meer ervaring met terreuraanslagen.

Een open democratie met een berg aan mensenrechten, en een groeiende islamitische gemeenschap, het blijft een soort experiment hoelang het goed kan gaan, want het salafisme kan zich hier makkelijk verspreiden onder moslims, dmv Koranscholen, en moskeeën gesubsidieerd door Saudi Arabië.
pi_208376848
Durf er geld op te zetten: Minimaal een van deze mannen gaat ooit een aanslag (proberen te) plegen. Ons rechtstelsel is hier niet op ingericht om dit soort personen te veoordelen. Ja je weet de intentie niet 100 % zeker als iemand IS filmpjes kijkt, een schietcursus in Bulgarije volgt en bekijkt hoe je iemand vermoord met een mes. Doe je allemaal hobbymatig...
pi_208376911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:22 schreef Kiwi7 het volgende:
Durf er geld op te zetten: Minimaal een van deze mannen gaat ooit een aanslag (proberen te) plegen. Ons rechtstelsel is hier niet op ingericht om dit soort personen te veoordelen. Ja je weet de intentie niet 100 % zeker als iemand IS filmpjes kijkt, een schietcursus in Bulgarije volgt en bekijkt hoe je iemand vermoord met een mes. Doe je allemaal hobbymatig...
Ja idd.
Hier valt ineens niets te bewijzen maar bij die slachtoffers van de toeslagenaffaire hadden ze alleen een vermoeden en dat was al voldoende om ze aan te pakken..
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:32:21 #157
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_208376997
Vrijlaten is de juiste beslissing :')

Straks niet janken als deze figuren daadwerkelijk toeslaan :W
pi_208377155
Er gaat gewoon iets heel erg mis bij deze groep.

Je hoeft maar in een random trein in de randstad te zitten om het mee te maken. De meerderheid van de keren dat ik 1 uur naar werk met de trein reis is er een probleem met Arabische jongere mannen. Alleen op de terugweg overigens want 's ochtends vroeg zitten ze meestal niet in de trein :').

Ze roken, spelen luide Arabische muziek, bellen keihard in de stilte coupe, zitten onterecht in de eerste klas, zijn agressief tegen de conducteur, etc. Totaal geen respect voor de medemens. En ik zie het elke keer opnieuw.

En dan is vervelend doen in de trein natuurlijk een eerste stap, maar het verbaasd mij niets dat deze mannen ontsporen en een deel uiteindelijk ook de terroristische kant opgaat. Het begrip voor een ander en respect voor "de nederlander" ontbreekt gewoon.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:57:20 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208377450
9 "bekenden van de politie" er bij.
Goed bezig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208377723
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:26:11 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208378918
quote:
Graties geld.
pi_208379141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Graties geld.
2 jaar gedoe noem ik niet echt gratis.
Ik vind het prima dat de politie onderzoekt/arresteert. Tegelijk snap ik ook wel dat een schadevergoeding op zn plek kan zijn.
pi_208379390
quote:
Humor en zelfspot
In alle zaken is door de verdediging aangevoerd dat de uitlatingen die onder andere uit tapgesprekken blijken moeten worden gezien als 'foute' humor en zelfspot, die hoort bij de jongerencultuur en dat alles wat hen wordt verweten ook in dat licht moet worden gezien. Dat ziet de rechtbank anders. De grens tussen humor of zelfspot en laakbare tot zelfs strafbare uitlatingen en gedragingen is dun.

In deze zaak kan niet meer worden gezegd dat de uitlatingen en gedragingen van de verdachte nog binnen de grenzen van (desnoods foute) humor vallen en het alleen maar als misplaatst 'grappig' moet worden beschouwd. Dat de grens van het strafbare is overschreden is echter niet gebleken.

Vrijspraak
Hou toch op, Derksen riep openlijk op nationale TV tot het vermoorden van Baudet, wat door iedereen werd gebagatelliseerd en OM deed na aangifte er niks mee. Dat soort kletspraat over "ik zou die en die de kop willen afsnijden", "kan hem/haar wel wurgen", enz. roept/denkt iedereen weleens. Denk dat menig hier op het forum talloze ISIS filmpjes en propaganda hebben gezien, was zelfs een lange tijd op YouTube en andere platformen te zien, zelfs muziek van ISIS was jaren populair onder niet-moslims. Dat deze jongelui zijn vrijgesproken verbaast mij dan ook niet.
pi_208379409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:06 schreef Gringo. het volgende:

[..]
Hou toch op, Derksen riep openlijk op nationale TV tot het vermoorden van Baudet, wat door iedereen werd gebagatelliseerd en OM deed na aangifte er niks mee. Dat soort kletspraat over "ik zou die en die de kop willen afsnijden", "kan hem/haar wel wurgen", enz. roept/denkt iedereen weleens. Denk dat menig hier op het forum talloze ISIS filmpjes en propaganda hebben gezien, was zelfs een lange tijd op YouTube en andere platformen te zien, zelfs muziek van ISIS was jaren populair onder niet-moslims. Dat deze jongelui zijn vrijgesproken verbaast mij dan ook niet.
Hoe krijgt deze user het voor elkaar om onzin na onzin na onzin in één post te duwen. Best knap. Ik zou je graag willen doorverwijzen naar het subforum voor debieltjes -> BNW.
U MAD?
  dinsdag 14 maart 2023 @ 23:36:56 #165
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208379600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:42 schreef Kiwi7 het volgende:
Er gaat gewoon iets heel erg mis bij deze groep.

Je hoeft maar in een random trein in de randstad te zitten om het mee te maken. De meerderheid van de keren dat ik 1 uur naar werk met de trein reis is er een probleem met Arabische jongere mannen. Alleen op de terugweg overigens want 's ochtends vroeg zitten ze meestal niet in de trein :').

Ze roken, spelen luide Arabische muziek, bellen keihard in de stilte coupe, zitten onterecht in de eerste klas, zijn agressief tegen de conducteur, etc. Totaal geen respect voor de medemens. En ik zie het elke keer opnieuw.

En dan is vervelend doen in de trein natuurlijk een eerste stap, maar het verbaasd mij niets dat deze mannen ontsporen en een deel uiteindelijk ook de terroristische kant opgaat. Het begrip voor een ander en respect voor "de nederlander" ontbreekt gewoon.
Goed beschreven, ook in het verkeer.

Mijn straat is eenrichtingsverkeer, en een witte bestelbus met 2 Arabische mannen kwam mij tegenmoet... Maar hun reden de verkeerde richting op, dus ik maakte een beweging of ze naar achter wilde rijden.

En dan gelijk uitstappen om intimiderend verhaal te halen, uiteindelijk moest ik achteruit.. En dat deed ik maar, want ik heb geen zin om een paar klappen te ontvangen voor zo iets onzinnigs.

Het is totaal het omgekeerde van de Japanse cultuur, waar men juist elkaar niet tot last wilt zijn.

Dit was in 2021 gebeurt, maar toch blijven dit soort incidenten altijd in je achterhoofd zitten.

Ze hebben weinig respect voor lokale wetten en regels, ik heb ook wekelijks last van statushouders die tot diep in de nacht zitten te bellen, en ze slaan altijd de deuren dicht waardoor ik steeds wakker schrik snachts.

Ze zijn werkloos en daardoor hebben ze ook geen ritme.

De struggles van een sociale huurwoning denk ik dan maar.
pi_208379750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:06 schreef Gringo. het volgende:

[..]
Hou toch op, Derksen riep openlijk op nationale TV tot het vermoorden van Baudet, wat door iedereen werd gebagatelliseerd en OM deed na aangifte er niks mee. Dat soort kletspraat over "ik zou die en die de kop willen afsnijden", "kan hem/haar wel wurgen", enz. roept/denkt iedereen weleens. Denk dat menig hier op het forum talloze ISIS filmpjes en propaganda hebben gezien, was zelfs een lange tijd op YouTube en andere platformen te zien, zelfs muziek van ISIS was jaren populair onder niet-moslims. Dat deze jongelui zijn vrijgesproken verbaast mij dan ook niet.
Mooi.

Ik ga met vrienden filmpjes kijken over ''how to kill muslims''.
En dan lekker openlijk fantaseren hoe je dat dan zou kunnen doen.

Niets aan de hand.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208379923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hoe krijgt deze user het voor elkaar om onzin na onzin na onzin in één post te duwen. Best knap. Ik zou je graag willen doorverwijzen naar het subforum voor debieltjes -> BNW.
Ze zijn een voor een 'vrijgesproken', ik verwijs jou met je complottheorieën over deze jongens naar ---> BNW.
pi_208379933
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Mooi.

Ik ga met vrienden filmpjes kijken over ''how to kill muslims''.
En dan lekker openlijk fantaseren hoe je dat dan zou kunnen doen.

Niets aan de hand.
Dat doe je al heel lang, jarenlang, gezien al je haatvolle posts richting moslims/allochtonen/islam, niemand die je op basis daarvan veroordeeld heeft.
pi_208379957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:17 schreef Gringo. het volgende:

[..]
Dat doe je al heel lang, jarenlang, gezien al je haatvolle posts richting moslims/allochtonen/islam, niemand die je op basis daarvan veroordeeld heeft.
:D _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208380435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:14 schreef Gringo. het volgende:

[..]
Ze zijn een voor een 'vrijgesproken', ik verwijs jou met je complottheorieën over deze jongens naar ---> BNW.
Volgens mij gaat het daar in jouw post waar ik op reageer helemaal maar zeer beperkt over :D Ik doelde op al die andere aannames waar geen bal van klopt.
U MAD?
pi_208381996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:17 schreef Gringo. het volgende:

[..]
Dat doe je al heel lang, jarenlang, gezien al je haatvolle posts richting moslims/allochtonen/islam, niemand die je op basis daarvan veroordeeld heeft.
Je account is 5 dagen oud, van wie ben jij een kloon?
pi_208383065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Je account is 5 dagen oud, van wie ben jij een kloon?
ReplaR. Zo kan ik mezelf likes geven en op mezelf reageren met complimentjes. Goede post overigens.
pi_208383189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:36 schreef BMW1993 het volgende:
uiteindelijk moest ik achteruit.. En dat deed ik maar, want ik heb geen zin om een paar klappen te ontvangen voor zo iets onzinnigs.
Onder andere door jou gedragen ze zich zo, want blijkbaar kan het gewoon.
Als je voet bij stuk houdt dan zal hij de volgende keer 2x nadenken.
pi_208383840
Het OM heeft weer eens gefaald om het bewijs sluitend te krijgen tegen deze radicale mohammedanen.
pi_208575466
OM gaat niet in beroep tegen vrijspraak Eindhovense terreurverdachten die ‘trainden’ in garagebox

quote:
EINDHOVEN - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijspraak van mannen die werden verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag in een Eindhovense garagebox. Voor zeven van de verdachten vroeg het OM tijdens de rechtszaak al om vrijspraak, maar tegen twee anderen eiste justitie celstraffen van vier en drie jaar cel.

De rechtbank op Schiphol sprak de verdachten eerder deze maand allemaal vrij. Tijdens een coronalockdown in 2021 trainde de groep in een garagebox omdat de sportscholen dicht waren. Volgens het OM zouden de twee mannen tegen wie een celstraf was geëist de anderen hebben opgejut. De rechtbank oordeelde echter dat uit niets bleek wat de intentie van de mannen was.

Ook is volgens de rechters niet gebleken dat er een ‘radicaliseringsproces’ heeft plaatsgevonden. ‘Een hechte vriendengroep kan niet meteen als terroristisch samenwerkingsverband worden aangemerkt’, verklaren ze. De mannen ontkenden zelf ook dat ze serieus bezig waren met een aanslag.

‘Foute opmerkingen’
Dat laatste onderschrijft de rechtbank: ‘Ze erkenden foute opmerkingen te hebben gemaakt, maar dat zou puur in een ‘jolige en grappende sfeer’ zijn geweest.’

Het OM dacht dat de mannen in deze Eindhovense garagebox een aanslag voorbereidden:

Met video van de garagebox:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ragebox-br~a38f43fa/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')