abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203086164
We hebben eindelijk data!

Op 14 februari begint de aannemer, op 2 en 3 maart wordt de keuken geplaatst en op 7 en 8 (en 9) maart wordt de vloer geplaatst.

Nu nog even kijken waar we gaan verblijven tijdens de verbouwing. Met twee kleintjes is thuis blijven (op de twee bovenste verdiepingen) niet echt een mogelijkheid.
Protge moi de mes dsirs.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 22:40:38 #177
249756 Symphonic
Look o Look
pi_203086531
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 18:45 schreef Myraela het volgende:
Anyhow, dat zijn dus een paar van mijn overpeinzingen. En ja, ik ga nog 1000x van gedachten veranderen. Maar ik geniet echt heel erg van hier nu al heel erg over nadenken.
Ik zou in ieder geval niet voor een gietvloer kiezen. Als je zoiets wil kijk dan eens naar linoleum.
Heb zelf hele slechte ervaringen met gietvloeren.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_203090609
Wat voor slechte ervaringen? Ik vind naden hebben overigens wel echt een ding als we voor de gietvloer-uitstraling willen gaan.

[ Bericht 63% gewijzigd door Myraela op 08-01-2022 10:15:26 ]
pi_203090912
Waar Symph linoleum zei bedoelde hij clickmarmoleum, zoals hier https://www.vtwonen.nl/tv(...)n-bakkum-informatie/ @yinu heeft er ervaring mee
pi_203091004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:10 schreef Myraela het volgende:
Wat voor slechte ervaringen? Ik vind naden hebben overigens wel echt een ding als we voor de gietvloer-uitstraling willen gaan.
Ik vond het vooral lastig te onderhouden. Redelijk snel zaten er onuitwisbare vlekken in en slijtplekken waar gelopen werd. Nu zal de kwaliteit tegenwoordig wellicht beter zijn, maar ik zou er nooit meer voor kiezen. En ik vond het sowieso ook te koud aan mijn voeten als de verwarming uit was.

Ik bedoelde inderdaad clickmarmoleum, geen linoleum.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_203091136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:10 schreef Myraela het volgende:
Je kan evt ook kijken naar leefbeton :)
pi_203091435
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar Symph linoleum zei bedoelde hij clickmarmoleum, zoals hier https://www.vtwonen.nl/tv(...)n-bakkum-informatie/ @:yinu heeft er ervaring mee
Heeft dat geen naden? Ze zeggen wel dat het naadloos legt, maar ik weer niet of dat in het echt er ook echt naadloos uitziet met een betonlook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:53 schreef Puala het volgende:
Je kan evt ook kijken naar leefbeton :)
Dat is ook nog wel een optie, ja. We gaan ons sowieso nog laten adviseren over alle mogelijkheden en wat dingen in het echt bekijken natuurlijk.
pi_203091468
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:39 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ik vond het vooral lastig te onderhouden. Redelijk snel zaten er onuitwisbare vlekken in en slijtplekken waar gelopen werd. Nu zal de kwaliteit tegenwoordig wellicht beter zijn, maar ik zou er nooit meer voor kiezen. En ik vond het sowieso ook te koud aan mijn voeten als de verwarming uit was.

Ik bedoelde inderdaad clickmarmoleum, geen linoleum.
T is ook maar net wat je er van verwacht he. Mijn beton heeft ook vlekken naast het patroon wat er van het storten/vlinderen in zit. Ik vind t wel wat hebben, net als de scheuren.
pi_203091770
Wij hebben een gietvloer
Duur maar nooit meer.
pi_203091789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 19:13 schreef archito het volgende:

[..]
Bedenk ook dat kleur niet de enige manier is om het gezellig te maken.
De kleur of het patroon van de gietvloer zelf kan ook iets doen. Daarnaast kun je veel met hout werken (het tv meubel misschien?) en denk aan grote kunst/wanddecoratie bijvoorbeeld.
En het belangrijkste: niet te veel harde materialen gebruiken.Textiel maakt zachter (denk aan kleden en kussens).

@Myraela, ik ben z blij met onze gietvloer! Dat was in het begin niet zo omdat het aanbrengen een drama was en we erna gedoe hadden met het bedrijf zelf. Maar nu is het een makkelijke, mooie vloer. Ik merk dat-ie veel mooier blijft dan de epoxy coating die we in ons vorige huis hadden. Wij hebben geen last van slijtage of van rare vlekken. En daar doe ik niet veel bijzonders voor. Viltjes doen onder de eetkamerstoelen is aan te raden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203094315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 11:55 schreef F_r het volgende:
Wij hebben een gietvloer
Duur maar nooit meer.
Waarom niet?
pi_203094320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 11:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En het belangrijkste: niet te veel harde materialen gebruiken.Textiel maakt zachter (denk aan kleden en kussens).

@:myraela, ik ben z blij met onze gietvloer! Dat was in het begin niet zo omdat het aanbrengen een drama was en we erna gedoe hadden met het bedrijf zelf. Maar nu is het een makkelijke, mooie vloer. Ik merk dat-ie veel mooier blijft dan de epoxy coating die we in ons vorige huis hadden. Wij hebben geen last van slijtage of van rare vlekken. En daar doe ik niet veel bijzonders voor. Viltjes doen onder de eetkamerstoelen is aan te raden.
Maar doet kattenkots dan niks bij jouw vloer? :o
  zaterdag 8 januari 2022 @ 15:31:43 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_203094707
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 22:21 schreef arvensis het volgende:
We hebben eindelijk data!

Op 14 februari begint de aannemer, op 2 en 3 maart wordt de keuken geplaatst en op 7 en 8 (en 9) maart wordt de vloer geplaatst.

Nu nog even kijken waar we gaan verblijven tijdens de verbouwing. Met twee kleintjes is thuis blijven (op de twee bovenste verdiepingen) niet echt een mogelijkheid.
Hebben we ruim 5 maanden gedaan, kan prima mits je ergens een kamer als leefruimte in kan richten ;)
Spannend en leuk!
disclaimer
pi_203095416
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:10 schreef Puala het volgende:

[..]
Maar doet kattenkots dan niks bij jouw vloer? :o
Zelfs kattenpis doet niks. Wij hebben geen n verkleuring in de vloer. De enige, kleine beschadiging is van een rolgordijn dat ongelukkig op de grond viel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203095449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zelfs kattenpis doet niks. Wij hebben geen n verkleuring in de vloer. De enige, kleine beschadiging is van een rolgordijn dat ongelukkig op de grond viel.
nice _O_
pi_203095962
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:09 schreef Puala het volgende:

[..]
Waarom niet?
Heel snel krassen. Speciale droogloopmat gekocht zonder weekmakers daar staat het kattenvoer en drinkbak op. Wat denk je. Juist ja spikkels.

Hebben we al op veel plekken gehad al een keer laten herstellen

Ik ben er absoluut niet blij mee.

Niet heel goed te zien op deze foto

Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 14:36:56 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203284135
Vraagje: onze eventuele aannemer is bezig met het maken van een offerte. Nu vraagt hij wat ons budget is, is dat niet vreemd :? Op die manier kan hij het mooi naar het budget toeschrijven lijkt mij. Ik weet dus even niet zo goed wat ik moet antwoorden.
pi_203284226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:36 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: onze eventuele aannemer is bezig met het maken van een offerte. Nu vraagt hij wat ons budget is, is dat niet vreemd :? Op die manier kan hij het mooi naar het budget toeschrijven lijkt mij. Ik weet dus even niet zo goed wat ik moet antwoorden.
"Wij draaien het liever om: u maakt een offerte en wij kijken in hoeverre we dat qua budget rondkrijgen of dat er nog aanpassingen nodig zijn".

Zoiets?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203284276
Ons nieuwe huis vordert, ergens in maart gaat het dak erop, eens kijken of we daar op een afstandje bij aanwezig kunnen zijn
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 14:54:19 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203284357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
"Wij draaien het liever om: u maakt een offerte en wij kijken in hoeverre we dat qua budget rondkrijgen of dat er nog aanpassingen nodig zijn".

Zoiets?
Briljant _O_ Ik heb het gecopy past :@
pi_203284406
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Ons nieuwe huis vordert, ergens in maart gaat het dak erop, eens kijken of we daar op een afstandje bij aanwezig kunnen zijn
Dak erop is wel tof! Leuk om naar uit te kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203287200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk!
pi_203291906
Morgen tekenen en de sleutels!!! Voor t eerst alleen (met kinderen) wonen! Ik vind dit toch wel heel spannend!
pi_203292265
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:11 schreef created het volgende:
Morgen tekenen en de sleutels!!! Voor t eerst alleen (met kinderen) wonen! Ik vind dit toch wel heel spannend!
Het is ook spannend. Veel plezier met en op je nieuwe stekje
pi_203338560
Mooi, het ging hier over vloeren... Onze zolderverbouwing vordert en ik ben bezig met het uitzoeken van een vloer. Het wordt laminaat met een dempende ondervloer, maar hoe en wat precies weet ik nog niet.
Offertes die ik heb liggen rond de 2000 euro incl plaatsen. Dat vind ik vrij veel voor 'het is maar de zolder' dus ik ben toch aan het kijken of ik het met hulp zelf kan leggen.
Heeft iemand ervaring met IKEA of bouwmarkt laminaat?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')