abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201484752
De eigenaardige buurvrouw Jolanda [Jelka van Houten] runt een biologische slagerij op haar boerderij en slacht haar eigen vlees. Succesvol lifecoach Kim [Bracha van Doesburgh] en echtgenoot Sven verruilen samen met hun zoon Luuk de stad voor het idyllische platteland om hun huwelijk nieuw leven in te blazen.

De vrouwen lijken elkaars tegenpolen, maar voelen een enorme aantrekkingskracht tot elkaar. Ietwat stuntelig bloeit deze vriendschap op. Het is echter de vraag of ze het beste of slechtste in elkaar naar boven halen. Want Kim weet niet dat Jolanda sinds haar jeugd moeite heeft met onbehoorlijke mannen en dat op geheel eigen wijze oplost.

Deze nieuwe misdaad/komedie-serie is te zien op dinsdagen op Net5 om 20.30 uur.

Meer info: https://www.superguide.nl(...)aat-kijken-overzicht
Afleveringen: https://www.kijk.nl/programmas/adem-in-adem-uit



Fotograaf: Cornelie Tollens

[ Bericht 1% gewijzigd door Sangha op 23-09-2021 17:51:02 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201484767
Ik vond het zelf wel de moeite waard, beide dames vind ik altijd wel goed acteren dus ik denk ik waag het maar. Jelka van Houten herkende ik niet eens in het begin. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan in de serie. Ik ga het zeker volgen! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201485751
Ja, ik heb ook gekeken! Ik vond het goed. Ik vind beide acrices vaak wel goed, en het idee van deze serie staat me ook wel aan.

Er staat alleen iets raars in de beschrijving van de serie, want volgens mij is Jolanda geen nieuwe buurvrouw, maar woont ze er al lang en is Kim de nieuwe buurvrouw :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201485777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:49 schreef miss_sly het volgende:
Ja, ik heb ook gekeken! Ik vond het goed. Ik vind beide acrices vaak wel goed, en het idee van deze serie staat me ook wel aan.

Er staat alleen iets raars in de beschrijving van de serie, want volgens mij is Jolanda geen nieuwe buurvrouw, maar woont ze er al lang en is Kim de nieuwe buurvrouw :P
Ik snap wat je zegt en heb het aangepast maar eigenlijk klopte het wel. ;) Kim komt met haar man en zoon daar wonen, dus is Jolanda hun nieuwe buurvrouw. :) Maar het komt wel onduidelijk over ja.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201485809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:52 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en heb het aangepast maar eigenlijk klopte het wel. ;) Kim komt met haar man en zoon daar wonen, dus is Jolanda hun nieuwe buurvrouw. :) Maar het komt wel onduidelijk over ja.
Onduidelijk, dat was inderdaad mijn gevoel erbij. Net of ze er allebei net komen wonen. Terwijl ik denk dat het feit dat Jolanda er al lang woont, nog best ergens een rol speelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201485870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onduidelijk, dat was inderdaad mijn gevoel erbij. Net of ze er allebei net komen wonen. Terwijl ik denk dat het feit dat Jolanda er al lang woont, nog best ergens een rol speelt.
Mee eens hoor, heb het overgenomen van NLziet, de beschrijving bij de serie, maar had het zelf niet goed gecontroleerd, thanx voor de feedback. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201486061
Ik was vooral de eerste aflevering echt afgeleidt door Jelka, als in: is dit Jelka? :o

Maar ben nieuwsgierig genoeg om verder te gaan kijken!
pi_201486383
quote:
17s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik was vooral de eerste aflevering echt afgeleidt door Jelka, als in: is dit Jelka? :o

Maar ben nieuwsgierig genoeg om verder te gaan kijken!
Ja dat had ik ook, moest echt even foto's bekijken van hoe zij er in het echt ook alweer uitziet, gewoon onherkenbaar zo. Zou dit haar look zijn zoals ze uit haar bed stapt? ;) Maar super gespeeld! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201486582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:39 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat had ik ook, moest echt even foto's bekijken van hoe zij er in het echt ook alweer uitziet, gewoon onherkenbaar zo. Zou dit haar look zijn zoals ze uit haar bed stapt? ;) Maar super gespeeld! _O_
Nou ik ken haar vooral van veel Nederlandse films waar ze als zichzelf overkomt zeg maar, dit was echt even schakelen.....en wat zou ze nog voor ons in petto hebben??
  donderdag 23 september 2021 @ 18:56:40 #10
3542 Gia
User under construction
pi_201486644
Heb het ook gekeken. Leuk gegeven, dus ga het zeker volgen.
pi_201487323
quote:
17s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou ik ken haar vooral van veel Nederlandse films waar ze als zichzelf overkomt zeg maar, dit was echt even schakelen.....en wat zou ze nog voor ons in petto hebben??
Ja dat ook, ik dacht meer aan haar uiterlijk, maar haar rol was ook inderdaad zo anders als dat we van haar zijn gewend, echt leuk! Ik vind haar trouwens ook veel leuker als haar zus, maar dat terzijde. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201487563
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:34 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat ook, ik dacht meer aan haar uiterlijk, maar haar rol was ook inderdaad zo anders als dat we van haar zijn gewend, echt leuk! Ik vind haar trouwens ook veel leuker als haar zus, maar dat terzijde. ;)
Mee eens :)
pi_201557487
Moet deze aflevering wel echt blijven opletten.....
pi_201557513
Ik vind het ook weer een goede aflevering!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201557547
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook weer een goede aflevering!
Sowieso!
pi_201559622
Ja was zeker weer een goede en leuke aflevering! Duurt wel lang elke keer weer een week wachten. Ben dat niet meer gewend. :N
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201560117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:22 schreef Sangha het volgende:
Ja was zeker weer een goede en leuke aflevering! Duurt wel lang elke keer weer een week wachten. Ben dat niet meer gewend. :N
Het komt vanaf vandaag ook op Videoland als je dan een paar weken wachten kun je alle afleveringen achter elkaar kijken :)
pi_201560592
quote:
17s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het komt vanaf vandaag ook op Videoland als je dan een paar weken wachten kun je alle afleveringen achter elkaar kijken :)
Precies wat ik me gisteren ook bedacht, ff wachten en dan bingen! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201560643
Och, ik vind het ergens ook wel zijn charme hebben om iedere week een nieuwe aflevering te kijken. En mijn dochter (12) die kent die hele ervaring niet, maar begon gistermiddag zelf al: "Vanavond is weer Adem in, adem uit, he? Dat gaan we wel kijken, toch?"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201562910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:
Och, ik vind het ergens ook wel zijn charme hebben om iedere week een nieuwe aflevering te kijken. En mijn dochter (12) die kent die hele ervaring niet, maar begon gistermiddag zelf al: "Vanavond is weer Adem in, adem uit, he? Dat gaan we wel kijken, toch?"
Ja dat is ook zo, ligt er een beetje aan welk programma, dit is zo'n serie die ik leuk vind om wat meerdere afleveringen na elkaar te kijken, of elke dag 1, maar een week is dan te lang. Bij sommige series kun je makkelijk een week wegblijven en dan is het prima weer te zien, zoals Dreamschool of Massa is kassa. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 3 oktober 2021 @ 20:46:33 #21
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201624781
Heb de eerste aflevering gezien (via Videoland), komt ie daar online de dag na de uitzending op Net5?


Ik kreeg er een Nieuwe Buren vibe van, keek wel prima weg. Jelka is tof!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201624820
Ik ben begonnen met kijken via NLZiet en daar kon ik aflevering 1 al niet meer zien, dus moest starten bij 2. Maar de flashback gaf me genoeg info om alsnog aan te haken.

Vond het een toffe aflevering en ik had Jelka eerst niet herkend :D Ik blijf deze serie volgen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201625086
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:48 schreef Stepperoller het volgende:
Ik ben begonnen met kijken via NLZiet en daar kon ik aflevering 1 al niet meer zien, dus moest starten bij 2. Maar de flashback gaf me genoeg info om alsnog aan te haken.

Vond het een toffe aflevering en ik had Jelka eerst niet herkend :D Ik blijf deze serie volgen.
Die Jelka hè, zo een totaal andere rol!
pi_201625419
Oh en een *goede* vriendin heeft me deze serie aangeraden. ;) ;) Aangezien ik haar oordeel zo hoog heb zitten ben ik toch begonnen ondanks dat ik de eerste aflevering al had gemist. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201625577
quote:
6s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:17 schreef Stepperoller het volgende:
Oh en een *goede* vriendin heeft me deze serie aangeraden. ;) ;) Aangezien ik haar oordeel zo hoog heb zitten ben ik toch begonnen ondanks dat ik de eerste aflevering al had gemist. :)
Heb je geen Videoland? Daar komen ook alle afleveringen online.
pi_201822521
Kijkt er nog iemand? Vind het echt per aflevering fascinerender worden....
pi_201829188
Ja het is wel spannend, maar sommige scènes heb ik zoiets van , moet dit er in? Zoals die zoon , die space cake eet ... maar daar wordt verder weinig over gepraat.
India, ga er na toe!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:56 #28
3542 Gia
User under construction
pi_201829402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:00 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ja het is wel spannend, maar sommige scènes heb ik zoiets van , moet dit er in? Zoals die zoon , die space cake eet ... maar daar wordt verder weinig over gepraat.
Die gaat de coffeecups vullen met wietchocolaatjes.
Het zal allemaal nog wel bij elkaar komen.
En ook de ontdekking van Janco's brommobiel, gisteren. Hoe gaat Jolanda zich daar uitlullen?

Ik denk overigens ook dat Jolanda haar vader heeft vermoord en niet haar moeder.

Vind het zo spannend.
pi_201832340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Die gaat de coffeecups vullen met wietchocolaatjes.
Het zal allemaal nog wel bij elkaar komen.
En ook de ontdekking van Janco's brommobiel, gisteren. Hoe gaat Jolanda zich daar uitlullen?

Ik denk overigens ook dat Jolanda haar vader heeft vermoord en niet haar moeder.

Vind het zo spannend.
Ik twijfel nog, die moeder of Jolanda zelf....
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 15:28:41 #30
335263 freaky40
pi_201832387
Topserie nog steeds. Hopelijk komt er een seizoen 2. Kijk het op Videoland. Jelka is geweldig.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 15:30:08 #31
3542 Gia
User under construction
pi_201832413
quote:
17s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik twijfel nog, die moeder of Jolanda zelf....
Die moeder had iets tegen die verzorgende gezegd over Jolanda m.b.t. haar vader.
Daarom denk ik dat Jolanda haar vader vermoord heeft, misschien op het moment dat hij haar moeder in elkaar aan 't beuken was. Kan me daar iets bij voorstellen. En dat moeder de schuld op zich genomen heeft en het lijk in de slachterij klein gehakt heeft en aan de varkens gevoerd. Dat kan bij Jolanda zijn blijven hangen, waardoor ze dit nu ook doet als ze zich door mannen bedreigd voelt.

Alleen, tja, die brommobiel....die vreten varkens niet.

Maar ik vind het een prachtige serie.
pi_201832647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Die moeder had iets tegen die verzorgende gezegd over Jolanda m.b.t. haar vader.
Daarom denk ik dat Jolanda haar vader vermoord heeft, misschien op het moment dat hij haar moeder in elkaar aan 't beuken was. Kan me daar iets bij voorstellen. En dat moeder de schuld op zich genomen heeft en het lijk in de slachterij klein gehakt heeft en aan de varkens gevoerd. Dat kan bij Jolanda zijn blijven hangen, waardoor ze dit nu ook doet als ze zich door mannen bedreigd voelt.

Alleen, tja, die brommobiel....die vreten varkens niet.

Maar ik vind het een prachtige serie.
Oh dat is inderdaad wel een mooie beredenering ^O^


Het is wel echt een pareltje!
pi_201913566
Potverdorie zeg, het wordt echt elke week beter!
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:35:38 #34
5428 crew  miss_sly
pi_201913603
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Kijkt er nog iemand? Vind het echt per aflevering fascinerender worden....
Vorige week niet live, want in Parijs, maar bij thuiskomst meteen ingehaald en vandaag weer live.

Ik vind het een retegoeie serie!

Dochter ook. Ze mag het meekijken, maar moet zorgen dat tas voor morgen is ingepakt en ze echt alleen nog tanden moet poetsen en in bed duiken. Daar houdt ze zich keurig aan :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201913744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vorige week niet live, want in Parijs, maar bij thuiskomst meteen ingehaald en vandaag weer live.

Ik vind het een retegoeie serie!

Dochter ook. Ze mag het meekijken, maar moet zorgen dat tas voor morgen is ingepakt en ze echt alleen nog tanden moet poetsen en in bed duiken. Daar houdt ze zich keurig aan :D
Hoe oud is ze en snapt ze het ook goed? Trusten alvast ;)
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:52:17 #36
5428 crew  miss_sly
pi_201913791
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hoe oud is ze en snapt ze het ook goed? Trusten alvast ;)
12, brugklas. Ze kan het vrij aardig volgen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201913904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
12, brugklas. Ze kan het vrij aardig volgen :D
Mooi :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:33:55 #38
3542 Gia
User under construction
pi_201914336
Was wel een kutaflevering vandaag! 😂

Serieus, heb best dubbel gelegen af en toe. Aan de andere kant...er zijn mensen als Jolanda en Kim, die dergelijke nare seksualiteitsproblemen hebben.
Maar het wordt echt heel goed uitgelicht.

Benieuwd naar het vervolg. Weer een week wachten.
pi_201917716
Ik vond het een matige aflevering deze week.

De dames kijken naar hun poes..en wellicht een orgasme krijgt..

Het is een beetje saai...Kim bemoeit zich met Yo, haar man Sven gaat vreemd, en probeert wat in de koffie branche wat niet echt lukt.

Als ouders praten ze verder ook niet over wat hun zoon doet.


Hoe komt die Adinde in het huis? Dus deuren zijn niet op slot? Dreigen met het filmpje dat zij dat heeft gemaakt is zo voorspelbaar...
Ik vind het een prima serie maar eigenlijk is het maar een paar verhaallijnen.
Het gaat tussen 3 hoofdpersonen.

Toch stiekem benieuwd naar de volgende aflevering.
India, ga er na toe!
pi_201917721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:33 schreef Gia het volgende:
Was wel een kutaflevering vandaag! 😂

Serieus, heb best dubbel gelegen af en toe. Aan de andere kant...er zijn mensen als Jolanda en Kim, die dergelijke nare seksualiteitsproblemen hebben.
Maar het wordt echt heel goed uitgelicht.

Benieuwd naar het vervolg. Weer een week wachten.
Ha ha :D :D


Hoeveel afleveringen zouden er eigenlijk zijn?
pi_201917734
Moet wel zeggen dat Jelka van houten die rol wel enorm goer speelt
India, ga er na toe!
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:37:42 #42
3542 Gia
User under construction
pi_201917878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:24 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik vond het een matige aflevering deze week.

De dames kijken naar hun poes..en wellicht een orgasme krijgt..

Het is een beetje saai...Kim bemoeit zich met Yo, haar man Sven gaat vreemd, en probeert wat in de koffie branche wat niet echt lukt.

Als ouders praten ze verder ook niet over wat hun zoon doet.

Hoe komt die Adinde in het huis? Dus deuren zijn niet op slot? Dreigen met het filmpje dat zij dat heeft gemaakt is zo voorspelbaar...
Ik vind het een prima serie maar eigenlijk is het maar een paar verhaallijnen.
Het gaat tussen 3 hoofdpersonen.

Toch stiekem benieuwd naar de volgende aflevering.
Nou, Luuk gaat nog wel belangrijk worden, denk ik. Ik verwacht dat de 'coffecups/bonbons' bij de verkeerde mensen terecht gaat komen, waardoor stiefpa (denk ik) in de problemen komt. Aan de andere kant heeft de jongerengroep het karretje van Janco opgepimpt, dus zullen die aangekeken worden op de verdwijning van hem en misschien ook wel de verdwijning van die jongere gast. De lichamen zullen nooit meer gevonden worden. Varkens laten niks over.

Al met al gaan die verhaallijnen nog samen komen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:38:46 #43
3542 Gia
User under construction
pi_201917889
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ha ha :D :D

Hoeveel afleveringen zouden er eigenlijk zijn?
10

https://www.mijnserie.nl/adem-in-adem-uit/afleveringen/
pi_201919807
quote:
Oh nog maar vier afleveringen....maar thnx!
pi_201929481
Ja ik kijk ook nog wel, met veel plezier. Vind vooral Bracha en Jelka erg goed en leuk acteren! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 12:07:31 #46
335263 freaky40
pi_201929878
Mag nu al een vervolg op komen. Zit goed in elkaar, met subtiele humor en de muziek die bij sommige scenes is gekozen is briljant. Ik vind dit wel een Netflix-waardige serie trouwens, jammer dat het ver weg gepropt zit op Net 5 maar dankzij Videoland heb ik deze serie ontdekt anders had ik het misschien nooit ontdekt.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:44:22 #47
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_201948792
Super spannend _O_
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_202003930
Zometeen weer!
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 4 november 2021 @ 13:03:59 #49
335263 freaky40
pi_202026711
Meesterlijke aflevering weer. Zo goed geschreven en gespeeld door eindbazinnen Jelka en Bracha.
Allemaal cabaretteketet!
pi_202026745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:03 schreef freaky40 het volgende:
Meesterlijke aflevering weer. Zo goed geschreven en gespeeld door eindbazinnen Jelka en Bracha.
Wat zijn ze goed, he? O+

Gisteravond weer gekeken ipv dinsdag ivm chaotische week :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')