abonnement Unibet Coolblue
pi_201474446
Hebben jullie ervaring met reizen naar New York City in januari? Hoe is het weer? Gevoel- temperatuur? Zijn de winkels nog open of bepaalde bezienswaardigheden zoals de Vrijheidsbeeld en Niagara falls open/dicht? Ik overweeg namelijk een reis te boeken op 3 januari.
pi_201491964
Ik ben er 2x ofzo in januari/februari geweest.
De keren dat ik er was was het wel iets kouder als in Nederland.
Maar de gevoelstempratuur was in de avond wel erg laag.. over de Brooklyn bridge lopen is met een snijdende wind niet aan te raden :')

Alles is normaal gesproken open (geen idee hoe het nu door corona is) maar de Niagara falls kunnen bevroren zijn.. en als je in de kroon van het vrijheidsbeeld wilt gaan moet je op tijd zijn voor kaartjes

Het is er wel in die periode rustiger dan normaal, ik kan me nog herinneren dat er bijna niemand liep op 5th ave op een zondagmiddag..
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201493029
Kerst en oud en nieuw periode vermijden. Januari is erg off season, dus redelijk rustig en ook redelijk veel uitverkoop als je dat interessant vindt.

Verder steenkoud, dus enkel binnenactiviteiten.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201499440
Ik zou het vermijden.. ik ben een keer in februari geweest en kreeg toen te maken met een sneeuwstorm en -10 overdag. Dat is gewoon echt geen pretje om dan door de stad te banjeren en dan moet je bijna wel overal naar binnen om enigszins warm te blijven.

Natuurlijk wel zeldzaam dat je het treft, maar de algemene kou en wind maakt een bezoek een stuk minder leuk. Beter in het voor of najaar gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201502880
ben er een keer in januari geweest en 2 keer in februari. NYC is the city that never sleeps. Ik krijg niet echt het gevoel dat daar ooit iets gesloten is. Het was wel elke keer koud. Heel koud. Heel erg koud. Ik hou normaal eg veel van wandelen, maar op een mooie zonnige dag in NY, bij -5, dacht ik - Hmm, ik neem toch maar eens de metro. Lekker warm.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_201503247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 05:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kerst en oud en nieuw periode vermijden. Januari is erg off season, dus redelijk rustig en ook redelijk veel uitverkoop als je dat interessant vindt.

Verder steenkoud, dus enkel binnenactiviteiten.....
Waarom kerst en oud en nieuw vermijden? Vanwege de drukte?
De laatste keer dat ik in New York was was met kerst 2019, maar ik had het extremer verwacht qua drukte.
Alleen rond Rockefeller en Times Square was het extreem druk.

In januari/februari zijn de hotels ook vaak goedkoper, met een beetje geluk zit je voor nog geen 100 dollar per nacht midden in Manhattan in een goed hotel.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201506837
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Waarom kerst en oud en nieuw vermijden? Vanwege de drukte?
De laatste keer dat ik in New York was was met kerst 2019, maar ik had het extremer verwacht qua drukte.
Alleen rond Rockefeller en Times Square was het extreem druk.

In januari/februari zijn de hotels ook vaak goedkoper, met een beetje geluk zit je voor nog geen 100 dollar per nacht midden in Manhattan in een goed hotel.
Vermijden ivm drukte Inderdaad maar dat kan met de covid niet zo een issue zijn.

Persoonlijk zou ik liever wat later in het jaar gaan, zodat je ook wat buiten kan rondhangen, zonder dat je ballen eraf vriezen...
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')