abonnement Unibet Coolblue
pi_201468047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:19 schreef speknek het volgende:

[..]
Meeste kinderen hebben er nauwelijks last van. Meeste jongeren hebben er gewoon best wel last van. Ze gaan er gemiddeld niet dood van nee, ze gaan gemiddeld niet dood van welke ziekte dan ook. Dat wil niet zeggen dat ze amper last hebben.
Bron ?
pi_201468102
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:17 schreef speknek het volgende:

[..]
Dan zou het in het meest gunstige geval voor jou net zo erg zijn als de griep, dus ik hoef het zeker niet nog eens te proberen.
Hoeft niet maar dit was niet echt overtuigend natuurlijk.
pi_201468115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Bron ?
Zijn duim, denk ik.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:52:03 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_201468477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Bron ?
Die heb ik net gegeven. Hogere hospitalisatie-ratio dan de griep, die niemand afdoet als amper last.
(daarnaast ook al eerder gezegd, ik ken redelijk wat 20ers die het gehad hebben, want ik spreek ontzettend veel 20ers)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201468512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:52 schreef speknek het volgende:

(daarnaast ook al eerder gezegd, ik ken redelijk wat 20ers die het gehad hebben, want ik spreek ontzettend veel 20ers)
Het anekdotisch argument. Zo ken ik ook heel wat tieners, 20ers, 30ers en 40ers die cojona hebben gehad en meer last hadden van 'n gemiddelde griep dan van cojona.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:56:15 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_201468546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het anekdotisch argument. Zo ken ik ook heel wat tieners, 20ers, 30ers en 40ers die cojona hebben gehad en meer last hadden van 'n gemiddelde griep dan van cojona.
Misschien kan je het ook staven met cijfers net als ik 🙄

Wel interessant dat je zoveel mensen met corona kent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201468577
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Misschien kan je het ook staven met cijfers net als ik 🙄

Wel interessant dat je zoveel mensen met corona kent.
In het Cojonadashboard staat 'n plaatje, zie: https://coronadashboard.r(...)n-in-de-ziekenhuizen

Is dat zo raar? Ken ook veel mensen die de griep hebben gehad. Er testen nu eenmaal veel mensen positief. Het zou merkwaardiger zijn als je helemaal niemand zou kennen die cojona heeft gehad.
pi_201470127
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Misschien kan je het ook staven met cijfers net als ik 🙄

Grappenmaker _O-

Jij doet beweringen over jongeren en twintigers en die staaf je zogenaamd met cijfers van 18-49. Ga de juiste cijfers er nou maar bij pakken voor je uit de hoogte gaat doen.
  woensdag 22 september 2021 @ 15:23:53 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_201470516
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Grappenmaker _O-

Jij doet beweringen over jongeren en twintigers en die staaf je zogenaamd met cijfers van 18-49. Ga de juiste cijfers er nou maar bij pakken voor je uit de hoogte gaat doen.
Het is algemeen bekend dat SARS-2 vele malen (6-10 keer) dodelijker en tot veel meer complicaties en ziekenhuisopnames leidt dan de griep. Ik laat zien dat de ondergrens van 20-49 al net zo zwaar is als de griep, maar dat het onwaarschijnlijk is dat die ondergrens bereikt wordt, en nog houd jij vol dat het klein verkoudheidje is in vergelijking met de griep. We weten natuurlijk allemaal wat hier gebeurt, ik kan cijfers oplepelen tot ik een ons weeg, maar het zal niet leiden in een verandering van jouw narratief. Jij stelt iets dat tegen de gangbare opvatting ingaat, jij mag het bewijzen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201470997
Met alleen gevaccineerden was het een 5G feest geweest *O*
pi_201472807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat SARS-2 vele malen (6-10 keer) dodelijker en tot veel meer complicaties en ziekenhuisopnames leidt dan de griep. Ik laat zien dat de ondergrens van 20-49 al net zo zwaar is als de griep, maar dat het onwaarschijnlijk is dat die ondergrens bereikt wordt, en nog houd jij vol dat het klein verkoudheidje is in vergelijking met de griep. We weten natuurlijk allemaal wat hier gebeurt, ik kan cijfers oplepelen tot ik een ons weeg, maar het zal niet leiden in een verandering van jouw narratief. Jij stelt iets dat tegen de gangbare opvatting ingaat, jij mag het bewijzen.
Ik stel niets.

Jij stelt dat twintigers 2-3 weken bedlegerig zijn als ze corona oplopen en je enige onderbouwing daarvoor is wat anekdotische verhalen en cijfers voor de leeftijdsgroep 18-49 op een super oud plaatje uit de tijd dat men nog dacht dat covid een ifr had van een paar procent (maart april 2020). En voor de duidelijkheid; jou plaatje zegt 12,8 op de 100.000 in de leeftijd 18-49 beland in het ziekenhuis. Maar als je kijkt op het corona dashboard en dan op de allerhoogste piek uit dezelfde periode als jou plaatje dan staat daar 12,5 op de 1.000.000 in de leeftijdscategorie 20-29. Dat is dus bijna een factor 10 lager. Dat is dus 1,25 op de 100.000 voor de leeftijd waar het over ging, om het even terug te rekenen naar jou cijfers.




Het is algemeen bekend dat verreweg de meeste twintigers slechts milde klachten hebben eerder vergelijkbaar met een verkoudheid dan met een stevige griep en dat ze ook sneller herstellen. Twintigers die 2-3 weken bedlegerig zijn of in het ziekenhuis terecht komen zijn uitzonderingen.

Maar jij hebt wat mensen gesproken een plaatje gevonden waarvan je denkt dat het je stelling bevestigd dus jij zal het wel beter weten en ik ben maar een wappie met een narratief ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 22-09-2021 18:25:22 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 18:42:11 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_201473103
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik stel niets.

Jij stelt dat twintigers 2-3 weken bedlegerig zijn als ze corona oplopen en je enige onderbouwing daarvoor is wat anekdotische verhalen en cijfers voor de leeftijdsgroep 18-49 op een super oud plaatje uit de tijd dat men nog dacht dat covid een ifr had van een paar procent (maart april 2020). En voor de duidelijkheid; jou plaatje zegt 12,8 op de 100.000 in de leeftijd 18-49 beland in het ziekenhuis. Maar als je kijkt op het corona dashboard en dan op de allerhoogste piek uit dezelfde periode als jou plaatje dan staat daar 12,5 op de 1.000.000 in de leeftijdscategorie 20-29. Dat is dus bijna een factor 10 lager. Dat is dus 1,25 op de 100.000 voor de leeftijd waar het over ging, om het even terug te rekenen naar jou cijfers.

[ afbeelding ]


Het is algemeen bekend dat verreweg de meeste twintigers slechts milde klachten hebben eerder vergelijkbaar met een verkoudheid dan met een stevige griep en dat ze ook sneller herstellen. Twintigers die 2-3 weken bedlegerig zijn of in het ziekenhuis terecht komen zijn uitzonderingen.

Maar jij hebt wat mensen gesproken een plaatje gevonden waarvan je denkt dat het je stelling bevestigd dus jij zal het wel beter weten en ik ben maar een wappie met een narratief ofzo.
Het verschil tussen de twee grafieken is dat dit per week is, en de grafiek uit de VS de totale bezetting over zes weken. Maar het punt is natuurlijk niet de relatieve bezetting, maar de bezetting in vergelijking met griep, waarbij corona een veelvoud zwaarder voor de leeftijdscategorie is. Ik zou het zo met je eens zijn als je het cirkeltje rondmaakt en beweert dat de griep minder dan een verkoudheidje voor jonge mensen is, dat zou tenminste een consistent frame zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')