abonnement Unibet Coolblue
pi_201450957
Goodmorning 🤗

Ik had vorige week gesolliciteerd op een paar vacatures (retail). En ben op één daarvan ook meteen aangenomen. Ik had ook bij een opticien gesolliciteerd. De opticien belde me één dag nadat ik werd aangenomen bij mijn huidige baan. Ik nam niet op. Gisteren ben ik ook al gebeld door hun. Was aan het werk dus nam weer niet. En vanochtend weer… Heb de voicemail berichtjes geluisterd, elke keer het verzoek om terug te bellen.

Dit maak ik voor het eerst mee. Dat een werkgever je zooo graag wilt spreken nav een sollicitatie. Begin het zelfs een beetje creepy te vinden. Heb de vacature nogmaals bekeken, het zijn wel meer uren dan m’n huidige baan, maar lijkt me doodsaai werk. En ja zoals ik al zei; ik vind het creepy. Eerste keer dat ze belden was het een bedrijfsnummer, laatste twee keer was het een 06 nummer.

Wat zouden jullie doen? En wat vinden jullie van deze situatie?
pi_201450975
Terugbellen en het verhaal aanhoren. Ik snap de angst van mensen om te bellen niet, hoe zou je dan in het dagelijks leven zijn?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_201450979
doe eens niet zo raar.
neem op/bel terug en zeg "inmiddels ben ik al voorzien, en derhalve niet meer geïnteresseerd in de functie, groetjes Ninaaa"

dat is normaal gedrag.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 september 2021 @ 09:03:56 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_201450981
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:01 schreef Ninaaa het volgende:
Goodmorning 🤗

Ik had vorige week gesolliciteerd op een paar vacatures (retail). En ben op één daarvan ook meteen aangenomen. Ik had ook bij een opticien gesolliciteerd. De opticien belde me één dag nadat ik werd aangenomen bij mijn huidige baan. Ik nam niet op. Gisteren ben ik ook al gebeld door hun. Was aan het werk dus nam weer niet. En vanochtend weer… Heb de voicemail berichtjes geluisterd, elke keer het verzoek om terug te bellen.

Dit maak ik voor het eerst mee. Dat een werkgever je zooo graag wilt wil spreken nav een sollicitatie. Begin het zelfs een beetje creepy te vinden. Heb de vacature nogmaals bekeken, het zijn wel meer uren dan m’n huidige baan, maar lijkt me doodsaai werk. En ja zoals ik al zei; ik vind het creepy. Eerste keer dat ze belden was het een bedrijfsnummer, laatste twee keer was het een 06 nummer.

Wat zouden jullie doen? En wat vinden jullie van deze situatie?
Gewoon terugbellen en aangeven dat je een leuke nieuwe baan hebt gevonden, en het daar graag bij wil laten.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_201450983
Oeps, topictotel verkeerd. Situatie = sollicitatie
pi_201451021
Het zou creepy worden wanneer ze je zouden blijven bellen nadat ze je gesproken hebben en jij aangegeven hebt dat je inmiddels voorzien bent.
Voor nu denken zij dat jij een baan zoekt en dat je wellicht bij hen wil werken. Dus neem een keer op of bel terug en geef aan dat je voorzien bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201451034
Ik zou dat werk aanpakken, hoef je veel minder te doen dan in retail.

Je moet het slim bekijken, saaier of niet. Over een jaar of 50 voor eeuwig de kist in, dat is pas saai.
pi_201451038
Echt heeeeel vreemd van een bedrijf om mensen te bellen nav. een sollicitatie.

Ik zou de vakbond inschakelen. En rechtsbijstand. En Pieter Omtzigt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:08:09 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201451040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:07 schreef Sfancta het volgende:
Ik zou dat werk aanpakken, hoef je veel minder te doen dan in retail.

Je moet het slim bekijken, saaier of niet. Over een jaar of 50 voor eeuwig de kist in, dat is pas saai.
bovendien is retail sowieso een dood spoor :{
pi_201451059
Terugbellen gekkie
-nee-
pi_201451066
Als je niet opneemt is het niet raar dat ze het nog eens een paar keer proberen lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201451075
Bel ff terug, nerdje.
pi_201451136
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:01 schreef Ninaaa het volgende:
En wat vinden jullie van deze situatie?
respectloos...

jij solliciteert daar zelf... dan moet je ook zo net zijn dat netjes af te wikkelen en gewoon de telefoon opnemen of terugbellen om hem te vertellen dat je al een andere baan aangenomen hebt...

denk je dat hij voor zijn lol blijft terugbellen of niks beters te doen heeft?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201451140
Brrr, even terugbellen, hoe eng.
pi_201451152
hij heet waarschijnlijk een oogje voor talent...
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201452306
Aangifte doen wegens stalking, wat denken ze wel die opticiens.

  dinsdag 21 september 2021 @ 11:09:02 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201452435
Kwa retail lijkt een opticien mij niet zo'n ramp toch? Leuker als bij de Action of H&M ofzo. Eventueel kun je je nog om laten scholen tot opticien. Beetje oude mensjes veels te dure brillen aan praten. Maar soms kun je mensen ook wel echt helpen misschien. En als ze zo omhoog zitten kun je ook wel een hoger tarief vragen. Zeker als je al ergens anders werkt.
pi_201452563
Ik zou gewoon terugbellen en zeggen dat je al van werk bent voorzien. Dit is volkomen normaal. :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:19:47 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201452586
Gaat ie een topic op fok maken, jezus bel gewoon terug en vraag wat ze van je willen

wtf zeg |:(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_201452607
Terugbellen en dubbele loon vragen als wat je nu krijgt. Nee heb je ja kun je krijgen :p
Do what you love, love what you do!
pi_201453055
Hoe weet je dat dat 06 nummer ook deze werkgever is?

Twee verschillende dagen iemand die je graag wil spreken proberen te bereiken is niet gek.
pi_201453331
Ik zou een nieuw telefoonnummer nemer. Lekker passive/agresessive.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201453341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:15 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik zou een nieuw telefoonnummer nemer. Lekker passive/agresessive.
Aangifte doen van stalking en dat je er een trauma aan overgehouden hebt :+
pi_201453369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Het zou creepy worden wanneer ze je zouden blijven bellen nadat ze je gesproken hebben en jij aangegeven hebt dat je inmiddels voorzien bent.
Voor nu denken zij dat jij een baan zoekt en dat je wellicht bij hen wil werken. Dus neem een keer op of bel terug en geef aan dat je voorzien bent.
Dit. Zij denken dat er nog een potentiële match is en weten niet waarom je niet opneemt. Ik zou het juist vreemd vinden om na een paar gemiste telefoontjes gelijk maar de voorkeur te geven aan een andere sollicitant en degene die niet te bereiken was plots volledig links te laten liggen.

Ik vind het overigens juist creepy dat gewoon professioneel contact proberen te leggen met een sollicitant gelijk als creepy wordt gezien tegenwoordig. In de datingscene is ghosten misschien gebruikelijk en een duidelijk signaal, maar op werkgebied is dit gewoon onderdeel van een professionele omgang met elkaar.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201453374
TS gaat voor dozenvuller bij Optichain ofzo.

Nouja, beter :) dan hele epistels :( op Fok! dumpen zeg maar. :( :D :') :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')