Mijn verse ING pas is Visa based.quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Komt denk ik doordat maestro vooral in NL wordt gebruikt. In veel andere landen zijn mastercard en visa veel gebruikelijker.
onzin. ik mag wel met 2x50 betalen maar niet met 1x100 euro.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, die kassa’s worden tot hooguit paar 100 euro afgeroomd ivm overvallen.
Ah sorry, dacht dat het ging over briefjes van ¤500.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
onzin. ik mag wel met 2x50 betalen maar niet met 1x100 euro.
De reden is dat als dieven een koffer met geld meenemen ze 2 koffers nodig hebben voor dezelfde waarde.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
onzin. ik mag wel met 2x50 betalen maar niet met 1x100 euro.
Bloemenhandelaren, in een ver verleden kon je op de bloemenveiling gewoon je gekochte bloemen cash afrekenen en dat ging om een veelvoud van 5000 euro.quote:Op maandag 20 september 2021 23:22 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Op het platteland is dat heel gewoon, veehandelaren en alles daaromheen. Oud ijzer boeren e.d
Ook zoiets dat 5 euro biljet komt ook al niet meer uit de automaat.quote:Op maandag 20 september 2021 23:30 schreef praadje het volgende:
[..]
Pff, dat dus. Ik ging vorige week 100 euro pinnen bij de bank. Kon alleen maar tientjes kiezen.
Als beide partijen met zwart geld bezig zijn dan gaat dit het niet tegen houden idd.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:29 schreef hollandia02 het volgende:
Maar hoe willen ze dit controleren?
Grote cashbetalingen gebeuren toch überhaupt onder de toonbank? Gezien dat dat ook voordeliger is voor de verkoper.
Dan gaan ze met andere valuta betalen of de koop gaat inderdaad niet door. Handelaren willen geen gekut met banken waar het geld al wel afgeschreven is door de betaler maar niet ontvangen door de verkoper. Betalingen als Tikkie zijn leuk tussen grote Nederlandse banken maar zodra je ook maar een afwijkende (buitenlandse) bank hebt loopt het al spaak. Je overhandigt geen goederen voordat je zeker weet dat het geld binnen is. Daarom is contant nog steeds koning.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus als het niet meer mag, kopen die mensen geen auto’s meer, omdat ze de handelaar niet vertrouwen
Had ik ook bij een briefje van 200, de gemiddelde winkelier die dat ziet kijkt alsof ie water ziet branden, uiteindelijk bij een Hornbach kwijt kunnen raken.quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:44 schreef Chadi het volgende:
Ik had zo'n briefje en ik heb er letterlijk maanden mee gelopen tot ik het kon slijten aan een stratenmaker. Geen winkel accepteert het. En ja dan klopt het dat dat geld voor 99% door criminelen gebruikt wordt. Omdat je het zelf op de legale markten niet aanneemt.
Tja, dan houden die transacties op.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan gaan ze met andere valuta betalen of de koop gaat inderdaad niet door. Handelaren willen geen gekut met banken waar het geld al wel afgeschreven is door de betaler maar niet ontvangen door de verkoper. Betalingen als Tikkie zijn leuk tussen grote Nederlandse banken maar zodra je ook maar een afwijkende (buitenlandse) bank hebt loopt het al spaak. Je overhandigt geen goederen voordat je zeker weet dat het geld binnen is. Daarom is contant nog steeds koning.
Je vooroordeelt te veel. In dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Iemand betichten van louche zaken zonder dat er aanwijzing voor is, is een belediging of zelfs smaad. Beide zijn strafbaar.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
Het zou mij niet verbazen dat het in de autohandel vaker cash gebeurt omdat er een hoop zwart geld in omgaat overigens. Altijd al een louche business gevonden.
Ik wacht hier wel even op het ATquote:Op dinsdag 21 september 2021 09:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je vooroordeelt te veel. In dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Iemand betichten van louche zaken zonder dat er aanwijzing voor is, is een belediging of zelfs smaad. Beide zijn strafbaar.
Wel met pijl en boog schieten, anders kun je lang wachten.quote:Op dinsdag 21 september 2021 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik wacht hier wel even op het AT
Dat doen ze zelden. Auto's staan niet op hun naam. En als ze dat toch willen dan gebruiken ze een junk of katvanger. Die staat zijn pinpas af waar ze mee afrekenen. Vervolgens rijden ze op zijn naam of er vind een "verkoop" plaats. Precies zoals het nu ook gaat.quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooie nieuwe auto cash aftikken bijvoorbeeld.
Of transacties van wit geld die wel in de bovenwereld gedaan worden en vervolgens gebruikt worden als zwart geld wordt makkelijker aan te pakken.
smaad en laster is alleen van toepassing als je een specifiek bedrijf of persoon aanvalt op een openbare manierquote:Op dinsdag 21 september 2021 09:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je vooroordeelt te veel. In dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Iemand betichten van louche zaken zonder dat er aanwijzing voor is, is een belediging of zelfs smaad. Beide zijn strafbaar.
Laat dat Oost maar wegquote:Op maandag 20 september 2021 23:22 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Klopt, ik woon in Berlijn. Je bent nergens zonder cash hier, als je hier met de Nederlandse gewenning van het pinnen komt gaat het je flink teleurstellen. Mensen lopen hier rustig nog met 250 euro cash op zak rond.
Ze lopen hier qua technologie en IT rustig 15 jaar achter. Naast het amper met pin kunnen betalen wordt de faxmachine nog in veel kantoren gebruikt.Ik heb als een van de extreem weinigen in Oost-Duitsland een glasvezelaansluiting
![]()
![]()
Ik kan je vertellen dat het nog steeds drama is qua pinnen in Duitsland.quote:Op maandag 20 september 2021 19:49 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog geen drie jaar geleden, langs de autobahn kon ik niet mijn koffie afrekenen met pin. Hadden ze niet eens
"Ik maak zelf geen gebruik van het openbaar vervoer. Prima dus als men zou besluiten om het af te schaffen"quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
IK ben toch ook een burger?![]()
Ik besef niet dat dit een 'gevaarlijke ontiwkkeling' is en je glijdende schaal argument vind IK ook bullshit.Verder zeg ik toch ook dat IK er geen problemen mee heb. IK ben dan ook geen legitieme ondernemer die grotere cash transacties doet. Laat MKB-Nederland daar lekker voor op de bres springen.
Dat IK er geen gebruik van maak is absoluut relevant voor MIJN reactie.![]()
Met dit verbod heb ik geen problemen. Er is zoveel terecht verboden.
Vertel. Hoe word jij hier slechter van?quote:Op maandag 20 september 2021 19:39 schreef Red_85 het volgende:
War on cash continues.
En maar geloven dat de politiek het beste met ons voor heeft
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 22 september 2021 08:08 schreef KreKkeR het volgende:
"Ik maak zelf geen gebruik van het openbaar vervoer. Prima dus als men zou besluiten om het af te schaffen"
"Ik heb zelf geen kinderen, dus ja, ik heb er geen problemen mee wanneer men de scholen zou sluiten"
Er is inderdaad al heel veel verboden en dat accepteren we ook?quote:En het is geen glijdende schaal argument wanneer iets allang aantoonbaar gaande is.
Ik zou geen voorstander zijn van een totalitaire staat en een cash verbod op transacties groter dan 5k vind ik ook geen totalitaire maatregel.quote:Dat jij er geen problemen mee hebt... Tsja in een totalitaire staat zijn er ook nog steeds voorstanders van het regime omdat zij er op dat moment persoonlijk niet zoveel last van hebben dus dat zegt verder ook niet zoveel.
En nee, ik vergelijk NL niet met een totalitaire staat. Ik geef alleen aan dat het feit dat er individuen zijn die persoonlijk geen last van hebben van specifiek beleid, niet per definitie betekent dat dit beleid het land tot een prettig land maakt om in te wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |