abonnement Unibet Coolblue
pi_201448517
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
dit onderdaad. en gewoon 100tjes uit de automaat. gewoon gebruiken zondr als crimineel te worden gezien.
Pff, dat dus. Ik ging vorige week 100 euro pinnen bij de bank. Kon alleen maar tientjes kiezen. |:(
pi_201448591
Binnenkort Gerrit Zalm voor de rechter voor witwassen *O* *O* *O*
  maandag 20 september 2021 @ 23:41:56 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201448613
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:39 schreef Red_85 het volgende:
War on cash continues.

En maar geloven dat de politiek het beste met ons voor heeft :')
Om de een of andere reden komt het gegeven dat macht corrumpeert, bij veel mensen totaal niet binnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2021 @ 08:09:11 #29
88815 The_Emotion
98.3
pi_201450426
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:17 schreef NightDancert het volgende:
Lijkt me prima, wie loopt er nou met 5k op zak?
Als er een megainflatie is en een brood bij de bakker 10k gaat kosten euh tja, dat mag je dan niet met een beetje wisselgeld afrekenen. :')
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201450474
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:49 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nog geen drie jaar geleden, langs de autobahn kon ik niet mijn koffie afrekenen met pin. Hadden ze niet eens :')
Ik vind het altijd gek dat ik in NL zelf een blikje cola kan pinnen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201450505
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 20:45 schreef Steven_Stil het volgende:
Ach ik haal tegenwoordig mijn dure spullen wel in Duitsland daar doen ze niet zo moeilijk.
Ik haal ze bij webshops met betaal met mijn cc. Dat is nog nooit moeilijk gegaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201450580
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:09 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Als er een megainflatie is en een brood bij de bakker 10k gaat kosten euh tja, dat mag je dan niet met een beetje wisselgeld afrekenen. :')
Goed om te zien dat je met compleet ridicule scenario's op de proppen moet komen om je standpunt te verdedigen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:29:14 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201450622
Ik kan er niet van wakker liggen. De keren dat ik überhaupt iets van meer dan 5k koop/ verkoop zijn op een hand te tellen. :')

Goeden vergelijkingen ook.

"Slechte zaak, want ik reken altijd mijn koffie contant af in Duitsland." :')

5k koffie. Dan moet je echt veel zuipen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201450658
Maar hoe gaat dit helpen? Alsof transacties rondom verboden producten nu ineens wel gemeld worden?

Heyy, psst, keta kopen? Kost maar 10k
Oh, dan moet ik dat even melden, het is meer dan 5000 euro!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201450670
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 20:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Op heel veel plekken is het in Duitsland zelfs volstrekt onmogelijk om met plastic te betalen. Nur Bargeld.

Als ik door Duitsland reis heb ik veel contante euro's op zak, anders kom je gewoon nergens. Buiten Nederland is het sowieso in veel landen, ook EU-landen, erg lastig om met een bankpas te betalen.

Nederlandse debitbankpas werkt ook vaak niet goed buiten Nederland voor betalingen in winkels. Dus alleen al uit praktische overwegingen is het buiten Nederland zaak om contant geld op zak te hebben.
Komt denk ik doordat maestro vooral in NL wordt gebruikt. In veel andere landen zijn mastercard en visa veel gebruikelijker.
Krekker is de bom!
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:35:06 #36
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201450680
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dan doen ze eens gek en storten ze dat geld bij de bank.
Ook daar doen banken tegenwoordig steeds moeilijker over.
pi_201450793
Ik had zo'n briefje en ik heb er letterlijk maanden mee gelopen tot ik het kon slijten aan een stratenmaker. Geen winkel accepteert het. En ja dan klopt het dat dat geld voor 99% door criminelen gebruikt wordt. Omdat je het zelf op de legale markten niet aanneemt.
pi_201450796
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:29 schreef SicSicSics het volgende:
Ik kan er niet van wakker liggen. De keren dat ik überhaupt iets van meer dan 5k koop/ verkoop zijn op een hand te tellen. :')

Goeden vergelijkingen ook.

"Slechte zaak, want ik reken altijd mijn koffie contant af in Duitsland." :')

5k koffie. Dan moet je echt veel zuipen.
Het gaat ook niet om JOU. Het gaat om hoe de overheid haar burgers behandelt. Verbieden, verbieden, verbieden, alles om maar zoveel mogelijk controle over alles te kunnen krijgen. Als je echt niet beseft dat dit een gevaarlijke ontwikkeling is dan weet ik het ook niet meer. Tevens zijn er genoeg mensen/legitime ondernemers die wel grotere cash transacties doen. Maar nogmaals, dat jij of ik er geen gebruik van maken is niet relevant. Het probleem zit hem in het verbieden verbieden verbieden.
Krekker is de bom!
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:48:15 #39
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201450833
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:44 schreef KreKkeR het volgende:
Het gaat ook niet om JOU. Het gaat om hoe de overheid haar burgers behandelt. Verbieden, verbieden, verbieden, alles om maar zoveel mogelijk controle over alles te kunnen krijgen. Als je echt niet beseft dat dit een gevaarlijke ontwikkeling is dan weet ik het ook niet meer. Tevens zijn er genoeg mensen/legitime ondernemers die wel grotere cash transacties doen. Maar nogmaals, dat jij of ik er geen gebruik van maken is niet relevant. Het probleem zit hem in het verbieden verbieden verbieden.
IK ben toch ook een burger? :D
Ik besef niet dat dit een 'gevaarlijke ontiwkkeling' is en je glijdende schaal argument vind IK ook bullshit. ;) Verder zeg ik toch ook dat IK er geen problemen mee heb. IK ben dan ook geen legitieme ondernemer die grotere cash transacties doet. Laat MKB-Nederland daar lekker voor op de bres springen.
Dat IK er geen gebruik van maak is absoluut relevant voor MIJN reactie. O+
Met dit verbod heb ik geen problemen. Er is zoveel terecht verboden. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:50:47 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201450859
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar hoe gaat dit helpen? Alsof transacties rondom verboden producten nu ineens wel gemeld worden?

Heyy, psst, keta kopen? Kost maar 10k
Oh, dan moet ik dat even melden, het is meer dan 5000 euro!
Nee, voor het ondergrondse circuit maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

Maar het wordt moeilijker om zwart/crimineel verdiend geld uit te geven in de bovenwereld. Waar ook een hoop mooie spullen gekocht worden natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201450873
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 23:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je bent me voor _O-

Ik betaal uit koppigheid alles nog contant. Ik zie deze maatregel nog wel knellen met het eigendomsrecht en vrij verkeer van kapitaal. Bovendien is het zinloos om contant te ontmoedigen om zwart geld tegen te gaan, want de Euro kun je gewoon inruilen voor Zwitserse Franken die bijna net zo veel waard is als de euro en ook nog eens biljetten heeft van 1000 _O_

[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eden-nieuw-uiterlijk
Het gaat ze echt niet om de criminelen. Wat ze er precies mee willen bereiken is me niet echt duidelijk. Maar...

Ik kan me niet voorstellen dat ze in de politiek zo dom zijn dat ze denken dat het afschaffen van deze biljetten of het beperken van aankopen de criminelen hinderen in hun activiteiten.

Noem me een voorbeeld en ik geef je een omweg die in het criminele circuit gebruikt wordt.
pi_201450879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nee, voor het ondergrondse circuit maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

Maar het wordt moeilijker om zwart/crimineel verdiend geld uit te geven in de bovenwereld. Waar ook een hoop mooie spullen gekocht worden natuurlijk ;)
Noem eens een voorbeeld
pi_201450904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nee, voor het ondergrondse circuit maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

Maar het wordt moeilijker om zwart/crimineel verdiend geld uit te geven in de bovenwereld. Waar ook een hoop mooie spullen gekocht worden natuurlijk ;)
Ja oke, geen sportwagens meer voor die centjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:57:56 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201450921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld
Mooie nieuwe auto cash aftikken bijvoorbeeld.

Of transacties van wit geld die wel in de bovenwereld gedaan worden en vervolgens gebruikt worden als zwart geld wordt makkelijker aan te pakken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:58:12 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201450924
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:44 schreef Chadi het volgende:
Ik had zo'n briefje en ik heb er letterlijk maanden mee gelopen tot ik het kon slijten aan een stratenmaker. Geen winkel accepteert het. En ja dan klopt het dat dat geld voor 99% door criminelen gebruikt wordt. Omdat je het zelf op de legale markten niet aanneemt.
in alle landen om ons heen kan je er gewoon een broodje kaas meee kopen. Allen in nederland zijn we zo gek.
Zelfs als ik 85 euro benzin wil afrekenen lopen ze nog te miepen.
Tot nooit .......
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:59:08 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201450930
Autohandelaren komen in de problemen met zulk lage limieten. Zie dit premium artikel:

quote:
Enschedese Sonja met de rug tegen de muur gezet door bank: ‘Als ik mijn rekeningen kwijtraak, wie zorgt er dan voor mijn kinderen?’

ENSCHEDE - Ondanks de sussende woorden van minister Hoekstra in zijn brief aan de Kamer ziet het er voorlopig naar uit dat Sonja Pandzic-Radovanovic (39) haar zakelijke bankrekeningen, haar zakelijke creditcard en haar privébankrekening kwijtraakt. Het zet haar met de rug tegen de muur, zegt de Enschedese onderneemster. „Wat kan ik nog zonder bankrekening? Ik kan dan niet eens meer belasting betalen.”

https://www.tubantia.nl/e(...)n-kinderen~ab86da64/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:00:51 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201450944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
in alle landen om ons heen kan je er gewoon een broodje kaas meee kopen. Allen in nederland zijn we zo gek.
Zelfs als ik 85 euro benzin wil afrekenen lopen ze nog te miepen.
Ja, die kassa’s worden tot hooguit paar 100 euro afgeroomd ivm overvallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201451102
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:59 schreef ACT-F het volgende:
Autohandelaren komen in de problemen met zulk lage limieten. Zie dit premium artikel:
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)n-kinderen~ab86da64/
En waarom moeten autohandelaren zoveel met cash rommelen?
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:14:31 #49
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201451130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:12 schreef NightDancert het volgende:

[..]
En waarom moeten autohandelaren zoveel met cash rommelen?
Staat in het artikel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:17:45 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201451171
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Staat in het artikel.
Dus als het niet meer mag, kopen die mensen geen auto’s meer, omdat ze de handelaar niet vertrouwen :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')