abonnement Unibet Coolblue
pi_201415320
De klantenservice zei volgens mij dat dit kon maar op de website staat van niet.

Bij bookspot staat ook van niet:

Het herroepingsrecht is ook uitgesloten op verzegelde audio- en video-opnamen en computerapparatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

Ik heb echter een keer een DVD terug gestuurd (bookspot) waar de plastic folie van af was en kreeg zonder pardon het aankoop bedrag terug. Dit was trouwens wel een tijd geleden dus het kan zijn dat ze deze voorwaarden in tussentijd veranderd hebben.
pi_201415382
Het zou wel handig zijn als het kon, want dan kun je er een kopie van maken en terugsturen.
En heb je dus in feite gratis alle CD's/DVD's die je wilt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 18-09-2021 17:57:43 ]
pindazakje
pi_201415464
Mits je gratis kan retourneren en de heenzending ook gratis was. (of die kosten worden vergoed)

Overigens klopt de regel sowiezo al niet letterlijk, als de DVD een defect heeft en dat is door de verkoper bewijsbaar mag je altijd retourneren, maar das ook logisch natuurlijk.

Overigens was er op bol.com ook een keer een verkoper die 2de hands CDs aanbood, met een zelfaangebrachte seal en de tekst erop dat je niet mag retourneren als die verbroken is. Nou ik neem aan dat die seal toch echt niet geldig is?
Overigens was die seal volgens mij ook heel eenvoudig te openen en te sluiten zonder dat ie kapot ging dus echt efectief viel die niet te noemen. Waarschijnlijk gewoon een verkoper die op deze manier retouren van zijn waren wilde terug dringen.

2de hands CDs op Bol.com hebben meestal geen seal, kun je gewoon retourneren, maar ook gewoon kopieren.

Volgens mij was het bookspot (weet ik niet helemaal zeker).

Maar goed was eens een webshop, waar niet in voorwaarden stond dat je DVD niet terug mag als seal verbroken is, nam de proef op de som, haalde de plastic eraf en stuurde de DVD terug, en kreeg zonder pardon het aankoop bedrag terug.

[ Bericht 16% gewijzigd door zoey27 op 18-09-2021 17:51:39 ]
pi_201415691
Amazon klantenservice:

Ik begrijp dat je graag wat meer informatie wilt voor het retour sturen van CD's/DVD's en of het nog mogelijk is terug te sturen wanneer de seal is verbroken. Mijn excuses voor het ongemak.
Dat je hierover met vragen komt is daarom ook geheel begrijpelijk, goed dat je contact met ons opneemt. Uiteraard zal ik dit zo goed mogelijk uit leggen.

Uiteraard kun je ongesealde CD/DVD's weer retour sturen naar ons. Uiteraard heb je namelijk gewoon 30 dagen bedenk tijd wanneer een item niet aan je verwachtingen voldoet.
Bij items die defect zijn geraakt heb je natuurlijk ook nog twee jaar garantie om deze retour te sturen voor vervanging (indien mogelijk) of een terugbetaling.

Ik: Ik bedoel gesealde DVDs waarvan de seal wordt verbroken.

reactie
Amazon klantenservice:

Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag meer informatie wilt over het retourbeleid.

U kunt het item uiteraard naar ons retourneren ook al de seal wordt verbroken.

Dat zal geen enkel probleem zijn.

Erop vertrouwend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wens ik u nog een fijne avond toe.

Amazon voorwaarden:

Op onze retourgarantie zijn dezelfde uitsluitingen van toepassing als op je herroepingsrecht. De volgende producten vallen niet onder onze retourgarantie (tenzij ze defect zijn):

Producten die niet kunnen worden teruggezonden om hygiënische redenen en producten waarvan de verzegeling is verwijderd na bezorging of die door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten na bezorging
Audio- of video-opnamen of computersoftware in verzegelde verpakking, als de verzegeling is verwijderd na bezorging
Producten die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de klant of die op maat zijn gemaakt voor persoonlijke behoeften
Producten die snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum binnenkort zal verlopen
Bepaalde services die de leverancier volledig heeft uitgevoerd
Kranten, tijdschriften of geïllustreerde publicaties, met uitzondering van abonnementen

Dit spreekt elkaar tegen. Wat moet ik nu geloven? Of willen ze laten geloven dat het het beleid is dat ongesealde DVDs niet retour mogen terwijl dit in werkelijkheid gewoon mag?

[ Bericht 0% gewijzigd door zoey27 op 18-09-2021 18:22:22 ]
pi_201416308
ga er maar vanuit dat zodra je de fabrieksverzegeling van een cd/dvd/game verbreekt je het niet meer mag retouneren, dat is namelijk wat de wetgever ervan gemaakt heeft.. (defecten uitgezonderd uiteraard)

ik weet van mijn werk dat wij alles geseald de deur uit gaat, komt er iets van een leverancier ongeseald binnen doen wij er zelf een krimpseal omheen.

wat amazon zijn beleid is, geen idee, ik vind het ronduit asociaal om een niet defect product (in die categorie) geopend te retouneren (en bij mijn werk krijg je hem dan ook vrijwel altijd gewoon teruggestuurd)

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 18-09-2021 20:06:15 ]
pi_201416874
En je vind het niet asociaal om elke koper voor dief (illegale DVD kopieerder) te houden?

En je zou ook kunnen stellen als mensen hem terug sturen het niet de moeite van een aankoop waard

Een boek mag je trouwens ook gewoon terug sturen ondanks je die ook op de scanner kan leggen.

Amazon, op de site staat dat je niet mag retourneren, maar de klantenservice zegt van wel. Dus wat het beleid nou precies is, is mij ook een raadsel.

[ Bericht 7% gewijzigd door zoey27 op 18-09-2021 19:47:45 ]
pi_201417168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 19:41 schreef zoey27 het volgende:
En je vind het niet asociaal om elke koper voor dief (illegale DVD kopieerder) te houden?
nee, ik zal niemand voor dief uitmaken
quote:
En je zou ook kunnen stellen als mensen hem terug sturen het niet de moeite van een aankoop waard
jammer maar helaas, had je als klant maar vooronderzoek moeten doen, het is geen 1995 meer waar je niet even snel op internet een demo van de cd kon beluisteren
quote:
Een boek mag je trouwens ook gewoon terug sturen ondanks je die ook op de scanner kan leggen.
maar een boek reproduceren is heel wat lastiger dan onder een scanner leggen, moet je het nog printen, inbinden e.d.
quote:
Amazon, op de site staat dat je niet mag retourneren, maar de klantenservice zegt van wel. Dus wat het beleid nou precies is, is mij ook een raadsel.
je kan het proberen terug te sturen, wellicht zijn ze coulant.


even als voetnoot: ook bij ons nemen we soms ongesealde producten terug hoor bijwijze van extreme uitzondering maar vaak alleen als er klantcontact is geweest, afhankelijk van de reden en de staat van de retour (incl hoe het verpakt is, een A4 papiertje ergens omheen wikkelen en dat als voldoende verpakt beschouwen is jezelf belachelijk maken)
pi_201417567
Bij amazon worden alle geretourneerde artikelen toch door de shredder getieft dus het zal ze echt geen kut schelen of de seal verbroken is of niet.
pi_201417693
Cd’s? 2002 wil zijn topic terug.
Whatever...
pi_201418056
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:29 schreef Farenji het volgende:
Bij amazon worden alle geretourneerde artikelen toch door de shredder getieft dus het zal ze echt geen kut schelen of de seal verbroken is of niet.
pi_201418081
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:29 schreef Farenji het volgende:
Bij amazon worden alle geretourneerde artikelen toch door de shredder getieft dus het zal ze echt geen kut schelen of de seal verbroken is of niet.
grotendeels onzin, het wordt gewoon doorverkocht in bulk
pi_201418394
Zouden ze dat bij Barcelona ook denken ? t plastic is eraf bij Luuk de Jong maar kunnen we hem nog retouneren ? en krijgen we dan ons geld terug ? :'( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201418420
Doe je het een paar keer dan zul je wel een ban krijgen op Amazon en ook op Bol.com trouwens. Hou daar wel rekening mee ;)
pi_201418756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
Cd’s? 2002 wil zijn topic terug.
Ik heb er ook niks mee.

quote:
9s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:17 schreef Poepz0r het volgende:
Doe je het een paar keer dan zul je wel een ban krijgen op Amazon en ook op Bol.com trouwens. Hou daar wel rekening mee ;)
Voor een DVD waarvan de seal gebroken is wel en voor een gebruikt en vies tosti apparaat niet?


(PS, dom dat die kerel wel dat papiertje er tussen doet)

[ Bericht 30% gewijzigd door zoey27 op 18-09-2021 21:38:33 ]
pi_201418927
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef mschol het volgende:

[..]
grotendeels onzin, het wordt gewoon doorverkocht in bulk
Ja vast. Aan de roteb zeker.
pi_201425937
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:39 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja vast. Aan de roteb zeker.
nee, aan de gek die een pallet retouren koopt:
https://bstock.com/blog/b(...)at-you-need-to-know/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')