abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2021 @ 14:11:09 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201426644
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:06 schreef Jan_Lul het volgende:
Ze gingen toch een weekend daarheen? Waarom vertrekken ze dan op zondagochtend alweer met de melding dat het niet gelukt is?
Omdat ze het gevoel van verantwoordelijkheid niet konden vinden bij de ander uiteraard :') :') _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 september 2021 @ 14:19:34 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201426724
VVD’er Sophie Hermans, Ruttes secondante in de formatie, gaat aankomende dagen voorafgaand aan de algemene politieke beschouwingen praten met partijen uit het „politieke midden” over afspraken voor 2022.

In dat jaar zijn volgens hem „grote vraagstukken aan de orde”, waaronder de aanpak van de stikstofcrisis.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-tijdens-heisessie

Tassendrager en vertrouweling van Rutte :r gaat het nu oplossen :') _O-

Sophie Hermans kan helemaal niets en zit vuistdiep in de reet van Rutte
Pa Hermans is ook zo een compleet stuk stront wat helemaal niets kan en een spoor van vernieling heeft achtergelaten
Mislukking 100% gegarandeerd :7
  zondag 19 september 2021 @ 17:13:47 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201429453
Remkes maakt zich zorgen: 'Het duurt te lang' :') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)en-het-duurt-te-lang

Wat een puinhoop :r :r :r
  zondag 19 september 2021 @ 19:55:30 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201431272
Overigens bleef Kaag zaterdagavond niet logeren in het chique pand in het Gooise groen.

De heisessie was mede bedoeld om elkaar, onder het genot van een borrel, ook ’s avonds nog eens diep in de ogen te kijken. Iets dat tijdens vorige formaties nogal eens ’doorbraakjes’ opleverde.

quote:
De D66-politica reed rond negen uur ’s avonds echter de oprijlaan in Hilversum af omdat ze thuis bij haar gezin wilde zijn.
:D _O- _O-

Het formele programma met Remkes was toen afgelopen, laat de partij weten.

quote:
Volgens D66 heeft het voortijdige vertrek niets van doen heeft met de onderlinge verhoudingen.
:') _O- _O-
Kaag schoof zondagochtend wel weer aan bij het ontbijt met Remkes, Rutte en Hoekstra en de drie secondanten.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-doorbraak-formatie

Ze was zeker bang dat Rutte op haar deur zou kloppen :+ :+
  zondag 19 september 2021 @ 20:02:43 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201431358
Ik zie een video fuck aankomen in 3,2,1,

pi_201441492
Peiling: meerderheid Nederland wil nieuwe verkiezingen _O_ *O*

Zes op de tien (61 procent) mensen zien liever nieuwe verkiezingen dan dat de formatie van een minderheidskabinet wordt doorgezet, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 28.000 leden van het Opiniepanel.

De formatie is bijna een half jaar bezig, inmiddels wordt de mogelijkheid van een minderheidskabinet dat bestaat uit een combinatie van de VVD, D66 en het CDA onderzocht. Vooralsnog zonder succes. Ook een groot deel van de D66- en CDA-stemmers vindt dat het inmiddels tijd is om weer naar de stembus te gaan.

Twee derde van de VVD-kiezers ziet echter het liefst dat de poging een minderheidskabinet te formeren, wordt doorgezet. Een kwart wil liever verkiezingen. Maar de liberale achterban staat daarin alleen. Bij bijna elke kiezersgroep willen de meeste stemmers liever nieuwe verkiezingen, PVV- en FVD-stemmers voorop.

D66-leider Sigrid Kaag en CDA-voorman Wopke Hoekstra scoren van alle politiek leiders de laagste vertrouwenscijfers onder de eigen achterban, blijkt ook uit de peiling.
Van de kiezers die bij de verkiezingen op D66 stemden, heeft nog 69 procent vertrouwen in Sigrid Kaag als leider van D66. Bij Hoekstra is dat 62 procent.

In mei was dat nog 91 en 70 procent; in februari, een maand vóór de verkiezingen, kon Hoekstra zelfs nog op steun van 95 procent van de CDA-achterban rekenen.

https://www.ad.nl/home/pe(...)rkiezingen~ace12cca/

Nieuwe verkiezingen dus en Rutte,Wopke en Kaag :R :R en :W
pi_201441552
Reacties op het opstappen van ministers: ‘Rutte zou af moeten zien van het leiden van een nieuw kabinet’

Opstappen Ministers | Koppen blijven rollen, behalve die van Rutte
‘Haagse heksenketel’. Als je als teamleider in de afgelopen tien jaar vele collega-ministers en -staatssecretarissen hebt zien vertrekken door blunders, dan kom je als minister-president toch niet meer geloofwaardig over? Mark Rutte heeft bij alle formaties alle gesprekken gevoerd met kandidaten en ze geschikt bevonden als minister of staatssecretaris. Dan ben je toch indirect medeverantwoordelijk voor het te voeren beleid? Maar hij blijft toch zitten en misschien nog wel in de komende periode als Rutte IV. Het zou af moeten zien van het leiden van een nieuw kabinet en het aan anderen overlaten.

Opstappen Ministers | Kaag wordt in volgend kabinet vast weer minister
Dat mevrouw Kaag haar ontslag ingediend heeft bij de koning vind ik een lachertje. Bij een eventuele nieuwe regering met D66 erbij wordt zij gewoon weer minister van weet ik veel. Het zou haar heel erg sieren om of helemaal uit de politiek te verdwijnen of bij voorbaat aan te geven dat zij ook in een volgend kabinet geen deel uitmaakt van de ministersploeg.

https://www.ad.nl/opinie/(...)uw-kabinet~ac5469ff/

Nederland wordt wakker ^O^ _O_
pi_201441668
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:06 schreef Jan_Lul het volgende:
Ze gingen toch een weekend daarheen? Waarom vertrekken ze dan op zondagochtend alweer met de melding dat het niet gelukt is?
Omdat het aan de macht blijven en de radicale agenda er doorheen drukken zonder missionair kabinet wel lukt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201443754
Fut eruit, nieuwe verkiezingen dichterbij gekomen *O* *O* *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)n-dichterbij-gekomen

CDA naar 6 zetels, D66 flinke afstraffing en Omtzigt 25 zetels
^O^ _O_ _O_

Wopke jankend om zijn moeder naar huis ^O^
pi_201447917
Schaduwformatie’ Sophie Hermans (VVD) lijkt al direct te stranden :') _O- _O-

VVD, CDA en D66 hoopten Prinsjesdag glans te geven, door met andere partijen extra investeringen te bedenken. Maar die ‘schaduwformatie’ lijkt al direct te stranden.

Bellen, appen, koffiedrinken, video-vergaderen: VVD-fractievoorzitter Sophie Hermans was er vandaag als gezant van de formerende partijen druk mee. Haar taak: de begroting van het demissionaire kabinet komende week door de Tweede Kamer loodsen.

En als extra opgave: kijken of er steun is voor extra investeringen zodat 2022 geen ‘verloren’ jaar wordt, nu de formatie maar voortsleept. Want omdat het kabinet demissionair is én nogal wankel, staan er weinig nieuwe plannen in de Miljoenennota, terwijl bijvoorbeeld de woningnood schreeuwt om maatregelen.

https://www.ad.nl/politie(...)e-stranden~ae30b7cb/

Een Hermans die dingen niet voor elkaar krijgt maar wel op een positie zit waar ze dat wel zou moeten kunnen
:blauwoog:
Waar heb ik dat eerder gezien :? Oh wacht papa was ook al zo een stuk stront
  maandag 20 september 2021 @ 22:49:50 #86
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201448037
Nieuwe verkiezingen zijn zinloos, iedereen stemt dan hetzelfde en uitkomst is hetzelfde en dan is weer de impasse hetzelfde.

Ik stem altijd Dierenpoes en ga dat dan weer doen. En ik denk dat de meesten gewoon weer hetzelfde gaan stemmen.
pi_201448121
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 22:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Nieuwe verkiezingen zijn zinloos, iedereen stemt dan hetzelfde en uitkomst is hetzelfde en dan is weer de impasse hetzelfde.

Ik stem altijd Dierenpoes en ga dat dan weer doen. En ik denk dat de meesten gewoon weer hetzelfde gaan stemmen.
Behalve bij het CDA *O* *O*
Die gaat naar 6 zetels en dat is dik verdiend, Wopke op zijn bek getimmerd in de bankjes maar de rat zal wel de politiek ontvluchten en dat is een zegen
Dan lijst Omtzigt naar 25 zetels en we hebben een nieuw begin ^O^
  maandag 20 september 2021 @ 22:59:34 #88
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201448212
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 22:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Behalve bij het CDA *O* *O*
Die gaat naar 6 zetels en dat is dik verdiend, Wopke op zijn bek getimmerd in de bankjes maar de rat zal wel de politiek ontvluchten en dat is een zegen
Dan lijst Omtzigt naar 25 zetels en we hebben een nieuw begin ^O^
Ik hoop dan wel dat Omtzigt niet wordt buitengesloten van coalitiedeelname door het CDA of VVD. Die houden niet zo van kritische parlementariers. Maar persoonlijk zou ik het een goed idee vinden als Omtzigt mee zou doen aan de volgende coalitie. Met 25 zetels is het lastig om 25 Omtzigten te vinden, er is immers maar een Omtzigt en dat is Pieter zelf. :P Hij moet zichzelf gaan vermenigvuldigen. Dat gaat nog lastig worden.

Dierenpoes is natuurlijk wel honderd keer beter. Niemand kan tippen aan Partij voor de Dieren. O+
pi_201448248
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 22:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Behalve bij het CDA *O* *O*
Die gaat naar 6 zetels en dat is dik verdiend, Wopke op zijn bek getimmerd in de bankjes maar de rat zal wel de politiek ontvluchten en dat is een zegen
Dan lijst Omtzigt naar 25 zetels en we hebben een nieuw begin ^O^
Ik vrees dat de Engnekken van triple B ook aardig wat van de CDA-stemmen zullen krijgen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201448279
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik hoop dan wel dat Omtzigt niet wordt buitengesloten van coalitiedeelname door het CDA of VVD
CDA is na de verkiezingen op sterven na dood en dat is ^O^
Zonder de VVD is het heel goed mogelijk om een prima kabinetten vormen met ruime meerderheid
Omtzigt 25 is een mooie basis, gezonde geesten daarbij zoeken die met hem willen regeren is zeer goed mogelijk :7
  maandag 20 september 2021 @ 23:10:14 #91
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201448314
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 23:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
CDA is na de verkiezingen op sterven na dood en dat is ^O^
Zonder de VVD is het heel goed mogelijk om een prima kabinetten vormen met ruime meerderheid
Omtzigt 25 is een mooie basis, gezonde geesten daarbij zoeken die met hem willen regeren is zeer goed mogelijk :7
VVD wordt weer de grootste partij. Dat is al jaren zo.
Zonder CDA. VVD, Omtzigt, D66 zou kunnen.

Ik zou liever geen grote VVD zien, maar ik weet nagenoeg zeker dat Rutte ook dit weer de grootste wordt.
pi_201448349
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik zou liever geen grote VVD zien, maar ik weet nagenoeg zeker dat Rutte ook dit weer de grootste wordt.
Klopt maar Rutte weer MP pikt niemand en dat is ^O^

Puzzelen doen we hier:
https://www.volkskrant.nl(...)jzer-2021~v424905/#/

En reken dan zelf even 25 zetels Omtzigt erbij, dus zoek 50 zetels die met elkaar willen en kunnen
  maandag 20 september 2021 @ 23:20:13 #93
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_201448404
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 23:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Klopt maar Rutte weer MP pikt niemand en dat is ^O^

Puzzelen doen we hier:
https://www.volkskrant.nl(...)jzer-2021~v424905/#/

En reken dan zelf even 25 zetels Omtzigt erbij, dus zoek 50 zetels die met elkaar willen en kunnen
Ik zou graag Esther Oouwehand als minister-president zien, dan wordt heel Nederland groen, overal bomen, geen vieze stinkende auto's meer, iedereen lief voor dierenbeestjes, overal bos, fietspaden, heide, eindelijk schone lucht in Nederland. O+

Kans is niet zo groot vrees ik. :@

Maar als iedereen die meer blije dansende huppelende koeien rond maanlicht wenst te zien, meer vrolijke eekhoorns in de stad in plaats van lelijke auto's, meer lekkere veganistische maaltijden i.p.v. dode beesten op je bord, Partij voor de Dieren stemt, komt alles toch nog goed. _O_

Amor omnia vincit. O+
pi_201448559
PvdA en GroenLinks willen niet over begroting praten met VVD'er Sophie Hermans :o :')

GroenLinks en PvdA voelen er niets voor om met VVD'er Sophie Hermans te onderhandelen over extra investeringen voor de begroting voor volgend jaar. Gisteren kondigde VVD-leider Mark Rutte een plan daarvoor aan. "We gaan niet in achterkamertjes praten over steun voor beleid", laat Jesse Klaver (GroenLinks) weten.

Ook dit weekend kwam er tijdens de heisessie op een landgoed in Hilversum geen doorbraak in de vastgelopen formatie. Het enige resultaat was dat er gekeken ging worden of sommige partijen bereid zijn om de begroting voor volgend jaar aan te passen en te steunen.

Rutte zei dat VVD-fractievoorzitter Sophie Hermans op zoek zou gaan naar partijen in het 'politieke midden', zoals PvdA en GroenLinks, om te zoeken naar die steun voor de begroting en extra plannen.

Weinig zin
Maar de linkse partijen PvdA en GroenLinks gooien de deur daarvoor vandaag dicht. Tijdens een speciaal persmoment laten de twee partijen weten daar geen zin in te hebben: "We gaan niet achter de schermen praten en onderhandelen met Sophie Hermans. Als we dat doen, doen we dat gewoon in de Tweede Kamer", zei Jesse Klaver (GroenLinks).

https://www.rtlnieuws.nl/(...)egroting-van-volgend

PvdA en GL ^O^ En Sophie weer gepiepeld door Rutte :') _O-
pi_201451238
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Fut eruit, nieuwe verkiezingen dichterbij gekomen *O* *O* *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)n-dichterbij-gekomen

CDA naar 6 zetels, D66 flinke afstraffing en Omtzigt 25 zetels
^O^ _O_ _O_

Wopke jankend om zijn moeder naar huis ^O^
Ik weet niet waarom je zo blij bent. We hebben gekozen dus hier moeten ze het mee doen. Als de volgende uitslag weer niet bevalt maar weer verkiezingen doen? Zo ondemocratisch als wat.
pi_201451380
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:25 schreef kurk_droog het volgende:
Ik weet niet waarom je zo blij bent. We hebben gekozen dus hier moeten ze het mee doen….
Maar dat kunnen ze dus niet ;)
Het zijn gierend incompetente prutsers met een veel te groot ego en geen oog voor landsbelang :r :(
Afstraffen dus met nieuwe verkiezingen :7
En Wopke maar roepen verantwoordelijkheid voelen, nemen |:( :') _O-
pi_201451611
En bij nieuwe verkiezingen kom je weer bij dezelfde partijen en poppetjes uit.

Laat maar een extraparlementair komen.
Geeft ook meteen een duidelijk signaal af naar de politiek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201453336
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:03 schreef StateOfMind het volgende:
En bij nieuwe verkiezingen kom je weer bij dezelfde partijen en poppetjes uit.
Laat maar een extraparlementair komen.
Geeft ook meteen een duidelijk signaal af naar de politiek.
Dat willen ze ook niet
Met onderzoeken en parlementaire enquetes op de agenda blijft dit zooitje prutsers en criminelen alleen 4 jaar zitten met een meerderheid.
Al het andere betekent abrupt einde van hun carriere en mogelijk zelfs meer zoals gevangenisstraf inzake de kot
Over de inhoud zijn ze al lang eens, het gaat er nu om hoe een meerderheid te vinden die hun vieze streken wil dekken
Daar is gelukkig inmiddels niemand meer toe bereid *O* *O*
pi_201453590
Landsbestuur dreigt volkomen vast te lopen :D :(

Prinsjesdag werd ooit wel het feest van de democratie genoemd. Ook vandaag dient het kabinet zijn plannen voor komend jaar in bij de Tweede Kamer, waarna die er daarna twee dagen over debatteert. Er is een troonrede van de koning, er is een koffertje, er zijn hoedjes en jacquets. Maar dat is vooral de buitenkant. Achter de façade dreigt ons landsbestuur volkomen vast te lopen.

Al ruim een half jaar geleden ging Nederland naar de stembus. Er is nog steeds geen zicht op een nieuw kabinet. Erger nog: er is in al die maanden niet eens onderhandeld tussen partijen of ze het er samen uit kunnen komen. De formatie is vanaf dag één blijven hangen op de vraag: wie wil er met wie proberen om er uit te komen? Tijdens de verkiezingscampagne werden PVV en Forum voor Democratie al door de meeste partijen uitgesloten, maar na de verkiezingen werd elke andere mogelijkheid om een kabinet te vormen dat kan rekenen op een meerderheid in de Tweede Kamer door minimaal een van de benodigde partijen geblokkeerd.

Inmiddels is er een zevende verkenner annex informateur aan het werk gezet.
Uit arren moede onderzoekt Johan Remkes de mogelijkheid van een minderheidskabinet. Ook heeft hij al de mogelijkheid van een zogeheten extraparlementair kabinet voorgelegd, dat is een soort zakenkabinet dat los van de partijen in de Tweede Kamer een regeringsplan maakt.

Maar welke kabinetsvorm er ook gekozen wordt: een nieuw kabinet kan alleen iets voor elkaar krijgen als de negentien partijen in de Tweede Kamer bereid zijn samen te werken om meerderheden te vinden voor wel plan dan ook. En daar stokt het.

quote:
De huidige partijen lijken stuk voor stuk zo bang om bij een volgende verkiezing te worden afgestraft voor het sluiten van compromissen, dat niemand durft te bewegen.
Het land staat voor grote problemen. De woningnood, de stikstofcrisis, de tekorten bij politie, om er maar een paar te noemen. Het huidige demissionaire kabinet is al vleugellam en een nieuw kabinet laat nog lang op zich wachten. Dat maakt Prinsjesdag dit jaar allesbehalve feestelijk.

https://www.ad.nl/dossier(...)t-te-lopen~a258436e/

Gelukkig doe Wopke en Rutte aan beeldvorming en grijnzen ze er gewoon op los vandaag :r
En alle teksten zijn zeer zorgvuldig gemaakt door een pr buro waar Putin jaloers op zou zijn
Geen woord over de kot affaire of de 5.7 miljard waar geen bonnetjes van zijn
Er zijn criminelen die voor minder in de gevangenis zitten :(
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 12:43:55 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201453644
Het is tijd voor nieuwe verkiezingen en een linkse regering :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')