Wat weet jij over mij? Niks, nada. Alleen projecties van jezelf.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... aldus een fundi die nog nooit een universiteit van binnen heeft gezien, en vooral heel erg bang is voor alles wat zijn precaire, religie-gedreven wereldje ineen kan doen storten.
Fundamentalisten zien de wetenschap niet als concurrentie, maar als bedreiging. En terecht.
Nee, natuurlijk niet. Zonde en karma gaan over goed en slecht. Er zit wel een rationeel element in de werking van karma (het moet op een bepaalde manier werken) maar het is in essentie irrationeel.quote:
Mannen zijn mammoetjagers geweest. Survivalen, kunnen knokken, rauw leven, fysiek sterk zijn, nooit opgeven. Echte mannen hoeven niet zo dat makkelijke en comfortabele, zou je denken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het fetischiseren van lijden is voor een hoop religies eeuwenlang de manier geweest om het klootjesvolk in een staat van ellende, armoede en onwetendheid te houden, inderdaad.
Jose C. Orozco heeft daar nog eens een prachtig schilderij van gemaakt.
[ afbeelding ]
Wie zouden dichter bij Jezus (waarin jij beweert te geloven) staan: de rijken of de armen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: kijk een naar de gebieden waar het goed toeven is, en de mate en invloed van religie aldaar, en de gebieden waar dat niet het geval is.
En naar zo'n stenen tijdperk toestand moeten we terug willen? Succes.
Zou niet weten waarom niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Zonde en karma gaan over goed en slecht. Er zit wel een rationeel element in de werking van karma (het moet op een bepaalde manier werken) maar het is in essentie irrationeel.
[..]
Mannen zijn mammoetjagers geweest. Survivalen, kunnen knokken, rauw leven, fysiek sterk zijn, nooit opgeven. Echte mannen hoeven niet zo dat makkelijke en comfortabele, zou je denken.
De barmhartigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:28 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Wie zouden dichter bij Jezus (waarin jij beweert te geloven) staan: de rijken of de armen?
Fysiek actief zijn voelt goed. Gevaar geeft een kick (en conflict ook, maar ik keur dat af). Het rauwe leven heeft wel wat, je mist iets als je er niks van kent. Maar goed, het gemiddelde heeft een algemene aversie voor weerstand denk ik. De uitzonderingen houden van weerstand.quote:
OK, wat heb je gestudeerd en waar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:23 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Wat weet jij over mij? Niks, nada. Alleen projecties van jezelf.
Als je constant door de "barmhartigen" gebombardeerd wordt, letterlijk naar de stenentijdperk, en van je rijkdommen geroofd wordt, dan heb je geen keus dan verdedigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De barmhartigen.
En daar ontbreekt het nogal aan in de fundi-wereld, waar men liever met papieren regeltjes werkt dan met het hart.
Hmm ja...quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Fysiek actief zijn voelt goed. Gevaar geeft een kick (en conflict ook, maar ik keur dat af). Het rauwe leven heeft wel wat, je mist iets als je er niks van kent. Maar goed, het gemiddelde heeft een algemene aversie voor weerstand denk ik. De uitzonderingen houden van weerstand.
Ah, de "barmhartige" oordeelt eerst en stelt dan de vragen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
OK, wat heb je gestudeerd en waar.
Zo, dat duurde ook niet lang. Nu nog een riedel over Amerikaanse agressie en de avond is compleet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:33 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Als je constant door de "barmhartigen" gebombardeerd wordt, letterlijk naar de stenentijdperk, en van je rijkdommen geroofd wordt, dan heb je geen keus dan verdedigen.![]()
Amerika is vredig, God bless America.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo, dat duurde ook niet lang. Nu nog een riedel over Amerikaanse agressie en de avond is compleet.
Oordelen? Dit uit de mond van iemand die zojuist alle academici heeft weggezet als slaafjes van de grote bedrijven?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:34 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Ah, de "barmhartige" oordeelt eerst en stelt dan de vragen.
De "barmhartige" spreekt over "hypocrisie", die de Bijbel in al zijn posts aan zijn laars lapt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oordelen? Dit uit de mond die zojuist alle academici heeft weggezet als slaafjes van de grote bedrijven?
Hoe verzin je het. Hoewel, hypocrisie en fundamentalisme gaan ook al eeuwen hand in hand, nietwaar.
Ik heb liever geen kiespijn dan wel kiespijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm ja...
Met een wortelkanaalontsteking ben ik liever in Nederland en een goede tandarts dan in de bergen of het oerwoud, mijn mannelijkheid uitoefenend.
Of ben je zo'n "pijn is fijn" adept?![]()
Je geeft toe dat het wat ongelukkig is over oordelen te klagen als je zojuist de gehele wetenschappelijke wereld suspect hebt gemaakt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:40 schreef SecretPass het volgende:
[..]
De "barmhartige" spreekt over "hypocrisie", die de Bijbel in al zijn posts aan zijn laars lapt.
En heb je het wel neem ik aan dat je een gediplomeerde tandarts wel kunt waarderen. Of is dat teveel comfort.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik heb liever geen kiespijn dan wel kiespijn.
Als het aan mij had gelegen zaten we nog in de grotten want ik ben niet technischquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En heb je het wel neem ik aan dat je een gediplomeerde tandarts wel kunt waarderen. Of is dat teveel comfort.
Aanbidden is meer iets voor fundi's.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als het aan mij had gelegen zaten we nog in de grotten want ik ben niet technischlaten we met zijn alleen de techneuten aanbidden, want wat hebben die jongens de wereld verbeterd. We hebben ook mooi de bruintjes en de zwartjes kunnen overheersen met onze wapens
en hebben elkaar continu vermoord met die wapens in oorlogen
de eerste wereld oorlog was ook zo'n gruwel, dan waren de middeleeuwen nog beter....
Nee, edelachtbare, dat geef ik niet toe.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je geeft toe dat het wat ongelukkig is over oordelen te klagen als je zojuist de gehele wetenschappelijke wereld suspect hebt gemaakt?
Ja, nog wel een mooi voorbeeld; onze rechtspraak. Ook al ga je de mist in, zelfs ernstig, kapot gestenigd worden doen we hier dan weer niet. Beschaving en zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:56 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Nee, edelachtbare, dat geef ik niet toe.
Ik dacht dat jij van de RKK was maar er bekruipt me het gevoel dat jij bij het atheïstenclubje hier zit.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aanbidden is meer iets voor fundi's.
Taakstrafje is idd veel beter, of in 3-sterren hotels, dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nog wel een mooi voorbeeld; onze rechtspraak. Ook al ga je de mist in, zelfs ernstig, kapot gestenigd worden doen we hier dan weer niet. Beschaving en zo.
Zeker weten als je dit allemaal leest https://opgelicht.avrotros.nl/tag/tandarts/quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 23:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik heb liever geen kiespijn dan wel kiespijn.
Paap tot in de kist.quote:Op zondag 3 oktober 2021 00:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij van de RKK was maar er bekruipt me het gevoel dat jij bij het atheïstenclubje hier zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |