abonnement Unibet Coolblue
pi_201402018
Na 7 jaar van het MH17-ramp gebruiken de nabestaanden (vaders, moeders, kinderen, broers en zussen) hun spreekrecht om voor de rechtbank Den Haag het verhaal van hun dierbaren te vertellen. De rechters hebben van plan meer dan 90 nabestaanden te horen. Bij andere rechtszaken is spreekrecht maar een klein onderdeel van het proces, maar bij het MH17-strafproces zijn er drie weken voor de verklaringen van nabestaanden uitgetrokken.

Veel van de nabestaanden zijn al voor de rechtbank verschenen. Hun verhalen breken het hart. Voor deze mensen is het niet alleen een tragedie, maar een gebeurtenis die hun leven volledig heeft veranderd. Iemand verloor zijn ouders, enkele kinderen, broers of zussen. Op een gegeven moment stopten hun harten met kloppen. De tijd stopte.

Ik leef mee met de nabestaanden en deel hun pijn. Voor mij is de MH17-zaak persoonlijk geworden, dus in deze zaak wil ik de waarheid vinden. De pijn van het verlies van een dierbare kan alleen worden begrepen door iemand die ook een dierbare heeft verloren. Geloof me, ik begrijp hun pijn.

Emotionele verklaringen maakten kennis met de persoonlijke verhalen van inzittenden op de vlucht MH17. Veel sprekers eisten harde straffen voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de dood van hun dierbaren. Volgens het Joint Investigation Team (JIT) ligt de verantwoordelijkheid voor de crash van de Boeing bij 4 personen die de leiders zijn van de separatisten in het Oosten van Oekraïne. Waarom zijn ze precies?

Laten we eens kijken waar de belangrijkste bevindingen van het JIT-onderzoeksteam op zijn gebaseerd. Drie dagen voor de tragedie wordt de website van de Britse groep 'onafhankelijke' journalisten Bellingcat gemaakt, die onmiddellijk enorme subsidies begon te ontvangen van de NAVO en de Britse speciale diensten. Een paar dagen na de tragedie levert een onbekende groep journalisten uit Bellingcat op basis van gegevens uit open bronnen bewijs van de schuld van de pro-Russische separatisten. Een officieel onderzoek begon. Het JIT vertrouwt bij zijn werk alleen op bewijs van Bellingcat en negeert de meningen van de onafhankelijke experts en journalisten.

Al vijf jaar heeft het onderzoeksteam geen onomstotelijk bewijs van iemands schuld gevonden. Bovendien kwam veel van indirect bewijs enkele jaren na de Boeing-crash naar boven. Bijna alle nieuwe feiten werden geleverd door Oekraïne. Het is niet duidelijk waarom Kiev actief betrokken is bij het onderzoek en het recht heeft om een ​​veto uit te spreken over elk JIT-besluit. De voormalige leiding van dit land heeft het luchtruim boven het oorlogsgebied niet afgesloten en is in ieder geval juridisch verantwoordelijk voor het MH17-ramp.

Op basis van indirect bewijs begint een rechtsproces, waarvan de uitkomst al lang vaststaat. Dankzij onafhankelijke journalisten en de advocaten van de beklaagde werden belangrijke vragen aan de rechters gesteld. Velen van hen waren in tegenspraak met de hoofdversie van het JIT. Bij het onderzoek werd gevraagd waar de satellietbeelden zijn, waar is de luchtverkeersleider Anna Petrenko, die de koers van de vlucht veranderde, waarom Oekraïne het luchtruim niet heeft afgesloten en waar is het Buk-luchtafweersysteem?

Op deze vragen hebben we antwoord gekregen. Volgens internationale rechters weigerden de Verenigde Staten satellietbeelden te verstrekken, die ze eerder aan de wereld hadden beloofd. Luchtverkeersleider Anna Petrenko leeft, maar ze zal niet worden opgenomen in de lijst van getuigen. Trouwens, zij was het die de vliegkoers 13 minuten voor de tragedie veranderde. Wie haar dit bevel heeft gegeven, is niet bekend. Oekraïne heeft het luchtruim boven het oorlogsgebied niet gesloten, maar dit is geen basis voor beschuldigingen, zeggen de rechters. In Koersk (Rusland) wordt gezocht naar het Buk-luchtafweersysteem, waarbij lokale bewoners worden gevraagd waar het zich bevindt. In Oekraïne is niemand op zoek naar dergelijke installaties.

Ik denk dat het veel zegt. In ieder geval dat het te vroeg is om conclusies te trekken en dat het rechtsproces niet in december 2022 zal eindigen, zoals de rechters beloven.

Blijf ongemakkelijke vragen stellen, je kunt niet zwijgen en het onderzoek alleen conclusies laten trekken op basis van indirect bewijs. Vroeg of laat zal de hele wereld de waarheid kennen die achter de crash van Boeing MH17 zit.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 19:07:57 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201402909
Want je dacht, kom, ik log maar weer eens een keer in om hetzelfde verhaal nog een keer te posten?

BNW / Het MH17-onderzoek is een sprookjes verhaal dat je niet wilt geloven
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201404860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:07 schreef CoolGuy het volgende:
Want je dacht, kom, ik log maar weer eens een keer in om hetzelfde verhaal nog een keer te posten?

BNW / Het MH17-onderzoek is een sprookjes verhaal dat je niet wilt geloven
Nu al meer reacties dan toen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:14:17 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201404953


Pinokkio.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201405276
Je somt alleen maar feiten op. Het staat onze overheid alleen niet zo mooi.
pi_201411874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Pinokkio.
Volgens mij is dat ook gelukt.. Dat die Russen niet willen bekennen.. tjah...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201412111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Pinokkio.
Hoezo Pinokkio? De mensen die het gedaan hebben of medeverantwoordelijk zijn zijn goed doorgelicht. Alleen de Russen willen geen onderdanen uitleveren.. Dan houdt het op natuurlijk, of je moet een bliksemactie uit gaan voeren op Russisch grondgebied met een aantal commando's en zo de daders ontvoeren en hier berechten... Maar daar is NL te klein voor..

Je kan wel alles in de schoenen bij de overheid schuiven, maar dat is wel erg sneu.
pi_201412197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:29 schreef WheatWaffles het volgende:
Je somt alleen maar feiten op. Het staat onze overheid alleen niet zo mooi.
Het zijn helemaal niet alleen maar feiten. Bijvoorbeeld dat JIT alleen afgaat op Bellingcat. Sterker nog, ze hebben een onafhankelijk onderzoek gedaan en zijn dezelfde mening toegedaan..
En die onafhankelijke journalisten en experts zijn waarschijnlijk de Russen? Want de rest van de mensheid weet hoe het gegaan is.

Maar steeds als JIT een persconferentie zou houden kwamen de Russen weer met gegevens rond eigen onderzoek. Zeer toevallig allemaal..

Het is voor mij erg duidelijk. De pro Russische rebellen zijn verantwoordelijk voor de aanslag. Vlak na de aanslag riep men nog op twitter of facebook "we hebben een Oekraiens vliegtuig neergeschoten". Toen ze erachter kwamen dat het om een gewoon vliegtuig ging hebben ze de tweet verwijderd. Maar "mea culpa" zeggen zit niet in de aard van Russen. Die vegen het liever onder het tapijt met allerlei domme beweringen. Getuigen die omgekocht worden etc.
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:35:11 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201412227
Grappig om te zien dat de Russen dit forum gebruiken om fake news te verspreiden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201412379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:35 schreef Scorpie het volgende:
Grappig om te zien dat de Russen dit forum gebruiken om fake news te verspreiden.
Doet me erg aan dit denken: https://nos.nl/artikel/23(...)e-inlichtingendienst

En ik heb de bijdragen van beschouwer85 eens bekeken, hij/zij/het opent alleen maar topics over dit onderwerp.. Kan bijna niet anders dan een Nederlander die zich voor het Russisch karretje laat spannen..

Terwijl het toch zo overduidelijk is. De rebellen hebben pal na de aanslag een juichbericht de wereld in gestuurd "we hebben een oekraiens vliegtuig uit de lucht geknald"...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20140717_01183564

https://www.groene.nl/artikel/het-mh17-complot

Ze erkennen dus dat ze een buk hebben, ze juichen dat ze een vogeltje van Oekraine hebben neergehaald. En toch zijn er mensen die beweren dat het allemaal niet zo is..
Alles is ook snel verwijderd toen ze hun fout doorhadden. Maar door experts is dat makkelijk terug te halen.

Geef gewoon toe dat ook Russen een fout kunnen maken. Straf de daders met 20 jaar goelag, in plaats van zo stompzinnig allerlei theorieen de wereld in te helpen. Zoals dat er Oekraiense straaljagers vlogen op de dag van de aanslag, vlak boven het kapot geschoten toestel.
pi_201412456
Had er dan ook niet over heen gevlogen. Dat moet je nooit doen .
pi_201412579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:55 schreef Remco2021 het volgende:
Had er dan ook niet over heen gevlogen. Dat moet je nooit doen .
Was toen normaal om over zulke gebieden te vliegen. En het bleek dat vliegtuigmaatschappijen hun risico analyse mbt dat soort gebieden niet met elkaar deelden.

Zo was British Airways wel op de hoogte gesteld door o.a. Engelse geheime dienst maar is dat nooit verder verspreid naar o.a. de KLM..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201425853
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Pinokkio.
Ja niet alleen op diy onderwerp, maar het zal men jeuken want hij zit er weer en over 4 jaar nog steeds. Dus we hebben dit maar te accepteren
pi_201436860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:55 schreef Remco2021 het volgende:
Had er dan ook niet over heen gevlogen. Dat moet je nooit doen .
De beste piloten staan aan wal op de grond.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201504393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:33 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Het zijn helemaal niet alleen maar feiten. Bijvoorbeeld dat JIT alleen afgaat op Bellingcat. Sterker nog, ze hebben een onafhankelijk onderzoek gedaan en zijn dezelfde mening toegedaan..
En die onafhankelijke journalisten en experts zijn waarschijnlijk de Russen? Want de rest van de mensheid weet hoe het gegaan is.

Maar steeds als JIT een persconferentie zou houden kwamen de Russen weer met gegevens rond eigen onderzoek. Zeer toevallig allemaal..

Het is voor mij erg duidelijk. De pro Russische rebellen zijn verantwoordelijk voor de aanslag. Vlak na de aanslag riep men nog op twitter of facebook "we hebben een Oekraiens vliegtuig neergeschoten". Toen ze erachter kwamen dat het om een gewoon vliegtuig ging hebben ze de tweet verwijderd. Maar "mea culpa" zeggen zit niet in de aard van Russen. Die vegen het liever onder het tapijt met allerlei domme beweringen. Getuigen die omgekocht worden etc.
En dat twitter account was zeker geen nep-account om de russen erbij te lappen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')