abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 september 2021 @ 23:25:06 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201377533


Het is alweer 14 september, de tijd vliegt en op één van de laatste mooie (na)zomerdagen kunnen we alvast vooruit kijken naar de start van de groepsfase van de Champions League. Vanavond kun je onder andere kijken naar Barcelona - Bayern München, met veel NEDERLANDERS. Helaas begint de groepsfase qua vlaggetjesdenken slechts met één Nederlandse club, PSV sneuvelde tegen het lepe Benfica. Nederland en Portugal, meestal niet zo'n hele leuke rubriek hoor je dan overal weer terwijl dat qua statistieken best meevalt. Enfin, Ajax mag morgen bewijzen tegen Sporting dat WE best kunnen winnen van die altijd vervelende Portugezen. We wedstrijd begint om 21:00 uur en het is te volgen via RTL en Ziggy. RTL begint om 20:00 uur aan de voorbeschouwing. De andere teams in deze poule zijn FC Haaland (Dortmund) en het Turkse Besiktas. Op voorhand een vrij open groep waar Ajax mag dagdromen over de volgende ronde maar aan de andere kant de Europees voetbal na de winter ook geen zekerheid is waar dat vorig seizoen met een Mietjesland toch wel wat duidelijker was. Voor de neutrale kijker een spannende poule, maar dat ben ik niet. Het zou zomaar eens op de laatste wedstrijd kunnen aankomen (Ajax - Sporting) en Ajax en een laatste thuisduel in de CL poule is de laatste jaren geen leuke rubriek. We starten in ieder geval in het zonnige Portugal, morgenavond 21:00 uur. De andere wedstrijd in de poule (Besiktas - Dortmund) start om 18:45 uur.



Sporting CP plaatste zich rechtstreeks voor de Champions League door vorig seizoen 5 punten boven Benfica te eindigen. In het kampioensjaar verloren ze slechts 1x. Ze scoorden niet overdreven veel (65 goals in 34 wedstrijden) maar hadden wel de minst gepasseerde verdediging van de competitie. (20 goals) Dit jaar zijn ze begonnen met 3 overwinningen en twee gelijke spelen, o.a afgelopen zondag in de topper tegen Porto. Dat werd een waar slagveld met in totaal 12 kaarten, Martinez moest het veld ook nog ruimen na zijn 2e gele kaart. Kaarten, Portugal en Nederland zal nog wel wat belletjes doen rinkelen maar laten we hopen dat het niet zo'n wedstrijd wordt morgenavond. Europees gezien kon Sporting CP vorig seizoen geen potten breken. In de 3e kwalificatieronde voor de EL wonnen ze nog wel van het Schotse Aberdeen (1-0) maar vervolgens gingen ze er tegen Lask Lins thuis keihard af met (1-4). Vanwege kerona was er toen maar één duel dus het was meteen klaar voor de Portugezen en ze konden zich succesvol richten op de competitie. Kampioen waren ze voor het laatst in de jaargang 2001-2002 dus dat werd ook wel weer eens tijd. Het mist morgen wel enkele sterkhouders. Sebastián Coates is geschorst, de topscoorder van vorig seizoen Pedro Gonçalves is geblesseerd net als Gonçalo Inácio.



De speler hierboven mocht vorig seizoen door een verkeerd gezet vinkje niet meedoen aan de EL wedstrijden. Voor de Champions League groepsfase heeft Jan Siemerink echter even zijn best gedaan en Haller is erbij hoor! Zal waarschijnlijk ook meteen in de basis staan, of Ten Hag moet kiezen voor de Tadic variant maar dat zie ik vanavond niet gebeuren. Davy Klaassen is tijdens de interlandperiode geblesseerd geraakt en is er vanavond helaas niet bij. Wie moet nu de 0-1 maken jongens? Ik vermoed dat net als afgelopen weekend Berghuis weer op 10 staat want Kudus wordt ook nog steeds/alweer geteisterd door blessures. Stekelenburg lijkt wel fit genoeg om het doel te verdedigen, hoera. Het sprankelt tot nu toe ook nog niet echt bij Ajax, afgelopen weekend was er een plichtmatige 0-2 zege op bezoek bij PEC Zwolle. Maar de afgelopen seizoenen kon Ajax vaak Europees wel wat extra's, laten we daar maar weer op hopen. (of niet natuurlijk, als je liever hebt dat Sporting wint) Een resultaat hier uit bij Sporting zou meteen een goede stap in de richting zijn, ik verwacht een vechtwedstrijd waar Ajax de bal heeft en Sporting er gevaarlijk uitkomt. Ik hou het op een gelijkspelletje. (1-1)


poll
We have always been at war with Eastasia.
pi_201377537
flatteus :')
pi_201377559
pi_201377586
quote:
  donderdag 16 september 2021 @ 00:37:30 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201377929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij feliciteren @:El-stinho @:GGMM @:-XOR- en @:maxi-mus
Bedankt makker. Ik zag dat je me ook gemist had, ik vervulde mijn burgerplicht. (kantinedienst bij 'mijn' damesteam)

[ Bericht 0% gewijzigd door maxi-mus op 16-09-2021 00:58:39 ]
pi_201378121
Trouwens complimenten ook voor de commentator van RTL _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201379911
Maar nu de grote vraag: Is Sporting nu zo slecht of Ajax nu zo goed? Zeker als je het vergelijkt met PSV die tegen Benfica nauwelijks potten konden breken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201380000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar nu de grote vraag: Is Sporting nu zo slecht of Ajax nu zo goed? Zeker als je het vergelijkt met PSV die tegen Benfica nauwelijks potten konden breken.
Ajax was goed maar als je er binnen 10 minuten 2 inlegt dan is het voor de tegenstander moeilijk ook qua mindset, vlak na die aansluitingstreffer de 1-3 dus weer een beuk, aansluitingstreffer afgekeurd en kort erna de TKO.
pi_201380064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ajax was goed maar als je er binnen 10 minuten 2 inlegt dan is het voor de tegenstander moeilijk ook qua mindset, vlak na die aansluitingstreffer de 1-3 dus weer een beuk, aansluitingstreffer afgekeurd en kort erna de TKO.
Altijd lastig beoordelen ja, bij PSV gingen toen in die thuispot alle grote kansen mis.

Neemt niet weg dat ik Sporting defensief erg zwak vond maar ze misten ook eea aan spelers.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201380089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar nu de grote vraag: Is Sporting nu zo slecht of Ajax nu zo goed? Zeker als je het vergelijkt met PSV die tegen Benfica nauwelijks potten konden breken.
Beide denk ik met wat dosis geluk natuurlijk. Snelle 0-1 via afgeweken schot en paal. Afgekeurde 2-3 en 1-4 daarna. Pasveer die bal via paal in handen krijgt.

Lees op reddit dat Sporting speelde met 4e centrale verdediger en een rechtsback achterin. Dat zal wel anders zijn in thuiswedstrijd
  donderdag 16 september 2021 @ 09:19:14 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201380193
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Altijd lastig beoordelen ja, bij PSV gingen toen in die thuispot alle grote kansen mis.

Neemt niet weg dat ik Sporting defensief erg zwak vond maar ze misten ook eea aan spelers.
Het is ook niet zo dat ik denk dat Ajax ze thuis gewoon weer even oprolt, ik hoop dat die wedstrijd er gewoon niet meer toe doet en die defensie, Ajax had een goed plan en Antony on fire.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')