Ik heb een hele belangrijke knoop doorgehakt en dat is dat ik geen druppel alcohol meer aanraak. Nooit meer gewoon. Ik ga me richten op mijn gezondheid omdat mijn lichaam en vooral hersens voor mij het belangrijkste is dat ik bezit.
Mijn lichaam zie ik als mijn kapitaal waar ik zuinig op moet zijn. De sportschool ga ik opzoeken weer om aan mijn conditie te werken. Fruit ga ik eten en vitamine pillen van centrum.
Geheel onthouder ga ik volgend jaar worden want ik ben 100 procent van plan om te stoppen met roken. Totaal geen verslaving wil ik meer, ik wil onafhankelijk zijn van middelen en gezond leven.
Verder wil ik ook het liefst geen medicijnen meer innemen omdat ik de laatste tijd merk dat ik ze niet meer zo nodig heb. Mijn lichaam is niet gemaakt voor chemische troep, hoe graag ze me er ook mee willen volgooien.
Zijn dit goede voornemens of wat
Danny
quote:Lieve Danny,
Op donderdag 30 januari 2003 17:53 schreef yingyang het volgende:
Hoi,Verder wil ik ook het liefst geen medicijnen meer innemen omdat ik de laatste tijd merk dat ik ze niet meer zo nodig heb. Mijn lichaam is niet gemaakt voor chemische troep, hoe graag ze me er ook mee willen volgooien.
Danny
allereerst prima! die goede voornemens, maar jij weet net o goed als ik dat je (een deel) van die medicatie altijd nodig zult hebben.
Ik vind het ook niet leuk maar het alternatief is nog erger
Liefs DE
quote:Heel erg bedankt voor de aanmoediging
Op donderdag 30 januari 2003 17:55 schreef knuffeldees het volgende:heeeeel veel suc6 ermee
Respect als je het volhoudt! Was je trouwens ene flinke drinker?
quote:Door de week dronk ik 1 fles wijn en in het weekend 2 flessen wijn. Maar met medicatie is dat eigenlijk het dubbele. Drinken en medicijnen slikken gaat zowiezo niet samen.
Op donderdag 30 januari 2003 17:56 schreef FrankyMcG het volgende:
"Nooit meer drinken", dat denk ik regelmatig na een avond flink doorgezakt te zijn.Respect als je het volhoudt! Was je trouwens ene flinke drinker?
quote:Hoi Darkelf
Op donderdag 30 januari 2003 17:55 schreef DarkElf het volgende:[..]
Lieve Danny,
allereerst prima! die goede voornemens, maar jij weet net o goed als ik dat je (een deel) van die medicatie altijd nodig zult hebben.
Ik vind het ook niet leuk maar het alternatief is nog erger
Liefs DE
Misschien is het mijn grootste wens om het zonder medicatie te doen. Maar alleen de depakine ben ik ook tevreden mee. Misschien dat ik dan ook minder last van bijwerkingen heb.
Ik durf het ook niet zonder medicatie nu hoor. Maar ik wil het zo graag ook. Dat ik het zonder kan en ik heb soms echt het idee dat ik zonder kan. Mijn grenzen heb ik super goed in de gaten de laatste tijd.
quote:Ik snap je wens en ik deel hem, hoop gewoon dat jezelf goed in de gaten houdt denk ik
Op donderdag 30 januari 2003 18:00 schreef yingyang het volgende:[..]
Hoi Darkelf
Misschien is het mijn grootste wens om het zonder medicatie te doen. Maar alleen de depakine ben ik ook tevreden mee. Misschien dat ik dan ook minder last van bijwerkingen heb.
Ik durf het ook niet zonder medicatie nu hoor. Maar ik wil het zo graag ook. Dat ik het zonder kan en ik heb soms echt het idee dat ik zonder kan. Mijn grenzen heb ik super goed in de gaten de laatste tijd.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 30-01-2003 18:03]
quote:De laatste tijd geniet ik super zonder drank. Ik geniet van het nuchter blijven en ook als ik nuchter ben voel ik me toch best wel goed. Nuchter zijn heeft veel voordelen ook. Je weet altijd wat je doet en wat je de dag ervoor gedaan hebt. Je gaat niet dom praten en wordt niet agressief als je een kwade dronk heb.
Op donderdag 30 januari 2003 17:54 schreef raampje het volgende:
Nerd.....geniet gewoon van je leven!
En verder zijn er hele lekkere frisdranken verkrijgbaar. Of gewoon een pot thee.
Alternatieven genoeg dus
Dit is het einde van je leuke leven
quote:Ik doe alles rustig aan de laatste tijd. Geen 12 uur internet meer, geen 2 flessen wijn in het weekend, geen 2 pakjes sigaretten per dag en verder zoek ik vaker afleiding om mij heen.
Op donderdag 30 januari 2003 18:02 schreef DarkElf het volgende:[..]
Ik snap je wens en ik deel hem, hoop gewoon dat jezelf goed in de gaten houdt denk ik
Alles met mate. Niet teveel en ook niet te weinig. De gulden middenweg bewandel ik nu.
Maar voorlopig hou ik het nog op depakine hoor. Volgens mij zorgt die ervoor dat ik meer rustig blijf.
De seroxat en risperdal wil ik zo snel mogelijk vanaf. Vooral de seroxat zoals je al gezien hebt in R&P...die bijwerkingen zijn niet normaal.
quote:Klopt helemaal. Maar ik stop niet meteen met twee dingen tegelijk
Op donderdag 30 januari 2003 18:02 schreef The_Wanderer het volgende:
Stop nou maar eerst met roken anders kom je bij de sportschool helemaal niet vooruit.
Mijn rook verslaving is daarbij stukken erger dan dat mijn alcohol gebruik was. Een sigaret kan ik ff niet zonder mee.
quote:mag ik even mierenneuken... thee(ine) is ook een drug
Op donderdag 30 januari 2003 18:04 schreef yingyang het volgende:[..]
De laatste tijd geniet ik super zonder drank. Ik geniet van het nuchter blijven en ook als ik nuchter ben voel ik me toch best wel goed. Nuchter zijn heeft veel voordelen ook. Je weet altijd wat je doet en wat je de dag ervoor gedaan hebt. Je gaat niet dom praten en wordt niet agressief als je een kwade dronk heb.
En verder zijn er hele lekkere frisdranken verkrijgbaar. Of gewoon een pot thee.
Alternatieven genoeg dus
[Dit bericht is gewijzigd door Goofup op 30-01-2003 18:10]
quote:wederom snap ik je, en ik ben pers. ook heel blij dat ik geen AD meer slik voor het AD effect, alleen om te slapen een kleine dosis
Op donderdag 30 januari 2003 18:07 schreef yingyang het volgende:[..]
.
Maar voorlopig hou ik het nog op depakine hoor. Volgens mij zorgt die ervoor dat ik meer rustig blijf.De seroxat en risperdal wil ik zo snel mogelijk vanaf. Vooral de seroxat zoals je al gezien hebt in R&P...die bijwerkingen zijn niet normaal.
de bijwerkingen zijn vreselijk I know.
maar die depakine is gewoon een goed middel voor je ondanks de bijwerkingen houden die je vrnl stabiel
quote:Thee dat sta ik mezelf dan nog net toe.
Op donderdag 30 januari 2003 18:09 schreef Goofup het volgende:[..]
mag ik even mierenneuken... thee(ine) is ook een drug
en ik heb geen bier nodig om dom te lullen...
Als echte koffie-leut ga ik ook minderen als de tijd daar is. Koffie zuip ik ook veels te veel.
Vegetarier word ik dan wel nooit en te nimmer denk ik. Een biefstuk smaakt me net iets te lekker.
What happend dude..... moet wel heel erg zijn geweest om tot zo'n besluit te komen... fuck zeg
succes maar vooral veel sterkte !
quote:Anti depressiva is echte rotzooi
Op donderdag 30 januari 2003 18:10 schreef DarkElf het volgende:[..]
wederom snap ik je, en ik ben pers. ook heel blij dat ik geen AD meer slik voor het AD effect, alleen om te slapen een kleine dosis
de bijwerkingen zijn vreselijk I know.
maar die depakine is gewoon een goed middel voor je
ondanks de bijwerkingen houden die je vrnl stabiel
En de depakine, ach ja. Als het me van binnen rustig houdt is het gewoon fijn en goed. En het risico te nemen om te stoppen en weer terug bij af te komen neem ik niet graag.
quote:Je moet ook niet je eigen alcohol gaan brouwen !
Op donderdag 30 januari 2003 17:56 schreef yingyang het volgende:[..]
Vrolijk ben ik er nog nooit van geworden ook.
quote:Weed verslaving lijkt mij ook geen pretje. Ikzelf ben er nooit verslaafd aan geweest omdat ik er veels te hard op ging. Ik werd altijd te wazig van en dat was soms een zwaar klote gevoel.
Op donderdag 30 januari 2003 18:17 schreef El-Rico het volgende:
Alcohol blijf ik wel van af nu de weed nog... zucht....
Weed heb ik al bijna 3 jaar niet meer gerookt. Net zoals andere drugs. Drugs als weed en xtc hebben me nooit echt gelegen. Ik was er iets te gevoelig voor.
quote:Nou, hoe ik erop gekomen ben. Ik drink al vanaf mijn 15e alcohol. Tijdens het stappen is dat ontstaan en ik dronk gewoon toen veels te veel altijd.
Op donderdag 30 januari 2003 18:19 schreef RAND het volgende:
WOW!!! dat is nog eens een DIP zeg!!!!What happend dude..... moet wel heel erg zijn geweest om tot zo'n besluit te komen... fuck zeg
succes maar vooral veel sterkte !
Thuis dronk ik ook teveel en ik voel me de dag erna niet lekker en van de alcohol zelf voel ik me ook al niet beter. Het enige dat ik ervaar is een grote waas.
Daarbij kwam ook nog eens kijken dat ik dronk om problemen te verdoven. Problemen moet je onder ogen zien en aanpakken inplaats van weg te stoppen.
Is dus maar mijn mening.
Ik beleefde er geen plezier meer aan.
quote:Het liefste ook geen glaasje champagne. Omdat het dan toch denk ik niet bij een glaasje blijft
Op donderdag 30 januari 2003 18:21 schreef Fillipe het volgende:[..]
Je moet ook niet je eigen alcohol gaan brouwen !
Maar doe niet zo ongezellig man, dus zelfs geen glaasje champagne meer tijdens oud&nieuw?!
Geen druppeltje? Ik vind het maar een suf plan.
Als je iedere dag tuinbonen eet dan gaat dat ook vervelen, bij mij is dat nu met alcohol. Dat gevoel heb ik vaak genoeg ervaren en dus ga ik het vanaf nu op een andere manier doen.
Ik ga gewoon alle soorten en maten frisdrank uit proberen en alle soorten thee. Voordat ik op al die soorten ben uitgedronken ben ik alweer 20 jaar verder.
quote:Omdat ik een knoop wilde doorhakken persee. Gewoon helemaal geen alcohol meer. Ook de smaak van alcohol ( er zit wel degelijk een smaak in, iets chemisch ofzo leek ik te proeven, vooral bij het eerste glas was dat zo) beviel me niet meer zo.
Op donderdag 30 januari 2003 18:28 schreef Fillipe het volgende:
Waarom verminder je het drinken van alcohol gewoon niet? Ipv gelijk te stoppen.
Zoo slecht is alcohol nou ook weer niet voor je.
En ik wilde dus de knoop dit keer goed doorhakken inplaats van maar half. En ik voel me goed bij het besluit.
quote:Ik vind het toch wel een moedig besluit van je, en succes dan maar, gaat je vast wel lukken!
Op donderdag 30 januari 2003 18:31 schreef yingyang het volgende:[..]
Omdat ik een knoop wilde doorhakken persee. Gewoon helemaal geen alcohol meer. Ook de smaak van alcohol ( er zit wel degelijk een smaak in, iets chemisch ofzo leek ik te proeven, vooral bij het eerste glas was dat zo) beviel me niet meer zo.
En ik wilde dus de knoop dit keer goed doorhakken inplaats van maar half. En ik voel me goed bij het besluit.
quote:Danke
Op donderdag 30 januari 2003 18:32 schreef Fillipe het volgende:[..]
Ik vind het toch wel een moedig besluit van je, en succes dan maar, gaat je vast wel lukken!
Ik sta er 100 procent achter dus het moet zeker gaan lukken
Er zijn nog meer doelen die ik wil nastreven maar dit was het eerste en meest belangrijke doel.
Zo en nu ga ik ff een pot thee zetten
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:54 schreef raampje het volgende:
Nerd.....geniet gewoon van je leven!
gaat dat wel lukken?
voor mij onuitvoerbaar zoiets.. dan moet je mij eerst een week of 4 vasthouwe in een dwangbuis.
oja normaal alcohol gebruik kan geen kwaad.
En alcohol kan gekke dingen met je doen, kijk maar eens naar mensen tijdens het stappen. Dus wie heeft zich eigenlijk onder controle met alcohol, iedereen drinkt in eerste instantie om aangeschoten te worden dus dan verlies je al vanzelf je controle.
Hoeveel vechtpartijen op straat ontstaan er wel niet en hoeveel huwelijken lopen wel niet stuk erdoor.
Dus zo gek was het niet dat ik enigszins de controle verloor. Het was niet extreem, hoewel ik tijdens het stappen vroeger vaker black outs heb gehad.
quote:Normaal alcohol gebruik kan inderdaad geen kwaad en ik heb er ook geen probleem mee dat anderen drinken ofzo. Alleen lam zatte mensen kom ik liever niet tegen omdat die nogal lastig kunnen doen.
Op donderdag 30 januari 2003 19:03 schreef vexz het volgende:
goeie voornemens...gaat dat wel lukken?
voor mij onuitvoerbaar zoiets.. dan moet je mij eerst een week of 4 vasthouwe in een dwangbuis.
oja normaal alcohol gebruik kan geen kwaad.
Zelf ben ik ook wel eens lam zat geweest gewoon door het feit dat ik geen grens had op mijn alcoholgebruik. Een paar keer ook behoorlijk voor schut gestaan. Das was pas belachelijk en niet het feit dat ik me heb voorgenomen om er mee te kappen.
quote:Ik ben supertrots op je !
Op donderdag 30 januari 2003 18:08 schreef yingyang het volgende:[..]
Klopt helemaal. Maar ik stop niet meteen met twee dingen tegelijk
Dat is even teveel van het goede.
Mijn rook verslaving is daarbij stukken erger dan dat mijn alcohol gebruik was. Een sigaret kan ik ff niet zonder mee.
quote:Dit vind ik nou typisch stoer doen. Dat mensen denken dat alcohol drinken stoer is. Vind er niet veel stoers aan, een dubbele tong en zatte kop is alles behalve stoer. Je ziet er niet uit als je bezopen bent.
Op donderdag 30 januari 2003 20:22 schreef Markster het volgende:
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
En ik leef op dit moment beter en bewuster zonder alcohol dan met alcohol. Dus wie is er nu stoerder
quote:Als je het met mate doet is het goed, wel een dure hobby...
Op donderdag 30 januari 2003 20:22 schreef Markster het volgende:
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:stoer doen
Op donderdag 30 januari 2003 20:36 schreef yingyang het volgende:[..]
Dit vind ik nou typisch stoer doen. Dat mensen denken dat alcohol drinken stoer is. Vind er niet veel stoers aan, een dubbele tong en zatte kop is alles behalve stoer. Je ziet er niet uit als je bezopen bent.
En ik leef op dit moment beter en bewuster zonder alcohol dan met alcohol. Dus wie is er nu stoerder
quote:Helemaal stoppen is minder moeilijk, dan zijn de grenzen tenminste duidelijk. En daarna weer rustig af en toe een glaasje kan altijd nog.
Op donderdag 30 januari 2003 18:28 schreef Fillipe het volgende:
Waarom verminder je het drinken van alcohol gewoon niet? Ipv gelijk te stoppen.
Zoo slecht is alcohol nou ook weer niet voor je.
quote:leuk voor je, dus je word volgend jaar pas een saaie lul, of ga je je dit jaar nog doodzuipen!
Op donderdag 30 januari 2003 17:53 schreef yingyang het volgende:
Geheel onthouder ga ik volgend jaar worden want ik ben 100 procent van plan om te stoppen met roken. Totaal geen verslaving wil ik meer, ik wil onafhankelijk zijn van middelen en gezond leven.Zijn dit goede voornemens of wat
Danny
volgens mij heb je moeite een balans te vinden
Stel jij word morgen dood gereden. Of over een paar jaar.
heb je dan kunnen genieten van je leven. Oke drinken en roken verbeteren je leven niet. Maar als je het wil doen. Waarom niet??
geniete is een leven motto
quote:Topicstarter wil het dus niet doen, en waarom dan wel he?
Op vrijdag 31 januari 2003 10:30 schreef ook_gek het volgende:
Oke drinken en roken verbeteren je leven niet. Maar als je het wil doen. Waarom niet??
Ik voel me beter als ik niet drink en dan nog kan ik genieten ervan. Vandaag helemaal fris opgestaan zonder enige problemen. Helemaal alert en fit. Dat vind ik belangrijker dan de hele dag als een duffe hond rond te lopen en niet weten wat je moet doen en paracetamol moeten innemen.
En ik werd ook niet vrolijk van alcohol. Voel me meer happy zonder.
Ben ook blij dat mijn geheugen er op vooruit gaat.
Dus ik stop niet zomaar. Het heeft genoeg redenen. En saaie lul dit en saaie lul dat of nerd dit of nerd dat. Slaat helemaal nergens op. Het leven heeft genoeg te bieden ook zonder alcohol.
- epilepsie
- depressie
- psychose
- alcoholisme
- rookverslaving
5 ziektes die elk op zich je leven goed kunnen verzieken..
Ik wens je van harte toe dat je je verslavingen vaarwel kunt zeggen en kunt gaan sporten (is een goede vervanger! maakt je lichaam ook verslavende stoffen door aan - maar dan gezonde)
Kun je er al twee wegstrepen en hopelijk ook een derde (depressie, waar sport erg goed tegen is.)
Een vriend van me is een zakenman met een groot eigen bedrijf en een voorbeeld voor mij.
Hij drinkt geen druppel alcohol ondanks dat hij in de horeca werkt. Hij zegt: als mensen alcohol nodig hebben om lol te hebben, hebben ze een probleem. Ik kan zo ook gelukkig zijn, leven en lol trappen, en plezier hebben in mijn werk.
Hij heeft zijn opa kapot zien gaan aan alcoholverslaving.
quote:Hallo,
Op vrijdag 31 januari 2003 16:59 schreef Graaljager het volgende:
Gefeliciteerd! je hebt de pech trofee van het derde millennium gewonnen!- epilepsie
- depressie
- psychose
- alcoholisme
- rookverslaving5 ziektes die elk op zich je leven goed kunnen verzieken..
Ik wens je van harte toe dat je je verslavingen vaarwel kunt zeggen en kunt gaan sporten (is een goede vervanger! maakt je lichaam ook verslavende stoffen door aan - maar dan gezonde)
Kun je er al twee wegstrepen en hopelijk ook een derde (depressie, waar sport erg goed tegen is.)
Psychose is geen ziekte maar een momentopname, je bent namelijk niet continu psychotisch. Ik ben nu bijna 1 1/2 psychose vrij en ik heb het idee dat het niet snel nog een keer terug komt.
Ook depressie is een moment opname. Je bent namelijk niet je hele leven depressief maar gedurende een periode.
Epilepsie dat heb ik ook niet. Alleen een keer een aanval gehad die erop leek. En een keer is niet erg. Dus ook geen ziekte voor mij.
Alcoholist ben ik nooit geweest. Alleen een probleem drinker en dat was 2 jaar geleden.
De rookverslaving is slecht voor de longen maar verder voel ik me er redelijk goed bij.
Dus echt de pech trofee is het niet te noemen Voel me nu best lekker in mijn vel. Ja eigenlijk heel goed in mijn vel.
De ziekte die ik alleen heb is manisch depressiviteit en die is goed onder controle te houden door een medicijn. Waarvan de bijwerkingen niet extreem zijn, waar je libido niet van wordt aangetast en waar je eventueel ook kinderen mee kunt krijgen.
Het enige dat ik wil is af van de anti depressiva.
De pech trofee heb ik wel 2,5 jaar in bezit gehad. Maar door vechten is die me afgenomen gelukkig Sporten doe ik al. En het is ff doorbijten om weer op conditie te komen.
Danny
Ik ga dus met verjaardagen, kerstmis, nieuwjaar en de keren dat ik uitga wel een alcoholische versnapering drinken. Heb erover nagedacht en helemaal zonder is toch wel erg saai.
Een gelegenheidsdrinker word ik dus en geen geheel onthouder. Dit is weer een weloverwogen besluit.
Mijn vader is 7 maart jarig en dan drink ik gezellig wat mee. Maar niet extreem veel.
Ben ik toch overstag gegaan
Danny
ja ja ja geen drank meer voor mij
nou nee ik drink alleen op feestdagen
daag gezondheid volgens jou dan
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:24 schreef punkisnotdead het volgende:
zie je wel tis toch een mietje eerst verkondigen dat tie niet meer drinkt en vervolgens toch ineens weer gaan drinken omdat er feestdagen zijn
![]()
![]()
![]()
![]()
ja ja ja geen drank meer voor mij
![]()
![]()
![]()
![]()
nou nee ik drink alleen op feestdagen
![]()
![]()
![]()
![]()
daag gezondheid volgens jou dan
Af en toe moet je terug komen van een fout besluit. En mietje wil ik het niet noemen, ik ben tenminste bewust bezig met mijn leven en wil het beste voor mezelf eruit halen.
En dat doe ik door liever de gulden middenweg te nemen inplaats van extreem gedrag te vertonen. Helemaal geen alcohol is gewoon te extreem. En als ik extreem gedrag vertoon voel ik me er zelf niet prettig bij. Dat heeft het verleden ook al uitgewezen.
Alles met mate dus, en dus ook alcohol.
quote:Klinkt bekend. Ik heb m'n pa al op jonge leeftijd kapot zien gaan aan alcohol en da's mede een reden dat ik ook geen druppel drink.
Op vrijdag 31 januari 2003 17:06 schreef Graaljager het volgende:
Commentaar van pubers zou ik me ook niks van aantrekken.Hij zegt: als mensen alcohol nodig hebben om lol te hebben, hebben ze een probleem.
Hij heeft zijn opa kapot zien gaan aan alcoholverslaving.
quote:Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je geen druppel drinkt en een afkeer hebt aan alcohol. Maar die ervaring heb ik dus niet en ik drink het tijdens een feest puur voor de gezelligheid en smaak.
Op woensdag 5 februari 2003 09:58 schreef MSXUser het volgende:[..]
Klinkt bekend. Ik heb m'n pa al op jonge leeftijd kapot zien gaan aan alcohol en da's mede een reden dat ik ook geen druppel drink.
Gezelligheid is dan een beetje vaag, want het moet ook zonder alcohol kunnen. Maar ik moet toegeven dat een biertje toch best lekker kan smaken. Vooral in de zomer
Ik vind het een hele goede stap voor je
En al die mensen die zeiken dat je een saaie lul bent als je niet drinkt: Ik ken iemand die nooit drinkt (ook geen drugs ofzo) en die is echt alles behalve saai! Je bent gewoon zielig als je geen lol kunt hebben zonder te drinken.
en ja...ik drink ook heel af en toe wel, maar dan gewoon omdat ik het lekker vind.
quote:Idem dito.
Op woensdag 5 februari 2003 09:58 schreef MSXUser het volgende:[..]
Klinkt bekend. Ik heb m'n pa al op jonge leeftijd kapot zien gaan aan alcohol en da's mede een reden dat ik ook geen druppel drink.
quote:Hoi
Op woensdag 5 februari 2003 12:15 schreef Ikke-ik het volgende:
Hoi Danny,Ik vind het een hele goede stap voor je
En al die mensen die zeiken dat je een saaie lul bent als je niet drinkt: Ik ken iemand die nooit drinkt (ook geen drugs ofzo) en die is echt alles behalve saai! Je bent gewoon zielig als je geen lol kunt hebben zonder te drinken.
en ja...ik drink ook heel af en toe wel, maar dan gewoon omdat ik het lekker vind.
Het is zo dat ik meer verantwoording neem nu. Ik heb lang genoeg onverantwoord geleefd. Ben volwassen en moet me ook maar een beetje zo gedragen onderhand.
Dat wil niet zeggen dat ik te serieus tegen het leven aankijk. Ik blijf ook nog wel kinds zoals wel meerdere mensen het kind in zich bewaren. Anders is er geen bal aan.
Maar1 1/2 fles wijn plus medicatie was gewoon oerdom. Ik ben nog steeds boos op mezelf dat ik dat gedaan heb ook. Als ik beter had nagedacht en verstandiger was geweest dan had ik dat achterwege gelaten.
Maar in de zomer op het terras pak ik wel degelijk een lekker pilsje Geniet maar drink met mate. En dat ga ik doen ook.
Danny
quote:Goed van je
Op woensdag 5 februari 2003 12:55 schreef ninja-mod het volgende:
knap als je het voor elkaar zou krijgen! ik heb zelf ook een flink aantal schoppen richting slechte gewoontes gegeven een tijd terug.
ik word nu niet meer stomdronken ( maar af en toe een pilsje in het weekend moet kunnen ) en ik ben gestopt met roken... en ook zonder drank en peuken kun je een erg leuk leven hebben hoor... scheelt je nog en hoop poen ook
Peuken heb ik nog niet laten vallen. Ik vind het roken niet lekker maar toch ga ik door ermee. Dom is dat.
Maar roken stop ik ook ooit nog mee. Het is duur, niet lekker en slecht voor de gezondheid.
quote:Toen het klote met mij ging dronk ik ook omdat ik me toen iets beter voelde. Maar echt opschieten en helpen deed het niet. Het werd er alleen maar erger op.
Op woensdag 5 februari 2003 13:25 schreef Halinalle het volgende:
I.v.m. een depressie ben ik ruim een jaar geleden radicaal gestopt met alcohol. Ik vond dat makkelijker vol te houden, dan af en toe toch wel wat te drinken.
Als het deze zomer goed met me gaat, dan ben ik wel van plan om af en toe een (wit)biertje te drinken.
Nu ik goed in mijn vel zit geniet ik lekker zonder alcohol Heb het niet meer nodig ook.
Ben blij dat ik niet verslaafd was en geen ontwenningsverschijnselen heb gekregen. Ik was dus meer een probleem drinker.
Maar het woord probleem drinker krijg je volgens de norm al snel toegediend.
Vraag me soms af waarom ze op sigaretten wel met koeienletters zetten hoe slecht het wel niet is en om flessen bier en sterke drank niet. Dan moeten ze ook daar met koeienletters opzetten dat het de hersens aantast en dat je amstelheimer krijgt als je veel drinkt.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 05-02-2003 14:23]
quote:Hallo
Op woensdag 5 februari 2003 14:23 schreef Uncle_Sam het volgende:
Danny, ik wil je overigens nog complimenteren met het feit dat je zo'n radicale - en positieve - ommekeer in je leven hebt gemaakt. Als ik je huidige posts vergelijk met die van Dannyleavinglasvegas en illusion constateer ik een hele verbetering! Ga zo door, gozer.
Bedankt voor je compliment
Die tijd is gelukkig verleden tijd nu. Ik was toen gewoon fout en dat geef ik ook toe. Mede door frustratie, depressie en gebruik van alcohol in combinatie met medicijnen kan een mens behoorlijk fout worden. Ik heb me ook een hele tijd geschaamd voor dat gedrag. Maar ik zat in een slechte fase en was mezelf verloren.
En een groei in het leven doormaken is zo slecht nog niet. Van fouten leer ik veel ook. Dus in de herhaling val ik niet zo snel meer.
Dus aangeschoten zijn vind ik ook niet meer fijn.
Uitgaan vind ik ook niet meer zo heel erg leuk hier in Nederland. In Belgie wel omdat het daar heel anders aan toe gaat. Minder bezopen mensen daar dus.
quote:Een voornemen is vaak niet genoeg. Je moet zeker van de zaak zijn en er helemaal achter staan. Ik vind een voornemen zacht overkomen. Het woord heeft naar mijn inzien niet veel daadkracht in zich.
Op woensdag 5 februari 2003 14:37 schreef -moi- het volgende:
ik neem me voor om ook nooit meer een druppel aan te raken. Helaas blijft dit altijd een voornemen..
Als ik aan een voornemen denk dan denk ik vanzelf aan uitstel. Dan denk ik dat er iets vooruit geschoven wordt en niet direct wordt aangepakt.
quote:idd, alhoewel, ik drink al wel een stuk minder
Op woensdag 5 februari 2003 14:40 schreef yingyang het volgende:[..]
Een voornemen is vaak niet genoeg. Je moet zeker van de zaak zijn en er helemaal achter staan. Ik vind een voornemen zacht overkomen. Het woord heeft naar mijn inziens niet veel daadkracht in zich.
quote:Dat is toch mooi
Op woensdag 5 februari 2003 14:41 schreef -moi- het volgende:[..]
idd, alhoewel, ik drink al wel een stuk minder
Ik drink de hele dag, alleen is het water, koffie thee en frisdrank
ik ben het eens dat je zonder bier ook veel lol kan hebben, mensen die lullen dat ze het nodig hebben om los te komen of naar die lekkere kip (pardon dame) te gaan vind ik zulke ish.
wel heb ik gemerkt dat het sociaal moeilijker wordt naarmate je ouder bent. in een restaurant met fam of collega's staat het gewoon raar om een cola te bestellen als iedereen aan de wijn enz zit. ik vraag me ook af wat ik later drink aangezien ik nu nog graag aan de cola. bitterlemon en dat soort crap?
quote:dan kom je daar inderdaad op uit en natuurlijk Spa rood of een lekker sapje
Op woensdag 5 februari 2003 16:45 schreef _Osiris_ het volgende:wel heb ik gemerkt dat het sociaal moeilijker wordt naarmate je ouder bent. in een restaurant met fam of collega's staat het gewoon raar om een cola te bestellen als iedereen aan de wijn enz zit. ik vraag me ook af wat ik later drink aangezien ik nu nog graag aan de cola. bitterlemon en dat soort crap?
quote:Dat je de enige bent die geen wijntje drinkt moet je gewoon schijt aan hebben. Het valt dan misschien wel een beetje op maar het is eerder het probleem van de anderen dat ze daar naar kijken. Ze moeten naar zichzelf kijken. En raar is het niet, je drinkt gewoon wat je lekker vindt en als je alcohol om de een of andere manier niet lekker vindt of niet wilt drinken dan is het je goed recht om een cola te pakken.
Op woensdag 5 februari 2003 16:45 schreef _Osiris_ het volgende:
ik drink al 6 jaar niet. heb ik die 6 jaar 3x een uitzondering gemaakt en dan heb ik het over 1 biertje en niet over zat worden.ik ben het eens dat je zonder bier ook veel lol kan hebben, mensen die lullen dat ze het nodig hebben om los te komen of naar die lekkere kip (pardon dame) te gaan vind ik zulke ish.
wel heb ik gemerkt dat het sociaal moeilijker wordt naarmate je ouder bent. in een restaurant met fam of collega's staat het gewoon raar om een cola te bestellen als iedereen aan de wijn enz zit. ik vraag me ook af wat ik later drink aangezien ik nu nog graag aan de cola. bitterlemon en dat soort crap?
Ik ga toch ook geen kippenlever eten als ik het niet lekker vind. Hmmmm niet zo'n goede vergelijking dit
Gewoon je cola drinken en laat die anderen maar kijken ernaar, helemaal niets van aantrekken ook.
quote:Bij een sjiek diner wordt inderdaad vaak verwacht dat je wijn drinkt. Bij gelegenheden waar cola niet kan, ben je dan inderdaad beperkt tot mineraalwater.
Op woensdag 5 februari 2003 16:45 schreef _Osiris_ het volgende:
ik drink al 6 jaar niet. heb ik die 6 jaar 3x een uitzondering gemaakt en dan heb ik het over 1 biertje en niet over zat worden.ik ben het eens dat je zonder bier ook veel lol kan hebben, mensen die lullen dat ze het nodig hebben om los te komen of naar die lekkere kip (pardon dame) te gaan vind ik zulke ish.
Ik ken het probleem.
Van wat eerst was , ach een glaasje , ben ik de afgelopen jaren een drankgebruik gaan ontwikkelen van iig elke dag drinken.
Na het werk een glaasje wijn , bij het koken een glaasje wijn. bij het eten ,ach nog maar een glaasje wijn.
Enfin elke dag minstens een fles wijn en vaak meer.
Daarnaast tijdens het uitgaan vele glaasjes wijn.
Begon dikker te worden (opgeblazen kop enz). Regelmatig opstaan en denken , bleh wat voel ik me kut, wazig , hoofdpijn.
Maar goed , ik kon prima functioneren dus had ik geen alcoholprobleem, toch?
Vorige week na wat een gezellig avondje moest worden met min vriend. dvdtjes gehaald , drank in huis....
Weer veel te veel gezopen en natuurlijk ruzie gemaakt met mijn vriend.
De volgende ochtend toen ik wakker werd daar zoveel spijt van gehad dat ik besloot om geen alcohol meer te drinken.
Ik kan gewoonweg niet sociaal drinken, een glas wordt vanzelf een fles, een fles wordt vaak meer, met alle ellende vandien.
Gisteren was mijn vriend jarig. Ik heb voor de eerste keer een feestje nuchter mee gemaakt. Vrienden en fam. vonden het wel raar dat ik niet dronk.
Heb het open en eerlijk verteld dat ik hard op weg was om een stevig alcoholprobleem te ontwikkelen en dat ik daarom niet meer wilde drinken.
Ook hier kreeg ik te horen , a joh doe niet zo ongezellig , en jij? jij drinkt toch niet zoveel???
Verbazing alom , Toska zonder drank *grin*
Maar goed : ik sta nu 8 dagen droog, en ik ga het volhouden, heb geen ontwenningsverschijnselen ( iig niet lichamelijk).
Voel me frisser, helderder, en maak iig een stuk minder ruzie
Dus geen alcohol meer voor mij , ik kan gewoonweg niet sociaal drinken.
quote:Goed dat je erachter bent gekomen
Op donderdag 6 februari 2003 12:30 schreef toska het volgende:
Nooit meer alcohol. pffffffffffIk ken het probleem.
Van wat eerst was , ach een glaasje , ben ik de afgelopen jaren een drankgebruik gaan ontwikkelen van iig elke dag drinken.
Na het werk een glaasje wijn , bij het koken een glaasje wijn. bij het eten ,ach nog maar een glaasje wijn.
Enfin elke dag minstens een fles wijn en vaak meer.
Daarnaast tijdens het uitgaan vele glaasjes wijn.Begon dikker te worden (opgeblazen kop enz). Regelmatig opstaan en denken , bleh wat voel ik me kut, wazig , hoofdpijn.
Maar goed , ik kon prima functioneren dus had ik geen alcoholprobleem, toch?
Vorige week na wat een gezellig avondje moest worden met min vriend. dvdtjes gehaald , drank in huis....
Weer veel te veel gezopen en natuurlijk ruzie gemaakt met mijn vriend.De volgende ochtend toen ik wakker werd daar zoveel spijt van gehad dat ik besloot om geen alcohol meer te drinken.
Ik kan gewoonweg niet sociaal drinken, een glas wordt vanzelf een fles, een fles wordt vaak meer, met alle ellende vandien.Gisteren was mijn vriend jarig. Ik heb voor de eerste keer een feestje nuchter mee gemaakt. Vrienden en fam. vonden het wel raar dat ik niet dronk.
Heb het open en eerlijk verteld dat ik hard op weg was om een stevig alcoholprobleem te ontwikkelen en dat ik daarom niet meer wilde drinken.
Ook hier kreeg ik te horen , a joh doe niet zo ongezellig , en jij? jij drinkt toch niet zoveel???Verbazing alom , Toska zonder drank *grin*
Maar goed : ik sta nu 8 dagen droog, en ik ga het volhouden, heb geen ontwenningsverschijnselen ( iig niet lichamelijk).
Voel me frisser, helderder, en maak iig een stuk minder ruzie
Dus geen alcohol meer voor mij , ik kan gewoonweg niet sociaal drinken.
Dat wilde ik ook niet meer dus heb ik ook besloten om het zonder te doen.
Sociaal drinken lukt mij ook niet echt heel goed. Meestal smaakte een glas naar meer en het volgende glas ook. Het bij 3 glaasjes laten dat lukte dus niet zo goed.
Sterkte met het niet drinken
quote:Het heeft bij mij iig een lange tijd geduurd voordat ik er achter kwam dat mijn gebruik echt teveel werd.
Op donderdag 6 februari 2003 12:53 schreef yingyang het volgende:[..]
Goed dat je erachter bent gekomen
Ikzelf vond het ook tijd omdat ik ook wel eens een kwade dronk kreeg en op anderen begon te schelden zonder reden. Vlug werd ik boos en vaak om helemaal niets.
Dat wilde ik ook niet meer dus heb ik ook besloten om het zonder te doen.
Sociaal drinken lukt mij ook niet echt heel goed. Meestal smaakte een glas naar meer en het volgende glas ook. Het bij 3 glaasjes laten dat lukte dus niet zo goed.
Sterkte met het niet drinken
Jij ook veel sterkte. we spreken elkaar nog wel
quote:Bij mij was het tijdens het stappen al fout. Toen moest er eigenlijk al een belletje zijn gaan rinkelen. Maar het was zo dat mijn vrienden even hard doordronken met mij. Een enkeling kon zijn grenzen wel stellen. Van mijn 15e tot en met mijn 22ste heb ik dus van donderdag tot en met zaterdag super veel gedronken. Ik dronk door totdat ik helemaal vol zat. Zoals je nu ziet wat veel studenten nog doen, doorgaan tot het bittere eind.
Op donderdag 6 februari 2003 13:17 schreef toska het volgende:[..]
Het heeft bij mij iig een lange tijd geduurd voordat ik er achter kwam dat mijn gebruik echt teveel werd.
Drank beneveld een hoopJij ook veel sterkte. we spreken elkaar nog wel
En die beneveling ook ja Het hele denken wordt verdoofd en beneveld. Niet echt prettig vind ik dat meer. En ik sta het mezelf niet meer toe omdat ik bang ben om zat te worden omdat ik bang ben voor een eventuele kwaaie dronk. Zelfs als ik super positief en optimistisch en vrolijk was toen kon drank het laten omslaan in een depressieve bui.
Ik las een een psychologisch boek dat er in Nederland 1 miljoen probleemdrinkers zijn. Dat zijn er toch een paar minder geworden als ik dit topic erop nasla
Nogmaal sterkte en samen staan we sterk Je staat er niet alleen voor.
quote:Je hebt wel gelijk, als je met alcohol een leuker leven hebt en super vrolijk door het leven gaat dan kan het misschien geen kwaad. Als je je grenzen kent en een super te gekke avond heb tijdens het stappen met veel leuke herinneringen.
Op donderdag 6 februari 2003 14:58 schreef Evil_Jur het volgende:
maak gewoon plezier, ik heb liever een leuk kort leven, dan saai lang, en stel je voor dat je op je 50e een ziekte krijgt die niks met gezond leven te maken had, of een ongeluk. Was het ook allemaal mooi voor niks
Maar zodra je merkt dat alcohol meer kapot maakt dan je lief is dan is het verstandiger om het te laten staan.
Is voor iedereen zijn eigen keuze. Leven en laten leven. Ik ben ook niet tegen drinkers. Maar wel tegen agressieve drinkers die met uitgaan ruzie zoeken enzo. Ook vind ik het eng om iemand te zien die niet meer uit de ogen kan kijken en bijna omvalt uit zatheid.
Voor sommigen is alcohol gewoon niet goed. Vooral voor de mensen die het niet met mate kunnen drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |