quote:Kabinet beslist: 1,5 meter verdwijnt, maar coronatoegangsbewijs wordt gemeengoed
Het kabinet zet vanaf 25 september een volgende stap in het versoepelingsplan. De 1,5 meter-afstand-regel stopt, in de horeca, bij evenementen en in de culturele sector wordt een toegangsbewijs gemeengoed.
Met dat bewijs wordt enige ‘beveiliging ingebouwd’, een soort driepuntsgordel. Ook het mondkapje in het OV blijft nog even gemeengoed, al vervalt die plicht op alle andere plekken wel. Nachtclubs en disco’s blijven ook nog dicht. De openingstijden van de horeca worden ook nog niet verruimd: tussen 24.00 uur en 6.00 ‘s morgens blijft die dicht.
Met de besluiten kunnen ook evenementen worden hervat. Mogelijk worden deze nog wel aan maximale aantallen bezoekers gebonden, maar ze krijgen dezelfde regels als in de culturele sector, dus alles met qr-codes.
Dat wil niet zeggen dat het kabinet dinsdag, als er weer een persconferentie is, een al te uitbundig feestje zal durven vieren dus.
Want de vrijheden komen met een veiligheidsriem: het corona toegangsbewijs. Bij evenementen, festivals, in de horeca, in de bios, bij profsportwedstrijden in het theater: de qr-code wordt het toegangsticket, ook als het samenkomsten zijn met minder dan 75 personen. Dus: gevaccineerd zijn, hersteld óf getest zijn wordt de norm.
https://www.ad.nl/politie(...)gemeengoed~ae580a41/
Dat is van 5 januari 2021, tijd voor een update. Met wat meer duidelijk betreffende 'publieke voorzieningen, misschien een motie voor horeca, een voor musea en een voor bioscoop. Het kan maar duidelijk zijn zie woordenspel drang en dwang.quote:Op maandag 13 september 2021 16:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Publieke voorzieningen gaan niet achter een QR-slot voor zover ik heb begrepen.quote:Op maandag 13 september 2021 16:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik wilde net zeggen, deze motie gaat over publieke voorzieningen "zoals het openbaar vervoer of het stadhuis". Het lijkt mij te verdedigen dat horeca en theater daar niet bij hoort en dat het weinig zin heeft nu met deze motie te schermen.quote:Op maandag 13 september 2021 16:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is van 5 januari 2021, tijd voor een update. Met wat meer duidelijk betreffende 'publieke voorzieningen, misschien een motie voor horeca, een voor musea en een voor bioscoop. Het kan maar duidelijk zijn zie woordenspel drang en dwang.
https://www.tweedekamer.n(...)00114&did=2021D00541
het is ook niet nodig. Het gaat puur en alleen om het treiteren van burgers die zich niet hebben laten vaccineren. Verder heeft het helemaal niets met virusbestrijding te maken.quote:Op maandag 13 september 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
Je vraagt je toch af of deze poppenkast echt nodig is in deze fase van het pandemieverhaal
Waarschijnlijk spelen er hele andere (financiële) belangen bij dit soort afspraken en zijn en lopen er al aanbestedingen .
Mwa treiteren om te treiteren geloof ik niet in, maken ze zich alleen maar impopulair mee en ze zijn al niet populair als het gaat om coronamaatregelenquote:Op maandag 13 september 2021 16:42 schreef Haags het volgende:
[..]
het is ook niet nodig. Het gaat puur en alleen om het treiteren van burgers die zich niet hebben laten vaccineren. Verder heeft het helemaal niets met virusbestrijding te maken.
En binnen 48 uur wordt de app gedownloadquote:Op maandag 13 september 2021 16:48 schreef thedeedster het volgende:
Ben gevaccineerd maar vind dit gewoon verkapte dwang. Ik ga dan ook niet meedoen met die QR-ongein.
Gewoon boycotten die hap. Dan maar thuis zitten.
Ik sta er ergens ook wel zo in maar vind het wel erg sneu voor de uitbater. Die kiest ook niet voor deze komedie.quote:Op maandag 13 september 2021 16:48 schreef thedeedster het volgende:
Ben gevaccineerd maar vind dit gewoon verkapte dwang. Ik ga dan ook niet meedoen met die QR-ongein.
Wie heb je daar dan mee? Juist. Je lokale ondernemer die dit ook niet wil.quote:Op maandag 13 september 2021 16:48 schreef thedeedster het volgende:
De kamer tekent gewoon bij het kruisje.quote:Op maandag 13 september 2021 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa treiteren om te treiteren geloof ik niet in, maken ze zich alleen maar impopulair mee en ze zijn al niet populair als het gaat om coronamaatregelen. Geloof toch vooral dat mensen gewoon hun oude leventje terug willen en niet dit soort totaal overdreven politiestaatachtige maatregelen zitten te wachten.
Geloof ook nooit dat Huug een meerderheid gaat krijgen in de kamer
Het probleem is ook dat politici lastig bijdraaien (althans, alleen als het hun uitkomtquote:Op maandag 13 september 2021 16:35 schreef Elan het volgende:
Je vraagt je toch af of deze poppenkast echt nodig is in deze fase van het pandemieverhaal
Waarschijnlijk spelen er hele andere (financiële) belangen bij dit soort afspraken en zijn en lopen er al aanbestedingen .
Gaat niet lukken met qr code.quote:Op maandag 13 september 2021 16:57 schreef Nicksanders het volgende:
Frauderen kun je leren gebruik al maanden valse papieren.
Ik weet mijn wegen maak je geen zorgen.quote:Op maandag 13 september 2021 17:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken met qr code.
https://nos.nl/artikel/23(...)tiekloof-aanzienlijkquote:De meeste Nederlanders hebben begrip voor de uitgelekte plannen van het kabinet voor een coronatoegangsbewijs in onder meer de horeca. 55 procent vindt het terecht als je in een café of restaurant via de CoronaCheck-app moet bewijzen dat je gevaccineerd bent, negatief getest of hersteld van covid-19. Bij de bioscopen ligt dat percentage iets hoger: 59 procent. Ruim een kwart is tegen en 14 procent is neutraal.
Dat ligt heel anders bij mensen die zich niet hebben laten vaccineren, blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van de NOS. Van hen vindt 7 procent de zogenoemde coronapas te billijken.
Die kopen dan op straat even een negatief testbewijs.quote:Op maandag 13 september 2021 17:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met toeristen van buiten de EU? Die hebben geen QR code die ons systeem kan begrijpen gok ik (als ze al een QR code hebben)
Tot die conclusie komen ze bij de staatsomroep altijd dat het volk het eens is met de staat.quote:Op maandag 13 september 2021 17:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)tiekloof-aanzienlijk
Volgens de Staatsomroep blijkt uit onderzoek dat in opdracht van de Staatsomroep is uitgevoerd dat de bevolking achter de Staat staat.
Een groot gedeelte van de bevolking weet niet eens wat een QR code is.quote:Op maandag 13 september 2021 17:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken met qr code.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 september 2021 17:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat politici lastig bijdraaien (althans, alleen als het hun uitkomt)
Partijen die de hele pandemie voor strenge maatregelen waren zie je lastig omgaan met versoepelingen. alsof ze het gevoel hebben dat ze hun kiezers verraden. Maar ik denk dat mensen prima begrijpen dat je eerst streng moest zijn, maar nu niet meer. Het betekend niet dat de eerdere maatregelen dan onnodig waren, al wordt dan wel soms zo voorgesteld.
alsof hij dat alleen bepaaldquote:Op maandag 13 september 2021 17:48 schreef jigggy het volgende:
Dit is oprecht echt een walgelijke streek van hugo
He? Wat raar....quote:Op maandag 13 september 2021 17:04 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit voor TT?Toegang met QR code komt er gewoon hoor.
Tijden veranderen he. Men komt terug op eerdere uitspraken door andere inzichten. Gebeurd wel vaker.quote:Op maandag 13 september 2021 17:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He? Wat raar....
[ twitter ]
Oud filmpje. Er is inmiddels voortschrijdend inzicht.quote:Op maandag 13 september 2021 17:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He? Wat raar....
[ twitter ]
Oh? Vertel.quote:Op maandag 13 september 2021 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oud filmpje. Er is inmiddels voortschrijdend inzicht.
Waar?quote:Op maandag 13 september 2021 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tja met meer dan 1 miljoen niet gevaccineerden kunnen blijkbaar bepaalde maatregelen niet opgeheven worden. Of moeten zelfs aangescherpt worden. En het eiland Pampus is te klein om die mensen op te vangen.quote:Op maandag 13 september 2021 16:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hugo de Jonge wil de coronapas niet invoeren en dit zelfs in de wet laten vastleggen! Korte video waarin hij dit bevestigt:
[ twitter ]
[..]
Mensen mogen niet van gedachten veranderen na een jaar crisis?quote:Op maandag 13 september 2021 17:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He? Wat raar....
[ twitter ]
Als de politiek dat werkelijk had gedaan hadden we wellicht geen pandemie.quote:Op maandag 13 september 2021 18:07 schreef airconditioning het volgende:
Gelukkig is De Jonge niet zo standvastig en gaat hij gewoon mee met de wetenschap
Nee ik ben geen wetenschap ontkenner zoals jijquote:Op maandag 13 september 2021 18:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de politiek dat werkelijk had gedaan hadden we wellicht geen pandemie.
Ik heb me post wat aangepast en denk dat je eerder het nu over je zelf hebt.quote:Op maandag 13 september 2021 18:11 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee ik ben geen wetenschap ontkenner zoals jij
Oke succes verder, ik laat mij wel informeren door de wetenschap. Wat jij doet moet je zelf wetenquote:Op maandag 13 september 2021 18:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb me post wat aangepast en denk dat je eerder het nu over je zelf hebt.
Ik doe dat zelf ook trouwens. Maar je kent me blijkbaar persoonlijk? En je hebt zelf een blijkbaar grenzeloos vertrouwen in iets wat ver van de wetenschap staat de politiek?quote:Op maandag 13 september 2021 18:15 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Oke succes verder, ik laat mij wel informeren door de wetenschap. Wat jij doet moet je zelf weten
Wat een schijt vergelijkingquote:
Ben ik het een keer met dierenpoes eens.quote:
Je wilt de pandemie ontkennen omdat politici niet naar wetenschap zou luisteren. Dat zegt al genoeg.quote:Op maandag 13 september 2021 18:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik doe dat zelf ook trouwens. Maar je kent me blijkbaar persoonlijk?
Voortschrijdend inzicht dat politici liegen tegen ons en dat de wappies verdacht vaak gelijk krijgen.quote:Op maandag 13 september 2021 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tijd voor pek en veren.quote:Op maandag 13 september 2021 17:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He? Wat raar....
[ twitter ]
Wappies hebben nog nooit gelijk gehad.quote:Op maandag 13 september 2021 18:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht dat politici liegen tegen ons en dat de wappies verdacht vaak gelijk krijgen.
Nog even een jaartje volhouden, het is maar een mondkapje, het is maar het nachtleven...quote:Op maandag 13 september 2021 16:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Welke winter uit welke jaargang bedoelen ze hiermee? Die van 2032?
Waar en wanneer post ik dat binnen dit topic? Ik ben gevaccineerd en zal het bestaan van de pandemie zeker niet ontkennen. Nogmaals ken je mij?quote:Op maandag 13 september 2021 18:18 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Je wilt de pandemie ontkennen omdat politici niet naar wetenschap zou luisteren. Dat zegt al genoeg.
quote:Op maandag 13 september 2021 18:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar en wanneer post ik dat binnen dit topic? Ik ben gevaccineerd en zal het bestaan van de pandemie zeker niet ontkennen. Nogmaals ken je mij?
quote:Op maandag 13 september 2021 18:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de politiek dat werkelijk had gedaan hadden we wellicht geen pandemie.
quote:Op maandag 13 september 2021 18:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja met meer dan 1 miljoen niet gevaccineerden kunnen blijkbaar bepaalde maatregelen niet opgeheven worden. Of moeten zelfs aangescherpt worden. En het eiland Pampus is te klein om die mensen op te vangen.En die pas gaat er wel komen.
quote:Op maandag 13 september 2021 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen mogen niet van gedachten veranderen na een jaar crisis?
Stockholm schijnt een mooie stad te zijn?quote:Op maandag 13 september 2021 18:07 schreef airconditioning het volgende:
Gelukkig is De Jonge niet zo standvastig en gaat hij gewoon mee met de wetenschap
Klopt, hopelijk niet toegankelijk voor wappies, dat zou het wel ernstig verpestenquote:Op maandag 13 september 2021 18:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[..]
[..]
Stockholm schijnt een mooie stad te zijn?
Tja jij vertrouwt politici altijd ik doe dat niet.quote:
Niet alle natuurlijk wel het kabinet m.b.t. coronaquote:Op maandag 13 september 2021 18:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja jij vertrouwt politici altijd ik doe dat niet.
En op het beleid van het huidig kabinet is dus volgens jou geen kritiek mogelijk rond corona? Onder welke steen leef jij dan?quote:Op maandag 13 september 2021 18:27 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Niet alle natuurlijk wel het kabinet m.b.t. corona
Tuurlijk is kritiek mogelijk, anders zouden er niet zoveel wappies los kunnen gaan op Twitter. Maar ze doen het tot nu toe ontzettend goed en ik zou daar niemand anders willen zien zitten.quote:Op maandag 13 september 2021 18:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
En op het beleid van het huidig kabinet is dus volgens jou geen kritiek mogelijk? Onder welke steen leef jij dan?En sinds wanneer ken jij een politicus die puur handeld vanuit wetenschappelijke inzichten?
Dus ze doen het ontzettend goed politici?quote:Op maandag 13 september 2021 18:34 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Tuurlijk is kritiek mogelijk, anders zouden er niet zoveel wappies los kunnen gaan op Twitter. Maar ze doen het tot nu toe ontzettend goed en ik zou daar niemand anders willen zien zitten.
Nee je mag mij een schaap noemen, wappie is heel wat andersquote:Op maandag 13 september 2021 18:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus ze doen het goed? Ik denk dan eigenlijk dat jij ook een soort van wappie bent wellicht?
Niet echt.quote:Op maandag 13 september 2021 18:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht dat politici liegen tegen ons en dat de wappies verdacht vaak gelijk krijgen.
Ik ben voorstander van alles openen hoor.quote:Op maandag 13 september 2021 18:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het Sprookjesbos is nog mooierquote:Op maandag 13 september 2021 18:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik eigenlijk ook. Want waarom moet een groot deel van de bevolking opdraaien voor de keuze die mensen maken om zich niet te laten vaccineren? Ik denk dat dit zelfs een factor moet gaan worden bij een triage voor een IC? Of toegang tot zorg?quote:Op maandag 13 september 2021 18:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van alles openen hoor.
Ja trek het maar direct in het belachelijke. Niet iedere "wappie" gelooft in geheime pizzafeesten.quote:Op maandag 13 september 2021 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Ik heb nog steeds geen tastbare bewijzen gezien dat de Illuminatie bestaan, dat er satanische orgies gehouden worden in duistere grotten alwaar Moloch wordt aanbeden, of dat de aarde plat is.
Ik ga af op de brenger van de boodschap; in PCP's geval kan het niet gek genoeg zijn.quote:Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja trek het maar direct in het belachelijke. Niet iedere "wappie" gelooft in geheime pizzafeesten.
omdat volgens anderen dit rascistisch is, een voorbode is van een nieuwe vervolging van een groep net zoals de joden in de 2e wereldoorlog en het is medische apartheid.quote:Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook. Want waarom moet een groot deel van de bevolking opdraaien voor de keuze die mensen maken om zich niet te laten vaccineren?
Als je (continu) gebruik moet maken van overdrijving om je punt te maken, dan heb je eigenlijk helemaal geen punt.quote:Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ga af op de brenger van de boodschap; in PCP's geval kan het niet gek genoeg zijn.
Maar daar gaat het wel om, nietwaar?quote:Op maandag 13 september 2021 22:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als je (continu) gebruik moet maken van overdrijving om je punt te maken, dan heb je eigenlijk helemaal geen punt.
Jij bent de enige op dit forum die continu praat over duistere grotten en Moloch en blablabla
Kan je je superieur voelen tegenover de ongevaccineerde medemens.quote:Op maandag 13 september 2021 22:45 schreef Starhopper het volgende:
Net ff de coronacheck app gedownload en mijn bewijs erin gezetIk ben er klaar voor
![]()
![]()
Dom van je.quote:Op maandag 13 september 2021 22:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kan je je superieur voelen tegenover de ongevaccineerde medemens.
Ik als gevaccineerde ga niet mee doen met deze onzin.
Ga jij maar lekker iedere keer je gezondheid delen voor de buhne en mee doen aan de tweedeling in de maatschappij.quote:Op maandag 13 september 2021 22:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dom van je.
Dan geen restaurant, terrasje, cafe, bioscoop, museum, voetbalwedstrijd, etc voor je
Ik deel mijn gezondheid niet. Ze kunnen namelijk niet zien of ik mijn prikjes heb gehad, getest ben of corona heb gehad.quote:Op maandag 13 september 2021 22:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker iedere keer je gezondheid delen voor de buhne en mee doen aan de tweedeling in de maatschappij.
Maar je eerste social credits zijn binnen.quote:Op maandag 13 september 2021 22:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik deel mijn gezondheid niet. Ze kunnen namelijk niet zien of ik mijn prikjes heb gehad, getest ben of corona heb gehad.
Gevaccineerden die besmet raken eindigen een stuk minder snel op de IC. Zal me niet verbazen als het aantal zieken dat op de IC terecht komt 10% is tov niet gevaccineerden.quote:Op maandag 13 september 2021 02:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen kunnen gevaccineerden ook anderen besmetten. Kans is lager maar niet verwaarloosbaar. Daar gaat het niet primair om. het heeft in diverse kranten gestaan dat dit vooral een poging is om de vaccinatiegraad op te krikken. Dus in zekere zin is het best vergelijkbaar.
Die kleine emmer is bewust gekozen. Normaal gezien is 70-75% bezet. Dat opschalen gaat niet zomaar gebeuren. (Waar ga je alle verplegers vandaan halen?) Ongevaccineerden zorgen dus voor een onhoudbare situatie op de IC en dat we heel wat zorg hebben moeten opschuiven.quote:Op maandag 13 september 2021 06:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar zorgen in combinatie met een kleine emmer (ziekenhuiscapaciteit) wel voor een continu redelijk volle emmer. Waardoor de emmer volledig overstroomt als er extra water bijkomt in de vorm van Corona.
Bron: https://www.volksgezondhe(...)context/trend-aanbodquote:Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) heeft in juni 2020 een opschalingsplan gepresenteerd waarin werd voorgesteld om het aantal IC-bedden uit te breiden tot 1.350 structureel en 1.700 flexibel (Landelijk Netwerk Acute Zorg, 2020). Het aantal van 1.700 komt ongeveer overeen met het aantal bedden dat in gebruik was tijdens de piek van de eerste COVID-19-golf in 2020; toen waren er 1.424 IC-bedden voor patiënten met COVID-19 in gebruik en ongeveer 350 IC-bedden voor ander type patiënten (Landelijk Netwerk Acute Zorg, 2020; D. Gommers, podcast Virusfeiten 10 maart 2021, na ca 6 minuten).
Klopt, maar dat geldt natuurlijk ook voor mensen met overgewicht. Die doen ook meer beroep op de zorg dan mensen die een goed bmi hebben.quote:Op maandag 13 september 2021 23:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gevaccineerden die besmet raken eindigen een stuk minder snel op de IC. Zal me niet verbazen als het aantal zieken dat op de IC terecht komt 10% is tov niet gevaccineerden.
Dat scheelt echt een hoop
Ja maar dat zorgt niet voor een golf binnen de IC. Zoals ik al eerder zei, daar zit een redelijk vast patroon in en je kan je IC hierop afstellen. Er is een reden waarom we voor COVID niet in problemen kwamen mbt IC capaciteit.quote:Op maandag 13 september 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt natuurlijk ook voor mensen met overgewicht. Die doen ook meer beroep op de zorg dan mensen die een goed bmi hebben.
Dit staat allemaal los van de waanzin met toegangspassen. Als gevaccineerde ben ik daar fel tegen. En als dit de werkelijkheid gaat worden dan zoeken we weer wel op een andere manier vertier.quote:Op maandag 13 september 2021 23:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gevaccineerden die besmet raken eindigen een stuk minder snel op de IC. Zal me niet verbazen als het aantal zieken dat op de IC terecht komt 10% is tov niet gevaccineerden.
Dat scheelt echt een hoop
Zelfde als gevaccineerde.quote:Op maandag 13 september 2021 23:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit staat allemaal los van de waanzin met toegangspassen. Als gevaccineerde ben ik daar fel tegen. En als dit de werkelijkheid gaat worden dan zoeken we weer wel op een andere manier vertier.
Dit is een glijdende schaal en zorgt voor een enorme tweedeling. Nog maar te zwijgen over de handhaving. Je zult maar ondernemer zijn in die sectoren.quote:
Ik ook niet. Belachelijk is het.quote:Op maandag 13 september 2021 22:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kan je je superieur voelen tegenover de ongevaccineerde medemens.
Ik als gevaccineerde ga niet mee doen met deze onzin.
Hoezo tweedeling? De ongevaccineerden, afgezien de mensen die om medische redenen niet kunnen, kiezen er zelf voor om zichzelf buiten te sluiten.quote:Op maandag 13 september 2021 23:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit is een glijdende schaal en zorgt voor een enorme tweedeling. Nog maar te zwijgen over de handhaving. Je zult maar ondernemer zijn in die sectoren.
Veel plezier in je eentje.quote:Op maandag 13 september 2021 22:45 schreef Starhopper het volgende:
Net ff de coronacheck app gedownload en mijn bewijs erin gezetIk ben er klaar voor
![]()
![]()
Wat een deugneus.quote:Op maandag 13 september 2021 23:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo tweedeling? De ongevaccineerden, afgezien de mensen die om medische redenen niet kunnen, kiezen er zelf voor om zichzelf buiten te sluiten.
[ twitter ]
Een keuze die je nauwelijks kunt maken als je toegangspassen gaat toepassen. Maar als ongevaccineerde mag je wel een drukke supermarkt in. Hoe krom is dat wel niet.quote:Op maandag 13 september 2021 23:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo tweedeling? De ongevaccineerden, afgezien de mensen die om medische redenen niet kunnen, kiezen er zelf voor om zichzelf buiten te sluiten.
Het werken in de horeca gaat nog populairder worden.quote:Op maandag 13 september 2021 23:52 schreef Cherni het volgende:
En wie gaat dit handhaven? In het OV zijn mondkapjes verplicht. Het is nu al zo dat een groot deel geen mondkapje draagt. Dat is al niet te handhaven anders dan dat je personeel dat niet is opgeleid om te handhaven voor het blok zet.
Dat is toch een glijdende schaal. Rokers, alcoholisten etc etc. die ook maar zorg onthouden? Je moet weer chargeren om aan te tonen hoe gevaarlijk dit soort ontwikkelingen zijn.quote:Op maandag 13 september 2021 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is het een of het ander, neem die prik en we zien wel. Neem die prik niet maar laat gvd die bedden in de ziekenhuizen leeg dan.
Van mij mag iedereen alles, maar ongevaccineerd de ic bezetten deze winter nee. Gevaccineerden gaan voor!
Ben er een beetje klaar mee.
Dat is krom inderdaad. Wat mij betreft voeren ze dan ook weer de mondkapjesplicht in voor supermarkten en andere locaties waar je geen bewijs hoeft te laten zien.quote:Op maandag 13 september 2021 23:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een keuze die je nauwelijks kunt maken als je toegangspassen gaat toepassen. Maar als ongevaccineerde mag je wel een drukke supermarkt in. Hoe krom is dat wel niet.
Als dit er voor zorgt dat meer mensen zich laten prikken is het juist positiefquote:Schei uit. Dit is gewoon een kwestie van drang.
Maar de mantra dat alles een keuze is maakt het altijd zeer makkelijk.
Goede vraag. Geen idee.quote:En wie gaat dit handhaven? In het OV zijn mondkapjes verplicht. Het is nu al zo dat een groot deel geen mondkapje draagt. Dat is al niet te handhaven anders dan dat je personeel dat niet is opgeleid om te handhaven voor het blok zet.
Ik wens deze werknemers veel succes. Die zullen niet te benijden zijn.quote:Op maandag 13 september 2021 23:57 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het werken in de horeca gaat nog populairder worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |