abonnement Unibet Coolblue
pi_201333903
De Westerse- en Islamitische beschaving zijn de enige twee beschavingen die universeel zijn. Dus niet op micro-niveau verbonden aan een cultuur of etniciteit. Vandaar dat deze twee ook geregeld met elkaar botsen om terrein te winnen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  maandag 13 september 2021 @ 01:23:33 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201334010
De islamitische cultuur valt niet onder beschaving. Er is een ondergrens.
pi_201334109
Spijtig om iedere keer opnieuw te zien; hoe onwetend de gemiddelde Nederlander is over de Moslims en de Islam. Dit is ook meteen het grootste probleem in de Westerse wereld, namelijk ontbreken van kennis over de Islamitische wereld. Noch de ruim 200 jaar durende Kruistochten, noch de ruim 700 jaar aanwezigheid van Al Andalus in Europa, noch de ruim 400 jaar aanwezigheid van het Osmaanse Rijk, heeft de Westerse wereld geholpen om deze onwetendheid te verminderen.

In de 16de eeuw was de grootste kennis- en wetenschapscentra's op Islamitsiche grond. Destijds werden in Spanje, de Christelijke- en Joodse kinderen naar Islamitsiche leerscholen gestuurd om goed onderwijs te genieten.

Jij weet waarschijnlijk ook niet dat onderzoeken en toepassingen van moslims met betrekking tot optica, chirurgie, astronomie en wiskunde de mensheid in geheel veel heeft gebracht die nog steeds op de dag van vandaag in ons leven worden toegepast, het is andersom net zo hoor, maar ik ontken ook niets.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201334135
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 01:44 schreef Gibraltar70 het volgende:
grootste probleem in de Westerse wereld, namelijk ontbreken van kennis over de Islamitische wereld
Het grootste probleem :')
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 01:44 schreef Gibraltar70 het volgende:
In de 16de eeuw was de grootste kennis- en wetenschapscentra's op Islamitsiche grond.
En wat is er nu van over he? Stel terroristen die elkaar afmaken en vrouwen/andersdenkenden het leven vergallen.
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 01:44 schreef Gibraltar70 het volgende:
onderzoeken en toepassingen van moslims met betrekking tot optica, chirurgie, astronomie en wiskunde de mensheid in geheel veel heeft gebracht die nog steeds op de dag van vandaag in ons leven worden toegepast
Dat is algemeen bekend, maar altijd een dooddoener omdat dat argument gebruikt wordt in discussies over islamitisch terrorisme.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 13 september 2021 @ 02:02:18 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201334145
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 01:44 schreef Gibraltar70 het volgende:
Spijtig om iedere keer opnieuw te zien; hoe onwetend de gemiddelde Nederlander is over de Moslims en de Islam. Dit is ook meteen het grootste probleem in de Westerse wereld, namelijk ontbreken van kennis over de Islamitische wereld. Noch de ruim 200 jaar durende Kruistochten, noch de ruim 700 jaar aanwezigheid van Al Andalus in Europa, noch de ruim 400 jaar aanwezigheid van het Osmaanse Rijk, heeft de Westerse wereld geholpen om deze onwetendheid te verminderen.

In de 16de eeuw was de grootste kennis- en wetenschapscentra's op Islamitsiche grond. Destijds werden in Spanje, de Christelijke- en Joodse kinderen naar Islamitsiche leerscholen gestuurd om goed onderwijs te genieten.

Jij weet waarschijnlijk ook niet dat onderzoeken en toepassingen van moslims met betrekking tot optica, chirurgie, astronomie en wiskunde de mensheid in geheel veel heeft gebracht die nog steeds op de dag van vandaag in ons leven worden toegepast, het is andersom net zo hoor, maar ik ontken ook niets.
Dat ontken ik ook niet, ik ben me daar wel degelijk van bewust. Maar dat was zeker 400 jaar geleden.
De islam nu is bekrompen, beklemmend, mensonterend, achterlijk en oorzaak van eindeloos veel dood en verderf.
pi_201334167
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 02:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook niet, ik ben me daar wel degelijk van bewust. Maar dat was zeker 400 jaar geleden.
De islam nu is bekrompen, beklemmend, mensonterend, achterlijk en oorzaak van eindeloos veel dood en verderf.
Dit roepen de nabestaanden van de miljoenen slachtoffers die de Amerikaanse (NAVO) soldaten hebben nagelaten in het Midden-Oosten ook over de Westerse beschaving. Tevens de oud-koloniën ook.

Als we echt inhoudelijk hierover willen praten, dan moeten wij even loskomen van retoriek en projectie van het gedrag van 0.00000000000000000000000001% op ruim een miljard moslims over de hele wereld. Anders blijf je in je eigen waarheid geloven.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201334484
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 02:23 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Dit roepen de nabestaanden van de miljoenen slachtoffers die de Amerikaanse (NAVO) soldaten hebben nagelaten in het Midden-Oosten ook over de Westerse beschaving. Tevens de oud-koloniën ook.

Als we echt inhoudelijk hierover willen praten, dan moeten wij even loskomen van retoriek en projectie van het gedrag van 0.00000000000000000000000001% op ruim een miljard moslims over de hele wereld. Anders blijf je in je eigen waarheid geloven.
Een handjevol verpest het voor de rest. Degenen met de grootste mond worden aangezien als vertegenwoordigers, en vaak zijn dit terroristen met dezelfde religieuze achtergrond.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201334817
Tis idd meer van de laatste decenias dat de Arabische landen zich meer als een stelletje apen gedragen...
pi_201334880
Ik weet niet of het voor het doel van TS handig is om allerlei enorm gewelddadige en expansiedriftige voorbeelden te geven. Zoals (de rijken binnen) al-Andalus en het Ottomaanse Rijk. Om een punt te maken over zogenaamd onbegrip. Als de buurman je huis komt plunderen is onbegrip nog wel het minste aan emoties wat je aan de dag legt.

Het is niet zo dat alleen de laatste 20 jaar Arabische landen zich zo gedragen. De oorsprong van Islam is gebaseerd op geweld en expansiedrift richting ongelovigen. De Westerse wereld bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend). Waarom zou daar begrip voor moeten zijn vanuit de kant die aangevallen wordt?

Hiermee praat ik de geweldadige uitspattingen van de Westerse wereld uiteraard niet goed. Ook die is geschoeid op een leest van gewelddadige expansiedrift. Dus met andere woorden volstrekt logisch dat deze twee beschavingen botsen.

Wat dat betreft zou je de openheid waarmee de Westerse wereld al tientallen jaren moslims verwelkomen in de eigen samenleving om er onderdeel van te worden en daarbij voortdurend hen als minderheid de hand boven het hoofd houdt een extreem zachtaardige en begripvolle periode kunnen noemen vanuit het westen richting de islam. Een situatie die nauwelijks gelijken kent en die al helemaal niet andersom te herkennen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2021 08:12:43 ]
pi_201337308
De Islamitische beschaving stond ooit eens op een relatief hoger niveau dan vandaag de dag. Maar dat is al weer even geleden. Sowieso denk ik wel dat er wat grote verschillen zijn tussen beide. De Sultan was over het algemeen een veel absolutistischer vorst zelfs in vergelijking met Europese monarchen.

De Westerse wereld had ooit een extreem sterke expansiedrang. Vandaag de dag is dat de andere kant opgeschoten. Enerzijds waren de kruistochten natuurlijk ook onderdeel van deze expansiedrang; anderzijds probeerde ze simpelweg verloren terrein goed te maken. De Islamitische wereld heeft zich immers ook over de Levant verspreid door middel van het zwaard.

In de 15e eeuw was moslimheerschappij is het grootste deel van Spanje overigens al weer ten einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 13-09-2021 11:45:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')