abonnement Unibet Coolblue
pi_201332618
Ik heb Windows 10 op mijn PC geinstalleerd.
Bij elke bewerking/map/programma/schijf word er gezegd dat ik niet bevestigd ben.
Dat is vreemd want ik ben de enige gebruiker/administrator.
Als ik een map wil verwijderen krijg ik deze melding 'U moet administratormachtigingen opgeven op deze map te kunnen verwijderen'
Klik ik op doorgaan dan krijg ik 'U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren'
U dient door S-1-5-21-148 met meer cijfers' gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen brengen'
Als ik bij de map op beveiliging klik en dan geavanceerd dan staat alleen mijn naam, SYSTEM en administrators er.
Die rare S met al die getallen staat daar niet bij maar kan ik ook nergens vinden.
Bij eigenaar staat mijn naam en ik heb overal vinkjes staan heb volledig toegang.

Dit is het geval bij alle schijven en kan niets verwijderen op bewerken.
Zelfs een filmpje kijken lukt niet.
Op internet lees ik dat ik niet de enige ben, maar oplossingen worden er helaas niet geboden en topics blijven open staan.
Hopelijk weten jullie hier wat er aan de hand is en hoe dit is op te lossen.
Ik kan mij herinneren dat ik dit vroeger bij Windows 7 ook had.
Ik had bij gebruikersaccounts het schuifje helemaal naar beneden gezet, nu ook, maar dat helpt niet.
  zondag 12 september 2021 @ 23:44:24 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201332971
Die s reeks duidt op een nu onbekende gebruiker, je krijgt de unieke identifier maar niet de naam. Als het toch een nieuwe installatie is zou ik het nog een keer proberen, wat er mis is gegaan zal ws een mysterie blijven.

Is het een verse installatie of een upgrade/update van een vorige met behoud van instellingen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201333380
Ah weer wat geleerd.
Het is een volledig nieuwe installatie.
Ik heb ook alle partities geformatteerd en verwijderd tijdens de installatie en vervolgens een nieuwe partitie gemaakt.
Dit is dus een complete verse installatie.
  maandag 13 september 2021 @ 16:50:18 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201340841
Best wazig, zou niet moeten kunnen eigenlijk. Onwaarschijnlijk maar misschien toch ergens een corruptie op de schijf of zo? Hoe dan ook kan windows een deeltje niet lezen/vertalen uit zijn eigen systeem. Anders heb je bij een verse installatie geen onbekende username en als die van jou er wel bij zit zal het gaan om een windows systeem account.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 13 september 2021 @ 17:04:05 #5
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201340990
Komt veel vaker voor, de bestanden en mappen zijn gekoppeld aan de gebruiker van de vorige installatie (die S-1-5-21-148 is de userid van die gebruiker)

Je zal een take ownership moeten uitvoeren op alle schijven behalve de C:. Daar zal je het probleem niet hebben als je die geformatteerd hebt.

https://www.laptopmag.com(...)-using-file-explorer

(dit werkt net zo op hele schijven)
  maandag 13 september 2021 @ 18:44:58 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201342253
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:04 schreef versterker het volgende:
Komt veel vaker voor, de bestanden en mappen zijn gekoppeld aan de gebruiker van de vorige installatie (die S-1-5-21-148 is de userid van die gebruiker)

Je zal een take ownership moeten uitvoeren op alle schijven behalve de C:. Daar zal je het probleem niet hebben als je die geformatteerd hebt.

https://www.laptopmag.com(...)-using-file-explorer

(dit werkt net zo op hele schijven)
Hij gaf wel aan dat alle partities verwijderd waren, daarom is het wel gek.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 13 september 2021 @ 19:02:46 #7
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201342534
Oops, daaroverheen gelezen.

Inderdaad, herinstallatie.
pi_201344273
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:04 schreef versterker het volgende:
Komt veel vaker voor, de bestanden en mappen zijn gekoppeld aan de gebruiker van de vorige installatie (die S-1-5-21-148 is de userid van die gebruiker)

Je zal een take ownership moeten uitvoeren op alle schijven behalve de C:. Daar zal je het probleem niet hebben als je die geformatteerd hebt.

https://www.laptopmag.com(...)-using-file-explorer

(dit werkt net zo op hele schijven)
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 18:44 schreef jogy het volgende:

[..]
Hij gaf wel aan dat alle partities verwijderd waren, daarom is het wel gek.
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:02 schreef versterker het volgende:
Oops, daaroverheen gelezen.

Inderdaad, herinstallatie.
De wegen des Windows zijn onbegrijpelijk. En toch heeft dit te maken met een 'take ownership'.

Dat kan je aanpassen/overnemen bij de geavanceerde eigenschappen van een map; is verrekte omslachtig en je moet niet of juist wel een vinkje al of niet :) vergeten te zetten bij ownership doorgeven aan onderliggende of juist bovenliggende mappen en als je pech hebt krijg je de mededeling dat 'de eigendomsrechten bij een bovenliggende map horen', zodat je dat ook weer kan gaan zitten uitvogelen. :( :P

Yeah Windows ^O^

En als je een lucky basterd bent, krijg je bij de mededeling van...enz. 'doorgaan?' en ben je echt een spekkoper. ^p^
  maandag 13 september 2021 @ 21:11:16 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201344836
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:40 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
[..]
[..]
De wegen des Windows zijn onbegrijpelijk. En toch heeft dit te maken met een 'take ownership'.

Dat kan je aanpassen/overnemen bij de geavanceerde eigenschappen van een map; is verrekte omslachtig en je moet niet of juist wel een vinkje al of niet :) vergeten te zetten bij ownership doorgeven aan onderliggende of juist bovenliggende mappen en als je pech hebt krijg je de mededeling dat 'de eigendomsrechten bij een bovenliggende map horen', zodat je dat ook weer kan gaan zitten uitvogelen. :( :P

Yeah Windows ^O^

En als je een lucky basterd bent, krijg je bij de mededeling van...enz. 'doorgaan?' en ben je echt een spekkoper. ^p^
Misschien wel hoor maar als het toch al een nieuwe installatie is waarom zou je dan de moeite nemen om het te repareren? Gewoon opnieuw proberen. Als ik TS was zou ik er ook een check overheen gooien om te zien of de disk nog in orde is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201345916
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 21:11 schreef jogy het volgende:

[..]
Misschien wel hoor maar als het toch al een nieuwe installatie is waarom zou je dan de moeite nemen om het te repareren? Gewoon opnieuw proberen. Als ik TS was zou ik er ook een check overheen gooien om te zien of de disk nog in orde is.
O ja; ik ben het met je eens, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ;)
Vraag mij wel af hoe het kan?
En vraag mij daarbij af waar TS de installatie-windows van vandaan heeft. En heeft het iets te maken met de productkey wellicht :?

Om de feestvreugde nog even te verhogen; een gratis versie van win 10 kan je nog steeds legaal en veilig verkrijgen en de key van win7 of was het 8 is ook goed voor win10.

Onze Bill is echt niet gek met z'n 'reclameverzamelsoftware' + besturingssysteempje onder de naam app, wat waarschijnlijk juridische voordelen biedt :)
  maandag 13 september 2021 @ 22:14:20 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201346093
Mwoah, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan eerder. Een herinstallatie is niet veel meer dan klik, klik, wachten, klik en klaar. Bij Ownership proberen te krijgen is veel twijfelachtiger dat het de problemen oplost. Ook omdat ts blijkbaar gewoon owner is en er een systeem account blijkbaar niet goed is geïmplementeerd bij installatie. Zo lijkt het iig op basis van de gegeven info in de OP en het feit dat het geen upgrade of herinstallatie is war de overige schijven intact zijn gebleven. Daarom zou ik zelf eerder een probleem zoeken bij de SSD. Of gewoon softwarematige domme pech.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201346604
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 22:14 schreef jogy het volgende:
Mwoah, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan eerder. Een herinstallatie is niet veel meer dan klik, klik, wachten, klik en klaar. Bij Ownership proberen te krijgen is veel twijfelachtiger dat het de problemen oplost. Ook omdat ts blijkbaar gewoon owner is en er een systeem account blijkbaar niet goed is geïmplementeerd bij installatie. Zo lijkt het iig op basis van de gegeven info in de OP en het feit dat het geen upgrade of herinstallatie is war de overige schijven intact zijn gebleven. Daarom zou ik zelf eerder een probleem zoeken bij de SSD. Of gewoon softwarematige domme pech.
Oja joh? ;)
Maar wederom heb je gelijk.
Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik dataschijven overzette van win 95, naar 98, naar ME, naar 7 en nu naar win10.
Deed win7 en doet win10 nogal stupide over :)
  maandag 13 september 2021 @ 23:13:54 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201346793
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:58 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Oja joh? ;)
Maar wederom heb je gelijk.
Ja en ik geloof niet dat je oprecht ben met dat dikgedrukte deel. :{

quote:
Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik dataschijven overzette van win 95, naar 98, naar ME, naar 7 en nu naar win10.
Deed win7 en doet win10 nogal stupide over :)
Ik ben het ook wel tegen gekomen maar bij mij was het dan al bestaande systemen die opeens een kronkel in de software kregen en ik het halve internet moest afstruinen naar mogelijke oplossingen. Vaker wel dan niet krijg je met zo'n systeem-issue het nooit helemaal goed rechtgebreidt. Zeker niet als het in het OS zelf zit. je kan geen eigenaarsschap overnemen als de bestanden in gebruik zijn. En TS geeft al aan dat het bij elke actie is die hij probeert dus niet in een word bestandje of andere overgezette data. Ook waneer hij een programma wil starten of wat dan ook.

Begrijp me niet verkeerd, het zou best kunnen werken maar als het ook bij het openen van applicaties verkeerd gaat dan is het dus niet omdat hij perongeluk bestanden heeft lopen slepen waardoor er rechten van het vorige OS zijn blijven hangen, wat ook vaak genoeg gebeurd helaas.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201347343
quote:
8s.gif Op maandag 13 september 2021 23:13 schreef jogy het volgende:

[..]
Ja en ik geloof niet dat je oprecht ben met dat dikgedrukte deel. :{
[..]
Ik ben het ook wel tegen gekomen maar bij mij was het dan al bestaande systemen die opeens een kronkel in de software kregen en ik het halve internet moest afstruinen naar mogelijke oplossingen. Vaker wel dan niet krijg je met zo'n systeem-issue het nooit helemaal goed rechtgebreidt. Zeker niet als het in het OS zelf zit. je kan geen eigenaarsschap overnemen als de bestanden in gebruik zijn. En TS geeft al aan dat het bij elke actie is die hij probeert dus niet in een word bestandje of andere overgezette data. Ook waneer hij een programma wil starten of wat dan ook.

Begrijp me niet verkeerd, het zou best kunnen werken maar als het ook bij het openen van applicaties verkeerd gaat dan is het dus niet omdat hij perongeluk bestanden heeft lopen slepen waardoor er rechten van het vorige OS zijn blijven hangen, wat ook vaak genoeg gebeurd helaas.
Over die oprechtheid ga ik echt niet verder; je gelooft het of niet.

Bij het overnemen van eigenaarschap krijg ik altijd een foutmelding van windows. Als ik toch doorzet en daarna alle vensters sluit, waarna ik lees en schrijfrechten instel doet tie het gewoon. Ik ga niet al mijn mappen en bestanden nalopen. Pas als ik iets wil inzien, dan pas neem ik de eigenaarsschap over.
Het blijft een vervelend karweitje.
pi_201351097
Inmiddels word dit de 6e keer dat ik Windows opnieuw installeer.
Ik heb nu ook een andere nieuwe SSD gebruikt en ook daar is hetzelfde probleem.
Mijn machtiging is de S-1 waardoor ik gemachtigd moet worden.
Dit heb ik veranderd naar mijn eigen naam (administrator)
De map zelf is veranderd, ook als ik het vinkje plaats bij onderliggende mappen en bestanden vraagt ie alsnog dat ik door S-1 gemachtigd moet worden.
Ik heb een orginele product key en heb de ISO van de site van Microsoft gehaald.
Bij gebruikersaccounts is het schuifje ook helemaal naar beneden.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:00 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201351472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:31 schreef 0108daniel het volgende:
Inmiddels word dit de 6e keer dat ik Windows opnieuw installeer.
Ik heb nu ook een andere nieuwe SSD gebruikt en ook daar is hetzelfde probleem.
Mijn machtiging is de S-1 waardoor ik gemachtigd moet worden.
Dit heb ik veranderd naar mijn eigen naam (administrator)
De map zelf is veranderd, ook als ik het vinkje plaats bij onderliggende mappen en bestanden vraagt ie alsnog dat ik door S-1 gemachtigd moet worden.
Ik heb een orginele product key en heb de ISO van de site van Microsoft gehaald.
Bij gebruikersaccounts is het schuifje ook helemaal naar beneden.
Sodeju, dat is wel echt heel raar. je gebruikt de iso of windows media creation tool?

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

ik kan me echt niet voorstellen dat dit het is hoor.

Maar resumé

• Meerdere SSD's geprobeerd
• Geldige serial
• Laatste iso van wndows van de microsoft site gehaald

Is het een lokaal account of een microsoft account waar je mee werkt? Kan je een (ander) lokaal account aanmaken, die admin maken en ermee inloggen om te kijken of dat werkt?

Heb je home of pro?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201351492
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:57 schreef jogy het volgende:

[..]
Sodeju, dat is wel echt heel raar. je gebruikt de iso of windows media creation tool?

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

ik kan me echt niet voorstellen dat dit het is hoor.

Maar resumé

• Meerdere SSD's geprobeerd
• Geldige serial
• Laatste iso van wndows van de microsoft site gehaald

Is het een lokaal account of een microsoft account waar je mee werkt? Kan je een (ander) lokaal account aanmaken, die admin maken en ermee inloggen om te kijken of dat werkt?

Heb je home of pro?
Klopt inderdaad.
Ik heb de pro versie.
Het is een lokaal account.
Ik heb met mijn microsoft account ingelogd, maar daarmee krijg ik nog steeds de meldingen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:06:47 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201351624
ff een pure gok. Als je toch weer een herinstallatie gaat wagen, doe dat dan eens zonder internetverbinding zodat er helemaal niets van buitenaf op de pc terecht komt en doe dan eens een paar dingen die nu niet werken.

Het is een verse installatie dus geen externe data die je er achteraf op zet zoals bestanden of programma's (zonder setup) ?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201352092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:31 schreef 0108daniel het volgende:

Inmiddels word dit de 6e keer dat ik Windows opnieuw installeer.
Ik heb nu ook een andere nieuwe SSD gebruikt en ook daar is hetzelfde probleem.
Mijn machtiging is de S-1 waardoor ik gemachtigd moet worden.
Dit heb ik veranderd naar mijn eigen naam (administrator)
De map zelf is veranderd, ook als ik het vinkje plaats bij onderliggende mappen en bestanden vraagt ie alsnog dat ik door S-1 gemachtigd moet worden.
Ik heb een orginele product key en heb de ISO van de site van Microsoft gehaald.
Bij gebruikersaccounts is het schuifje ook helemaal naar beneden.
Heb je een compleet blanco SSD gebruikt en verder geen enkel andere harddisk aangesloten? Dus ééntje waar geen enkele partitie en/of data meer op stond?

Een Microsoft Account hoeft overigens niet automatisch een Local Admin gebruiker te zijn.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_201352871
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:06 schreef jogy het volgende:
ff een pure gok. Als je toch weer een herinstallatie gaat wagen, doe dat dan eens zonder internetverbinding zodat er helemaal niets van buitenaf op de pc terecht komt en doe dan eens een paar dingen die nu niet werken.

Het is een verse installatie dus geen externe data die je er achteraf op zet zoals bestanden of programma's (zonder setup) ?
Ga ik proberen.
Het is inderdaad een verse installatie waar niets achteraf op gezet word.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Heb je een compleet blanco SSD gebruikt en verder geen enkel andere harddisk aangesloten? Dus ééntje waar geen enkele partitie en/of data meer op stond?

Een Microsoft Account hoeft overigens niet automatisch een Local Admin gebruiker te zijn.
Het is inderdaad een compleet blanco SSD.
In totaal heb ik 2 SSD's aangesloten.
Toen de ene niet werkt heb ik het op de andere geprobeerd, maar kreeg op de andere SSD exact hetzelfde probleem.
De partities verwijder ik en maak dus een compleet nieuwe partitie aan.
pi_201353513
Is de Windows versie ook nieuw of een “oude” Windows versie die je al ooit eerder hebt geregistreerd met je admin account?
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:58:17 #22
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201353979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:58 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Klopt inderdaad.
Ik heb de pro versie.
Het is een lokaal account.
Ik heb met mijn microsoft account ingelogd, maar daarmee krijg ik nog steeds de meldingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Ga ik proberen.
Het is inderdaad een verse installatie waar niets achteraf op gezet word.
[..]
Het is inderdaad een compleet blanco SSD.
In totaal heb ik 2 SSD's aangesloten.
Toen de ene niet werkt heb ik het op de andere geprobeerd, maar kreeg op de andere SSD exact hetzelfde probleem.
De partities verwijder ik en maak dus een compleet nieuwe partitie aan.
Het lijkt wel een probleem met je Microsoft account zelf, als ik het zo lees. Sommige instellingen worden online opgeslagen en bij eerste keer inloggen/instellen weer hersteld.

Probeer tijdens de installatie eens niet je Microsoft account te gebruiken, maar een lokaal account. Heb je dan geen problemen ligt het aan je MS account.

Als je die instellingen uit je MS account wil verwijderen:

quote:
Als u de synchronisatie van uw instellingen wilt stoppen en deze wilt verwijderen uit de cloud, schakelt u gesynchroniseerde instellingen uit op alle apparaten die zijn verbonden met uw Microsoft-account. Wanneer dit is gebeurd, moet u het verwijderen uit uw account. U doet dit als volgt:

Ga naar https://account.microsoft.com/devices.

Schuif omlaag naar de onderkant van de pagina en selecteer Gesynchroniseerde instellingen verwijderen.
(https://support.microsoft(...)63-279a-329926955708)

[ Bericht 10% gewijzigd door versterker op 14-09-2021 16:16:42 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:19:28 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201359078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:58 schreef versterker het volgende:

[..]
[..]
Het lijkt wel een probleem met je Microsoft account zelf, als ik het zo lees. Sommige instellingen worden online opgeslagen en bij eerste keer inloggen/instellen weer hersteld.

Probeer tijdens de installatie eens niet je Microsoft account te gebruiken, maar een lokaal account. Heb je dan geen problemen ligt het aan je MS account.

Als je die instellingen uit je MS account wil verwijderen:
[..]
(https://support.microsoft(...)63-279a-329926955708)

Als ik het goed lees kwam het Microsoft account later pas. Nadat het lokale account al verneukt was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201359790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is de Windows versie ook nieuw of een “oude” Windows versie die je al ooit eerder hebt geregistreerd met je admin account?
De Windows versie is een nieuwe versie die nog niet eerder gebruikt is.
pi_201367540
Ik heb het even zo gelaten en de Nvidia drivers geinstalleerd.
Als ik de Nvidia control panel wil openen krijg ik gelijk een foutmelding dat de parameter onjuist is.
Volgens mij werkt het allemaal niet zo lekker als ik niet gemachtigd ben.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:02:31 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201367647
Denk inderdaad dat het gewoon niet lekker of helemaal niet gaat werken zolang je dit mysterische issue ervaart.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201368940
Volgens probleem dat ik nu ervaar is dat linksonderin mijn startknop niet meer werkt.
  woensdag 15 september 2021 @ 14:03:59 #28
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201369305
Zou je de logboeken (systeem, applicatie, beveiliging) kunnen exporteren en hier willen plaatsen?

Nog een paar vragen;
Ontstaat het probleem meteen na installatie?

Geef je tijdens installatie meteen je microsoft account op? Of doe je dat later?

Heb je het al eens geprobeerd met een nieuw ms account maken tijdens de installatie?
pi_201369455
Ik zou het naar een reparateur brengen, dit gaat wel erg diep fout.
pi_201371238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:03 schreef versterker het volgende:
Zou je de logboeken (systeem, applicatie, beveiliging) kunnen exporteren en hier willen plaatsen?

Nog een paar vragen;
Ontstaat het probleem meteen na installatie?

Geef je tijdens installatie meteen je microsoft account op? Of doe je dat later?

Heb je het al eens geprobeerd met een nieuw ms account maken tijdens de installatie?
Als ik dat kan vinden zal ik het doen.
Nee, die geef ik niet gelijk op.
Dit had ik gisteren aan het eind van de ochtend hier gezegd :)
Een nieuw microsoft account heb ik nog niet gemaakt.
Ligt de machtiging niet bij Microsoft zelf na de installatie ipv een Microsoft account?
  woensdag 15 september 2021 @ 16:34:52 #31
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201372143
quote:
Dankje.
Helaas ben ik niet gemachtigd om een log event op te slaan.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:48:39 #33
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201372154
Ook niet naar een usb stick?
pi_201374439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:48 schreef versterker het volgende:
Ook niet naar een usb stick?
Zover kan ik niet komen, daarvoor word al aangegeven dat ik niet gemachtigd ben.
Wat ik kan doen is terug naar Windows 7 om te kijken of dat prima werkt.
Als dat werkt kan ik een upgrade doen naar Windows 10.
  woensdag 15 september 2021 @ 22:06:30 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201376100
Op dit moment zou ik zelfs een keer de bios ingaan om deze te resetten of zo, hopelijk kan je de bios updaten binnen de bios zelf. En daarna weer een fresh install, nu met een media Creation USB stick. Gebruik maar één SSD en haal die ander eruit. Alles verwijderen, nieuwe partities aanmaken, geen internet aansluiten, maak een lokaal admin account aan en probeer het nog een keer. Ik zou het echt niet meer weten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201382027
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. En meestal als het vreemd wordt, dan is onstabiele hardware het probleem (warmte, slijtage, dat soort zaken). Maar goed. Nieuwe blanco SSD en nog steeds het issue.

Is het voor je mogelijk Windows 10 te installeren op een compleet blanco SSD, maar zonder enige vorm van Microsoft account en internet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_201382529
Ik heb het inmiddels nogmaals opnieuw geinstalleerd maar dit keer heb ik het anders gedaan.
Ik heb alle partities weer verwijderd van beide SSD's.
Dit keer heb ik maar 1 partitie aangemaakt op 1 SSD wat mijn primaire schijf is.
Voorheen deed ik beide SSD's formatteren en opnieuw een partitie aanmaken waardoor beide SSD's primair zijn.
Na de installatie vind Windows maar 1 schijf wat klopt.
Bij schijfbeheer heb ik de 2e SSD aangemaakt.
Die werkt direct zonder problemen.
Op internet heb een tip gevonden op via opdrachtenprompt TAKEOWN/'schijf' te kiezen.
Dit heb ik gedaan en ben nu ook administrator op die schijf.
Vervolgens heb ik geen last meer dat ik niet gemachtigd ben en kan nu alles gewoon installeren.
Direct Nvidia configuratiescherm getest en dat start ook op.
Ik kan nu zoals het hoort ook mappen aanmaken en verwijderen en programma's installeren.
Het enige puntje waar ik nog niet achter ben is als ik bijvoorbeeld een driver van mijn printer op de PC zet (exe file) dit wel een beveiligingsschildje laat zien in het pictogram.
Hoewel ik dit vaak bij andere ook zie en bij filmpjes op Youtube neem ik aan dat dit 'hoort'
Al met al is het nu gelukt en kan eindelijk na dagen kl*ten Windows normaal gebruiken.
Bedankt voor alle informatie en hulp!! :)
  donderdag 16 september 2021 @ 12:24:54 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201382857
*O* *O* *O*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')