quote:APELDOORN - Hij is amper van de schrik bekomen. Toch gaat het naar omstandigheden goed met de 11-jarige Mikail, die gisteravond werd neergestoken in Apeldoorn. De jongen werd voor zijn flat belaagd door een buurman: vijf steekwonden en een snijwond in de nek.
De bebloede kleding die Mikails moeder tevoorschijn haalt, laten het drama zien dat zich donderdagmiddag heeft afgespeeld aan de Pythagorasstraat. Nadat de jongen uit school kwam -thuis voor de deur afgezet door een busje-, stelde de betreffende buurman vragen.
“Waar is je moeder? Waar is je vader?” Nadat Mikail daar niet direct antwoord op had, werd hij gestoken. “Ik dacht dat het een grap was. Maar toen zag ik bloed.”
“Ik viel en riep: 'waarom doe je dit? Ik ging liggen zodat hij dacht dat ik dood was. Toen ging hij de flat in. Ik leefde gelukkig nog.” De jongen rende vervolgens naar het schoolplein op de hoek en zocht hulp.
Boze benedenbuurman
Problemen met de betreffende buurman speelden al langer. “Een maand geleden liep hij over de galerij met een schroevendraaier in zijn hand. Hij riep: 'Kom dan naar beneden!' Maar de politie kon niks doen.” Toch had Mikails moeder nooit verwacht dat hij haar gezin echt kwaad zou doen. “Ik dacht dat hij blufte.”
De man, die na het incident door de politie is opgepakt, zou de directe benedenbuurman van Mikails familie zijn. Hij klaagde over geluidsoverlast. “Dan stond hij te roepen en op de bel te drukken. Zijn verhaal is nooit duidelijk: hij zegt: 'Houd op met wat je doet. Je doet het expres! Hij klaagt zelfs over geluidsoverlast als ik alleen thuis ben”, aldus de moeder van drie kinderen.
De man zou ook aanbellen of kloppen op deuren van andere buurtbewoners. Zelfs midden in de nacht, weet buurman Jan van de Blankevoort. “Hij zei: de woningcorporatie en politie doen niks voor me. Ik ga het nu zelf oplossen. Met wat voor resultaat dan ook.”
Vijf steekwonden
En nu heeft Miakil vijf steekwonden: twee op de rug, en één in de buik, knie en arm. In zijn nek heeft Mikail een snijwond. “Het doet geen pijn”, zegt de 11-jarige, die dolblij is dat hij na het incident een BigMac en hamburger bij de McDonalds mocht eten. Ook kreeg hij van vrienden een grote knuffelhond cadeau.
Mikails moeder hield een onveilig gevoel over aan het steekincident. Daarom wil ze liever niet met haar naam worden genoemd. “Wat als hij vrijkomt? Hij heeft psychische problemen. Dus ze kunnen hem niet lang vasthouden.”
Buurtbewoners zien de man ook liever niet opnieuw in de flat verschijnen: “Het merendeel van de buren gooit hem direct over de railing heen, als we hem op drie-, vier- of vijfhoog tegenkomen. Van kinderen blijf je af.”
De politie laat weten dat de verdachte nog vastzit en te onderzoeken wat er precies is gebeurd. “Omdat het slachtoffer een minderjarige is, zijn we terughoudend met informatie”, laat een woordvoerder weten. Omdat buurtbewoners zeggen dat de verdachte al langer overlast veroorzaakt, heeft Omroep Gelderland ook vragen gesteld aan woningcorporatie De Woonmensen, die de flat in beheer heeft. Maar die is nog niet in staat geweest om te reageren.
https://www.gld.nl/nieuws(...)acht-dat-ik-dood-was
quote:Een 43-jarige man uit Den Haag stond vandaag terecht omdat hij had geprobeerd zijn buurvrouw te vermoorden. Voor verdachte was het de ultieme geweldsfantasie om een keer een vrouw te steken. "Meestal heb ik een veiligheidspal," zei hij tegen de politie, "maar die heeft vandaag niet gewerkt."
Verdachte liep al heel lang rond met fantasieën over het steken van een vrouw. Maar op 27 december 2021 veranderde de fantasie plots in werkelijkheid toen hij de buurvrouw langs zijn keukenraam naar haar woning zag lopen. "Ik dacht, zal ik het doen? Ik zat eigenlijk nog in dubio, maar ik heb het toch gedaan. Ik heb mij aangekleed. Ik heb mijn jas aangetrokken. Ik heb het pakketje klaargemaakt. De priem opgezocht. Ik ben de deur uitgegaan."
Na een klein uur belde verdachte bij zijn buurvrouw aan. Het pakketje gebruikte hij als excuus. Er zat een luier in, een belangrijk onderdeel van zijn geweldsfantasieën. Terwijl de buurvrouw het pakketje openmaakte, haalde verdachte de priem tevoorschijn en stak haar in haar zij.
Zeer beangstigend
Voor het Openbaar Ministerie staat vast dat verdachte bewust voor zijn daad heeft gekozen. Hij heeft een uur de tijd genomen en had in dat uur kunnen beslissen het niet te doen. Toch deed hij het.
De impact op het slachtoffer is enorm. De buurvrouw moest vechten voor haar leven om het huis uit te vluchten en zal zich voor altijd de vraag stellen: wat was er gebeurd als ik niet weg had kunnen komen?
De daad van verdachte lijkt in alles op het uitvoeren van een ultieme fantasie. Dat maakt het extra beangstigend. Om de maatschappij te beschermen is daarom volgens het Openbaar Ministerie tbs met voorwaarden noodzakelijk. Verdachte wil daar ook aan meewerken. De officier van justitie eiste daarom voor het plegen van een poging tot moord 5 jaar cel en tbs met voorwaarden. Over twee weken doet de rechtbank uitspraak.
https://www.om.nl/actueel(...)als-ultieme-fantasie
Als dat verhaal klopt dan is dat nog steeds naar voor degene die heeft gestoken maar is er voor de maatschappij niets verloren gegaanquote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:59 schreef Alpha0 het volgende:
Overvaller komt om in zijn eigen mes:
Dode na steekpartij Prins Hendriklaan
Nice!quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:59 schreef Alpha0 het volgende:
Overvaller komt om in zijn eigen mes:
Dode na steekpartij Prins Hendriklaan
In het keurige Vlaardingen, in het keurige Rotterdam?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:38 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwe interessante info hier:
'Dodelijke steekpartij Vlaardingen na mislukte overval'
De wijk zelf is een keurige wijk, 1 van de betere van Vlaardingen. Wel is er een speeltuintje (daar in de buurt gebeurde het ook) waar wel eens hangjeugd is.
[ afbeelding ]
In het keurige Ambacht.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:59 schreef Horzula het volgende:
[..]
In het keurige Vlaardingen, in het keurige Rotterdam?
Dan moet je nog tien jaar geduld hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:13 schreef Horzula het volgende:
Nou ik heb in Rotterdam gewoond. Hebben jullie geen Marokkaanse burgemeester daar?
De overvaller zal wel niet uit die wijk komen. Eerlijk gezegd ben ik niet verbaasd dat dit in Vlaardingen gebeurt. Ik kom ervandaan en het is wel een beetje een poepgat, net als de rest van Rijnmond.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:38 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwe interessante info hier:
'Dodelijke steekpartij Vlaardingen na mislukte overval'
De wijk zelf is een keurige wijk, 1 van de betere van Vlaardingen. Wel is er een speeltuintje (daar in de buurt gebeurde het ook) waar wel eens hangjeugd is.
Zo groot was het lemmet van het mes:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 19:54 schreef RedFever007 het volgende:
Clown Bassie komt uit Vlaardingen en jaren geleden was het al een teringzooi daar. Ooit eens op de radio gehoord toen hij ruzie had met de buurtkinderen en zwarte pieten
Kinderen nog .....quote:Vier Zeeuwse tieners zijn aangehouden voor betrokkenheid bij een steekincident in Oost-Souburg (gemeente Vlissingen), in de nacht van vrijdag op zaterdag. Daarbij is een 17-jarige jongen uit dat dorp zwaargewond geraakt.
De melding kwam kort na middernacht binnen. Het slachtoffer lag op het parkeerterrein bij een winkel aan het Oranjeplein. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. Over de aard van de verwondingen en het motief voor de steekpartij kan een politiewoordvoerder niets zeggen.
De verdachten zijn een 14-jarig meisje uit Middelburg, een meisje van 16 uit Vlissingen en twee jongens van 15 en 16 uit Vlissingen. De meisjes werden aanvankelijk gezien als getuigen, maar gaandeweg rees er verdenking van betrokkenheid en zijn ze aangehouden. De jongens waren ervandoor gegaan en werden zaterdagochtend gearresteerd.
quote:Man overleden na steekincident Delft
In Delft is een man om het leven gekomen na een steekincident. Het slachtoffer werd zwaargewond op straat gevonden en hulp mocht niet meer baten. De politie heeft in een woning een verdachte aangehouden.
Het steekincident was aan het eind van de avond op het Oostblok, aan de oostkant van de stad.
De toedracht is nog niet bekend. De politie verwacht later op de dag meer informatie te kunnen geven.
quote:Een 47-jarige man uit Kaatsheuvel is woensdag opgepakt na het doodsteken van een 38-jarige man uit Wormer. Het slachtoffer is later op de dag in het ziekenhuis overleden, meldt de politie donderdag.
De steekpartij vond rond middaguur plaats op een bouwterrein onder de A2 in Bruchum, een dorpje bij Zaltbommel in Gelderland.
Het is nog onduidelijk wat de aanleiding voor de steekpartij was en of de dader en het slachtoffer elkaar kenden. De man uit Kaatsheuvel werd thuis aangehouden en zit nog altijd vast.
Damn .....quote:Door een steekpartij in een woning aan de Seringenstraat in Dordrecht zijn in de nacht van donderdag op vrijdag rond 01.20 uur vijf gewonden gevallen. Drie van hen zijn kinderen, laat de politie weten. Ze zijn allemaal onder de tien jaar. De andere gewonden zijn een 53-jarige man en een 39-jarige vrouw. De vrouw is aangehouden als verdachte. Allen zijn naar het ziekenhuis vervoerd.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van het incident. Een woordvoerster kan niet zeggen of het om een gezin gaat. „De exacte samenstelling is nog niet bekend. Maar het ziet er naar uit dat het gaat om een incident in de huiselijke sfeer.”
Burgemeester Wouter Kolff van Dordrecht zegt op Twitter „geschrokken” te zijn van het steekincident. „De impact is altijd extra groot als er kinderen zijn betrokken. Laten we hopen op positief nieuws over ieders letsel.”
Ook meer vrouwen dan vroeger (is mijn idee) die betrokken zijn bij geweldsincidenten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:28 schreef maily het volgende:
Vijf gewonden, onder wie drie kinderen, door steekpartij
[..]
Damn .....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |