quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:53 schreef Filosoofert het volgende:
Ik denk als je bekende naysayers gebruikt het interessant kan worden.
Wat boeit het dat een of ander forumlid niet in bitcoin geloofd? Wat wil je hiervan leren?
Net als geld.quote:Op maandag 13 september 2021 12:40 schreef LXIV het volgende:
Het punt dat BTC geen intrinsieke waarde kent blijft staan, ongeacht de marktwaarde.
Net als geld.quote:Er is nog geen cent rendement gemaakt met crypto en dat zal ook nooit gebeuren.
Net als andere beleggingen.quote:Alle (speculatie)winst is afkomstig van nieuwe instappers.
Net als geld.quote:Vandaar dat de crypto-fans ook zo slecht tegen kritiek kunnen. De waarde van hun asset wordt enkel door het geloof erin bepaald.
Dat is niet waar. Shell heeft al 20x het ingebrachte vermogen uitgekeerd in de vorm van dividend.quote:Op maandag 13 september 2021 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Net als geld.
[..]
Net als geld.
[..]
Net als andere beleggingen.
Geld is ook geen belegging maar een ruilmiddel.quote:Net als geld.
Daarom adviseer ik je ook om mooi in geld en aandelen te blijven.quote:Op maandag 13 september 2021 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geld is ook geen belegging maar een ruilmiddel.
BAM, Tesla, Alphabet, Amazon, Facebook, etc dan weer niet.quote:[..]
Dat is niet waar. Shell heeft al 20x het ingebrachte vermogen uitgekeerd in de vorm van dividend.
[..]
Ik zit fors short in geld…quote:Op maandag 13 september 2021 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom adviseer ik je ook om mooi in geld en aandelen te blijven.
Bitcoin is niets voor jou.
Overigens heb ik niets tegen aandelen, zit met m'n portfolio op zo'n 85k winst sinds april en ik krijg 20 september nog ¤2490 dividend van Shell.quote:
Dan zit je fors in Shell…quote:Op maandag 13 september 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overigens heb ik niets tegen aandelen, zit met m'n portfolio op zo'n 85k winst sinds april en ik krijg 20 september nog ¤2490 dividend van Shell.
Niet meer, net verkocht. Hoewel het een groot en sterk bedrijf is, zie ik nog niet in hoe ze de transitie winstgevend gaan maken voor zichzelf. Daarom heb ik me er eerst uit teruggetrokken.quote:
Zo tam vind ik al die semiconductors niet. NB dat de hele sector nu op zijn ATH staat..quote:Op maandag 13 september 2021 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meer, net verkocht. Hoewel het een groot en sterk bedrijf is, zie ik nog niet in hoe ze de transitie winstgevend gaan maken voor zichzelf. Daarom heb ik me er eerst uit teruggetrokken.
Zit nu meer in ASML, ASMI, Van Eck Semiconductor ETF, Europe STOXX 600 Tech ETF, Tesla en Canoo (GOEV).
M'n grootste holdings zijn S&P500, Nasdaq, Global en AEX ETF's, overigens. Dus vrij "tam" portfolio verder.
Klopt. Aan de andere kant ziet het er naar uit dat de halfgeleidermarkt (zowel klassieke halfgeleiders als chips / IC's, sensoren) gaat verdubbelen in de komende 10 jaar.quote:Op maandag 13 september 2021 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo tam vind ik al die semiconductors niet. NB dat de hele sector nu op zijn ATH staat..
Nee, klopt. Maar zelf zou ik bij zo'n ATH wat meer spreiden. Sommige sectoren zijn nog steeds goedkoop, zoals financials bijv.quote:Op maandag 13 september 2021 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Aan de andere kant ziet het er naar uit dat de halfgeleidermarkt (zowel klassieke halfgeleiders als chips / IC's, sensoren) gaat verdubbelen in de komende 10 jaar.
- AI
- cloud
- autonoom rijden
- robots
- lasers
- camera sensoren (verbonden met eerder genoemde punten)
- solid state lidar (verbonden met eerder genoemde punten)
Een ATH betekent niet dat de markt uitgegroeid is.
Een correctie komst er vast en zeker maar ik geloof niet dat die sector een bubbel is op dit moment.
Daarom zit ik deels in de bedrijven die het produceren mogelijk maken als leverancier van de apparatuur om chips te maken en deels in bedrijven die ze gaan fabriceren.
Dat kan natuurlijk.quote:Op maandag 13 september 2021 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar zelf zou ik bij zo'n ATH wat meer spreiden. Sommige sectoren zijn nog steeds goedkoop, zoals financials bijv.
Welke financials zou je nu pakken?quote:Op maandag 13 september 2021 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar zelf zou ik bij zo'n ATH wat meer spreiden. Sommige sectoren zijn nog steeds goedkoop, zoals financials bijv.
Dit claimen nadat een land het als legal tender heeft ingevoerd.quote:Op maandag 13 september 2021 12:40 schreef LXIV het volgende:
Het punt dat BTC geen intrinsieke waarde kent blijft staan, ongeacht de marktwaarde.
Er is nog geen cent rendement gemaakt met crypto en dat zal ook nooit gebeuren. Alle (speculatie)winst is afkomstig van nieuwe instappers. Vandaar dat de crypto-fans ook zo slecht tegen kritiek kunnen. De waarde van hun asset wordt enkel door het geloof erin bepaald.
Ik heb geen kijk op individuele aandelen en hun koersstijgingen. Ik zou dan spreiden. Maar niet meer dan 10% in financials stoppen. Adyen zou ik links laten liggen. Maar de K/W verhoudingen van ABN/Aegon/ING zijn natuurlijk tov de marktrente nog steeds laag!quote:Op maandag 13 september 2021 14:05 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Welke financials zou je nu pakken?
Jij snapt niks van de financiele markten. Hoezo krijgt een valuta intrinsieke waarde als het als 'legal tender' is ingevoerd?quote:Op maandag 13 september 2021 14:05 schreef Piva het volgende:
[..]
Dit claimen nadat een land het als legal tender heeft ingevoerd.
Ben een man en geef toe dat je visie verkeerd was.
Ik begrijp de financiele markt prima vandaar mijn monster winsten in bitcoin. Als je IV als enige graadmeter ziet zonder verder te kijken, snap je niet alleen bitcoin niet. Maar ook financiele markten niet..quote:Op maandag 13 september 2021 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij snapt niks van de financiele markten. Hoezo krijgt een valuta intrinsieke waarde als het als 'legal tender' is ingevoerd?
Hoe kunnen we in dit topic discussies weghouden en alleen historische visies plaatsen?quote:Op maandag 13 september 2021 14:23 schreef D. het volgende:
Volgens de TT en de OP zou dit een naysayer topic moeten zijn/worden.
De discussies (hoe interessant ook) die er nu gevoerd worden kunnen ook prima in de SC
Het had al veel gescheeld als je het, zoals al werd aangegeven, bij 'bekende' naysayers zou houdenquote:Op maandag 13 september 2021 14:27 schreef Piva het volgende:
[..]
Hoe kunnen we in dit topic discussies weghouden en alleen historische visies plaatsen?
Dan weet je toch dat het gebruik van een asset als betaalmiddel het niet een intrinsieke waarde toekent. Dat is nota bene het bezwaar van de crypto-community tov overige fiat-valuta!quote:Op maandag 13 september 2021 14:17 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik begrijp de financiele markt prima vandaar mijn monster winsten in bitcoin. Als je IV als enige graadmeter ziet zonder verder te kijken, snap je niet alleen bitcoin niet. Maar ook financiele markten niet..
Theoretisch weerspiegelt de waarde van Shell nu de som van alle toekomstige cashflow.quote:Overigens doelde ik met El Salvador vooral op de remitance market waarmee bitcoin dus wel degelijk waarde genereerd, het bespaart namelijk een ton aan fees bij banken, WU oid.
Dat je bitcoin niet koopt omdat je de IV niet kan bepalen is een prima argument voor jezelf om niet in bitcoin te beleggen. Maar dat maakt het verder voor andere mensen niet waardeloos.. En je zat er over duidelijk 500% naast.
En wat is de IV van een shell precies, dat wel dividend uitkeerd maar een business model heeft dat verdwijnt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |