Ik neem aan dat die sluitingstijd vervalt. Zo niet dan is het voorstel nog idioter.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het invoeren van een toegangsbewijs om erheen te mogen is toch geen versoepeling? Dat is een verzwaring van 22.00 tot 00.00 lijkt me?
Ik denk dat dat al te optimistisch is, maar wie weet heb je gelijkquote:Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien gaat men wel naar een latere sluiting (bijvoorbeeld 2u) maar dan wel met kaartverkoop vanaf 22u?
Dat denk ik ook ja. Hoewel, ik verbaas me nergens meer over.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die sluitingstijd vervalt. Zo niet dan is het voorstel nog idioter.
Alles voor de heilige bureaucratie en voor de baanzekerheid van allerlei nutteloze managers.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mooi toch. De mogelijkheden zijn eindeloos.![]()
De Staat die gaat bepalen dat je 1x in de maand bij een McDonalds mag inchecken, of dat je een boete krijgt als je niet minimaal 1x per maand bij de sportschool incheckt.
Of dat je een boete krijgt als je geen school hebt bijgewoond.
Ik mag hopen dat ze dan wel langer open mogen blijven dan 0.00. Maar voor de rest is het gewoon kansloos zeker restaurants en kroegen. Ik ging regelmatig een voetbalwedstrijd kijken in de kroeg met dit moet je dan halverwege de wedstrijd ineens een toegangsbewijs kopen? Ik heb echt het gevoel dat ze wereldvreemd aan het worden zijn daarzo.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het invoeren van een toegangsbewijs om erheen te mogen is toch geen versoepeling? Dat is een verzwaring van 22.00 tot 00.00 lijkt me?
Het is gewoon kansloos en ondernemertje pesten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien gaat men wel naar een latere sluiting (bijvoorbeeld 2u) maar dan wel met kaartverkoop vanaf 22u?
Dit inderdaad - voor serieuze uitgaansgelegenheden begint het meestal toch al niet voor 22u, maar voor elke stamkroeg of restaurant zou dit echt een belachelijke maatregel zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze dan wel langer open mogen blijven dan 0.00. Maar voor de rest is het gewoon kansloos zeker restaurants en kroegen. Ik ging regelmatig een voetbalwedstrijd kijken in de kroeg met dit moet je dan halverwege de wedstrijd ineens en toegangsbewijs kopen? Ik heb echt het gevoel dat ze wereldvreemd aan het worden zijn daarzo.
Ik mag hopen dat Rutte gewoon bij de deur van Carré geweigerd wordt als ie daarvoor nog een hapje is gaan eten in Amsterdam. Regels heeft ie zelf opgesteld, pech gehad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, we zijn aangekomen bij het volgende hoofdstuk in onze driejarige opleiding "horecaondernemers pesten"?
Ja maar uitsluiting..quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon kansloos en ondernemertje pesten.
Doe dan gewoon die coronacheck en that's it.
CoronaCheck wordt in deze situatie óók gebruikt.quote:
Klopt clubs discotheken enzovoorts hebben vaak toch al een portier voor de deur staan. Maar voor de rest is het gewoon onzin. Plus aan die 60 DB zit je zo volgens mij als je wat muziek op hebt staan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit inderdaad - voor serieuze uitgaansgelegenheden begint het meestal toch al niet voor 22u, maar voor elke stamkroeg of restaurant zou dit echt een belachelijke maatregel zijn.
Kortom: bij de ingang staat een paal met een QR code, je scant deze en na 5 seconden heb je een gratis kaartje "gekocht"quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
CoronaCheck wordt in deze situatie óók gebruikt.
Het is dus een én-én. Én toegangsbewijs "kopen", én CoronaCheck, anders kom je er niet in.
Dat ligt er maar net aan van welke afstand je meet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]Plus aan die 60 DB zit je zo volgens mij als je wat muziek op hebt staan.
Maar dat staat er niet eens. Horeca die na 22:00 open is moet met toegangsbewijzen gaan werken. Dus als jouw tent tot middernacht open is, moet je ook de mensen die om vier uur 's middags komen een toegangskaartje laten kopen. Alleen als je om 22:00 sluit (of eerder) hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit inderdaad - voor serieuze uitgaansgelegenheden begint het meestal toch al niet voor 22u, maar voor elke stamkroeg of restaurant zou dit echt een belachelijke maatregel zijn.
Sterker nog, 60 DB is een gemiddeld gesprek tussen twee mensen. Geen muziek voor nodig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt clubs discotheken enzovoorts hebben vaak toch al een portier voor de deur staan. Maar voor de rest is het gewoon onzin. Plus aan die 60 DB zit je zo volgens mij als je wat muziek op hebt staan.
Volgens Schoonenberg is 60 dB ook gelijk aan kwakende kikkersquote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
Sterker nog, 60 DB is een gemiddeld gesprek tussen twee mensen. Geen muziek voor nodig.
Een muziekverbod dus in de horeca. Misschien is dat wel de bedoeling. Van muziek wordt je melig en ga je zelfs in de buurt van anderen komen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt clubs discotheken enzovoorts hebben vaak toch al een portier voor de deur staan. Maar voor de rest is het gewoon onzin. Plus aan die 60 DB zit je zo volgens mij als je wat muziek op hebt staan.
Thuis in een kringetje zitten is natuurlijk een stuk leuker dan een live band in een zaal zien, of een toffie dj set ergens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
Het hoeft van mij ook echt niet meer op deze manier, rot echt op met je kut app en nu die toegangskaartjes. Ik zou zeggen nodig thuis je vrienden en gasten uit bouw je eigen feest en laat de rest lekker de tyfus genieten. Ben er wel een beetje klaar mee.
Standaard omgevingsgeluid is al snel 60 dBquote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Volgens Schoonenberg is 60 dB ook gelijk aan kwakende kikkers
https://www.schoonenberg.(...)ssterkte-en-decibel/
Misschien is toegangskaart in deze wel hetzelfde als een reservering.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet eens. Horeca die na 22:00 open is moet met toegangsbewijzen gaan werken. Dus als jouw tent tot middernacht open is, moet je ook de mensen die om vier uur 's middags komen een toegangskaartje laten kopen. Alleen als je om 22:00 sluit (of eerder) hoeft dat niet.
Leuk ga je om 20.00 naar het restaurant en kan je tussen het voor- en hoofdgerecht door even een toegangsbewijs kopen....quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
Sterker nog, 60 DB is een gemiddeld gesprek tussen twee mensen. Geen muziek voor nodig.
Dat dus. In dezelfde categorie als akoestisch "adviseurs" die in een theaterzaal eisen dat het niet luider is dan 30dB als er niks speelt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Standaard omgevingsgeluid is al snel 60 dB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |