abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:24:06 #176
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_201301154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Goed hoor, met jou?
Weekend dus altijd goed *G*
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:24:06 #177
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201301155
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:18 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Zo vroeg al? Maar het is nog niet eens echt nacht.
Ik moet vroeg op, dan ben ik ook vroeg moe. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:24:38 #178
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201301161
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:24 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Weekend dus altijd goed *G*
*O* Weekend is altijd goed *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:27:23 #179
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ik moet vroeg op, dan ben ik ook vroeg moe. ;(
Tegen je baas zeggen dat je echt later moet beginnen voortaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:28:08 #180
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_201301206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
*O* Weekend is altijd goed *O*
Drukke dag morgen, overdacht naar Dordrecht, moeder ophalen, laatste keer dingen uitzoeken in d'r oude huis, daarna naar de Ikea een tafel kopen voor in d'r nieuwe zorgflat. Morgenavond naar schoonouders.
Rust heb ik op zondag
Same shit, different day
SC hopper present
pi_201301214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:07 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Ik vermoed dat het ook niet veel moois is om te laten weten....
Ik hoor net dat er 15 september een docu over Michael Schumacher uitkomt op Netflix en dat ze op het eind wat gaan vertellen over z’n gezondheidstoestand.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:38:45 #182
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201301329
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Tegen je baas zeggen dat je echt later moet beginnen voortaan.
Maar dan moet ik ook tot later door.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:42:25 #183
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Maar dan moet ik ook tot later door.
Echt? Wat een slavendrijver. -O-
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 10 september 2021 @ 23:44:41 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_201301404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Oh dat is ook altijd een ding.
Als het een spel is wat vaker gespeeld wordt zou ik toch een keer met een stevig stukje karton en wat kleurstiften aan de slag gaan om een leuk nieuw kaartje te maken.

Ik ken dat spel trouwens helemaal niet, maar even gegogeld en het ziet er wel interessant uit.
Toch eens naar kijken.
Ik vind het een supertof spel ^O^ Het komt er alleen niet zo vaak van om het te spelen. Je bent best even bezig, zeker als je voor elke keer spelen eerst weer de regels moet uitleggen omdat je het niet zo vaak speelt of nog nooit gespeeld hebt met die groep. Dan is het toch sneller en makkelijker om maar weer eens Rummikub of Cluedo uit de kast te trekken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:51:32 #185
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik vind het een supertof spel ^O^ Het komt er alleen niet zo vaak van om het te spelen. Je bent best even bezig, zeker als je voor elke keer spelen eerst weer de regels moet uitleggen omdat je het niet zo vaak speelt of nog nooit gespeeld hebt met die groep. Dan is het toch sneller en makkelijker om maar weer eens Rummikub of Cluedo uit de kast te trekken
En dan het halve spel discussiėren of bepaalde dingen nu wel of niet mogen, of kaartjes met acties die multi-interpretabel zijn opgeschreven. Altijd leuk met sommige spellen. ^O^

Gelukkig zijn er altijd wel een of twee simpele go to spellen die iedereen leuk vind en waar je ook geen uren mee bezig bent.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 10 september 2021 @ 23:58:03 #186
39237 crew  H_T
2733
pi_201301572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:51 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
En dan het halve spel discussiėren of bepaalde dingen nu wel of niet mogen, of kaartjes met acties die multi-interpretabel zijn opgeschreven. Altijd leuk met sommige spellen. ^O^

Gelukkig zijn er altijd wel een of twee simpele go to spellen die iedereen leuk vind en waar je ook geen uren mee bezig bent.
De regels in Puerto Rico zijn wel redelijk duidelijk :) Als ik met de familie een spel voor het eerst spel komen we er meestal halverwege achter dat we een regel vergeten zijn of verkeerd begrepen hebben. Dat is niet expres, dus meestal voeren we de regel vanaf dat moment per direct in proberen we niet terug te rekenen wie er mogelijk onterecht voordeel uit heeft gehaald :) Op die manier is het prima te doen.

Bij Munchkin heb ik wel een keer een enorme regelneuker getroffen. Ik was level 9, maakte kans om een beest te verslaan dat me 2 levels zou opleveren waardoor ik op level 11 uit zou komen, terwijl je level 10 moet halen om het spel te winnen *O* En dat was meteen de crux van het argument: want 11 is geen 10, dus op level 11 zou ik niet gewonnen hebben, na na na na na na :6 (okay dat zei hij er niet bij). Uiteindelijk lukte het niet om dat beest te verslaan en maakte het niet uit, maar ongeveer 15 jaar later weet ik nog wel dat we het erover gehad hebben :P :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 10 september 2021 @ 23:58:45 #187
39237 crew  H_T
2733
pi_201301584
Gelukkig weet ik niet meer met wie ik die discussie heb gehad. Wel een paar opties, maar die heb ik ook allemaal al jaren niet meer gezien
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:11:20 #188
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301678
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:58 schreef H_T het volgende:

[..]
De regels in Puerto Rico zijn wel redelijk duidelijk :) Als ik met de familie een spel voor het eerst spel komen we er meestal halverwege achter dat we een regel vergeten zijn of verkeerd begrepen hebben. Dat is niet expres, dus meestal voeren we de regel vanaf dat moment per direct in proberen we niet terug te rekenen wie er mogelijk onterecht voordeel uit heeft gehaald :) Op die manier is het prima te doen.
Uiteindelijk komt het daar bij mijn vrienden ook wel op neer, maar dan debatteren we wel eerst een tijdje over of we de regel vanaf dat moment laten gelden of dat we het spel dit keer zonder die regel afmaken en hem de volgende keer laten gelden.

Om dan eigenlijk altijd voor optie 1 te gaan. :+
quote:
Bij Munchkin heb ik wel een keer een enorme regelneuker getroffen. Ik was level 9, maakte kans om een beest te verslaan dat me 2 levels zou opleveren waardoor ik op level 11 uit zou komen, terwijl je level 10 moet halen om het spel te winnen *O* En dat was meteen de crux van het argument: want 11 is geen 10, dus op level 11 zou ik niet gewonnen hebben, na na na na na na :6 (okay dat zei hij er niet bij). Uiteindelijk lukte het niet om dat beest te verslaan en maakte het niet uit, maar ongeveer 15 jaar later weet ik nog wel dat we het erover gehad hebben :P :@
Oh dat is wel heel erg. Een bepaald niveau bereiken is gewoon dat of hoger, dat spreekt voor zich. Om level 11 te bereiken moet je immers automatisch ook level 10 bereikt hebben.

De enige enigszins vergelijkbare discussie die wij wel eens hebben is of je je worp moet volmaken voor het eindvakje of niet. (dus als je 4 vakjes van het eind staat en je gooit 5 dat je het dan later opnieuw moet proberen oid) Waarbij ik dan vind dat precies gepast gooien nooit nodig is tenzij het expliciet zo in de regels staat.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:15:07 #189
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301716
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:58 schreef H_T het volgende:
Gelukkig weet ik niet meer met wie ik die discussie heb gehad. Wel een paar opties, maar die heb ik ook allemaal al jaren niet meer gezien
Dat zijn wel van die dingen die bij mij in het geheugen blijven zitten. Zo iemand zou voor mij voor altijd "die gast die denkt dat level 11 niet hoog genoeg is als level 10 gehaald moet worden" blijven.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 11 september 2021 @ 00:17:18 #190
39237 crew  H_T
2733
pi_201301729
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
De enige enigszins vergelijkbare discussie die wij wel eens hebben is of je je worp moet volmaken voor het eindvakje of niet. (dus als je 4 vakjes van het eind staat en je gooit 5 dat je het dan later opnieuw moet proberen oid) Waarbij ik dan vind dat precies gepast gooien nooit nodig is tenzij het expliciet zo in de regels staat.
Eens, maar ik ken niet zo gek veel spellen waar je precies op een eindvakje moet uitkomen. Eigenlijk alleen Ganzenbord (waarbij je wel precies moet uitkomen) en Levensweg (waarbij het niet boeit). Bij bijvoorbeeld Monopoly mag je natuurlijk niet na 8 vakjes stoppen als je 10 gegooid hebt. Oh, en bij Cluedo hoef je ook niet precies uit te komen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:23:01 #191
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:17 schreef H_T het volgende:

[..]
Eens, maar ik ken niet zo gek veel spellen waar je precies op een eindvakje moet uitkomen. Eigenlijk alleen Ganzenbord (waarbij je wel precies moet uitkomen) en Levensweg (waarbij het niet boeit). Bij bijvoorbeeld Monopoly mag je natuurlijk niet na 8 vakjes stoppen als je 10 gegooid hebt. Oh, en bij Cluedo hoef je ook niet precies uit te komen
Nee, het zijn er niet heel veel (ik weet niet uit mijn hoofd welke wel, maar we hebben er wel een paar).
Maar bij de spellen waarbij het niet vermeld staat is er vaak wel iemand die de discussie opstart op het moment dat iemand in de buurt van de winst komt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 11 september 2021 @ 00:24:00 #192
39237 crew  H_T
2733
pi_201301781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:23 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Nee, het zijn er niet heel veel (ik weet niet uit mijn hoofd welke wel, maar we hebben er wel een paar).
Maar bij de spellen waarbij het niet vermeld staat is er vaak wel iemand die de discussie opstart op het moment dat iemand in de buurt van de winst komt.
Als stelregel aannemen dat het alleen precies uit hoeft te komen als je nog geen half uur bezig bent geweest met dat spel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:24:58 #193
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301789
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:24 schreef H_T het volgende:

[..]
Als stelregel aannemen dat het alleen precies uit hoeft te komen als je nog geen half uur bezig bent geweest met dat spel
Dat is niet eens zo'n gek idee.
Ik ga dat balletje de volgende eens opgooien.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:26:44 #194
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301797
Mijn scrollwieltje werkt niet goed meer, dus nu klik ik het wieltje om met de muisbeweging te scrollen. Dan zit ik echter iets te lezen en vergeet ik dat ik geklikt had, dan ben ik klaar met lezen en beweeg de muis om dan ineens de hele pagina over te vliegen. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 11 september 2021 @ 00:30:41 #195
39237 crew  H_T
2733
pi_201301826
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
Mijn scrollwieltje werkt niet goed meer, dus nu klik ik het wieltje om met de muisbeweging te scrollen. Dan zit ik echter iets te lezen en vergeet ik dat ik geklikt had, dan ben ik klaar met lezen en beweeg de muis om dan ineens de hele pagina over te vliegen. :')
Mijn moeder heeft laatst een nieuwe muis gekocht en die vond ze best duur, was ergens rond de 10 of 15 euro. Ze stond zowat met haar oren te klapperen toen ik zei dat een vorige muis van mij 70 euro kostte :D Die heeft het wel iets van 9 of 10 jaar uitgehouden, dus ik heb er wel lang plezier van gehad :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:43:57 #196
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201301936
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:30 schreef H_T het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft laatst een nieuwe muis gekocht en die vond ze best duur, was ergens rond de 10 of 15 euro. Ze stond zowat met haar oren te klapperen toen ik zei dat een vorige muis van mij 70 euro kostte :D Die heeft het wel iets van 9 of 10 jaar uitgehouden, dus ik heb er wel lang plezier van gehad :)
Mijn laatst 'dure' muis was 30 euro en die ging uiteindelijk niet veel langer mee dan een muis van vijf euro van de action.
Sindsdien ben ik niet meer zo van de dure muizen.

En een muis van 70 euro die tien jaar meegaat is toch 7 euro per jaar, mijn huidige muis was vijf euro en ging anderhalf jaar mee voor dat wieltje niet meer wilde. Dat is maar 35 euro op 10,5 jaar (paar euro meer als die muis halverwege zes euro gaat kosten).
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 11 september 2021 @ 00:49:43 #197
39237 crew  H_T
2733
pi_201301989
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Mijn laatst 'dure' muis was 30 euro en die ging uiteindelijk niet veel langer mee dan een muis van vijf euro van de action.
Sindsdien ben ik niet meer zo van de dure muizen.

En een muis van 70 euro die tien jaar meegaat is toch 7 euro per jaar, mijn huidige muis was vijf euro en ging anderhalf jaar mee voor dat wieltje niet meer wilde. Dat is maar 35 euro op 10,5 jaar (paar euro meer als die muis halverwege zes euro gaat kosten).
True, maar ik vond mijn dure muis fijner in het gebruik dan de Action-muis die ik daarna had. Dat is ook wat waard :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 00:56:27 #198
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201302041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:49 schreef H_T het volgende:

[..]
True, maar ik vond mijn dure muis fijner in het gebruik dan de Action-muis die ik daarna had. Dat is ook wat waard :)
Dat is zeker ook wat waard, maar daarvoor vind ik de gok iets te groot (bij het bestellen weet je nooit precies hoe hij in de hand ligt).

Daarbij vind ik die muizen van de action ergens wel prettig, vooral omdat ze lekker lomp zijn (passend voor grote lompe handen :+ ) en omdat ze toch licht zijn (ik heb, vooral met gamen, nogal de neiging mijn bewegingen te beļnvloeden door de muis met duim en pink op te tillen. Met een zwaardere muis wordt dat al snel vervelend).
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 11 september 2021 @ 02:17:35 #199
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201302478
Nu zit er natuurlijk ook nog een duurzaamheidsaspect in, maar om daar de massa in mee te krijgen zullen de duurdere muizen wat goedkoper en de goedkope muizen wat duurder moeten worden. :7

En de lage lonen wat omhoog natuurlijk, dat zou ook al flink helpen. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 11 september 2021 @ 07:11:58 #200
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201303000
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 september 2021 02:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nu zit er natuurlijk ook nog een duurzaamheidsaspect in, maar om daar de massa in mee te krijgen zullen de duurdere muizen wat goedkoper en de goedkope muizen wat duurder moeten worden. :7

En de lage lonen wat omhoog natuurlijk, dat zou ook al flink helpen. :+
Ik las dit en dacht aan muizen, de beestjes. En dat ze loon moeten krijgen. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')