Dit is wel een geniaal idee, ik had zelf dit soort topics moeten openen in de tijd dat ik veel verschillende kerken bezocht. Moet wel zeggen dat ik dan vermoedelijk iets minder neutraal zou zijn in mijn beschrijvingen.

Anyway, deze reeks ga ik ook zeker volgen

Ik kan me goed voorstellen dat een kerk die zich een zendingskerk noemt op zich uitstekend past in een milieu met grote hoeveelheden moslims, en breder genomen, in een milieu als Amsterdam waar (praktiserende) christenen een zeer kleine minderheid zijn. Als je gelooft in het breed gedragen evangelisch-christelijke dogma dat iedereen die niet in Jezus gelooft naar de hel gaat, dan is zo'n plek de juiste plek om te proberen het evangelie te verspreiden.
Je hebt het zelf al over het schrille contrast tussen de hartelijkheid van de ontvangst en de heftigheid waarmee andere denkbeelden veroordeeld worden. Dat is ook een tegenstrijdigheid die ik vaak gezien heb in dit soort kerken, al is het wel te verklaren vanuit het bovengenoemde dogma. Lastig is wel dat je mensen al erg snel tegen je in het harnas jaagt, wat de dialoog bemoeilijkt, en dat is nu juist wat je wil als je evangelisatie als belangrijke kernfocus hebt binnen je kerk. Verder lijkt me die heel specifieke koppeling tussen bepaalde visies op God en bepaalde visioenen uit Openbaringen me vrij vergezocht.
Kan ik uit je laatste alinea opmaken dat je wel weer de intentie hebt om je op termijn ergens te vestigen in een kerk?

Zo ja, wat zoek je ongeveer?