abonnement Unibet Coolblue
pi_201254144
Binnenkort loopt mijn energiecontract weer af en kan ik, zoals ik al jaren doe overstappen naar een andere leverancier.
De prijzen van gas zijn flink gestegen, maar nu is voor mij de vraag,
wat is beter, een 3 jarig contract aangaan of weer een 1 jarig ,

vrijstaand huis grote opp en 24 uur per dag mensen in huis ,thuiswerkend is de prijs van gas de komende jaren belangrijker dan de welkomspremie.
Wat zouden jullie aanraden?
pi_201254345
Ik heb 3 jaar, maar had het al 1 jaar geleden gedaan. Dit was te verwachten eerlijk gezegd.

Ik zou nu 1 jaar doen, met wat hoop valt de winter zacht uit en zijn gasprijzen na een jaar weer op een normaal niveau.
pi_201254417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:58 schreef Mickey49 het volgende:
Binnenkort loopt mijn energiecontract weer af en kan ik, zoals ik al jaren doe overstappen naar een andere leverancier.
De prijzen van gas zijn flink gestegen, maar nu is voor mij de vraag,
wat is beter, een 3 jarig contract aangaan of weer een 1 jarig ,

vrijstaand huis grote opp en 24 uur per dag mensen in huis ,thuiswerkend is de prijs van gas de komende jaren belangrijker dan de welkomspremie.
Wat zouden jullie aanraden?
Ik zou het contract gewoon niet actief verlengen en het flexibel laten doorlopen tot de gasprijs daalt, zolang je betaalt blijven ze wel leveren.

Als je nu voor 3 jaar vastlegt, betaal je sowieso meer dan ¤1.00 per m3 aardgas.
Als je het flexibel laat, betaal je dat ook maar kan je wel snel een vast contract nemen als het daalt.
En als het niet daalt, maakt het weinig uit wss.

Enige risico is dat het nog veel meer stijgt, dan wordt het een extra trui aan komende winter ;)

Tip: als je naast een CV ook een airco hebt, gebruik die dan komende winter als "hulpverwarming", dat is met de hoge gasprijzen al snel rendabel (en helemaal als je overschot aan zonnestroom hebt).
pi_201254449
Ohw ja, dat kan ook, gewoon flexibel laten. Ik denk dat dat het beste is.
pi_201254790
ik doe altijd 1 jaar met degene die de hoogste welkomstbonus geeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201254913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik doe altijd 1 jaar met degene die de hoogste welkomstbonus geeft.
Dit. Altijd 1 jaar. En dan kan je maar beter ook gelijk voor een bonus gaan.
Somebody that I used to know
pi_201254999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik doe altijd 1 jaar met degene die de hoogste welkomstbonus geeft.
Ik ook, net afgesloten bij Vattenfall met een Bol.com kaart twv 300,- *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201255027
Ik ga niet voor de hoogste welkomstbonus, maar voor het laagste jaarbedrag incl de welkomstbonus. Als ik nu overstap dan is dat niet naar de aanbieder die ¤200 biedt, maar naar diegene die ¤60 biedt
pi_201255090
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga niet voor de hoogste welkomstbonus, maar voor het laagste jaarbedrag incl de welkomstbonus. Als ik nu overstap dan is dat niet naar de aanbieder die ¤200 biedt, maar naar diegene die ¤60 biedt
Zo doe ik het ook.

Heb je al eens gespeeld met de velden voor de verwachte afname? Wanneer je die wat hoger inschat kan de bonus stijgen zonder dat je ergens aan vast zitten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201255129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:28 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Zo doe ik het ook.

Heb je al eens gespeeld met de velden voor de verwachte afname? Wanneer je die wat hoger inschat kan de bonus stijgen zonder dat je ergens aan vast zitten.
Dat is mijn volgende stap, ik ben toevallig net vandaag weer begonnen met rondkijken, ik heb nog even de tijd, ben nu met realistische getallen bij gaslicht.com begonnen
pi_201255201
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik doe altijd 1 jaar met degene die de hoogste welkomstbonus geeft.
Dit. Die bonus van ca 250 euro kun je toch weer bijna 250 m3 'gratis' gas stoken.
Hallo
pi_201255232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:37 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Dit. Die bonus van ca 250 euro kun je toch weer bijna 250 m3 'gratis' gas stoken.
Maar de leverancier met de hoogste bonus hoeft niet de goedkoopste te zijn.
De prijs op Gaslicht.com is (zover ik kan zien) al inclusief de verrekende bonus.

En hoe hoger de bonus, hoe hoger de m3 prijs voor aardgas dan doorgaans is, wat slecht uit kan pakken bij een koude winter.

Zo rekent Eneco bijvoorbeeld 100,32 cent per m3, Vattenval zit op 106,87 cent per m3 en Vandebron zelfs op 108,13 cent per m3.

Als je nu rond de ¤1 per m3 zit, zou ik niet eens overstappen maar mooi flexibel blijven.
pi_201255327
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga niet voor de hoogste welkomstbonus, maar voor het laagste jaarbedrag incl de welkomstbonus. Als ik nu overstap dan is dat niet naar de aanbieder die ¤200 biedt, maar naar diegene die ¤60 biedt
Goede nuance. Inderdaad het laagste jaarbedrag.
En niet bij louche/onbekende aanbieders (er ging er destijds één failliet). Oxxio per definitie mijden.
Somebody that I used to know
pi_201255383
Uiteindelijk is het gewoon een wiskundige vergelijking:

(aantal kwh * prijs per kwh) + vaste elektrakosten + (aantal m3 * prijs per m3) + vaste gaskosten - jaarbonus = Y
(alle overige posten op je jaarrekening kan je tegen elkaar wegstrepen en zullen geen verschil maken in de vergelijking.

Als je relatief veel elektra verbruikt, is een lage elektraprijs aantrekkelijk. Heb je weinig elektra, dan maakt de elektraprijs niet zoveel uit. Idem voor gas. En als je in z'n algemeenheid weinig energie verbruikt, is de hoogte van de vaste kosten het meest relevant. Verbruik je juist veel energie, dan is de energieprijs relevanter dan de vaste prijs.

Voor ieder huishouden in Nederland pakt de uitkomst van deze wiskundige vergelijking verschillend uit. Daarom op gaslicht.com zoeken op laagste jaarbedrag, gebaseerd op een realistisch verbruik.
Somebody that I used to know
pi_201255466
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Goede nuance. Inderdaad het laagste jaarbedrag.
En niet bij louche/onbekende aanbieders (er ging er destijds één failliet). Oxxio per definitie mijden.
Ik heb al diverse keren bij oxxio gezeten en grote kans dat ik nu ook weer daarheen ga. Ik zag net op hun website dat ze een scherpere aanbieding hebben dan de vergelijkingssites (waar zij voor mij de beste optie zouden zijn), dat is voor mij voor het eerst dat dat het geval is
pi_201255558
Overigens wel bizar, ruim 30% hogere gasprijs en nog geen bericht uit Den Haag dat ze tijdelijk de belastingen verlagen om huishoudens tegemoet te komen. Ofwel: de VVD vindt het wel mooi zo.
pi_201255588
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb al diverse keren bij oxxio gezeten en grote kans dat ik nu ook weer daarheen ga. Ik zag net op hun website dat ze een scherpere aanbieding hebben dan de vergelijkingssites (waar zij voor mij de beste optie zouden zijn), dat is voor mij voor het eerst dat dat het geval is
Oxxio is ook gewoon een B-merk van Eneco
Hallo
pi_201257272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens wel bizar, ruim 30% hogere gasprijs en nog geen bericht uit Den Haag dat ze tijdelijk de belastingen verlagen om huishoudens tegemoet te komen. Ofwel: de VVD vindt het wel mooi zo.
Yep. Gaat pijn doen bij veel mensen.
pi_201260376
Het grootste gedeelte van de gasprijs is belasting. Dus je kan het 3 jaar vast zetten, maar als wobke besluit om de belastingen volgend jaar te verhogen dan ga je met je 3 jaar contract ook meer betalen. Enige wat gelijk blijft zijn de prijzen naar de lenergieleverancier.
pi_201260798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens wel bizar, ruim 30% hogere gasprijs en nog geen bericht uit Den Haag dat ze tijdelijk de belastingen verlagen om huishoudens tegemoet te komen. Ofwel: de VVD vindt het wel mooi zo.
Als de komkommeroogst mislukt en de prijzen gaan omhoog wordt de BTW toch ook niet verlaagd? Waarom moet de overheid bijspringen?
pi_201260905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:06 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
Als de komkommeroogst mislukt en de prijzen gaan omhoog wordt de BTW toch ook niet verlaagd? Waarom moet de overheid bijspringen?
Omdat komkommers optioneel zijn, er zijn alternatieven. Bananen zijn ook krom.

Als je in een huurwoning zit met niet al te beste isolatie en een CV-ketel uit het jaar kruik, dan ga je komende winter wss 300 tot 500 Euro meer betalen.

Ik heb het echt over de groep die nu al amper kan rondkomen en daarnaast vaak ook niet in de best geïsoleerde woningen woont. Dat hakt er echt in.

Voor mij is het sowieso geen issue, ik heb geen gasaansluiting.
pi_201262015
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Goede nuance. Inderdaad het laagste jaarbedrag.
En niet bij louche/onbekende aanbieders (er ging er destijds één failliet). Oxxio per definitie mijden.
Oxxio is niet louche, ben al 3x klant geweest. Verder kom je alleen in de problemen als je je maandbedrag hoog inschat. Gaat het bedrijf failliet dan ben je je te veel betaalde geld idd kwijt.

Dus gewoon een laag bedrag opgeven en aan het eind van het jaar bij betalen.
  woensdag 8 september 2021 @ 09:07:42 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201262698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Oxxio is niet louche, ben al 3x klant geweest. Verder kom je alleen in de problemen als je je maandbedrag hoog inschat. Gaat het bedrijf failliet dan ben je je te veel betaalde geld idd kwijt.

Dus gewoon een laag bedrag opgeven en aan het eind van het jaar bij betalen.
Een bedrijf met een "voet tussen de deur" tactiek blijft imho louche, ook als ze daarmee stoppen omdat "mensen er niet op zitten te wachten".

10 jaar geleden waren ze berucht, asociale, liegende en soms zelfs intimiderende deur-tot-deur "verkopers".
Alleen daarom al zal ik nooit klant worden bij Oxxio.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201262703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:28 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Zo doe ik het ook.

Heb je al eens gespeeld met de velden voor de verwachte afname? Wanneer je die wat hoger inschat kan de bonus stijgen zonder dat je ergens aan vast zitten.
Klopt en je kan invullen wat je wilt, je voorschot wordt bepaald door je historisch verbruik en wat je invult op de website is voor de buhne.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201262824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een bedrijf met een "voet tussen de deur" tactiek blijft imho louche, ook als ze daarmee stoppen omdat "mensen er niet op zitten te wachten".

10 jaar geleden waren ze berucht, asociale, liegende en soms zelfs intimiderende deur-tot-deur "verkopers".
Alleen daarom al zal ik nooit klant worden bij Oxxio.
Nooit problemen mee gehad, de app werkt goed (beter dan bij andere budget maatschappijen) en de klantenservice is ook prima.

Zit er nog maar een paar jaar dus geen idee wat ze 10 jaar geleden uitgespookt hebben, zoals ze nu zijn is het voor mij iig een prima bedrijf.
pi_201263074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt en je kan invullen wat je wilt, je voorschot wordt bepaald door je historisch verbruik en wat je invult op de website is voor de buhne.
Dat klopt, al is dat wat de site weergeeft in sommige gevallen meer accuraat (als je de juiste getallen invult natuurlijk) dan dat historisch voorschot.

Ik ben vorig jaar verhuisd, mijn eigen inschatting is redelijk goed, het historisch verbruik is anderhalf tot twee keer zo hoog. Voorschot is dus hoog vastgesteld en heb ik daarna naar beneden bijgesteld.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201263633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:42 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat klopt, al is dat wat de site weergeeft in sommige gevallen meer accuraat (als je de juiste getallen invult natuurlijk) dan dat historisch voorschot.

Ik ben vorig jaar verhuisd, mijn eigen inschatting is redelijk goed, het historisch verbruik is anderhalf tot twee keer zo hoog. Voorschot is dus hoog vastgesteld en heb ik daarna naar beneden bijgesteld.
Dat is lastig als je de temperaturen in de winter niet weet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201263666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is lastig als je de temperaturen in de winter niet weet.
Dat geldt zowel voor de eigen inschatting als voor het historisch verbruik.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201263682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:46 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat geldt zowel voor de eigen inschatting als voor het historisch verbruik.
Het historisch verbruik middelt dat meestal beter uit dan je eigen inschatting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201263858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het historisch verbruik middelt dat meestal beter uit dan je eigen inschatting.
In mijn eigen ervaringen van de afgelopen 20 jaar in ieder geval niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201266321
Op Tweakers kwam ik wel iets interessants tegen: https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/

https://www.gaslicht.com/energieleveranciers/vattenfall

Geen contract voor zoveel jaar, maar gewoon maandelijks opzegbaar. Met de beste tarieven op dit moment voor mij.
pi_201266465
quote:
2s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:42 schreef moemoe het volgende:
Op Tweakers kwam ik wel iets interessants tegen: https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/

https://www.gaslicht.com/energieleveranciers/vattenfall

Geen contract voor zoveel jaar, maar gewoon maandelijks opzegbaar. Met de beste tarieven op dit moment voor mij.
Op dit moment nog wel. Lijkt me niet erg lang houdbaar voor ze.
  woensdag 8 september 2021 @ 20:45:43 #33
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_201270890
quote:
2s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:42 schreef moemoe het volgende:
Op Tweakers kwam ik wel iets interessants tegen: https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/

https://www.gaslicht.com/energieleveranciers/vattenfall

Geen contract voor zoveel jaar, maar gewoon maandelijks opzegbaar. Met de beste tarieven op dit moment voor mij.
Dat is het “contract” wat je krijgt als je niets doet na het aflopen van je meerjarencontract.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_201270981
Zo rekent Eneco bijvoorbeeld 100,32 cent per m3, Vattenval zit op 106,87 cent per m3 en Vandebron zelfs op 108,13 cent per m3.

maar zo zie ik ook gasprijzen van 0,92 bij 3 jarig contract Eneco, vaak zijn de prijzen bij 3 jarig contract lager dan bij 1 jarig
HVC 0,83 ct variabel

kijk vnl naar vaste kosten en gasprijzen, bekijk wat het uitmaakt als erg strenge winter met meer verbruik tov minder gas
Door zonnepanelen weinig stroom verbruik

blijft toch moeilijk keus te maken, geen idee wat de prijzen zullen gaan doen
pi_201282950
bij gaslicht nog eens ingevuld bij mijn verbruik ,groot huis, praktijk thuiswerkend alle dagen x2
1 jaar contract Eneco 260,- (gas 1,00 ) per maand
3 jaar Innova 237,- (gas 0,94 )
variable Vattenvall 218,-( gas 0,83)
pi_201299676
Zelf neem ik alleen energie af, maar omdat ik op elektriciteit kook (en veel ook) en thuiswerk en wat onzuinige apparatuur heb is mijn verbruik erg hoog (350 kwh in mijn eentje per maand). Het is een beetje de vraag of de prijzen van per kwh omhoog zullen gaan, want dan is het in mijn geval erg voordelig om voor een 3-jarig contract te gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201300272
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:42 schreef JohnDDD het volgende:
Zelf neem ik alleen energie af, maar omdat ik op elektriciteit kook (en veel ook) en thuiswerk en wat onzuinige apparatuur heb is mijn verbruik erg hoog (350 kwh in mijn eentje per maand). Het is een beetje de vraag of de prijzen van per kwh omhoog zullen gaan, want dan is het in mijn geval erg voordelig om voor een 3-jarig contract te gaan.
Lekker man
Hallo
pi_201402847
Ik doe altijd 1 jaar, en zet gelijk herinnering in telefoon paar weken voor einde van jaar om dan weer te vergelijken en over te stappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')