Maarja, het is nu even moeilijk. Niet uit bed kunnen komen, nergens zin in hebben, dingen niet doen terwijl je het moet doen enz.
Ik heb wel werk, maar tijdelijk geen opdracht. Concreet betekent dat dat je gewoon niks hoeft te doen. Ik denk dat daar ook een beetje de aanleiding in zit: doordat je geen vaste structuur in je leven hebt raak je eerder lamlendig. Daarnaast heb ik zeeën van tijd om over bepaalde dingen na te denken...
Dus: Wat deed jij toen het geluk wegwaaide uit je leven?
Wat kan ik doen om er weer bovenop te komen? Of is het een kwestie van tijd?
En daarna mezelf een schop voor mijn reet geven. Dus: zelf initiatief nemen voor leuke dingen, extra aandacht voor mijn werk en hobbies, reisje maken.
Leuk worden dit soort dingen nooit. Voor mij is het een goed gevoel om de pijn er echt uit te gooien en daarna bewust de keuze te maken om verder te gaan.
Vooral veel nieuwe dingen aanpakken.
Je zegt zelf dat je op het moment te weinig structuur ervaart. Kan je wel gaan zitten w88 totdat deze weer komt, maar je kan hem ook zelf maken.
Ga sporten (liefst in groepsverband) en plan dit in, enz. Dat soort dingen. Zoek vrienden op (en ga je niet schuldig lopen voelen dat je ze nu opeens wel weer belt, zoals ik altijd deed )Ga nou niet je hele agenda vol zitten proppen, maar zorg in ieder geval weer dat je enige regelmaat hebt.
Zo ongeveer heb ik het gedaan. Nu een jaar later zit ik echt heerlijk in mijn vel. Niet dat het zo'n tijd geduurt heeft, maar ik begin nu echt de vruchten te plukken van die periode. Ik ben trots op mijzelf.
[Dit bericht is gewijzigd door dracoon op 30-01-2003 15:56]
Mijn ex maakte het nogal klote uit na 3 jaar en ik zat in een gat. Ben ongeveer twee maanden nauwelijks aanspreekbaar geweest, zoop een slag in de rondte ( en ik ben een ex-alcoholist, dus noem het maar een terug slag).
Dat moet je niet doen dus
Op een gegeven moment ben ik opgestaan met het gevoel van: EN NU IS HET GENOEG!! En dat hielp: ik ben als het ware opnieuw begonnen met mijn leven. Alles wat ik deed, deed ik alsof het totaal nieuw was ( en in wezen klopt dat ook) . En dat gaf me totaal nieuwe energie. Ik ging er weer helemaal voor, heb alleen een hele tijd geen vriendin, scharrel o.i.d. gehad, daar was ik dan niet aan toe.
blijf vooral niet hangen en probeer een regelmaat in de dagelijkse zaken te krijgen. normale tijden opstaan en naar bed gaan, vooral goed blijven eten en verzin bezigheden.
quote:Sporten doe ik inderdaad al sinds het uit is. Dat geeft me inderdaad een heel goed gevoel, en ik doe het ook elke week 4-6 uur. Nog nooit gemist.
Op donderdag 30 januari 2003 15:55 schreef dracoon het volgende:
Ga sporten (liefst in groepsverband) en plan dit in, enz. Dat soort dingen. Zoek vrienden op (en ga je niet schuldig lopen voelen dat je ze nu opeens wel weer belt, zoals ik altijd deed)Ga nou niet je hele agenda vol zitten proppen, maar zorg in ieder geval weer dat je enige regelmaat hebt.
Wil ik dan iets vasts? Nee en ja.
Nee > ik wil laten zien dat ik het alleen kan. Verwacht daar ook sterker door te worden.
Ja> soms mis ik iemand om m'n diepste gevoelens mee te delen. Vooral de pijn die ik heb vanwege m'n relatie wil ik kwijt kunnen. Soms wil ik m'n ex bellen, maar bij nader inzien toch maar niet.
Geluk moet natuurlijk niet afhangen van wel of geen relatie.
En je vooral niet teveel focussen op jezelf en op je negatieve gedachtes. Blijven denken dat het geluk toch weer terug komt en moed blijven houden.
In mijn slechte tijd had ik dus echt bijna nergens meer interesse in. Alleen dvd's kijken kon me interesseren. Muziek vond ik ook al helemaal niets aan.
En vrienden kon ik niet verdragen omdat zij wel postief waren en ik niet.
Heel veel sterkte ermee.
Kleine toelichting waarom ik er een beetje doorheen zit: m'n relatie liept stuk, omdat ik druk met werk bezig was had ik er in eerste instantie niet zoveel last van.
Nu zit ik tijdelijk zonder opdracht, en ik hoor van mijn ex-vriendin dat ze een nieuwe relatie heeft, dat tezamen trok me flink naar beneden. Had ik niet verwacht. Maar ik denk dat ik waarschijnlijk onbewust toch nog dacht dat het wel goed zou komen, en het bericht van m'n ex-vriendin maakte duidelijk dat het *echt* over was. Terwijl ik het idee had er toch al aardig overheen te zijn. Toch niet, dus.
De hoofdreden waarom ik -denk ik- zo teneergeslagen ben is vanwege het feit dat ik er wat tegenop zie om weer opnieuw een relatie op te bouwen. Als ik er straks weer middenin zit, zal dat snel over zijn, daar ben ik van overtuigd.
Ben wat relatie moe.
Been there, done that. Het gaat over
Ook al denk je echt dat 'deze ellende nooit meer overgaat'.
quote:'t Schijnt zo, maar voorlopig is er nog die onmetelijke leegte. Ik probeer vanalles om 'm te vullen, maar het wil nog niet zo vlotten. Toch heb ik er wel vertrouwen in
Op donderdag 30 januari 2003 22:35 schreef SEMTEX het volgende:Been there, done that. Het gaat over
Ook al denk je echt dat 'deze ellende nooit meer overgaat'.
* 4br4x4s schopt zichzelf maar weer eens onder z'n kont
Suc6
quote:fijn hoor als je zo in het leven staat.
Op vrijdag 31 januari 2003 09:01 schreef Femke13 het volgende:
jemig, depressiever kan het ook niet worden!
Geluk komt en gaat, je kunt niet fulltime gelukkig zijn, hooguit tevreden!
Dus wat je dan doet? Niks, gewoon doorgaan!
Na 9 maanden relatie ben ik 5 maanden later nogsteeds aan het revalideren en ik ben een nuchter mens. "gewoon doorgaan" is voor de meesten niet zo makkelijk als er gevoel in het spel is...
quote:Vind 't weinig depressief anders. Er wordt te snel met termen als depressief gegooid, in het algemeen, en zo ook hier.
Op vrijdag 31 januari 2003 09:01 schreef Femke13 het volgende:
jemig, depressiever kan het ook niet worden!
Geluk komt en gaat, je kunt niet fulltime gelukkig zijn, hooguit tevreden!
Dus wat je dan doet? Niks, gewoon doorgaan!
Het kan toch gewoon even tegen zitten? M'n ex is er ook zo één: als je er niet over praat, is het probleem er ook niet. Lekker makkelijk. Lekker oppervlakkig. Niet mijn stijl.
Dus: als het tegenzit, gewoon over praten. Niks gewoon doorgaan. Even stil staan in het leven is niet verkeerd.
Ieder mens is natuurlijk wel anders, maar ik denk dat rustig tot je zelf komen, waarbij je wel discpline moet hebben om overal zin in te houden, eerste stap is naar een stabiel gevoel. Geluk is ook maar een vaag begrip, probleem is ook dat ik zelf bijvoorbeeld mijn levenstijl van voorheen en de belevenissen van toen als een gelukkig periode blijf zien terwijl feitelijk ik nu gelukkiger zou moeten zijn. Geen gestress van ex meer aan mijn kop en veel fitter omdat ik weer zin heb in sporten iedere dag.
Succes er mee, vecht niet te veel tegen dipjes die zeker nog zullen komen, beter wat gas terug nemen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |