abonnement Unibet Coolblue
pi_201235565
Overtaking is an art.

Jos is zo'n onderschatte coureur geweest in NL.
pi_201235567
pi_201235569
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 02:59 schreef IxCalypso het volgende:
Overtaking is an art.

Jos is zo'n onderschatte coureur geweest in NL.
Oh daar staat mijn naam ook nog ergens op volgens mij.

Inderdaad, fan zijn van Jos was destijds bijna een guilty pleasure met hoe er in NL over hem gesproken werd. Ik vroeg me gisteren ook af hoeveel mensen die destijds bij Jos vrolijk meededen met de grindbak-grapjes er nu mee staan te hossen op het succes van Max.
In the coolest little capital of the world
pi_201235570

Sorry maar die kan ik niet laten vandaag ;)


Vertaling van: Rowwen Heze - Limburg


Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

Ik heb mijn hele leven gewacht
Op de dag en nacht die moest komen
Op alles wat ik wilde maar niet kreeg
Het was of te duur, of te laat of te vroeg voor mij
Wachten op succes en op een mooie dag
Dat ik in de zon op mijn zeilboot lig
Rijk ben en ik was beroemd en geeerd
Maar nu ben ik alleen nog maar geleerd

Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

Zoveel tijd en zoveel energie
En er is bijna niemand die mij kent
Soms heb ik gedacht dat het komt door die vele biertjes
En dan zet ik met een vies gezicht mijn glas weer neer
Of het komt door het eten, ik leef verkeerd
Had ik vroeger maar verder gestudeerd

Denken denken denken maar ik begreep het niet
Maar ik weet nu waar het aan ligt

Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

Want er komt een dag dat ik loop door Maastricht
En dan zeggen de mensen, waar ik ken ik hem van?
Dan loop ik over straat, en rennen mensen achter mij aan
Daar heb je die beroemdheid, ik word herkend

Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

Het is een kwestie van geduld
Rustig wachten tot de dag komt
Dat heel Holland Limburgs praat
Dat heel Holland Limburgs praat

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 03:08:06 ]
pi_201235571
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 03:06 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Oh daar staat mijn naam ook nog ergens op volgens mij.

Inderdaad, fan zijn van Jos was destijds bijna een guilty pleasure met hoe er in NL over hem gesproken werd. Ik vroeg me gisteren ook af hoeveel mensen die destijds bij Jos vrolijk meededen met de grindbak-grapjes er nu mee staan te hossen op het succes van Max.
Veel, ik heb me er altijd aan geërgert.
pi_201235573
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 02:04 schreef IxCalypso het volgende:

[..]
Wat vind jij heisa?
Zo ontzaglijk veel mensen, koning erbij, zaligverklaringen, uitzinnige menigte, enorm vuurwerkshow, hele shows, volksliederen, noem maar op. Ik vond het schromelijk overdreven alsof Jezus terug op aarde was gekomen.
pi_201235575
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 03:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo ontzaglijk veel mensen, koning erbij, zaligverklaringen, uitzinnige menigte, enorm vuurwerkshow, hele shows, volksliederen, noem maar op. Ik vond het schromelijk overdreven alsof Jezus terug op aarde was gekomen.
Nouja volgens Hamilton was het Moses en of Noah ;)
pi_201235576
Misschien komen de echte heiligen wel uit Limburg, je weet het niet ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 03:13:05 ]
pi_201235577
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 03:11 schreef IxCalypso het volgende:

[..]
Nouja volgens Hamilton was het Moses en of Noah ;)
Kijk volgende week Monza eens, je kent de tifosi?
pi_201235582
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 03:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo ontzaglijk veel mensen, koning erbij, zaligverklaringen, uitzinnige menigte, enorm vuurwerkshow, hele shows, volksliederen, noem maar op. Ik vond het schromelijk overdreven alsof Jezus terug op aarde was gekomen.
Of Monaco, als je hebt over koningen enzo.

Volg de F1 gewoon eens, ja dit was erg Nederlands maar ook iets om op trots op te zijn (Nederlanders zeiken altijd over alles).
Van mij mag het ook ietsje minder mochten we hier jaren blijven, maar aan de andere kant leer mij de Nederlanders kennen.
Zo is ons volk, bij alles. Feestje.

Als Max net als Hamilton jaar na jaar wereldkampioen word dan wordt het vanzelf minder. Nu is alles nieuw, het circuit (na 36 jaar, jammer dat het geen 32 (Doe Maar) of 33 jaar (Max) is, de eerste keer dat een Nederlander kans maakt om überhaupt wereldkampioen te worden, het feit dat pas nu veel mensen de Formule leren snappen en waarderen (al bestaat de sport al heel erg lang).

En het feit waar alles om gaat: Max. Daar kan je simpelweg niet om heen.
Die jongen is pas 23.
Drie en twintig.


De druk die hij kan dragen is insane (zelfde geldt voor Hamilton trouwens, maar die is al ietsje ouder en meer ervaren).
Ik herinner me iemand hier, een clone was dat volgens mij van iemand, die zei dat Max mentaal zwak was. Mentaal niet sterk genoeg.
Iedereen die dat zegt is zelf mentaal niet okay ;)
Dan snap je Max niet.


Ik volg Formule 1 al heel erg lang.
Pas toen Max op het toneel verscheen dacht ik (in die tijd was ik actief op Viva), deze coureur is het waard om een topic voor te openen. Dat had ik nooit eerder (ja bij Jos, maar toen was er nog geen internet toen hij begon).
Bij Max zag je het talent vanaf het begin.
Ik ben een soort van forum Tom Coronel denk ik _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 03:33:54 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 september 2021 @ 04:06:39 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201235591
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 03:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo ontzaglijk veel mensen, koning erbij, zaligverklaringen, uitzinnige menigte, enorm vuurwerkshow, hele shows, volksliederen, noem maar op. Ik vond het schromelijk overdreven alsof Jezus terug op aarde was gekomen.
quote:
Zo ontzaglijk veel mensen,
Dit viel heel erg mee. Record staat volgens mij op ruim 350k in een weekend in Silverstone in 2019.

quote:
koning erbij
Geen uitzondering. In Monaco staat de koning er standaard bij, geeft zelfs de beker. In veel landen zit er een staatshoofd of een andere hoge pief op de tribune.

quote:
zaligverklaringen
Vind ik een overdreven statement. In Nederland is het al snel "verboden" om te zeggen dat iemand heel goed is, want dan doe je aan zaligverklaring blijkbaar. Als je F1 een beetje zou volgen dan zou je zien dat dit niks voorstelt met wat men in de Britste media doet omtrent Lewis. Die gast heeft zelfs een "knighthood" ... als je het dan toch over zaligverklaringen hebt _O-

quote:
uitzinnige menigte
Niks mis mee en ook geen uitzondering.

Tifosi in Italïe:

Nog een paar weken geleden uitzinnige menigte in Silverstone.

quote:
enorm vuurwerkshow
,
Enorm ja? Beetje vuurwerk op start/finish? Lage standaard heb je.

Dit zijn pas vuurwerkshow


quote:
hele shows
Hele shows? Viel ook wel mee hoor.

Armin van Buuren na GP van Mexico bijvoorbeeld


Veel mensen zien het ook alsof dit alleen gedaan wordt voor Max. Ja, Max is de reden dat NL weer een GP heeft, maar de F1 is gewoon een grote show, ook in andere landen. Natuurlijk is het een tikje uitzinniger in landen met coureurs die meedoen voor de prijzen (UK, NL) en in Italie (Ferrari). In Zuid-Amerika zijn de mensen altijd al uitzinnig bij sportevenementen (Mexico, Brazilie) en in het Midden-Oosten en Azië moeten ze vaak laten zien dat ze niet onder doen voor Europa, dus kunnen ze ook heerlijk overdrijven.

Allemaal niks mis mee. Wat afgelopen weekend is neergezet was gewoon topkwaliteit entertainment en daar mogen wij echt trots op zijn in plaats van zuurpruimen en struikelen over details waar een groot deel toch niks van begrijpt.

Daarnaast is Max gewoon echt een uitzonderlijk talent. In UK kom je niet om Lewis heen, maakt niet uit wat hij doet, want het is altijd goed. Je zal niet snel iemand betrappen met kritiek op Lewis. Ze zijn trost op hem en nemen hem koste wat het kost in bescherming. Het is soms HEEL irritant, maar wel ook een hele andere instelling dan hier in Nederland.

In Nederland is het vaak andersom. Als iemand er met de kop en schouders bovenuit steekt zijn wij een groot deel van de tijd vooral aan het zoeken hoe wij diegene een kopje kleiner kunnen maken, zodat alles weer normaal lijkt. Wees er gewoon trost op. Op Max, op zo'n evenement, op de uitzinnige fans. Ook al is het soms van relatief lage niveau met "waar zijn die handjes" ....

... en wat een prachtig circuit hebben wij toch in Nederland _O_
pi_201235593
Ik hou van lalalalala O+


Dat begin, zo relaxed en gemoedelijk met z'n allen *;
pi_201235594
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 04:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[..]
Dit viel heel erg mee. Record staat volgens mij op ruim 350k in een weekend in Silverstone in 2019.
[..]
Geen uitzondering. In Monaco staat de koning er standaard bij, geeft zelfs de beker. In veel landen zit er een staatshoofd of een andere hoge pief op de tribune.
[..]
Vind ik een overdreven statement. In Nederland is het al snel "verboden" om te zeggen dat iemand heel goed is, want dan doe je aan zaligverklaring blijkbaar. Als je F1 een beetje zou volgen dan zou je zien dat dit niks voorstelt met wat men in de Britste media doet omtrent Lewis. Die gast heeft zelfs een "knighthood" ... als je het dan toch over zaligverklaringen hebt _O-
[..]
Niks mis mee en ook geen uitzondering.

Tifosi in Italïe:

Nog een paar weken geleden uitzinnige menigte in Silverstone.
[..]
,
Enorm ja? Beetje vuurwerk op start/finish? Lage standaard heb je.

Dit zijn pas vuurwerkshow

[..]
Hele shows? Viel ook wel mee hoor.

Armin van Buuren na GP van Mexico bijvoorbeeld


Veel mensen zien het ook alsof dit alleen gedaan wordt voor Max. Ja, Max is de reden dat NL weer een GP heeft, maar de F1 is gewoon een grote show, ook in andere landen. Natuurlijk is het een tikje uitzinniger in landen met coureurs die meedoen voor de prijzen (UK, NL) en in Italie (Ferrari). In Zuid-Amerika zijn de mensen altijd al uitzinnig bij sportevenementen (Mexico, Brazilie) en in het Midden-Oosten en Azië moeten ze vaak laten zien dat ze niet onder doen voor Europa, dus kunnen ze ook heerlijk overdrijven.

Allemaal niks mis mee. Wat afgelopen weekend is neergezet was gewoon topkwaliteit entertainment en daar mogen wij echt trots op zijn in plaats van zuurpruimen en struikelen over details waar een groot deel toch niks van begrijpt.

Daarnaast is Max gewoon echt een uitzonderlijk talent. In UK kom je niet om Lewis heen, maakt niet uit wat hij doet, want het is altijd goed. Je zal niet snel iemand betrappen met kritiek op Lewis. Ze zijn trost op hem en nemen hem koste wat het kost in bescherming. Het is soms HEEL irritant, maar wel ook een hele andere instelling dan hier in Nederland.

In Nederland is het vaak andersom. Als iemand er met de kop en schouders bovenuit steekt zijn wij een groot deel van de tijd vooral aan het zoeken hoe wij diegene een kopje kleiner kunnen maken, zodat alles weer normaal lijkt. Wees er gewoon trost op. Op Max, op zo'n evenement, op de uitzinnige fans. Ook al is het soms van relatief lage niveau met "waar zijn die handjes" ....

... en wat een prachtig circuit hebben wij toch in Nederland _O_
Jij zegt wat ik zeg :)
pi_201235598

Monza (waar we volgende week zijn) 2019, Charles Leclerc (Ferrrari), zo mooi ook :)
pi_201235603
twitter


Geweldig om mensen zo blij en gelukkig te zien *O* *;
Die monteurs die daar aan het eind over dat hek hangen na alles wat ze doen en gedaan hebben, en dan winnen in deze sfeer...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 04:31:27 ]
pi_201235608
The Family O+
  maandag 6 september 2021 @ 07:00:59 #142
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_201235833
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 22:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zal misschien vast al genoemd zijn, maar ik vind het erg vreemd dat er nergens een reactie van Jos te vinden is. Heb hem ook geen een keer voorbij zien komen op tv.
Dit viel mij ook op..... Victoria pas op het laatste moment naar Zandvoort (dr instagram) en nergens op beeld gezien en zijn moeder ook niet.... :{
pi_201235846
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 22:57 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]
Ja klopt, maar daarna niet meer in beeld geweest, ook niet bij podium ceremonie.

Hoop niet dat er wat gebeurt is
Bij Ziggo in de na beschouwing is hij nog even geïnterviewd.
pi_201235932
De traan, echt in tijden niet zo hard moeten lachen…
SOONY
  Redactie Sport maandag 6 september 2021 @ 08:00:59 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201236157
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 00:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alleen al vanwege het kampioenschap is elke race spannend wat mij betreft.
Dat redt het een beetje, maar het werd hier nooit echt spannend of Hamilton Max kon inhalen omdat de undercuts van te ver kwamen. Het was een saaie race, uiteindelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201236238
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat redt het een beetje, maar het werd hier nooit echt spannend of Hamilton Max kon inhalen omdat de undercuts van te ver kwamen. Het was een saaie race, uiteindelijk.
Wel eens ja. Pirelli probeerde het nog spannend te maken met hun fake graphics.
  maandag 6 september 2021 @ 08:25:15 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201236297
Nagenieten doen :) *O*
pi_201236313
De 2e GP van mij die ik live heb mogen bijwonen. Spa 2019, waarbij Max al snel uitviel, hebben we alleen kunnen genieten van een sterk optreden van Albon.

Dit spande absoluut alles. Het weer was absoluut perfect. We zijn met de trein gegaan en het hele traject Zuid-Limburg tot en met Amsterdam geheel vlekkeloos. Nauwelijks treinreizigers. Vanaf Amsterdam de overstap naar Zandvoort, dat was wat drukker, maar echt perfect geregeld door de NS. Ook dat mag eens gezegd worden. De NS had enorm lange treinen die bij elke deur dichtgehouden werden door spoorwegpolitiemensen. Iedereen werd perfect afgemeten zoveel mogelijk naar voren geloodst en we konden direct in de 1e trein instappen. Iedereen had een zitplek en het was absoluut niet té druk.

Vanuit de trein de looproute door Zandvoort was al bere gezellig. Allemaal inwoners aan hun opritten of tuintjes met frisdrankenverkoop. Leuk gedaan en er was genoeg entertainment met muziek en klanken van omroepers etc. De loop naar het circuit ging helemaal prima en de stroom mensen kon op een prima tempo lopen. Toen we bij de ingang kwamen kon ik direct naar een medewerker de CoronaCheck app en mijn ticket laten scannen en binnen een seconde was ik binnen. Toen zijn we direct richting de tribunes gegaan voor de Formule3 race. Een prachtig groot TV scherm recht tegenover ons Grand Stand Out. (Daar kan Spa absoluut wat van leren. Daar kon je niets volgen op 1 stuk kleiner en slechter scherm, een stuk verder weg door het hekwerk met gaas.) Ik heb alle acties mooi kunnen volgen met een commentator die prima alles versloeg. Jammer dat de tijden niet erbij stonden op het scherm. Met de live timing app erbij was het prima te doen.

De sfeer was echt geweldig overal voor iedereen. De drank en eetkraampjes hadden alles perfect onder controle. We hebben op de fanzone of andere standjes nooit langer dan een minuut op drank hoeven te wachten. Bij het eerkraampje was het max 5 minuutjes. Als we het dan toch met festivals vergelijken, dan heb ik nog nooit zo een soepellopend druk festival meegemaakt.

Ik tekende vooraf inderdaad voor een saaie race. Maar juist door de spanning van het gat tussen Lewis en Max was het dit niet echt. Het gat variëerde regelmatig tussen 3 seconden tot op een gegeven moment 1,1 seconde. De pitstops moesten goed gaan en ondanks dat die van Lewis 1 seconde langzamer was werd het gat tussen Lewis en Max een stuk kleiner. Dus een groter gat had je nodig om de undercut tegen te gaan. Dus we twijfelden hoeveel stops iedereen ging doen. Toen kregen we al meldingen dat de banden van Max met nog tien rondes te gaan, 10% over zou hebben. Dus de laatste rondes was het echt ons hart vasthouden omdat hij niet meer naar binnenging.

Jammer van Perez dat die zich daar volledig verremd, plek 5/6 zat er voor hem nog in. Gasly en Alonso absoluut netjes! Verder was de terugweg net zo vlekkeloos als de heenreis.

Compimenten aan de volledige organisatie!
- Met zuidelijke groet -
  maandag 6 september 2021 @ 08:44:56 #149
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201236420
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 20:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt.
Wel gek dat je een record kan verliezen door iets te winnen.

Stirling Moss heeft het zelf net niet meer meegemaakt dat hij het record verloor...
Hij heeft het regelmatig verloren, maar daarna weer terug gekregen. Denk aan Nico Rosberg bijvoorbeeld die wereldkampioen werd terwijl hij al 23 overwinningen had. Hij raakt het alleen definitief kwijt wanneer iemand meer overwinningen heeft, geen WK is en stopt. Laten we hopen dat dat niet Max zal zijn..
Rini dankjewel.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 september 2021 @ 08:48:42 #150
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201236444
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 04:06 schreef Evenstar het volgende:
Dit viel heel erg mee. Record staat volgens mij op ruim 350k in een weekend in Silverstone in 2019.
Zelfs voor Zandvoort geen records lijkt me, ook niet in 'recente' tijden. DTM en A1, iemand? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')