Die potjequote:Op vrijdag 3 september 2021 15:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, zoek die potje en claimen met dat hapje.. En zet ook bij dat je alles heeft verorberd en daarom een schadevergoeding voor kosten van zorgverzekering. (eigen risico) omdat je straks onderzoek ondergaat.
Lekker dan...quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Lienekien het volgende:
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt al weken zo niet maanden voor allerlei producten waarin o.a. het ingrediënt johannespitbroodmeel verwerkt is dat buiten de EU is geteelt, waar bij de teelt te hoge doseringen van een bepaald bestrijdingsmiddel zijn gebruikt. Daardoor is er in de producten te veel ethyleenoxide terecht gekomen.
Ik heb zo al vele veiligheidswaarschuwingen gezien. Veel voedingssupplementen, maar ook etenswaren.
https://www.nvwa.nl/nieuw(...)es-met-ethyleenoxide
Ik heb dus 2 maanden lang elke dag zo'n vitamine pil genomen. Vraag me af wat 'langdurig gebruik' precies inhoudt..quote:Op zaterdag 4 september 2021 00:05 schreef _Joy_ het volgende:
Ik heb een soortgelijk bericht gehad, van bol
Mijn product valt hieronder dus ik ga het terugsturen. Gelukkig heb ik er maar enkele pilletjes van genomen.
Enige tijd geleden heb je bij ons de 'Valdispert Herbatonine Plant.Mela en Slaapmutsje' gekocht. Leverancier Vemedia Consumer Health roept enkele batches terug. Hetzelfde product is ook onder de naam Valdispert Herbatonine op de markt. In één van de grondstoffen in deze producten zijn restanten van ethyleenoxide aangetroffen welke hoger zijn dan de EU norm toestaat. Bij gebruik van het product is er geen acuut gevaar voor de gezondheid. Alleen bij gebruik over een lange periode en in hoge hoeveelheid zou het product mogelijk risico met zich mee kunnen brengen. Het gaat hierbij om de volgende batches:
200903 THT: 30-12-2022
202586 THT: 30-12-2022
202587 THT: 30-05-2023
204270 THT: 30-05-2023
Als je één van deze nummers ziet staan op jouw product, dan verzoeken wij je om dit product niet meer te gebruiken.
Geen idee, maar ik snap je zorgen. Ik schrok er ook wel een beetje van.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:21 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Ik heb dus 2 maanden lang elke dag zo'n vitamine pil genomen. Vraag me af wat 'langdurig gebruik' precies inhoudt..
Ik had Davitamon zelf een mailtje gestuurd en ze geven inderdaad dit als antwoord:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:25 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat heeft het nog voor zin om boos op ze te worden als je toch binnenkort gaat sterven...
Nee is flauw. Maar als dit echt een hele schadelijke stof was geweest dan was het wel groter aangepakt dan alleen een berichtje via de online drogist hoor. Dan had het ook wel in kranten etc gestaan. En ook als ze wel uitpakken is er bij terugroepacties uiteindelijk vaak toch ook niet zoveel aan de hand. Vaak is het meer “het zekere voor het onzekere nemen”. Maar goed, je hebt de vitamientjes al lekker opgesnoept, en what has been done, has been done. Je kan het niet meer terugdraaien, dus het heeft geen zin om je zorgen over te maken. Stress/spanning heeft véél meer slechte effecten op je lichaam dan een beetje ethyleenoxide
Zie je wel! Ben je dan nu een beetje gerustgesteld?quote:Op maandag 6 september 2021 09:43 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Ik had Davitamon zelf een mailtje gestuurd en ze geven inderdaad dit als antwoord:
Tijdens een routine inspectie blijkt een lage hoeveelheid van de stof 2-chloorethanol aangetroffen in een grondstof van een Davitamon product. Dit kan wijzen op de aanwezigheid van een andere stof: ethyleenoxide. Ethyleenoxide is niet toegestaan in producten op de Europese markt. Hoewel wij deze stof niet hebben aangetroffen in onze producten, hebben wij direct melding gedaan bij de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA).
Ethyleenoxide kan bij inname van grote hoeveelheden gedurende een lange periode schadelijk zijn. Davitamon Compleet Weerstand kauwvitamines bevat echter geen ethyleenoxide en dus is er geen acuut gezondheidsrisico. Hoewel uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de stof die in onze grondstof is aangetroffen (2-chloorethanol) veel minder schadelijk is dan ethyleenoxide hebben wij besloten uit voorzorg alle producten terug te halen. De hoeveelheden van deze stof zijn dusdanig laag en de inname periode is van zo’n korte duur, dat er geen gezondheidsrisico is.
We willen u op het hart drukken dat er geen direct gevaar is voor de gezondheid. De stof ethyleenoxide is niet teruggevonden in onze producten. Uit voorzorg hebben wij besloten de verkoop stop te zetten van diverse Davitamon producten.
Dat hebben ze uit zichzelf al terug gestortquote:Op dinsdag 7 september 2021 23:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heb je het potje nog?
Dan kan je in ieder geval je geld terugvragen. Scheelt toch weer een paar euro op de uitvaartkosten.
Eigenlijk niet, want hoezo is dat wat zij zeggen waar en inderdaad niet alleen maar om je gerust te stellen en zichzelf in te dekken :pquote:Op dinsdag 7 september 2021 23:21 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Zie je wel! Ben je dan nu een beetje gerustgesteld?
Maar al zouden ze de hele wereld bij elkaar liegen (wat ik niet geloof). Dan nog veranderd er niets aan jou toestand. Je hebt het geslikt en je kan het niet 'ontslikken'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:40 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, want hoezo is dat wat zij zeggen waar en inderdaad niet alleen maar om je gerust te stellen en zichzelf in te dekken :p
Ach ja dood gaan we allemaal. Alleen hopelijk niet aan kanker.
Ze mogen dat soort beweringen niet zo maar doen. De NVWA kijkt ook mee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:40 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, want hoezo is dat wat zij zeggen waar en inderdaad niet alleen maar om je gerust te stellen en zichzelf in te dekken :p
Ach ja dood gaan we allemaal. Alleen hopelijk niet aan kanker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |