Het is ook niet onverstandig. Maar hij doet net of het een automatisch gegeven is dat je dan de rol van opvoeder, met bijbehorende "rechten en plichten", krijgt. Er zijn genoeg single moeders die een vriend zoeken, en niet een nieuwe vader voor haar kinderen. Naast alle factoren die je zelf al schrijft, ben je als nieuwe vriend dan voor die kinderen hooguit iets als een oom ofzo.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er komt echt wel meer bij kijken hoor.....Zal het klikken met de kinderen? Is er nog een vader in beeld en op wat voor manier? En dan nog, als je 24/7 deelneemt aan dit gezinsleven heb je gewoon recht om het kind ergens op aan te spreken. Het zal vaak genoeg goed gaan hoor, maar het is echt niet onverstandig om van te voren te bedenken of je dit wel/niet wil.
Maar zo simpel ligt het niet.....het is toch wel een proces die je aangaat.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:21 schreef Hineni het volgende:
[..]
Het is ook niet onverstandig. Maar hij doet net of het een automatisch gegeven is dat je dan de rol van opvoeder, met bijbehorende "rechten en plichten", krijgt. Er zijn genoeg single moeders die een vriend zoeken, en niet een nieuwe vader voor haar kinderen. Naast alle factoren die je zelf al schrijft, ben je als nieuwe vriend dan voor die kinderen hooguit iets als een oom ofzo.
Normaal doen tegen een ander is geen proces. Meer dan dat is het niet, tenzij je de oppas gaat uithangen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar zo simpel ligt het niet.....het is toch wel een proces die je aangaat.
Dan heb je er vast geen ervaring mee....quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:39 schreef Hineni het volgende:
[..]
Normaal doen tegen een ander is geen proces. Meer dan dat is het niet, tenzij je de oppas gaat uithangen.
Juist wel.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dan heb je er vast geen ervaring mee....
Heeft weinig met normaal doen te maken, jij gaat als stiefvader nooit dezelfde rol/band vervullen/krijgen als dat je de biologische vader bent.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:39 schreef Hineni het volgende:
[..]
Normaal doen tegen een ander is geen proces. Meer dan dat is het niet, tenzij je de oppas gaat uithangen.
Toch kun je het niet onderschatten, juist kinderen zitten in een ontwikkelingsfase....quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:03 schreef Hineni het volgende:
[..]
Juist wel.
Sociale interactie.
Met je collega's doe je het.
Met je studiegenoten doe je het.
Met je familie.
Met je vrienden.
Met kinderen is het niet anders.
Hoe was je date?quote:Op vrijdag 10 september 2021 23:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even een quote:
Vanavond dus een date met een vrouw waarmee ik sinds een week app. Uiterlijk staat me wel aan en de eerste berichtjes ook. Maar gedurende de week worden de berichtjes steeds kneuteriger. Elke dag word ik goedemorgen gewenst met weer een lied voor de dag erbij. Onze horoscopen matchen zo goed. Of ik nog met andere vrouwen app...hartjes, knuffeltjes.. brrrr Ik krijg er steeds meer een vervelend gevoel over.
Ik had zoiets van een ONS vind ik prima maar meer hoeft van mij niet. Vanavond dus uit eten in Utrecht. Ben benieuwd. Liefst ga ik niet maar vind dat ik dit niet kan maken.
Zij weet dus niets van die ONS (voor hem is dit wel nog net ok, wss omdat ze er leuk uitziet maar voor de rest zo gek als een deur is) maar zij geeft wel veel vlindertjes-signalen af. Of jij nu vindt of ze dat kan voelen of niet: ze voelt het.
Maar goed, ik ga hier niet over blijven zeiken.
Ik zal nog wel één van de weinigen zijn die die waarden nog heeft. Ik heb niets tegen vrije seks en ook niets tegen een ONS, iedereen doet lekker wat ie wil en met hoeveel ie wil. Ik weiger echter met iemand seks te hebben die verliefd (of wat dan ook wat richting gevoel gaat) is op mij en waar ik niets voor voel.
En nu ben ik klaar met mijn rant
Oh, dat is wel jammer. Beter vermeld je zoiets belangrijks toch voor de eerste date.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef theunderdog het volgende:
Net terug van een date. Het was verschrikkelijk. Of althans, verschrikkelijk teleurstellend. Samenvatting: drie dagen berichtjes naar elkaar gestuurd op tinder - daarna nummers uitgewisseld en via whatsapp een date afspraak gemaakt. Ik enthousiast erna toe, en de date op zichzelf was ook erg gezellig. Tot daar het moment kwam dat ze mij iets moest opbiechten. Namelijk dat ze al twee kinderen heeft.
Ik heb hier 40 min voor moeten rijden.
Het idee is juist dat je geen stief/biologische vader hoeft uit te hangen. Dat je met kinderen gewoon een sociale interactie kunt hebben als anderen. Maar blijkbaar is het erg opzienbarend.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Heeft weinig met normaal doen te maken, jij gaat als stiefvader nooit dezelfde rol/band vervullen/krijgen als dat je de biologische vader bent.
(En dat is helemaal prima natuurlijk maar niet iedereen heeft daar behoefte aan)
Het probleem is misschien wel dat mensen vaak denken dat zij tweede vader of moeder moeten zijn voor die kinderen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:08 schreef Hineni het volgende:
[..]
Het idee is juist dat je geen stief/biologische vader hoeft uit te hangen. Dat je met kinderen gewoon een sociale interactie kunt hebben als anderen. Maar blijkbaar is het erg opzienbarend.
Misschien eens wat meer met kinderen omgaan? Die hebben nog niet al die labeltjes tussen de oren zitten waarmee volwassenen dingen vaak onnodig ingewikkeld maken.
Ik heb kinderen....die waren 3 en 4 jaar toen hun vader en ik in de zomer van 2003 uit elkaar gingen, maar met kerst 2003 woonde hij al samen met zijn nieuwe vrouw. Dat is enerzijds best goed gegaan, maar nu nog (nu oudste 22 is en jongste bijna 21) delen ze nog dingen over hun stiefmoeder met mij wat ze moeilijk vinden om mee te dealen. Het is echt niet zomaar in een relatie en/of gezinsleven stappen, gewoon niet.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:08 schreef Hineni het volgende:
[..]
Het idee is juist dat je geen stief/biologische vader hoeft uit te hangen. Dat je met kinderen gewoon een sociale interactie kunt hebben als anderen. Maar blijkbaar is het erg opzienbarend.
Misschien eens wat meer met kinderen omgaan? Die hebben nog niet al die labeltjes tussen de oren zitten waarmee volwassenen dingen vaak onnodig ingewikkeld maken.
Je kunt je daar van te voren heel druk over maken of denken dat ze zich toch wel ontwikkelen. Met of zonder "jou".quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Toch kun je het niet onderschatten, juist kinderen zitten in een ontwikkelingsfase....
Sociale interactie, wat?quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:08 schreef Hineni het volgende:
[..]
Je gedachten zijn een beetje zwart/ wit. Dat is de taak van haar en de vader.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sommige dames behandelen ons (mannen) echt als vuilnis. Ik vond haar echt leuk.......
Maar ik ga niet twee kinderen van een ander mee helpen opvoeden. Die is gek.
Zie mijn post hierboven als reactie op jou....quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:17 schreef Hineni het volgende:
[..]
Je kunt je daar van te voren heel druk over maken of denken dat ze zich toch wel ontwikkelen. Met of zonder "jou".
Hoe doen kinderen het als ze elk jaar een nieuwe onderwijzer(es) krijgen? Precies daarom, er zijn wel meer passanten in een mensenleven. Helemaal als er al een scheiding is geweest. Met normaal doen zijn ze bijna altijd heel tevreden.
Ik vond van mijn eigen ouders al genoeg dingen moeilijk om mee te dealen. En soms nog steeds. Met andere aanwezigen in mijn leven is dat soms niet anders. Wel heb ik het leren ombuigen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik heb kinderen....die waren 3 en 4 jaar toen hun vader en ik in de zomer van 2003 uit elkaar gingen, maar met kerst 2003 woonde hij al samen met zijn nieuwe vrouw. Dat is enerzijds best goed gegaan, maar nu nog (nu oudste 22 is en jongste bijna 21) delen ze nog dingen over hun stiefmoeder met mij wat ze moeilijk vinden om mee te dealen. Het is echt niet zomaar in een relatie en/of gezinsleven stappen, gewoon niet.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het niet vanzelfsprekend is een alleenstaande ouder te daten en om dat vooral niet te onderschatten. Dat heeft niks met angst te maken, maar met realisme. Er komt hoe dan ook een moment dat jij als stiefouder tóch verantwoordelijk wordt en dat moet je wel willen en of kunnen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:24 schreef Hineni het volgende:
[..]
Ik vond van mijn eigen ouders al genoeg dingen moeilijk om mee te dealen. En soms nog steeds. Met andere aanwezigen in mijn leven is dat soms niet anders. Wel heb ik het leren ombuigen.
Bijvoorbeeld toen ik een nieuwe leidinggevende kreeg die op 1 van mijn ouders leek. Ik wist binnen 1 seconde wat ik moest laten, daar waar anderen hun mening dachten te moeten geven. Binnen een paar weken had ik de vrijheid en het vertrouwen, daar waar anderen een minder fijn bewind ervaarden. Zonder de ervaring met mijn betreffende ouder had ik dezelfde "fout" als de anderen gemaakt.
Het is in het gewone leven ook niet lang leve de lol. Dat wat jij verantwoordelijkheden noemt, is niet veel anders dan andere verantwoordelijkheden in een mensenleven. Ik vat het samen als normaal doen. We zijn allemaal kinderen geweest.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sociale interactie, wat?
Je wil als je een relatie begint toch iets opbouwen, als je dan kinderen erbij krijgt dan is het niet "lang leven de lol" maar heb je gewoon verantwoordelijkheden.
Wat meer met kinderen omgaan, gast ik heb relaties gehad waarbij kinderen inbegrepen waren dus je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt.
Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan, maar dat het wel een bewuste keuze is die je maaktquote:Op zaterdag 11 september 2021 20:34 schreef Hineni het volgende:
[..]
Het is in het gewone leven ook niet lang leve de lol. Dat wat jij verantwoordelijkheden noemt, is niet veel anders dan andere verantwoordelijkheden in een mensenleven. Ik vat het samen als normaal doen. We zijn allemaal kinderen geweest.
Ik heb ook relaties gehad waarbij kinderen zijn inbegrepen, en nog steeds. Dus wat ik zeg kan gewoon. 100%
Dat ontken ik ook niet. Het begon m.i. met dat een relatie met iemand met een kind, niet automatisch tot een ouder rol leidt. Maar blijkbaar praten we langs elkaar heen. Kan gebeuren.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan, maar dat het wel een bewuste keuze is die je maakt
Ik zeg juist dat het wel tot een soort van ouder rol kan leiden, het is ook niet automatisch dat je afzijdig van die rol kan blijven.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:01 schreef Hineni het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Het begon m.i. met dat een relatie met iemand met een kind, niet automatisch tot een ouder rol leidt. Maar blijkbaar praten we langs elkaar heen. Kan gebeuren.
Klopt denk ik wel, het liefst zou ik daarom een partner willen die ook al 1 kind heeft waar hij regelmatig voor zorgt. Dat lijkt mij de beste balans voor een nieuwe relatie en beide kinderen (mijn en zijn kind).quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:14 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je staat altijd op een bepaalde plek.
Alleen is die plek bij een partner met kinderen van een ander anders dat wanneer het je eigen kinderen zijn.
Klopt, alleen wordt er vaak voorbijgegaan aan wat een kind ervaart.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat op zich wel pleit voor die man!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |