abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201145232
quote:
Bizarre documentaire Pretend Student zie je maandag op NPO 3
Mike en Luna houden de schone schijn op

Een leugentje om bestwil hebben we allemaal weleens aan onze ouders verteld tijdens onze school- of studietijd, maar Mike en Luna maken het wel héél bont. In de documentaire Pretend Student zien we hoe zij doen alsof ze studenten zijn.
Gestopt
Mike en Luna houden voor hun omgeving vol dat ze nog druk studeren, terwijl ze in werkelijkheid al lang gestopt zijn met hun studie. Niemand weet dat - vooral hun ouders niet. Ze zijn bang om hen teleur te stellen en niet te voldoen aan hun verwachtingen en die van de maatschappij. Deze pretend-studenten hebben zich bedolven onder een web van leugens.

Opluchting
Zoiets kan toch niet goed blijven gaan? En hoeveel mensen doen dit eigenlijk, pretend student zijn? Bas, Stijn en Léon kunnen erover meepraten en kennen de situatie maar al te goed. Zij hebben ook jarenlang als pretend student geleefd, maar durfden het hun ouders uiteindelijk te vertellen. Ze delen hun proces en de enorme opluchting die de waarheid ze bracht.

De documentaire Pretend Student is maandag 30 augustus om 21.20 uur te zien op NPO 3.
Heftig nieuwsbericht hierover uit 2020: https://www.ad.nl/oss/zes(...)%2Fwww.google.com%2F
  maandag 30 augustus 2021 @ 21:14:22 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201145431
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]
Heftig nieuwsbericht hierover uit 2020: https://www.ad.nl/oss/zes(...)%2Fwww.google.com%2F
Wat een verhaal in dat nieuwsbericht :{ Kan het me ergens wel voorstellen als je uit een op prestatie gerichte omgeving komt, dat je begint met een klein leugentje en er helemaal in verstrikt raakt. Maar dat je dan zelfmoord nog als enige uitweg ziet.. ;( Wat erg.
pi_201145591
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een verhaal in dat nieuwsbericht :{ Kan het me ergens wel voorstellen als je uit een op prestatie gerichte omgeving komt, dat je begint met een klein leugentje en er helemaal in verstrikt raakt. Maar dat je dan zelfmoord nog als enige uitweg ziet.. ;( Wat erg.
En nabestaanden die gissen over de werkelijkheid de afgelopen jaren ;(
  maandag 30 augustus 2021 @ 21:24:48 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201145630
oh ja dat bericht herinner ik mij nog wel :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 30 augustus 2021 @ 21:31:30 #5
459912 FlippingCoin
pi_201145758
Wat een raar concept eigenlijk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:03:34 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201146330
Tsja zo gaat dat als je denkt dat je er alleen mag zijn als je universitair cum laude bent afgestudeerd.

Stel je voor je wordt kassameisje of loodgieter. Wat een "loser" ben je dan...schaam je.
Vooral in hogere kringen zullen ze zo denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201146634
Ik heb hem net opgezet. Ben erg benieuwd naar de verhalen en drijfveren van de betrokkenen, aangezien ik er zelf ook eentje geweest ben... :@
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:25:48 #8
459912 FlippingCoin
pi_201146637
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja zo gaat dat als je denkt dat je er alleen mag zijn als je universitair cum laude bent afgestudeerd.

Stel je voor je wordt kassameisje of loodgieter. Wat een "loser" ben je dan...schaam je.
Vooral in hogere kringen zullen ze zo denken.
Ja toch een te grote factor schaamte of/en druk voor zo; dat is wel sneu. Als ze er eerder mee naar buiten hadden gekomen hadden de ouders misschien juist wel kunnen ondersteunen het zooitje op de rit te krijgen.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 05:26:58 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201148040
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb hem net opgezet. Ben erg benieuwd naar de verhalen en drijfveren van de betrokkenen, aangezien ik er zelf ook eentje geweest ben... :@
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je het iemand hebt verteld? En wat was de reden om te doen alsof je nog studeerde? Als ik vragen mag :@
pi_201148344
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 05:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je het iemand hebt verteld? En wat was de reden om te doen alsof je nog studeerde? Als ik vragen mag :@
Ik wil er best wat over vertellen, maar dat doe ik liever niet zo open op het forum. Dus ik zal je zo even PM'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')