abonnement Unibet Coolblue
pi_9632362
quote:
Op maandag 7 april 2003 11:58 schreef robh het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft ergens anders lopen jammeren.

Nu ontopic graag.


Wij waren al ontopic - als jij nu even wegblijft met je domme geflame
pi_9632408
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:00 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

De media wil aandacht van hem, de media staat toch elke week te huppelen bij dat rechtsgebouw?


Waarom is door hem de hele politiek veranderd. Dat zijn allemaal van die kreten - ik wil het bewijs zien. Het wordt allemaal veel te groot opgevat.

Broer Fortuyn doet zelf alle mogelijke moeite in de media te komen door allerlei acties te ondernemen en daar media bij te betrekken. Als het hem louter om zijn broer ging, dan is dit niet zo gepast. Het ruik niet alleen naar lijkenpikkerij. Het is het gewoon.

pi_9632476
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is door hem de hele politiek veranderd. Dat zijn allemaal van die kreten - ik wil het bewijs zien. Het wordt allemaal veel te groot opgevat.

Broer Fortuyn doet zelf alle mogelijke moeite in de media te komen door allerlei acties te ondernemen en daar media bij te betrekken. Als het hem louter om zijn broer ging, dan is dit niet zo gepast. Het ruik niet alleen naar lijkenpikkerij. Het is het gewoon.


te groot opgevat? ik zou zeggen zet je tv eens een keer aan en volg de politiek.

Heb je zijn boek wel eens gelezen? Zo niet dan raad ik je aan om dat eens te gaan doen.. dan snap je wat ik bedoel

  maandag 7 april 2003 @ 12:11:08 #104
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9632528
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:04 schreef SCH het volgende:

Waarom is door hem de hele politiek veranderd. Dat zijn allemaal van die kreten - ik wil het bewijs zien. Het wordt allemaal veel te groot opgevat.


De politiek is een paar maanden veranderd en de kiezers hebben duidelijk laten weten wat zij van die verandering vonden bij de meest recente 2e Kamer verkiezingen.

Ach, dat hele 'herdenkings' gedoe waait net zo hard weer over als de LPF, Marten Fortuyn zal na het proces als alles afgehandeld is weer in het niets verdwijnen en daar hoort hij thuis.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_9632533
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:08 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

te groot opgevat? ik zou zeggen zet je tv eens een keer aan en volg de politiek.

Heb je zijn boek wel eens gelezen? Zo niet dan raad ik je aan om dat eens te gaan doen.. dan snap je wat ik bedoel


Ik heb vrijwel alles over en van Fortuyn gelezen en volg de hele hype heel goed. Ga liever eens inhoudelijk in op wat ik zeg in plaats van voortdurend te flamen - dat is nogal een zwaktebod.
pi_9632624
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is door hem de hele politiek veranderd. Dat zijn allemaal van die kreten - ik wil het bewijs zien. Het wordt allemaal veel te groot opgevat.

Broer Fortuyn doet zelf alle mogelijke moeite in de media te komen door allerlei acties te ondernemen en daar media bij te betrekken. Als het hem louter om zijn broer ging, dan is dit niet zo gepast. Het ruik niet alleen naar lijkenpikkerij. Het is het gewoon.


je vraagt om dingen waarom we off-topic gaan, en ik durf echt nog wel met je in discussie te gaan, add me maar op icq
  † In Memoriam † maandag 7 april 2003 @ 12:51:59 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9633282
quote:
Op maandag 7 april 2003 11:45 schreef robh het volgende:

[..]

Oh, dit is heel simpel te scheiden. Ontopic reageren is niet zo moelijk, en een herhaling van zetten over de persoon Pim hoeft niet in dit topic te gebeuren.


Het ging over de mediageile broers van pim die persoonsverheerlijking en het aanvlaggen van sentimenten prefereren..

Logisch dat je dan uitkomt bij een familietrekje ..

Ontopic = dus--> mediageil-->fortuyntjes.
Je kunt het niet alleen over de drankoogjes van Marten hebben.

  maandag 7 april 2003 @ 12:57:52 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9633421
Ik denk dat die 6-mei vlaggen behoorlijk gaan aanslaan. Vlaggenverbrandingen zijn behoorlijk in tegenwoordig
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9633611
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 13:16 schreef Farzin het volgende:


Heb ik iets gemist, is hij al veroordeeld en niet in hoger beroep gegaan?
[..]

[..]

Je hoeft niet veroordeeld te worden om schuldig te zijn aan een moord, de rechter toetst alleen of wettig en overtuigend is bewezen dat iemand een moord heeft gepleegd, niet of de vermeende dader die moord ook daadwerkelijk heeft gepleegd.

Wat een onzin. Of heb jij meer bewijs dan het OM?


Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  maandag 7 april 2003 @ 13:36:42 #110
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_9634260
Is Marten Fortuyn mediageil? Tja, het lijkt er wel op. De aandacht ervoor in de media kan ik nog wel verdragen. Maar een vlag vind ik toch echt te ver gaan.

Natuurlijk, Pim is vermoord en Volkert moet daar voor gewoon boeten. Maar voor de rest gaat het leven gewoon verder. Ik heb geen behoefte om aan Pim Fortuyn en zijn denkbeelden herinnerd te worden.

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 7 april 2003 @ 14:55:44 #111
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_9635981
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:00 schreef boebiedoe het volgende:

"Het is afschuwelijk dat het is gebeurd - maar het is echt niet zo dat als je in Nederland je mening zegt dat je dan wordt neergeschoten."

he? pim was toch neergeschoten? of heb ik dat verkeerd begrepen?


Als je in een auto stapt dan verongeluk je.

Niet mee eens? Er is gisteren toch ook nog iemand in een wagen gestapt en verongelukt?

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_9639755
Nee, niet mediageil
De media geilt juist zelf op alles wat met Fortuyn te maken heeft...
  maandag 7 april 2003 @ 18:51:20 #113
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9640959
quote:
Op maandag 7 april 2003 12:11 schreef Tia_Tijger het volgende:
De politiek is een paar maanden veranderd en de kiezers hebben duidelijk laten weten wat zij van die verandering vonden bij de meest recente 2e Kamer verkiezingen.
mja in plaats van voor verandering hebben ze massaal voor de meest conservatieve partij gestemt die er is.. het CDA..
en we waren nog zo blij toen we zo'n 10 jaar geleden eindelijk van ze verlost waren met hun afknijpen van de burgers en ouwe lullen politiek..

Nee nederland heeft het wel begrepen.. we gaan weer ouderwets bezuinigen ( 20 miljard ) en kruipen voor Bush..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  † In Memoriam † maandag 7 april 2003 @ 21:35:49 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9644832
quote:
Op maandag 7 april 2003 17:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nee, niet mediageil
De media geilt juist zelf op alles wat met Fortuyn te maken heeft...
Hm dat ben ik niet met je eens.
Mister marten belt zelf naar sbs om te vertellen dat hij bepaalde stukken in ontvangst kon nemen, en jah, dan rent de pers erachteraan.
Misters fortuin besluiten zelf om een vlag te laten maken en besluiten zelf om daar een sentimentele website te maken, Niet de media..
  maandag 7 april 2003 @ 21:36:46 #115
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_9644852
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:12 schreef Loedertje het volgende:
Ooit hoorde ik de familie van P.Fortuyn zeggen dat ze zich op de achtergrond zouden houden maar Martin Fortuyn zie je in veel programma's opduiken en ook de krantenberichten voorzien van commentaar zie je wekelijks verschijnen.
[..]
dat zit in de familie waarschijnlijk
That's the way the cookie crumbles
  dinsdag 8 april 2003 @ 11:00:30 #116
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9652167
quote:
Op maandag 7 april 2003 11:25 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen LPF'er en vind niet dat Dhr. Fortuyn belangrijker is dan alle andere vermoordde politici/mensen in Nederland.


Heel scherp. Zoveel andere vermoorde mensen die politicus waren zijn er niet in Nederland
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_9652290
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 11:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Heel scherp. Zoveel andere vermoorde mensen die politicus waren zijn er niet in Nederland


Een stuk of drie geloof ik. En dan nog de aanslag die een bijna-moord was op de vrouw van Janmaat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9788932
quote:
Broer-van-Pim-zijn is een taak voor Marten

Marten Fortuyn heeft het druk met de-broer-zijn-van. Al wil hij iedereen laten geloven dat de familie rust wil, intussen zoekt hij steeds de publiciteit. Meer en meer groeit hij in de rol van elder statesman die hij zichzelf heeft toebedacht.

'De moord op Pim heeft mijn leven zo ingrijpend veranderd dat er een eind aan moet komen', zei Marten Fortuyn dit voorjaar. Aan zijn meer dan fulltime bezigheden als beroepsbroer, bedoelde hij. Maar meende Marten wat hij zei? Het heeft er in elk geval regelmatig de schijn van dat hij eigenlijk helemaal niet wil dat 'er' een eind aan komt en hij moet terugkeren naar zijn bungalow in het Belgische Loenhout - en de anonimiteit.

Dat zal de komende tijd ook zeker nog niet gebeuren. Vandaag zal Marten weer reageren op de uitspraak van de rechter in het proces tegen Volkert van der G., vervolgens krijgen we de schadeclaim tegen Van der G. en valt er rond de beveiliging ook nog wat te verhapstukken met regering en Mediapark. Bovendien is het nog maar drie weken tot 6 mei en de eerste herdenking van de moord op Pim Fortuyn.

In juni 2002 stelde Marten Fortuyn al voor van 6 mei de Dag van het Volk te maken. Inmiddels is dat ideetje uitgewerkt en qua naamgeving enigszins opgewaardeerd: 6 mei moet nu de dag worden van Loquendi Libertatem Custodiamus - laten wij waken over de vrijheid van het spreken.

Er is veel veranderd. Wanneer ze Marten Fortuyn in het voorjaar van 2002 vroegen of hij soms de broer was van Pim Fortuyn, ontkende hij dat categorisch. 'Nee hoor, ik ben enig kind', zei Marten dan. Want met de soundbites waarmee Pim Nederland veroverde, had Marten weinig op. 'Die eenkoppige conclusies altijd, daar erger ik me blauw aan.'

Dat de islam een achterlijke godsdienst was en minister Borst van Volksgezondheid erger dan Osama Bin Laden: Marten had Pim, zei hij, ernstig onderhouden over die veel te boude stellingen. Niet dat het veel hielp trouwens, want Marten Fortuyn behoorde niet tot degenen naar wie Pim zijn oren liet hangen. Iets wat Marten betreurde en misschien ook wel bevreemdde. 'Zijn intellectuele capaciteiten zijn eigenlijk vrij doorsnee. Ik ben indertijd op één been door mijn middelbare studies gewandeld, terwijl hij er altijd heel hard voor heeft moeten knokken.'

Marten (59) was nog M. Fortuyn, een voormalig manager die zich sinds 1995 als kleine zelfstandige bezighield met de import van onder meer medische apparatuur. Nu is de reserve-Belg een bekende Nederlander, niet als Marten Fortuyn, maar als Marten-de-broer-van-Pim. De oudste van de twee nog levende Fortuyn-broers verklaart om de haverklap niet gediend te zijn van die omschrijving ('Ik ben Marten en Pim is Pim') maar versterkt met zijn publieke optredens voortdurend de indruk dat hij zijn positie in de slag schaduw van Pims nagedachtenis helemaal zo erg niet vindt.

Hoewel ook hij de publiciteit niet schuwt, is jongste broer Simon Fortuyn (48) minder nadrukkelijk aanwezig. De directeur van een Utrechtse enveloppenfabriek kleunde er rond het proces tegen Volkert van der G. een paar keer stevig in ('Deze man heeft niet alleen mijn broer vermoord, hij is nog een klootzak ook' - alsof hij de mogelijkheid dat hij Volkert wel een sympathieke kerel zou vinden lang had opengehouden), en schreef een dagelijkse column in het AD over de rechtszaak.

Maar Simon mist het pathos van zijn oudere broer. In oktober vorig jaar rekende hij in het Rotterdams Dagblad op grondige wijze af met de rotzooi in de LPF ('Schande'). Simon maakt van zijn hart geen moordkuil en schopt zo nu en dan flink om zich heen, maar Pims lievelingsbroer wekt nooit de indruk dat de nasleep van de moord zijn doen en laten volledig bepaalt. Bij Marten, níet Pims lievelingsbroer, ligt dat anders.

Op 7 mei 2002, de dag na de moord, vroeg toenmalig LPF-bestuurder John Dost, tijdens het crisisoverleg met premier Kok op het Catshuis, aan Fortuyn waarom híj eigenlijk niet de nieuwe leider werd. Fortuyn gaf geen antwoord, maar het besef dat hij Broer Fortuyn was geworden moet hem als een mokerslag hebben getroffen. Hij had nu een Taak, die hij later bescheiden omschreef als 'mijn persoonlijk Armageddon ofwel Titanenstrijd'.

Wat hij daarmee precies bedoelde bleef mistig, maar zijn zelfopgelegde verantwoordelijkheid leek voor Fortuyn steeds zwaarder te wegen. Hij speelde in de dagen na de moord een belangrijke en bewonderenswaardige rol in het kanaliseren van alle emoties. In de maanden die volgden werd zijn rol binnen de LPF-gemeenschap steeds kleiner, maar nam Fortuyns gewichtigheid omgekeerd evenredig toe. Het tempo waarin hij sprak, ging naar beneden, alsof hij wilde voorkomen dat zijn toehoorders het filosofisch-politieke belang van zijn woorden zou ontgaan. Hij begon ook steeds meer te kijken als de elder statesman die hij nooit was.

In december sprak hij het congres van de LPF toe als mental coach en voorspelde ('Lees mijn lippen') 26 zetels bij de verkiezingen van januari (achttien ernaast). Drie weken later verklaarde Fortuyn dat hij niet op de LPF zou stemmen. Vervolgens vergrootte hij de verwarring verder door tijdens een bijeenkomst in Eindhoven in januari te melden dat hij zich 'de erfgenaam van het gedachtegoed van Pim' voelde en wél LPF zou stemmen. Tevens kandideerde Fortuyn zich ongevraagd als voorzitter van de partij, een opwelling waarvan sindsdien niets meer is vernomen.

Binnen de LPF werd hij intussen steeds minder serieus genomen. Als broer van Pim genoot hij openlijk een vorm van heilige onaantastbaarheid, maar achter zijn rug namen de uitingen van irritatie in kracht en aantal toe. De rode draad in de aanvallen: Pim had tijdens zijn leven weinig op met zijn oudere broer en de twee hadden al jaren zo goed als geen contact met elkaar. Dus op grond waarvan maakte Marten zich eigenlijk zo belangrijk?

Volgens makelaar Harry Mens was gewoon sprake van klassieke broederjaloezie: 'Marten is de oudere broer die door de briljante jongere voorbij is gestreefd en die dat nooit helemaal heeft kunnen verwerken.'

Marten Fortuyn levert hoe dan ook een zwaar gevecht met de nagedachtenis van zijn beroemde broertje. Na diens herbegravenis in Italië, op 20 juli 2002: 'Ik hoop aan mezelf toe te komen. Ik wil rust.' In december, in een open brief aan de media: 'De familie wil in alle rust rouwen en verwerken.' Maar tegelijkertijd meed hij de publiciteit geen moment; niet rond de val van het kabinet-Balkenende, niet rond het onderzoek van de commmissie Van den Haak, niet rond de 'haatzaai-aanklacht' van het duo Spong en Hammerstein, niet rond het proces tegen Van der G.

En nu ook nog Loquendi Libertatem Custodiamus-dag. 'Op verzoek van velen' hebben de broers daarvoor zelfs een herdenkingsvlag laten ontwerpen die op 6 mei door het hele land moet wapperen. Op de website www.pim6mei.nl: 'In het bijzonder zullen Pim en andere slachtoffers van geweld door gebruik van het vrije woord, deze dag worden herdacht. Zij dorsten te spreken, maar moesten dit in een aantal gevallen bekopen met de dood.'

De vlag is te koop voor slechts 25 euro. Wie wil kan via Martens callcenter ook andere 'Pims Memorials' in huis halen. Wat te denken van een paar Pims manchetknopen - in zilver en mét Pims familiewapen voor slechts 79 euro, in 14 karaats witgoud 499 euro. Voor de niet-manchet knoopdragers is er natuurlijk de geelgouden 'Pims reversspeld' voor 249 euro. Elk sieraad gaat vergezeld van 'een genummerd certificaat met Pims handtekening' en de opbrengst gaat naar het 'goede doel'.

Marten Fortuyn heeft het er maar druk mee. 'In zekere zin ben ik voor de rest van mijn leven veroordeeld om met Pim bezig te zijn', zei hij in maart. 'Het gevaar bestaat dat ik het niet meer kan loslaten, dat realiseer ik me terdege. Maar het is geen obsessie, beslist niet.'

bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1050384080273.html


  dinsdag 15 april 2003 @ 11:27:32 #119
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9789031
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]


Een leuk stuk. Maar wel een tikkeltje te laag hartig. Verder moet je die man totaal geen aandacht geven.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:58:36 #120
43613 Dr_SnUgGles
*click here for verbal abuse*
pi_9932371
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:27 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Een leuk stuk. Maar wel een tikkeltje te laag hartig. Verder moet je die man totaal geen aandacht geven.


klopt, hij mocht pim niet eens en nou ist opeens z'n grootste vriend
  donderdag 24 april 2003 @ 15:21:14 #121
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9984649
Het is hooguit een financiële en een aandachtsobsessie.
Uiteraard doet Marten het allemaal voor de mànsen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')