abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8183380
ik heb een poes van inmiddels 9 maanden oud (geboren op 6 mei btw )
en ik heb 3 vragen:
*d'r moeder was nog maar 1 jaar toen ze zwanger werd, en zij kan ook best zwanger zijn, (er lopen hier wel katten in de buurt) maar waar merk ik dit aan
*ze liep laatst met een half levend vogeltje rond, kan ze hier niet ziek van worden??
*hoe strak mag het hals bandje, want we hebben nu een kattenluik dat alleen open kan met een bepaalde magneet, en die moet ze dus om hebben, maar alstie niet strak genoeg zit draaitie weg, maar anders vind ik het zo zielig, ook is ze een beetje bang voor dat luikje volgens mij...

alvast bedankt

pi_8183422
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:07 schreef Julien het volgende:
en ik heb 3 vragen:
*d'r moeder was nog maar 1 jaar toen ze zwanger werd, en zij kan ook best zwanger zijn, (er lopen hier wel katten in de buurt) maar waar merk ik dit aan
*ze liep laatst met een half levend vogeltje rond, kan ze hier niet ziek van worden??
*hoe strak mag het hals bandje, want we hebben nu een kattenluik dat alleen open kan met een bepaalde magneet, en die moet ze dus om hebben, maar alstie niet strak genoeg zit draaitie weg, maar anders vind ik het zo zielig, ook is ze een beetje bang voor dat luikje volgens mij...

alvast bedankt

Laat die kat gewoon steriliseren, dat is gewoon direkt het beste als je GEEN kittens wilt.

Een dood vogeltje is niet vies, het speeksel van katten is dermate sterk dat het beest niet ziek zou moeten worden van zijn "prooi"

Voor die halsband geen idee, zolang de kat niet blauw aanloopt is het goed .

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_8183435
quote:
en ik heb 3 vragen:

alvast bedankt

* om zwanger te worden, wordt ze eerst krols en geloof me, dat merk je echt wel
* onwaarschijnlijk. Bereid je voor op nog talloze vogeltjes, muizen, insecten etc.
* waarom met een magneet??
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8183450
Schopje naar F&F.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8183455
katten kunnen vanaf ongeveer 6 maanden krols worden. Is ze dat al geweest? Zo ja: waarom hebben jullie haar nog niet laten helpen dan?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_8183496
quote:
-knip-
Mag ik je vriendelijk verzoeken je kat te laten chippen en dat bandje gewoon weg te gooien. Ik heb de afgelopen 3 weken al 2 katten opgehaald met de dierenambulance die zich hadden verhangen aan een bandje (dit is geen lollig antwoord). Kattenluiken zonder sleutelmagneet werken ook goed, en daar past ook geen inbreker doorheen.
Where facts are few, experts are many.
pi_8184115
dat met die magneet is zodat er geen anderre katten hier binnen komen, 1st zette we gewoon de deur open en toen zat hier best vaak een kat, maar wij willen wel kittens , maar volgens mij is ze niet krols geweest, en ik doe dat bandje wel wat strakker dan..nou bedankt..
pi_8184452
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:43 schreef Julien het volgende:
maar volgens mij is ze niet krols geweest, en ik doe dat bandje wel wat strakker dan..nou bedankt..
laat haar alsjeblieft zo snel mogelijk helpen dan, ik neem aan dat je niet zit te wachten op kittens...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 januari 2003 @ 14:12:05 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8184564
Je moet minimaal 2 vingers tussen dat bandje kunnen doen, zonder dat dat strak aanvoelt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8185712
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Kattenluiken zonder sleutelmagneet werken ook goed, en daar past ook geen inbreker doorheen.

Maar wel andere katten. Bij mijn ouders is er een keer de hell uitgebroken omdat een andere kat dacht: Goh, daar binnen zal het vast gezellig zijn. Mijn ouders hadden toen drie katten die erg teritoreaal ( hoe schrijf je dat?) waren.......
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8190132
1) Als het goed is kun je het voelen aan de buik bij een bepaald aantal weken... k weet zo uit m'n hoofd niet mer precies hoeveel weken het is (denk bij zeven weken..) en dan voel je kleine bobbeltjes.. Na die zeven (?) weken voel je niks meer.
En je kat wordt dikker.. dat is het makkelijkste kenmerk.. dus zo nu en dan even wegen en dan weet je het...
Als je het echt heel zeker wil weten ga dan even naar de dierenarts voor een echo of rontgenfoto..

2) Als ie met een halfdood vogeltje rondloopt is het alleen ernstig voor het vogeltje.. Meestal eten ze de gevangen dieren niet op, tenzij ze echt honger hebben.. huiskatten zijn sadisten, doden vooral voor de lol, thuis krijgen ze toch genoeg te eten...

3) halsbandje met magneet is prima, alleen zorg er wel voor dat het een bandje met elastiek is, zodat als ie een keer zichzelf ophangt hij zichzelf ook kan bevrijden..
verder 2 of 3 vingers ertussen, dan zit ie niet te strak en niet te los (dus als je dunne vingers hebt, dan 3 ertussen en bij dikke vingers 2)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')