alvast bedankt
quote:Laat die kat gewoon steriliseren, dat is gewoon direkt het beste als je GEEN kittens wilt.
Op donderdag 30 januari 2003 13:07 schreef Julien het volgende:
ik heb een poes van inmiddels 9 maanden oud (geboren op 6 mei btw)
en ik heb 3 vragen:
*d'r moeder was nog maar 1 jaar toen ze zwanger werd, en zij kan ook best zwanger zijn, (er lopen hier wel katten in de buurt) maar waar merk ik dit aan
*ze liep laatst met een half levend vogeltje rond, kan ze hier niet ziek van worden??
*hoe strak mag het hals bandje, want we hebben nu een kattenluik dat alleen open kan met een bepaalde magneet, en die moet ze dus om hebben, maar alstie niet strak genoeg zit draaitie weg, maar anders vind ik het zo zielig, ook is ze een beetje bang voor dat luikje volgens mij...alvast bedankt
Een dood vogeltje is niet vies, het speeksel van katten is dermate sterk dat het beest niet ziek zou moeten worden van zijn "prooi"
Voor die halsband geen idee, zolang de kat niet blauw aanloopt is het goed .
quote:* om zwanger te worden, wordt ze eerst krols en geloof me, dat merk je echt wel
ik heb een poes van inmiddels 9 maanden oud (geboren op 6 mei btw)
en ik heb 3 vragen:
*d'r moeder was nog maar 1 jaar toen ze zwanger werd, en zij kan ook best zwanger zijn, (er lopen hier wel katten in de buurt) maar waar merk ik dit aan
*ze liep laatst met een half levend vogeltje rond, kan ze hier niet ziek van worden??
*hoe strak mag het hals bandje, want we hebben nu een kattenluik dat alleen open kan met een bepaalde magneet, en die moet ze dus om hebben, maar alstie niet strak genoeg zit draaitie weg, maar anders vind ik het zo zielig, ook is ze een beetje bang voor dat luikje volgens mij...alvast bedankt
quote:Mag ik je vriendelijk verzoeken je kat te laten chippen en dat bandje gewoon weg te gooien. Ik heb de afgelopen 3 weken al 2 katten opgehaald met de dierenambulance die zich hadden verhangen aan een bandje
-knip-
*hoe strak mag het hals bandje, want we hebben nu een kattenluik dat alleen open kan met een bepaalde magneet, en die moet ze dus om hebben, maar alstie niet strak genoeg zit draaitie weg, maar anders vind ik het zo zielig, ook is ze een beetje bang voor dat luikje volgens mij...
quote:laat haar alsjeblieft zo snel mogelijk helpen dan, ik neem aan dat je niet zit te wachten op kittens...
Op donderdag 30 januari 2003 13:43 schreef Julien het volgende:
maar volgens mij is ze niet krols geweest, en ik doe dat bandje wel wat strakker dan..nou bedankt..
quote:Maar wel andere katten. Bij mijn ouders is er een keer de hell uitgebroken omdat een andere kat dacht: Goh, daar binnen zal het vast gezellig zijn. Mijn ouders hadden toen drie katten die erg teritoreaal ( hoe schrijf je dat?) waren.......
Op donderdag 30 januari 2003 13:14 schreef Atreidez het volgende:[..]
Kattenluiken zonder sleutelmagneet werken ook goed, en daar past ook geen inbreker doorheen.
2) Als ie met een halfdood vogeltje rondloopt is het alleen ernstig voor het vogeltje.. Meestal eten ze de gevangen dieren niet op, tenzij ze echt honger hebben.. huiskatten zijn sadisten, doden vooral voor de lol, thuis krijgen ze toch genoeg te eten...
3) halsbandje met magneet is prima, alleen zorg er wel voor dat het een bandje met elastiek is, zodat als ie een keer zichzelf ophangt hij zichzelf ook kan bevrijden..
verder 2 of 3 vingers ertussen, dan zit ie niet te strak en niet te los (dus als je dunne vingers hebt, dan 3 ertussen en bij dikke vingers 2)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |