abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201112276
Ik wil jullie wat vragen.
Sinds een week of drie een leuke meid leren kennen via internet, drie keer gedate. Bij elkaar thuis geweest (geen seks) we kunnen goed praten, het klikt geweldig.
Zelf wat betreft de allerkleinste details komen we overeen.
Buiten de dates appen we iedere dag, soms over koetjes en kalfjes, soms ook met veel diepgang.

Het probleem echter is dat ze zegt dat haar gevoelens voor mij niet verder gaat, en het rare is, dat ze dat zelf wel zou willen want alles wat ze bij mij tegenkomt schijnt ze met niemand anders te hebben.

Ze wil me niet de frendzone in schoppen maar juist veel en meer vrije tijd met me door brengen om zo wat te laten groeien.

Nu is het ook zo dat er ontzettend veel plezier hebben, het is geen drama Queen met zielige verhalen, geen vals kreng, het enige wat ze heeft laten weten is dat ze een relatie heeft gehad met een gast die alleen maar kon Schelden en slaan.

We hebben er over gepraat en en we zijn beiden best bereid om lange tijd één op één met elkaar door te brengen om te kijken of er iets groeit.
Het klinkt allemaal een beetje dubbel en vaag mischien en ik geef toe een ander had ik allang gedumpt.
Met haar voel ik echter een hele andere connectie, zij met mij ook.
Soulmates? Absoluut!
Maar de romantische trigger ontbreekt bij haar ( tot haar eigen ergernis) een beetje.

Ikzelf zou graag wat met haar willen, geen probleem.

Hier iemand ervaring mee?
Bruikbare adviezen?
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:06:53 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201112392
Nou, dit is de zogenaamde X factor, die voor haar ontbreekt. Een gevoel voor iemand komt niet tot stand door een checklist af te gaan waarbij je de opgesomde eigenschappen allemaal af kunt vinken.

Zélfs als dat zo is, als het op papier 100% een match zou moeten zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat het dat ook is. Dat blijkt hier ook wel. Dit is dus direct een voorbeeld voor de incels dat het zo gewoon niet werkt, maar dat terzijde.

Het is dus de X-factor die ontbreekt. Ik weet niet of iets willen forceren zo'n goed idee is, maar goed, jullie gaan dat dus proberen. Kijk, wat ik vooral niet zou doen is nu naar haar pijpen gaan dansen omdat je zelf denkt dat er daardoor qua gevoel bij haar iets gaat groeien, als je maar genoeg de galante ridder uithangt, of weet ik veel wat. Want zo werkt het niet, en áls het zo al zou werken, dan moet je dat vanaf dan ál-tijd blijven doen, en dat hou je niet vol.

Ik snap dat je het heel graag wil, maar dit is gewoon eigenlijk afwachten wat er bij haar wel of niet gaat gebeuren. Maar, hoewel je er niks aan hebt, hoop ik voor je dat het gaat lukken/werken. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201112706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 18:06 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dit is de zogenaamde X factor, die voor haar ontbreekt. Een gevoel voor iemand komt niet tot stand door een checklist af te gaan waarbij je de opgesomde eigenschappen allemaal af kunt vinken.

Zélfs als dat zo is, als het op papier 100% een match zou moeten zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat het dat ook is. Dat blijkt hier ook wel. Dit is dus direct een voorbeeld voor de incels dat het zo gewoon niet werkt, maar dat terzijde.

Het is dus de X-factor die ontbreekt. Ik weet niet of iets willen forceren zo'n goed idee is, maar goed, jullie gaan dat dus proberen. Kijk, wat ik vooral niet zou doen is nu naar haar pijpen gaan dansen omdat je zelf denkt dat er daardoor qua gevoel bij haar iets gaat groeien, als je maar genoeg de galante ridder uithangt, of weet ik veel wat. Want zo werkt het niet, en áls het zo al zou werken, dan moet je dat vanaf dan ál-tijd blijven doen, en dat hou je niet vol.

Ik snap dat je het heel graag wil, maar dit is gewoon eigenlijk afwachten wat er bij haar wel of niet gaat gebeuren. Maar, hoewel je er niks aan hebt, hoop ik voor je dat het gaat lukken/werken. :)
Exact dit. Het is ontzettend fijn als je bij iemand op papier alle eigenschappen af kunt vinken, maar er is ook sprake van 'onmeetbare' en niet-objectieve criteria, zoals chemie; aantrekkingskracht, simpelweg het 'gevoel' dat je bij iemand hebt etc.

Ik zou niet weten of het kan lukken om zoiets echt te laten groeien. Vaak weet ik zelf vanaf de eerste ontmoeting/eerste paar dates al of ik dat 'voel' of niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2021 18:39:10 ]
pi_201113251
Niet doen bij dit soort vrouwen, bespaar je een hoop moeite en narigheid mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201113643
quote:
Kijk, wat ik vooral niet zou doen is nu naar haar pijpen gaan dansen omdat je zelf denkt dat er daardoor qua gevoel bij haar iets gaat groeien, als je maar genoeg de galante ridder uithangt, of weet ik veel wat. Want zo werkt het niet, en áls het zo al zou werken, dan moet je dat vanaf dan ál-tijd blijven doen, en dat hou je niet vol.
Nou, Dat is juist ook hetgene wat ik ook niet van plan was, ik heb dat vroeger wel eens gedaan, heb daarvoor de prijs betaald, dus dat doe ik niet meer.
Eerlijk gezegd is het ook niet echt het type dat mannen naar de hand zet.
Eigenlijk een type waar zelf makkelijk misbruik van gemaakt kan worden omdat ze te goed is.
Dat is eigenlijk ook één van de voornaamste reden waarom ik er nog geen eind aan gemaakt heb.
Ik wil echter niet de rest van mijn leven met een gevoel lopen van een gemiste kans.
Ik dacht, laten we er gewoon ff wat gezelligs van maken en kijken wat er van komt waar we op kunnen bouwen, want je hoort wel eens van relaties die voorkomen uit genegenheid en vriendschap.
Mocht er dan na die tijd niets zijn kan ik het nog altijd afkappen.
Maar ik moet zeggen, ze profiteert niet (ze betaald haar eigen deel) en ze laat ook weten niet met me te willen spelen, maar boven alles uit ben ik geen dromer of geobsedeerde idioot die nu ineens op zijn knieën gaat.
Het is ook zo dat ik dit zoals ik dit hier neerschrijf ook gewoon zo tegen haar kan zeggen.
Bij andere chickks zit er toch een beetje toneel en snoeverij bij maar bij haar kan ik gewoon 100 procent mezelf zijn.
Ik dacht als ik er op den lange duur niks mee win, heb ik ook niks verloren, alleen maar plezier gemaakt.
pi_201113909
Je schrijft alsof je haar al jaren kent en schrijft over 'soulmates'. Na een week (!), terwijl zij niet eens gevoelens heeft. Denk dat je zelf ook wel kan bedenken hoe dit af gaat lopen.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:15:07 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_201114161
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 19:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nou, Dat is juist ook hetgene wat ik ook niet van plan was, ik heb dat vroeger wel eens gedaan, heb daarvoor de prijs betaald, dus dat doe ik niet meer.
Eerlijk gezegd is het ook niet echt het type dat mannen naar de hand zet.
Eigenlijk een type waar zelf makkelijk misbruik van gemaakt kan worden omdat ze te goed is.
Dat is eigenlijk ook één van de voornaamste reden waarom ik er nog geen eind aan gemaakt heb.
Ik wil echter niet de rest van mijn leven met een gevoel lopen van een gemiste kans.
Ik dacht, laten we er gewoon ff wat gezelligs van maken en kijken wat er van komt waar we op kunnen bouwen, want je hoort wel eens van relaties die voorkomen uit genegenheid en vriendschap.
Mocht er dan na die tijd niets zijn kan ik het nog altijd afkappen.
Maar ik moet zeggen, ze profiteert niet (ze betaald haar eigen deel) en ze laat ook weten niet met me te willen spelen, maar boven alles uit ben ik geen dromer of geobsedeerde idioot die nu ineens op zijn knieën gaat.
Het is ook zo dat ik dit zoals ik dit hier neerschrijf ook gewoon zo tegen haar kan zeggen.
Bij andere chickks zit er toch een beetje toneel en snoeverij bij maar bij haar kan ik gewoon 100 procent mezelf zijn.
Ik dacht als ik er op den lange duur niks mee win, heb ik ook niks verloren, alleen maar plezier gemaakt.
Maar...je praat 3 weken met haar. Jij bent al in de 7e hemel, zij totaal niet. Ik hoop het voor je, maar ik zou toch maar oppassen want de kans dat het afketst is een stuk geote rdan dat het lukt.
pi_201114286
quote:

Hele goede post. Zou een standaard reactie moeten zijn als mensen aantrekkingskracht willen forceren door rationele pluspunten.

@Joopklepzeiker: hoor haar eens uit over wat ze precies aantrekkelijk vond in haar eerdere partners. Belangrijk is om er niet letterlijk naar te vragen maar gewoon te vragen of ze wat wil vertellen over haar eerdere relaties, het moet er niet te dik bovenop liggen dat je het vraagt om te weten wat je zelf moet veranderen want dat komt ook geforceerd over. Vraag door en wees nieuwsgierig. Vaak zit er wel een patroon in het onderbewuste, daar kun je dan achter komen en als het voldoende bij jou past jezelf een beetje aan proberen te passen. Als dat niet lukt dan denk ik ook niet dat het gevoel er nog zal komen, maar wie weet. Je kunt het niet dwingen iig.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_201115753
Klinkt een beetje als borderline of minimaal bindingsangst. Wegwezen tenzij je een onstuimige steeds teleurstellende relatie acceptabel vindt.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:55:27 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201115832
Als ze op het begin al zoiets zegt dan is het in mijn opzicht eigenlijk al klaar. Je kan uiteraard nog weken, maanden of jaren blijven orbiten. Mogelijk mag je er dan een keer overheen maar realistisch gezien is de kans op een relatie zeer klein.

En dat "ik zou willen dat ik verder kon gaan" is negen van de tien keer natuurlijk gewoon bullshit om de klap van een afwijzing te verzachten

"Het ligt niet aan jou maar aan mij"- niveautje
pi_201115838
Ga eerst maar eens neuken, man man man :')

3 dates en geen seksuele spanning equals total failure.
  Vis een optie? zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:33:13 #12
70532 loveli
N
pi_201116598
Hoe gaat het 'normaal' bij haar? Sommige mensen weten het meteen, bij anderen duurt het even. Veel relaties ontstaan op de werkplek of vereniging, dan heb je in de regel iemand vaker dan 3 keer gezien voordat er iets overslaat.

Sommige vrouwen moeten/kunnen veroverd worden, geen idee of dat voor dit exemplaar geldt. Als ze een kijkje in haar historie wil geven, krijg je misschien een antwoord waar je wat mee kunt.
crap in = crap out
  zondag 29 augustus 2021 @ 00:22:30 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201117975
Ja dit soort dingen kan grote frustraties opleveren.

Maar een feit is, dat zolang ze niet de zelfde gevoelens krijgt voor jou... als jij voor haar. Dan wordt het qua een relatie helemaal niets.
En wat is liefde of verliefdheid nu helemaal? Weinige mensen kunnen hun emoties echt verwoorden... en als ze dat doen geeft de ander weer meer gewicht aan die ene opmerking van de ander, dan dat die ander bedoeld had.
Ja lees die bovenstaande zin nog maar wat vaker... want het klinkt meer ingewikkeld dan het lijkt. ;)

Maar feit is dat als dat laatste vonkje ontbreekt, het in bed zelden gezellig gaat worden. Of jullie moeten voor een verstandshuwelijk/ relatie kiezen.
  zondag 29 augustus 2021 @ 05:20:40 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201118629
Als die klik er nu nog niet is gaat die ook niet komen.
Soms zit verleden in de weg waardoor iemand de stap naar een relatie niet durft te maken, maar dan is die klik er wel, die chemie, dat gevoel. Er is een verschil tussen iemand die daar niet in mee durft te gaan en iemand die het niet voelt.
Als zij het niet voelt gaat het ook niet komen, ik zeg het nogmaals, want het is belangrijk.

Jij moet nu een keuze maken. Wil je haar als goede vriend of voel je teveel daarvoor en is het beter afstand te nemen?
Wachten of ze toch wat gaat voelen voor je gaat m niet worden, niet op die manier iig. Er is een vriendschaps klik, geen romantische klik. Daar kunnen jullie beide van balen, maar het is wat het is.
Laat het idee van een liefdesrelatie met elkaar krijgen los.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201118647
Lol 'soulmates' na 3 weken chatten :')

Volgens mij ben je niet in staat om geheel rationeel na te denken.
Enfin, ze heeft zich duidelijk uitgesproken dat ze je niet moet in romantische zin.
Wees blij dat ze eerlijk is en ook in dit vroege stadium. Succes met de volgende chick knul
pi_201120434
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Bij elkaar thuis geweest (geen seks) we kunnen goed praten, het klikt geweldig.
Hier gaat het mis.

Je bent geen kerel, maar een praatbuddy voor haar. Zij zoekt een MAN die haar thuis tegen de muur zet en waar ze fantasieën over heeft als ze alleen in bed ligt. Die man ben jij nu niet.

Het is veel te voorzichtig allemaal. Probeer haar eens wat agressiever te versieren, en in bed te krijgen. Dat is letterlijk wat ze mist, en waardoor ze geen gevoelens krijgt. Je weet haar niet te verleiden, dat is die 'klik' waar iedereen over spreekt, maar waarvan niemand snapt wat het is.
pi_201120510
Leuk dat je een soulmate gevonden hebt en dat alles klikt. ^O^
Tja.. ik zou verder gaan hoe jullie nu zijn en inderdaad de tijd verder met elkaar doorbrengen en kijken of er wat groeit. Als er wat groeit is dat prima en anders moet je het hierbij laten en kun je vrienden blijven.
Heb jij wel gevoelens voor haar dan?
Je kan het ook aan haar vragen van wat zou er moeten gebeuren om gevoelens voor mij te ontwikkelen. Stel je voor dat je gevoelens had voor mij. Hoe zou dat er uit zien? Wat zouden we bijvoorbeeld aan het doen zijn? Laat haar de fantasie met je doornemen. Wat als ik wel gevoelens had dan.......
*;
Kijk of dat helpt.
pi_201120622
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Ga eerst maar eens neuken, man man man :')

3 dates en geen seksuele spanning equals total failure.
Dit dus. De rest kan TS hier negeren.
pi_201121509
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 21:55 schreef Twiitch het volgende:
Als ze op het begin al zoiets zegt dan is het in mijn opzicht eigenlijk al klaar. Je kan uiteraard nog weken, maanden of jaren blijven orbiten. Mogelijk mag je er dan een keer overheen maar realistisch gezien is de kans op een relatie zeer klein.

En dat "ik zou willen dat ik verder kon gaan" is negen van de tien keer natuurlijk gewoon bullshit om de klap van een afwijzing te verzachten

"Het ligt niet aan jou maar aan mij"- niveautje
Dit idd. Echt zo veel vrouwen liegen of zijn niet duidelijk direct. Oppassen met dit soort types, voor mij iig een red flag. Je kan beter direct weg. Gewoon duidelijke taal spreken.
pi_201123510
Jammer dan. Volgende. Niet aanmodderen verder.

Ow en vriendschap heeft geen zin zolang jij ergens romantische verwachtingen blijft houden, ook al is dat maar iets kleins als 'wellicht groeit die aantrekking bij haar in de toekomst wel'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201123517
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 12:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit idd. Echt zo veel vrouwen liegen of zijn niet duidelijk direct. Oppassen met dit soort types, voor mij iig een red flag. Je kan beter direct weg. Gewoon duidelijke taal spreken.
Ze is toch juist ontzettend duidelijk, of mis ik nou iets?
pi_201123543
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 18:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Exact dit. Het is ontzettend fijn als je bij iemand op papier alle eigenschappen af kunt vinken, maar er is ook sprake van 'onmeetbare' en niet-objectieve criteria, zoals chemie; aantrekkingskracht, simpelweg het 'gevoel' dat je bij iemand hebt etc.

Ik zou niet weten of het kan lukken om zoiets echt te laten groeien. Vaak weet ik zelf vanaf de eerste ontmoeting/eerste paar dates al of ik dat 'voel' of niet.
Precies de laatste alinea van deze reactie. Veelal weet je op 'gevoel' al of je iemand verder zo leren kennen, of het iets wordt of dat je liever afstand wilt.

Ikzelf had dat ook ooit meegemaakt met een meid. Na de eerste ontmoeting wilde ik niet verder. Maar omdat er een klik was dacht ik om te zien hoe het zich zou ontwikkelen. Uiteindelijk waren alle punten van het afvinklijstje afgevinkt met hier en daar een twijfel. Maar qua gevoel was het niks. Dat merkte zij ook en zij zette er een punt achter. De volgende dag begon ze me te missen en kreeg ze gevoelens voor mij. Ikzelf zat toen met mijn hoofd al bij andere zaken en had aangegeven geen energie in een 'stoplicht' te steken :P (dat laatste zei ik meer om er vanaf te zijn :P )
pi_201123916
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze is toch juist ontzettend duidelijk, of mis ik nou iets?
Nou ja, voor een man is het niet zo één, twee drie te interpreteren. Klare taal, daar houden mensen van, zeggen waar het op staat, direct en gewoon rationeel zijn. Niet aan een lijntje houden met allerlei vaagheden zo van "Jaa, er is wel een klik maar dit en dat sus en zo" Daar hebben vrouwen echt een handje van. Direct en eerlijk zijn is het allerbeste. TS denkt dat de deur nog op een kier staat, maar dat is niet zo kan ik 'm verzekeren.
pi_201124615
Jij gaat iets tussen jullie koesteren en vervolgens word je ingeruild door iemand die 100 X slechter is haar wel vlinders in de buik bezorgd. Arme jongen -O-

quote:

Ze wil me niet de frendzone in schoppen
:')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_201124889
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou ja, voor een man is het niet zo één, twee drie te interpreteren. Klare taal, daar houden mensen van, zeggen waar het op staat, direct en gewoon rationeel zijn. Niet aan een lijntje houden met allerlei vaagheden zo van "Jaa, er is wel een klik maar dit en dat sus en zo" Daar hebben vrouwen echt een handje van. Direct en eerlijk zijn is het allerbeste. TS denkt dat de deur nog op een kier staat, maar dat is niet zo kan ik 'm verzekeren.
quote:
Het probleem echter is dat ze zegt dat haar gevoelens voor mij niet verder gaat, en het rare is, dat ze dat zelf wel zou willen want alles wat ze bij mij tegenkomt schijnt ze met niemand anders te hebben.

Ze wil me niet de frendzone in schoppen maar juist veel en meer vrije tijd met me door brengen om zo wat te laten groeien.
Ze is echt hartstikke duidelijk. Er is geen romantisch gevoel, maar ze staat er wel voor open om te kijken of dat groeit wanneer ze meer tijd samen doorbrengen.

Vind ik dat persoonlijk een slecht idee? Jazeker, want het plaatst TS in een afhankelijke 'ik vind haar wel leuk en misschien gaat zij mij toch ooit ook eens romantisch leuk vinden' positie en dat schept vaak nogal een ongelijke verhouding / verwachtingspatroon / vriendschap.

Maar ze is verre van onduidelijk of vaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 29-08-2021 16:06:22 ]
pi_201125130
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat ligt aan TS hoor, niet aan haar. Zij is echt wel heel duidelijk geweest. Dat 'een man', TS dus, dat niet als dusdanig interpreteert kan je haar niet verwijten.
pi_201125196
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:48 schreef probeer het volgende:
Maar ze is verre van onduidelijk of vaag.
Daar kun je echt van mening over verschillen.
pi_201125265
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daar kun je echt van mening over verschillen.
Dat kan blijkbaar zelfs over de vorm van de aarde. Maar he, is toch best een vrij duidelijke en uitgemaakte zaak en zulks.
pi_201125271
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:00 schreef Granqvist het volgende:

[..]
Dat ligt aan TS hoor, niet aan haar. Zij is echt wel heel duidelijk geweest. Dat 'een man', TS dus, dat niet als dusdanig interpreteert kan je haar niet verwijten.
Je moet iemand niet aan het lijntje houden.
pi_201125275
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan blijkbaar zelfs over de vorm van de aarde. Maar he, is toch best een vrij duidelijke en uitgemaakte zaak en zulks.
Goed voorbeeld. _O-
pi_201126510
Dat zijn denk ik de meest frustrerende berichten die je van je date/vlam kan krijgen. TO als ik jou was: kijk goed naar je eigen gevoel en denk daarmee na over de lange termijn: Wil je echt met iemand zijn die nu al twijfelt over het samen zijn met jou? Hak de knoop voor jezelf door, je kan natuurlijk nog eens goed peilen waar haar twijfels bij zitten. Zelf ben was ik in dit soort situaties altijd degene die juist dacht dat gevoelens wel konden groeien, helaas is dit niet altijd zo. Soms is het goed om jezelf op de eerste plek te zetten. Hoe graag je deze dame misschien nu ook zou willen. Beter de korte dan de lange pijn...
pi_201126728
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 17:04 schreef Bullet.proof het volgende:
Dat zijn denk ik de meest frustrerende berichten die je van je date/vlam kan krijgen. TO als ik jou was: kijk goed naar je eigen gevoel en denk daarmee na over de lange termijn: Wil je echt met iemand zijn die nu al twijfelt over het samen zijn met jou? Hak de knoop voor jezelf door, je kan natuurlijk nog eens goed peilen waar haar twijfels bij zitten. Zelf ben was ik in dit soort situaties altijd degene die juist dacht dat gevoelens wel konden groeien, helaas is dit niet altijd zo. Soms is het goed om jezelf op de eerste plek te zetten. Hoe graag je deze dame misschien nu ook zou willen. Beter de korte dan de lange pijn...
Dit dus. En dat had ze ook wel gewoon duidelijk kunnen zeggen in plaats van een omweg. "Ja, er is wel een klik blabla, proberen, soulmates" betekend gewoon "Sorry man voel niets voor je, laten we onze eigen weg gaan" Zeg dat gewoon expliciet.
pi_201127147
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 17:04 schreef Bullet.proof het volgende:
Het probleem met dit soort situaties is wanneer er sprake is van verliefdheid ts zelf natuurlijk ook samenvalt met zijn verliefdheid. Het is in zijn hoofd ontstaan.
Dus “voor hemzelf kiezen” zonder dat hij haar kan krijgen zal dan onvolledig zijn, want een groot deel van zichzelf waar zij emotioneel gezien vat op heeft moet hij dan achter laten, wat hij dan krijgt is wat nog over is.
Waar hij dan in dit geval voor moet kiezen is zijn oude zelf, degene die hij was voor hij haar ontmoette. Dat zal natuurlijk voelen als een achteruitgang, want door haar was hij zich beter gaan voelen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_201134508
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 17:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit dus. En dat had ze ook wel gewoon duidelijk kunnen zeggen in plaats van een omweg. "Ja, er is wel een klik blabla, proberen, soulmates" betekend gewoon "Sorry man voel niets voor je, laten we onze eigen weg gaan" Zeg dat gewoon expliciet.
Bullshit.

Wat ze probeert duidelijk te maken, is dat ze wel potentie in hem ziet (vanwege die raakvlakken) maar geen natte poes van hem krijgt, door zijn gebrek aan versierpogingen. En ja, dat laatste is ondanks alle emancipatie en dergelijke nog steeds hoofdzakelijk de taak van de man, en dat zal ook zo blijven.

Je moet het zien als een signaal: 'versier me en laat me wat VOELEN, dan kan ik eindelijk verliefd op je worden'. Maar ondertussen is TS veels te voorzichtig en vriendelijk en denkt hij dat ie daardoor haar gaat krijgen. Fout, dat is juist ontzettend saai. Een vrouw gaat hem niet vertellen dat ie te voorzichtig is. De meesten willen dat mannen dit zelf doorhebben, en terecht ook. Het geeft aan dat je over de juiste mannelijke eigenschappen beschikt waar zij nu en in de toekomst warm van wordt. Net zoals dat jij een vrouw niet wil vertellen dat ze er leuk uit moet zien op de date. Dan ga je jezelf ook afvragen of dat de juiste vrouw voor je is.

Sommige personen hier (vooral mannen) willen alles maar expliciet hebben, maar dan snap je niet waarom dingen soms impliciet zijn :')
pi_201134586
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:33 schreef TucoRamirez het volgende:
Bullshit.

Wat ze probeert duidelijk te maken, is dat ze wel potentie in hem ziet (vanwege die raakvlakken) maar geen natte poes van hem krijgt, door zijn gebrek aan versierpogingen. En ja, dat laatste is ondanks alle emancipatie en dergelijke nog steeds hoofdzakelijk de taak van de man, en dat zal ook zo blijven.

Je moet het zien als een signaal: 'versier me en laat me wat VOELEN, dan kan ik eindelijk verliefd op je worden'. Maar ondertussen is TS veels te voorzichtig en vriendelijk en denkt hij dat ie daardoor haar gaat krijgen. Fout, dat is juist ontzettend saai. Een vrouw gaat hem niet vertellen dat ie te voorzichtig is. De meesten willen dat mannen dit zelf doorhebben, en terecht ook. Het geeft aan dat je over de juiste mannelijke eigenschappen beschikt waar zij nu en in de toekomst warm van wordt. Net zoals dat jij een vrouw niet wil vertellen dat ze er leuk uit moet zien op de date. Dan ga je jezelf ook afvragen of dat de juiste vrouw voor je is.

Sommige personen hier (vooral mannen) willen alles maar expliciet hebben, maar dan snap je niet waarom dingen soms impliciet zijn :')
Goede post en mee eens, maar ik denk dat het niet per se gaat over geslacht. Je hebt vast ook vrouwen die niet van uiterlijke verzorging houden en gedweee mannen die willen dat de vrouw hen versiert. Maar het gaat erom dat men qua karakter bij elkaar moet matchen op een manier die elkaar aanvult.
pi_201136806
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:33 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Dat is gewoon de voorkeur van sommigen mbt communiceren. Daar zijn helemaal geen objectieve criteria voor. De een houdt van expliciet, gewoon letterlijk zeggen en de ander, vooral vrouwen, houden meer van impliciet. Het is nergens een uitgemaakte zaak hoe je dat doet.
pi_201136999
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is gewoon de voorkeur van sommigen mbt communiceren. Daar zijn helemaal geen objectieve criteria voor. De een houdt van expliciet, gewoon letterlijk zeggen en de ander, vooral vrouwen, houden meer van impliciet. Het is nergens een uitgemaakte zaak hoe je dat doet.
Mijn punt was dat mannen vaak zeggen dat vrouwen maar expliciet moeten zijn richting hen, maar dat er een reden is dat vrouwen impliciet zijn.
pi_201139253
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:08 schreef TucoRamirez het volgende:
Mijn punt was dat mannen vaak zeggen dat vrouwen maar expliciet moeten zijn richting hen, maar dat er een reden is dat vrouwen impliciet zijn.
Goed dat je dit aankaart. Vaak gaat men ervan uit dat anderen (en dan vooral het andere geslacht) totaal geen reden hebben voor waarom ze de voorkeuren hebben die ze hebben.
Mensen zijn niet achterlijk en de ene manier hoeft niet altijd de enige juiste te zijn, voor alles valt iets te zeggen. Dat vergeet men hier nogal eens lijkt het.
pi_201139269
Het ligt ook aan voorgaande relaties. Had ze bij vorige relaties na 3 weken wel gevoel? Je zegt dat ze voorheen een relatie had met veel drama, dat zorgt vaak voor veel diepte maar ook hoogtepunten wat verslavend kan werken.

Voor mijzelf sprekend duurt het ook lang voordat ik gevoelens heb voor een man. Daar gaan soms wel wat weken/maanden overheen. Maar verschil is wel dat ik wel binnen drie weken in ieder geval een sterke aantrekkingskracht wil voelen en met iemand naar bed wil. Is dat er niet dan gaat dat ook niet komen. Ik heb ook door schade en schande geleerd dat je het de eerste weken nog helemaal niet over gevoelens moet hebben. Ik ken weinig mensen die direct verliefd zijn of zelfs houden van. Vaak vind je elkaar aan het begin vooral leuk, interessant en aantrekkelijk en komen die gevoelens later vanzelf wel (of niet natuurlijk).
pi_201140608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 22:33 schreef loveli het volgende:
Hoe gaat het 'normaal' bij haar? Sommige mensen weten het meteen, bij anderen duurt het even. Veel relaties ontstaan op de werkplek of vereniging, dan heb je in de regel iemand vaker dan 3 keer gezien voordat er iets overslaat.
Ik denk juist doordat het contact van zichzelf dan een organischer opbouw heeft dan gelijk gaan daten soms meer ruimte laat voor de gezochte spanningsopbouw.

Maar als je eenmaal begonnen bent met direct daten denk ik niet dat het rekken daarvan nog veel gaat opleveren.
pi_201140641
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je moet iemand niet aan het lijntje houden.
Als iemand zo duidelijk is als in deze casus is het gewoon jezelf aan het lijntje laten houden hoor. TS heeft hier ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
pi_201141226
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]
Goed dat je dit aankaart. Vaak gaat men ervan uit dat anderen (en dan vooral het andere geslacht) totaal geen reden hebben voor waarom ze de voorkeuren hebben die ze hebben.
Mensen zijn niet achterlijk en de ene manier hoeft niet altijd de enige juiste te zijn, voor alles valt iets te zeggen. Dat vergeet men hier nogal eens lijkt het.
Mensen verwachten van anderen vaak hun eigen stijl. Veel mannen (inclusief ikzelf) zijn gewend op een directe wijze met elkaar te communiceren.

Alleen wat ik vaak zie is dat die mannen dat dan ook van een vrouw gaan vragen. Maar dan laat je in mijn optiek juist zien dat je niet begrijpt wat een vrouw zoekt, laat staan dat je daar op aan kan haken. Je gaat dan gewoon standaard uit van wat je zelf wil, en verwacht dat ook meteen van een ander. De kunst is juist om elkaar beter te leren begrijpen. Wat zoekt een vrouw eigenlijk in een man, en waarom zou ze zo communiceren? Dan wordt het al een stuk duidelijker. De meeste kerels hebben echter geen flauw idee, waarvan legio voorbeelden in dit topic alleen al.

Andersom geldt dit natuurlijk ook, dat moet natuurlijk ook gezegd worden. Al is het denk ik voor vrouwen makkelijker te begrijpen hoe mannen denken, en wat zij willen :P
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:39:30 #43
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_201141538
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:16 schreef Ed1234 het volgende:
Het ligt ook aan voorgaande relaties. Had ze bij vorige relaties na 3 weken wel gevoel? Je zegt dat ze voorheen een relatie had met veel drama, dat zorgt vaak voor veel diepte maar ook hoogtepunten wat verslavend kan werken.

Voor mijzelf sprekend duurt het ook lang voordat ik gevoelens heb voor een man. Daar gaan soms wel wat weken/maanden overheen. Maar verschil is wel dat ik wel binnen drie weken in ieder geval een sterke aantrekkingskracht wil voelen en met iemand naar bed wil. Is dat er niet dan gaat dat ook niet komen. Ik heb ook door schade en schande geleerd dat je het de eerste weken nog helemaal niet over gevoelens moet hebben. Ik ken weinig mensen die direct verliefd zijn of zelfs houden van. Vaak vind je elkaar aan het begin vooral leuk, interessant en aantrekkelijk en komen die gevoelens later vanzelf wel (of niet natuurlijk).
Nou ja, dat, en dan ook nog de vraag hoe lang dat geleden was. Ik was op m'n 17e ook heftiger verliefd dan op m'n 25e om maar wat te noemen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_201142154
Al geneukt?
pi_201142179
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:15 schreef TucoRamirez het volgende:
Mensen verwachten van anderen vaak hun eigen stijl. Veel mannen (inclusief ikzelf) zijn gewend op een directe wijze met elkaar te communiceren.

Alleen wat ik vaak zie is dat die mannen dat dan ook van een vrouw gaan vragen. Maar dan laat je in mijn optiek juist zien dat je niet begrijpt wat een vrouw zoekt, laat staan dat je daar op aan kan haken. Je gaat dan gewoon standaard uit van wat je zelf wil, en verwacht dat ook meteen van een ander. De kunst is juist om elkaar beter te leren begrijpen. Wat zoekt een vrouw eigenlijk in een man, en waarom zou ze zo communiceren? Dan wordt het al een stuk duidelijker. De meeste kerels hebben echter geen flauw idee, waarvan legio voorbeelden in dit topic alleen al.

Andersom geldt dit natuurlijk ook, dat moet natuurlijk ook gezegd worden. Al is het denk ik voor vrouwen makkelijker te begrijpen hoe mannen denken, en wat zij willen :P
Jij hebt volgens mij meer versiertalent dan de andere mannen op Fok, heb je zelf wel succes bij de vrouwen of ook niet? Waarom denk je dat het makkelijker is voor de vrouw om de man te begrijpen? Omdat ze directer zijn? Misschien is het makkelijker om te begrijpen wat ze bedoelen, maar niet waarom ze er de voorkeur aan hebben. Ik houd zelf niet van roddelen, maar op het gebied van relaties houd ik inderdaad niet echt van dat directe omdat ik het dan sneller saai en voorspelbaar vind. Ik vind het ook moeilijk om er voorbeelden van te geven waar dat nou aan ligt.
pi_201143416
Nou beste mensen, uiteindelijk hadden jullie gelijk en heb ik besloten om niet meer om de hete brei heen te draaien en ik heb er vandaag een punt achter gezet. met respect en als goede vrienden uit elkaar gegaan.
Jammer, ik heb nooit zo'n goede match gehad, maar ik ga mezelf niet anders voordoen, gekke springen maken of wet ik veel wat.
Ik heb de hand in eigen boezem gestoken en afscheid genomen, nummer gewist en verderet mijn leven.
Als het gevoel niet wederzijds is, kappen met die handel!
In andere woorden, jullie hadden gelijk en dank je wel.
Liever kortstondige pijn als langdurig gezeik.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 19:14:27 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_201143462
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Nou beste mensen, uiteindelijk hadden jullie gelijk en heb ik besloten om niet meer om de hete brei heen te draaien en ik heb er vandaag een punt achter gezet. met respect en als goede vrienden uit elkaar gegaan.
Jammer, ik heb nooit zo'n goede match gehad, maar ik ga mezelf niet anders voordoen, gekke springen maken of wet ik veel wat.
Ik heb de hand in eigen boezem gestoken en afscheid genomen, nummer gewist en verderet mijn leven.
Als het gevoel niet wederzijds is, kappen met die handel!
In andere woorden, jullie hadden gelijk en dank je wel.
Liever kortstondige pijn als langdurig gezeik.
Hmmm, beeeetje een gewetensvraag maar, heb jij gewoon de stekker eruit getrokken voor je wist of er bij haar wat gebeurde? Of heeft zij stiekem aangegeven dat het er niet in zat? ;)

Want van 'soulmates' naar vind ik een nogal ferme ommezwaai. Maar, either way, ik geloof niet dat er bij haar iets zou gaan gebeuren, al hoopte ik het wel voor je, maar, inderdaad, beter kort pijn dan lang pijn.
pi_201143552
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hmmm, beeeetje een gewetensvraag maar, heb jij gewoon de stekker eruit getrokken voor je wist of er bij haar wat gebeurde? Of heeft zij stiekem aangegeven dat het er niet in zat? ;)

Want van 'soulmates' naar vind ik een nogal ferme ommezwaai. Maar, either way, ik geloof niet dat er bij haar iets zou gaan gebeuren, al hoopte ik het wel voor je, maar, inderdaad, beter kort pijn dan lang pijn.
Ik heb begin dit jaar 3 dates gehad met een dame waar ongeveer dit aan de hand was. Op papier klopte alles, maar er was vanaf de eerste ontmoeting geen 'wauw'. Ik wilde graag nog een volgende ontmoeting en nog daarna. Denk vooral de hoop dat er toch iets zou opbloeien.
Zij hakte de knoop door dat we niet door moesten gaan. Ik heb haar een paar dagen later hartelijk bedankt, want dat was de juiste 'call'.
pi_201143644
quote:

Dat is nu net die Friendzone ... en niet een ander duwt je daarin, maar meestal gaat de persoon zelf er gedwee inzitten met het idee dat de ander 'misschien' ooit wel die gevoelens gaat ontwikkelen.

Zij zal gegarandeert nooit romantische gevoelens ontwikkelen, als jij je gaat opstellen als de aardig en leuke platonische vriend die altijd zo 'bereikbaar' en in de buurt is ..
juist omdat dan ook alle spanning verder ontbreekt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201145988
Komt misschien nog wel? Is het een probleem voor je om haar nog een maand of zo te geven en te kijken hoe het loopt? Tenslotte heb je elkaar nog maar drie keer gezien, vind ik ook wel erg weinig.

En ja ik herken het wel een beetje, was zelf echt niet zo snel met knopen doorhakken wat dat betreft.
pi_201146128
Het is vaak zo’n mysterie waarom mensen zich wel en niet tot elkaar aangetrokken voelen, maar eerlijk is eerlijk, heeft vaak ook met geluk te maken dmv oppervlakkige zaken zoals uiterlijk.
De meeste mensen hebben pech op dit gebied, daarom zijn de meesten daarin ook zo afgestompt en onverschillig.
pi_201146565
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Het is vaak zo’n mysterie waarom mensen zich wel en niet tot elkaar aangetrokken voelen, maar eerlijk is eerlijk, heeft vaak ook met geluk te maken dmv oppervlakkige zaken zoals uiterlijk.
De meeste mensen hebben pech op dit gebied, daarom zijn de meesten daarin ook zo afgestompt en onverschillig.
Jij altijd met je uiterlijk is oppervlakkig :')
Hou eens op met alles in hokjes en in hiërarchische orde te plaatsen. Innerlijk en uiterlijk moeten beide matchen. Seksuele spanning is van groot belang. Anders is het niet meer dan een vriendschap.
pi_201147584
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:22 schreef Cockwhale het volgende:
Hou eens op met alles in hokjes en in hiërarchische orde te plaatsen. Innerlijk en uiterlijk moeten beide matchen. Seksuele spanning is van groot belang. Anders is het niet meer dan een vriendschap.
Jij altijd met je directe gezeik tegen mij omdat je me gewoon niet mag. Ik schrijf echt nergens dat ik vind dat kijken naar oppervlakkige dingen per definitie slecht is, dat innerlijk of uiterlijk niet hoeft te matchen of dat een relatie zonder seks veel verschilt van vriendschap. Maar lees vooral wat je wilt lezen om neerbuigend te kunnen doen.
pi_201156611
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:42 schreef DoubleDip het volgende:
Komt misschien nog wel? Is het een probleem voor je om haar nog een maand of zo te geven en te kijken hoe het loopt? Tenslotte heb je elkaar nog maar drie keer gezien, vind ik ook wel erg weinig.

En ja ik herken het wel een beetje, was zelf echt niet zo snel met knopen doorhakken wat dat betreft.
Tussen de perioden dat we elkaar zagen hebben we intensief gechat en gebeld.
We hebben de zaak in real life eerlijk uitgesproken en ze was er duidelijk in dat het van haar kant nooit meer zou worden dan vriendschap.
Dan houd het op.
Ik neem haar niks kwalijk, ze is de hele tijd eerlijk geweest, leuke tijd gehad, mooie herinneringen.
Maar op relatiegebied ga ik voor goud, en niet voor brons of zilver.
pi_201156662
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb het initiatief genomen, ze gaf toe dat zij het vroeg of laat wel gedaan zou hebben.
Maar ik ga daar niet op wachten.
Nu hebben we het nog fijn en vriendschappelijk af kunnen sluiten zonder scheve gezichten.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:36:29 #56
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201156691
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:22 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zeg het ze, Lulwalvis.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')